Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
Ishavskraft
3.6
113 verifiserte omtaler

Ishavskraft omtaler og erfaringer

Ingen trend

Ishavskraft har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

3.6
Bra
113 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#9
Utmerket
Ishavskraft er rangert
#9 av 88 strømselskaper
51%
Bra
51% anbefaler Ishavskraft
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 113 omtaler om Ishavskraft

FILTRER OMTALER
48
10
8
12
35
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Ishavskraft?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Overraskende bra

Omtale av  Frank J

Byttet til Ishavskraft i mars, MEGET fornøyd KAN anbefales på det sterkeste.

Svar fra Ishavskraft
18.06.2020 09:43

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding :-)

Avtalebrudd. Ved bestilling vart eg låva berre ein faktura på brukt kwt, nettleige og fast avgift.

Omtale av  Magne N

Men det kom egen faktura fra Lyse på nettleige og fast avgift. Derfor nytta eg min angreretten eg fekk når avtalen vart oppretta.

Svar fra Ishavskraft
22.05.2020 09:18

Hei Magne. Beklager at dette ikke ble helt som forventet. Vi har dessverre ingen avtale med din netteier om å videreformidle deres nettleie helt ennå, men håper på å få det på plass i framtiden. Fint om du har muligheten til å sende oss en e-post angående dette til [email protected] så kan vi ta saken videre internt, for å sørge for at det ikke oppstår slike tilfeller i framtiden.

Gode priser

Omtale av  Lise

Veldig gode priser, ble godt fornøyd med avtalen jeg fikk. Jeg hadde vært mange år hos en annen leverandør, men der ble jeg rett og slett lurt med masse ekstra tilleggstjenester jeg ikke hadde bruk for.

Svar fra Ishavskraft
11.05.2020 14:32

Hei Lise, og tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Vi er opptatt av at det skal være enkelt og greit med strøm, uten unødvendige tilleggsprodukter, og håper du fortsetter å være fornøyd med dette. :-)

Ryddig og greit bytte av strøm.

Omtale av  Anne B

Veldig fornøyd med bytte av strømleverandør. Halve regninga passer utmerket. Ryddig og greit firma å bytte til. Lett å få tak i kundeservice på telefon.

Svar fra Ishavskraft
14.04.2020 10:44

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding Anne :-)

Min Spotpris strømavtale ble til FellesKraft avtale med høyere strømpris

Omtale av  Johnny

Selger kontaktet meg per telefon og overtalte meg til å gå over til dem. Jeg ba da spesifikk om Spotpris avtale og trodde jeg hadde det før jeg etter en periode sjekket nøye gjennom efaktura i detalj og var veldig overrasket over dette. Vil anbefale alle som bytte til nye strømleverandører å sjekk nøye faktura og sammenligne tidligere strømselskaper. Det er altfor mange useriøse aktører som ikke har livets rett. Er det mulig at lille Norge kan ha over 1000 ulike strømselskaper? Helt unødvendig og misbruk av arbeidsressurser vi kan ha andre steder.

Svar fra Ishavskraft
14.04.2020 11:01

Hei Johnny, og beklager at dette ikke ble som du forventet. Vi er veldig opptatt av ryddighet og at våre kunder skal få den avtalen som ble bestilte, uten andre overraskelser eller tilleggsprodukter. I alle våre tilbud og bestillingsbekreftelser fremgår det tydelig hvilken avtale du får - og hvis du har bekreftet at du skulle ha spotpris er det helt klart det du skulle fått. Fint hvis du kontakter oss på [email protected] så sjekker vi gjerne saken nærmere.

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Selger lovet meg vel 5 % rabatt på strøm.

Omtale av  Erik J

Hei, byttet til Ishafskraft da de var rimelig på Forbruker oversikten. Selger lovte meg vel 5 % rabatt på strøm hvis jeg byttet selskap. Har nå fått første faktura, men den viser ingen rabatt??

Svar fra Ishavskraft
24.03.2020 15:35

Hei Erik J, og beklager hvis det har oppstått en misforståelse i forbindelse med salget. Hvis du kan sende oss en epost til [email protected] med din kontaktinformasjon og kort beskjed hva det gjelder følger vi gjerne opp denne saken med våre selgere. Håper å høre fra deg.

Topp pris

Omtale av  Bjørn

Føler oss lurt inn i en avtale der vi ender opp med max pris Mens "resten av Norge" feirer laveste pris på strøm, endte vi opp med høyeste pris.

Svar fra Ishavskraft
20.02.2020 10:41

Hei Bjørn og beklager opplevelsen du har hatt. Ut fra det du skriver kan det høres ut som om du på et tidspunkt har tegnet en fastprisavtale hos oss. Fastpris innebærer at du får samme pris i ett eller tre år uavhengig av hva som skjer i strømmarkedet. Fastpris kombinert med en historisk prisnedgang er dessverre en dårlig kombinasjon. Det å tegne fastpris kan sammenlignes med å binde renta på et lån, hvor et ønske om forutsigbarhet bør veie tyngst. Man kan imidlertid ikke vite om det var et smart økonomisk valg før avtaleperioden er over. Hvis du har spørsmål, eller dette ikke var tilfelle med din avtale ber vi deg kontakte oss på [email protected] for nærmere avklaring.

Klarer ikke ta nei for ett nei

Omtale av  Tommy

Har blitt oppringt daglig der de spørr om dette er Berit sin telefon, kjenner ingen Berit svarer eg, men når eg først er på tråden kan eg vel høre på ett tilbud om strøm. Takker nei, dagen etter er det samme leksen igjen... trodde det var svindel frem til eg googlet nr de ringer fra.

Svar fra Ishavskraft
18.10.2019 08:34

Hei Berit, det var synd at Tommy hadde fått tak i telefonen din slik at vi ikke fikk tak i deg. Tommy: fint hvis du gir den tilbake til Berit ved første anledning. Neida ;-) vi beklager selvsagt dette Tommy, hvis du kan sende oss en kort epost med mobilnummeret du blir ringt på og henvisning til melding på bytt.no så skal vi sørge for at det umiddelbart fjernes fra listene våre.

Telefonselger

Omtale av  Bjørn

Ble oppringt av en selger som var hyggelig og forklarte greit priser, men sa æ ville se tilbudet å lese gjennom først, noe han lovde å sende på mail. Noen mail har jeg enda ikke mottatt etter 2 uker. Har sett litt på hjemmesiden å finner ikke noe tilsvarende tilbud som jeg ble lovet på telefon.

Svar fra Ishavskraft
24.09.2019 13:56

Hei Bjørn, og beklager at du ikke har fått god oppfølging fra oss. Hvis du kan sende oss epost til [email protected] med din kontaktinformasjon følger vi gjerne opp dette med våre selgere. Håper å høre fra deg.

Rot med fakturaer og avtaler hos Ishavskraft

Omtale av  Petter

Er ikke akkurat så fornøyd. Først kommer det to selgere på døren som jeg opplever at presser seg på. Deretter får jeg doble fakturaer, har ikke sjekket opp disse så nøye, men vet at jeg betalte mye mindre med den leverandøren jeg hadde. Når jeg på nytt sier opp avtalen, ringer det opp en selger som garanterer for at alt skal bli så flott og fint med lavere regninger. Men for å få den avtalen må jeg binde meg i 6 mnd. Har fortsatt mye høyere regninger enn det jeg hadde med forrige strømleverandør. Det har i tillegg vært rot med at de ikke har sendt ut alle efakturaene og jeg har fått varselgebyr etterpå. Dette opplever jeg på grensen til ren svindel og advarer folk mot å inngå noen som helst form for avtale med dette selskapet, med mindre man har masse penger til overs man vil kaste ut av vinduet.

Svar fra Ishavskraft
19.08.2019 11:02

Hei Petter, og takk for at du melder fra om dette. Vi ønsker svært gjerne at du sender oss en epost til [email protected] med flere detaljer slik at vi får gjennomgått saken nærmere. Håper å høre fra deg.

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Bare rot...

Omtale av  Christine

Vi ringte inn og lagde avtale med de, men de glemte å registrere oss som kunder. Dermed gikk vi to måneder uten strømavtale. Ringte for å høre hva som skjedde, da var vi ikke i systemene deres i det hele tatt. Lagde ny avtale og forsikret oss om at vi nå er kunder der. Sendte bilde av måleravleser med måler nummer for å forsikre oss om at vi sendte riktig nummer, dette klarte de da å skrive inn feil. BKK bekreftet at vi fortsatt ikke står som kunder hos ishavskraft. Så nå holder vi oss langt unna.

Svar fra Ishavskraft
19.08.2019 10:32

Hei Christine. Vi beklager at det ikke gikk som det skulle da du skulle bli kunde hos oss. Her vil det være svært nyttig hvis du kan sende oss detaljer om saken på [email protected] slik at vi får undersøkt saken nærmere for å finne ut hva som gikk galt og hvorfor du ikke fikk bedre oppfølging fra oss. Håper å høre fra deg.

Opprettholder ikke avtalen

Omtale av  Christoffer H

Inngikk avtale med ishavskraft med binding på 6 måneder, hvor de 3 første månedene skulle vare med 50% på kwh priset. Når første regningen kom så var det fullpris på denne. Ringte de opp å får høre at selgeren har blitt lit fanga opp i salget å inngått en avtale som de ikke har å tilby. Han virket heller ikke så satt ut av det jeg fortalte å sa fort at de fjerner bindingstiden. Dette fremstår som en svært useriøs leverandør, med ansatte som ikke har peiling på hva de driver med å gjør alt før å få salg.

Svar fra Ishavskraft
13.06.2019 12:28

Hei Christoffer. Dette var ikke bra, og det er slettes ikke slik vi skal behandle våre kunder. Her vil det være svært nyttig hvis du kan sende oss detaljer om saken på [email protected] slik at vi får tatt opp saken med denne selgeren. Håper å høre fra deg.

Meget fornøyd

Omtale av  Josefine

Ishavskraft har levert over all forventning. Jeg har funnet min strømleverandør!

Svar fra Ishavskraft
29.05.2019 23:14

Tusen takk for hyggelig tilbakemelding! :-)

Svindyrt og lyger i sin markedsføring

Omtale av  Egil V

Unner kun mine aller, aller verste fiender å ha avtalen Felleskraft fra Ishavskraft. Alle andre anbefaler jeg å heller bruke pengene på triveligere ting enn å sponse dette.

Svar fra Ishavskraft
20.05.2019 15:51

Hei Egil. Det var ikke bra å høre at du er misfornøyd med vår avtale Felleskraft. Avtalen har vist seg å være konkurransedyktig over tid. Hvis du kontakter oss på [email protected] eller 77612000 ser vi gjerne nærmere over saken for å få avklart hva du er misfornøyd med. Ha en fin dag.

Random invoices

Omtale av  Jørgen

Invoices come as they please. Sometimes they skip a month and you receive a double invoice later. Sometimes you receive a varselgebyr without ever having received the invoice. It took me 5 contacts with customer service to get them to confirm a change of tenant. I asked for a callback. They never called.

Svar fra Ishavskraft
15.05.2019 10:07

Hello Jørgen. We're sorry to hear of your experience with us, and hope that you received an answer regarding the problems with the invoices. If not, please send us a message on [email protected], call us, or contact us on Facebook and we'll try to resolve this problem.

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Dårlig service, lyger ved salg av priser

Omtale av  Sebastian

Holder ikke priser som de lover. Lover og betale bruddgebyr men gjør ikke. Rett og slett dårlig

Svar fra Ishavskraft
06.05.2019 11:02

Hei Sebastian. Det var leit å høre at du har en dårlig opplevelse med oss. Hvis du kan sende oss litt nærmere informasjon om dette vil vi kunne sjekke saken og korrigere der vi kan. Eventuelt kan vi ringe deg opp hvis du ønsker det. Håper du tar kontakt med oss så vi kan undersøke nærmere. Ha en fin dag.

Ishavskraft

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR