Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
Å Strøm
3.1
348 verifiserte omtaler

Å Strøm omtaler og erfaringer

Ingen trend

Å Strøm har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

3.1
Middels
348 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#32
Bra
Å Strøm er rangert
#32 av 88 strømselskaper
58%
Bra
58% anbefaler Å Strøm
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 348 omtaler om Å Strøm

FILTRER OMTALER
132
66
31
21
98
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Å Strøm?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

En faktura for strø og linjeleie.

Omtale av  Bjørn

Tilbyr fastprisavtaler for to måneder av gangen + et månedsgebyr på kr 39,- i stedet for løpende kraftpris + et månedsgebyr på kr 49,- Jeg får dette tilbudet annenhver måned og må ta stilling til dette annenhver måned.

Svar fra Å Strøm
23.09.2021 08:57

Hei Bjørn, Takk for din tilbakemelding. Det stemmer at vi tilbyr en tjeneste som heter LOS forutsigbar, hvor man kan sikre prisen for korte perioder av gangen. Man mottar minst 4 tilbud i løpet av året, og man velger selv om man vil takke ja til hvert enkelt tilbud. På denne måten kan man få fastpris i korte perioder av gangen slik at man har en trygg og forutsigbar strømpris på høsten og vinteren, samtidig som at man får sin vanlige strømavtale ellers i året. Vi anbefaler sjeldent en fastpris-avtale da dette som regel innebærer at man må låse seg til prisen i et helt år - men det er mange som har etterspurt muligheten til å kunne låse prisen i korte perioder på høst- og vinterstid når prisendringene svinger mest og strømforbruket øker. Det er for øvrig helt frivillig å ha denne tjenesten, og det er bare å ta kontakt med vårt kundesenter på telefon: 38608500 eller e-post: [email protected] dersom man ønsker en gjennomgang av avtalen sin. Vi håper ellers at du er fornøyd med å ha oss som din strømleverandør! Ønsker deg en riktig fin dag videre. Hilsen Sylvia - LOS

Uoversiktlig

Omtale av  Jan

Stort sett fornøyd, men avtalesiden er veldig uoversiktlig. Var mye bedre før.

Svar fra Å Strøm
22.09.2021 16:16

Hei Jan, Takk for din tilbakemelding. Det er godt å høre at du - stort sett - er fornøyd, til tross for endringer på våre nettsider. Vi lanserte for en stund siden nye nettsider, hvor vi har fokusert på at det skal være enkelt for både nye og gamle kunder å finne informasjon om avtaler, produkter, Min side og annet. Vi kan for øvrig alltid bli bedre - både når det gjelder avtaler, kundeservice og våre digitale tjenester. Da er vi helt avhengige av å få konstruktive og nyttige tilbakemeldinger, slik du har gitt oss her - takk for det! Vi håper at vi vil få muligheten til å gjøre deg enda mer fornøyd fremover - og ikke nøl med å sende oss innspill til hvordan vi kan forbedre oss slik at vi kan ta dette med oss videre i vårt arbeid med kontinuerlig forbedring. Ønsker deg en riktig fin dag videre! Hilsen Sylvia - LOS

LOS er min strømleverandør i 40 år

Omtale av  Vidar F

LOS er den naturlige leverandør for oss på Sørlandet. Over tid har LOS & Agder Energi utviklet seg til en moderne strømleverandør og -produsent. Konsernet er viktig for utviklingen i Agder, og leverer over tid både solid og konkurransedyktig. Ikke alltid billigst, men virker som å alltid være blant de billigste. Kundeservice er alltid behagelig, hjelpsom og profesjonell feks. i forbindelse med oppdateringer. Ved nyetablering av strøm til hytte, og hjemmelsoverføring er LOS enkel og ukomplisert å forholde seg til. ANBEFALES!

Svar fra Å Strøm
22.09.2021 16:16

Hei Vidar, Takk for en utrolig fin og hyggelig tilbakemelding - dette setter vi stor pris på å høre! I LOS har vi sterkt fokus på tilby en helhetlig og god kundeopplevelse. Sammen med våre samarbeidspartnere skal vi gjøre det enkelt å ta gode valg - vi tilbyr blant annet pakketilbud på Easee hjemmelader, man får tilgang til ekstra gode tilbud på Homely boligalarm, vi har en egen smartlading-tjeneste for de som bruker elbil - i tillegg til at vi selvsagt har strømavtaler og andre tjenester som er tilpasset ulike ønsker og behov. Og dersom man er litt usikker på hva man skal velge, så er vårt kundesenter fylt med svært dyktige kundebehandlere som gjør alt de kan for å hjelpe de som kontakter oss. Vi håper at du vil fortsette å være kunde hos oss i lang tid fremover - og ikke nøl med å ta kontakt med oss dersom det er noe du lurer på. Ønsker deg en riktig fin dag! Hilsen Sylvia - LOS

Skikkelig fornøyd med LOS

Omtale av  Maria

LOS er kundevennlige, har funksjonelle IT-løsninger, og gjennom Coop-avtalen har vi en veldig god strømavtale!

Svar fra Å Strøm
05.10.2021 12:46

Hei Maria, Takk for hyggelig tilbakemelding! Vi setter stor pris på å høre at du er fornøyd med å være kunde hos oss. Det gir oss en ekstra boost i hverdagen med slike tilbakemeldinger. Ikke nøl med å ta kontakt med oss dersom det er noe vi kan hjelpe deg med. Ønsker deg en riktig fin dag videre! Hilsen Maren - LOS

Billig

Omtale av  Ivar O

Spesifisert regning en gang pr måned. Kan følge med på bruk pr dag ved å gå inn på Los.

Svar fra Å Strøm
05.10.2021 12:46

Hei Ivar, Så flott å høre at du er fornøyd med oss som din strømleverandør, og takk for en hyggelig tilbakemelding. Ikke nøl med å ta kontakt med oss dersom det er noe du lurer på, eller om det er noe vi kan hjelpe deg med! Ønsker deg en riktig fin dag videre! Hilsen Maren - LOS

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Kunderådgiver

Omtale av  Christian

Hyggelig kunderådgiver ringte og anbefalte å bytte til LOS forutsigbar. Han sa det skulle bli sendt en epost som jeg måtte bekrefte før avtalen startet. Har aldri fått denne eposten, men jeg fikk sett på fakturaen at avtalen var startet.

Svar fra Å Strøm
27.07.2021 12:52

Hei Christian. Takk for din tilbakemelding - og beklager så mye for sent svar fra oss. Det stemmer at vi tilbyr en fordelstjeneste som heter LOS forutsigbar. Med denne tjenesten så får man muligheten til å binde prisen i korte perioder av gangen, som for eksempel på høst- og vinterstid når strømprisene stiger - samtidig som at man beholder sin vanlige avtale resten av året. På denne måten får man tryggheten og forutsigbarheten som fastpris gir, uten å måtte binde seg til samme pris i et helt år slik man ofte må gjøre med ordinære fastprisavtaler. Dette har blitt en svært populær tjeneste blant våre kunder. De som benytter seg av LOS forutsigbar mottar fastpristilbudene på e-post hvor de selv kan velge om de ønsker å takke ja til hvert enkelt tilbud. Det er dessverre vanskelig for meg å si noe om hva som kan ha skjedd i ditt tilfelle, men dersom vi ikke har gitt tilstrekkelig informasjon om hvordan tjenesten fungerer så kan vi selvsagt ikke annet enn å beklage for dette. Dersom man oppdager noe på strømregningen som man ikke kjenner seg igjen i, så anbefaler vi at man kontakter oss så fort som mulig slik at vi kan sjekke hva som har skjedd. Du er hjertelig velkommen til å ta kontakt med oss på e-post: [email protected] eller telefon: 38608500. Dersom du sender oss en e-post, så merk den gjerne med "Sylvia - Bytt.no". Ønsker deg en riktig fin dag og en god sommer! Hilsen Sylvia - LOS

Fornøyd

Omtale av  Kjell T

Aldri noe problem med dem. Vært fornøyd siden første dag.

Svar fra Å Strøm
19.07.2021 17:57

Hei Kjell, Så flott å høre at du er fornøyd med oss som din strømleverandør, og takk for en veldig hyggelig tilbakemelding. Ikke nøl med å ta kontakt med oss dersom det er noe du lurer på, eller om det er noe vi kan hjelpe deg med! Ønsker deg en riktig fin dag videre, og en fortsatt fin sommer! Hilsen Maren - LOS

Lett å komme i kontakt med

Omtale av  Reidar J. H

Alltid rask kontakt med los. Virker ryddige og ordentlige . Mener de har greie avtaler . Har prøvd andre med dårligere resultat.

Svar fra Å Strøm
19.07.2021 17:57

Hei Reidar, Takk for en veldig fin tilbakemelding! Det er godt å høre at du er fornøyd med oss som din strømleverandør, slike tilbakemeldinger setter vi stor pris på. Vi vil gjerne også tipse deg om vårt fordelsprogram. Som kunde i LOS får rabatterte billetter hos Kongeparken, Tusenfryd og Odeon Kino. For å benytte seg av rabattene, så bestiller du via Min side eller i appen vår. Gå til menyen og velg Unike rabatter. Klikk på ønsket fordelsprogram, og deretter på den blå knappen hvor det står Bestill her. Du vil deretter bli tatt videre til nettsiden hvor rabatten allerede er lagt inn. Når det gjelder våre strømavtaler kan du føle deg trygg på at du hos oss får en avtale som er god over tid, helt uten bindingstid og andre ugunstige vilkår. Ta gjerne kontakt med oss per telefon, e-post eller på chat dersom det er noe vi kan hjelpe med. Ønsker deg og dine en fortsatt god sommer! Hilsen Maren - LOS

STYR UNNA

Omtale av  Steinar R

her blir man oppringt pga coop medlem, og lovet det ene etter det andre... Lot meg lure, jeg har ALLDRI hatt så høye strømregninger noen gang, samme kåk i 10 år. sendt en klage til dem, og blir bare pjattet på vor god avtale jeg har.. Skiftet til nå en avtale med fastpris av alle ting som er som regel mye dyrere, halverte kostnaden.. STYR UNNA!!!!!!

Svar fra Å Strøm
29.06.2021 15:26

Hei Steinar, Takk for din tilbakemelding. Det er veldig leit å høre at du har hatt en negativ opplevelse som kunde hos oss. Coop-avtalen er en spotprisavtale med kun 3,45 øre/kWh i påslag og et fastbeløp på kun 9 kr/mnd. Dette er en av markedets beste medlemsavtaler hvor man også får litt tilbake i form av 2% løpende medlemsbonus som blir satt direkte inn på fordelsregnskapet hos Coop. Med "spotpris" mener vi at du betaler det samme for strømmen som vi kjøper den inn for. Spotpris er den avtaletypen som har vist seg å være rimeligst over tid, men i år har strømprisene virkelig skutt i været. Strømprisene går opp og ned hele tiden. Historisk ser vi at prisene stiger på høst- og vinterstid, mens den synker igjen på våren og sommeren. Strøm er ferskvare, noe som betyr at den må brukes i samme sekund som den lages. Strømprisene er derfor avhengig av tilbud og etterspørsel, i tillegg til flere faktorer som blant annet fyllingsgrad i kraftprodusentenes vannmagasiner, værforhold og temperatur gjennom årstidene. Selv om vi har hatt noen varme dager langs kysten, så var mai en jevnt over kjølig måned. Dette har forsinket snøsmeltingen på fjellene, samt at strømforbruket til oppvarming har holdt seg høyere enn normalt. Mindre nedbør bidrar også til å holde prisene oppe. Norge er en del av et felles nordisk kraftmarked gjennom den nordiske strømbørsen NordPool. Denne sammenkoblingen bidrar blant annet til å sikre at vi har strøm til det vi trenger, når vi trenger det. Dette bidrar også til at strømprisene våre blir påvirket av mer enn bare det som skjer i Norge – blant annet råvarepriser, vind- og vær, og stigende priser på CO2-kvoter. Strømprisene fastsettes på NordPool, og som strømleverandør så har vi derfor dessverre ingen påvirkning på denne – men alle strømleverandørene i Norge kjøper strømmen fra samme strømbørs, så med en spotpris-avtale så kan man sikre seg at man alltid betaler gjeldende markedspris for strømmen man bruker. Fastprisavtaler kan være gunstige i perioder der markedsprisen svinger mye og har høye topper, men i det lange løp har det historisk sett vært gunstigst å følge markedsprisen med en spotprisavtale. Vi håper at du ønsker å gi oss en ny sjanse i fremtiden. Du er uansett selvsagt velkommen tilbake, dersom det skulle bli aktuelt. Ønsker deg en riktig fin dag! Hilsen Maren - LOS

Elendig Kundeservice

Omtale av  Vidar

Den dårligste kundeservicen finner du hos LOS. Gjør du en ærlig feil og vil ha inkassofirma med en gang eller noen ganger ved feil er dette selskapet for deg. De sender ingen påminnelse eller purring, og sender regning rett til inkassofirma. Ved en anledning betalte vi den samme regningen to ganger etter hverandre. Regningene var på omtrent samme beløp så vi brukte et kid nummer to ganger. Istedenfor å kreditere eller sende deg regning på det resterende beløpet, sender de deg heller tilbake pengene uten å gi deg beskjed, for så å sende kravet videre til et inkassofirma. Vi har også to adresser vi betaler og spurte om å få dette på en faktura for at det skulle bli mer ryddig. Det lovet de men har aldri klart å gjøre, noe som ofte skaper mer forvirring. Jeg vet ikke om man en gang kan kalle det de driver med kundeservice. En annen gang sendte de over et krav til inkasso firma som var betalt. Jeg synes det er lite hyggelig å skrive en dårlig omtale om noen. Men etter et par lite hyggelige telefonsamtaler med selskapet, synes jeg de fortjener det. Jeg synes de burde rydde opp i måten de sender ut regninger på, og at de gjør noe med holdningen til de man snakker med. Likeglad og uhøflig er ikke et bra ansikt utad. Det virker bare provoserende.

Svar fra Å Strøm
17.06.2021 09:28

Hei Vidar, Takk for din tilbakemelding. Så leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss - slik ønsker vi selvsagt ikke at det skal være. Det er dessverre vanskelig for oss å si noe om hva som kan ha skjedd i dette tilfellet. Dersom en faktura forfaller uten at vi har mottatt innbetaling, så sender vi alltid en betalingspåminnelse før fakturaen sendes videre til inkasso. Vi har full forståelse for at det er fort gjort å glemme en faktura - og betalingspåminnelsen blir derfor ikke sendt før cirka 14 dager etter fakturaens opprinnelige forfall. Når det gjelder de andre tingene du nevner, så er det som nevnt vanskelig å si noe om disse uten å vite hva som har skjedd - men uavhengig av hva problemet måtte være, så skal man alltid bli møtt av løsningsorienterte og hyggelig kundebehandlere når man kontakter vårt kundesenter. Vi tar god kundeservice som en selvfølge - og alle vi som jobber i LOS går langt for å gi våre kunder den aller beste opplevelsen. Dersom noen av disse tingene har skjedd som følge av feil på vår side, og vi i tillegg ikke har imøtekommet deg på en god måte når du har kontaktet oss - så kan vi ikke annet enn å legge oss helt flate og beklage dette. Vi setter stor pris på at du har tatt deg tid til å gi oss en grundig og konstruktiv tilbakemelding slik at vi kan se nærmere på våre interne rutiner knyttet til fakturering og kundebehandling - takk for det! Du er velkommen til å ta kontakt med oss på e-post: [email protected] eller telefon: 38608500 dersom det er noe du lurer på. Ønsker deg en riktig fin dag - og en god sommer! Hilsen Sylvia - LOS

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Lokalstrøm

Omtale av  Gjermund

De bidrar med ting lokalt, og de arangerer los dagen i dyreparken, kunne spart1500 men da går jeg glipp av lokale ting som dyreparken. 2 voksne og 3 barn er ikke gratis en dag i parken heller. Så bruker en noen av tilbudene synes jeg det er en god avtale.

Svar fra Å Strøm
08.06.2021 10:47

Hei Gjermund, Takk for en veldig hyggelig tilbakemelding! Vi setter stor pris på at du er fornøyd med oss som din strømleverandør. Det er veldig viktig for oss å støtte opp om det lokale blant annet gjennom LOS-fondet der vi deler ut overt totalt 1 million kr i støtte til barn og unge under 21 år lokalt på Sørlandet. Det er også hyggelig å høre at du er fornøyd med vårt fordelsprogram! Når det gjelder våre strømavtaler kan du føle deg trygg på at du hos oss får en avtale som er god over tid, helt uten bindingstid og andre ugunstige vilkår. Ta gjerne kontakt med oss per telefon, e-post eller på chat dersom det er noe vi kan hjelpe med. Ønsker deg og dine en riktig god sommer! Hilsen Kristian - LOS

Erfaringer

Omtale av  Nina

Opplever Los som et greit strømtilbud - appen kunne fungert bedre.

Svar fra Å Strøm
14.05.2021 14:56

Hei Nina, Takk for din tilbakemelding! Det er veldig hyggelig å høre at du er fornøyd med oss som din strømleverandør. Vi jobber kontinuerlig med å forbedre oss og er helt avhengig av innspill slik som du kommer med her. Vi har et eget team som jobber med å videreutvikle appen, og det vil jevnlig bli lansert nye forbedringer på bakgrunn av tilbakemeldinger vi mottar. Ta gjerne direkte kontakt med oss på e-post: [email protected] eller telefon: 38 60 85 00 dersom du har noen andre innspill. Ønsker deg en riktig fin dag videre! Hilsen Kristian - LOS

Hyggelige mennesker, lave priser

Omtale av  Geir N

Er superfornøyd med LOS Coop. Lave gebyrer. Ryddige hjemmesider. Oversiktlig.

Svar fra Å Strøm
10.05.2021 13:31

Hei Geir, Takk for hyggelig tilbakemelding! Vi setter stor pris på å høre at du er fornøyd med å være kunde hos oss. Det gir oss en ekstra boost i hverdagen med slike tilbakemeldinger. Vi jobber kontinuerlig med å videreutvikle vår nettside og tar i mot innspill med åpne armer. Ikke nøl med å ta kontakt med oss dersom det er noe vi kan hjelpe deg med. Ønsker deg en riktig fin dag videre! Hilsen Kristian - LOS

Grei strømavtale som også gir gevinst til min coop konto.

Omtale av  Jss

Bra nettside,nyttig oversikt ang.forbruk etc. Men...prisen kunne vært lavere.

Svar fra Å Strøm
10.05.2021 13:29

Hei, Takk for din tilbakemelding. Så hyggelig å høre at du er fornøyd med vår nettside. Vi jobber kontinuerlig med å videreutvikle vår nettside og Min Side slik at man får en god oversikt over priser og forbruk, lett tilgjengelig. Med Coop strømavtale har du en av landets beste medlemsavtaler på strøm. Dette er en spotprisavtale, som betyr at du betaler det samme for strømmen som vi kjøper den inn for på strømbørsen. På den måten følger man markedsprisen, time for time. Alle strømleverandørene handler strømmen fra den nordiske strømbørsen NordPool. Ingen av oss får spesialpris, så spotprisen er helt lik uansett hvilken leverandør man har. Det stemmer at prisen nå i vinter har vært høyere på bakgrunn av kaldt og tørt vær i Norden, men det er viktig å understreke at dette gjelder alle strømkunder. Ta gjerne kontakt med oss på tlf: 38 60 85 00 eller e-post: [email protected] dersom du ønsker mer informasjon om din avtale hos oss. Ønsker deg en riktig fin dag videre! Hilsen Kristian - LOS

Slu selskap

Omtale av  Kjell

Her får man ingen informasjon ang økende priser. Går prisen ned derimot, så kommer skrytemail umiddelbart. De har en hårreisende fastleddpris og linjeleie. Jeg kan bruke 0kwt, men likevel få faktura på over 400kr. Jeg har nå coop/spotavtale via disse, men skal nå definitivt bytte

Svar fra Å Strøm
07.05.2021 08:52

Hei Kjell, Takk for din tilbakemelding. Det er veldig leit å høre at du har hatt en negativ opplevelse som kunde hos oss. Jeg er dessverre litt usikker på hva du viser til angående prisvarsel, da jeg ikke kjenner til hvilken avtale du har hatt hos oss. Med sporprisavtaler endrer prisen seg hver time, og man kan selv følge med på prisutviklingen gjennom vår app eller via Min Side på los.no – men dersom man har en variabel avtale så skal man med rett motta prisvarsel enten på e-post eller SMS, både når prisen går opp og når prisen går ned. Når det gjelder nettleien, så er det en avgift som blir innkrevd av ditt lokale netteierselskap og vi har derfor dessverre ikke noe påvirkning på denne. Den er altså helt uavhengig av hvilken strømleverandør man har – men du får den på fakturaen fra oss ettersom vi har en avtale om gjennomfakturering med ditt lokale netteierselskap. Netteierselskapet fastsetter selv prisen på nettleien, men den er under kontroll av Norges vassdrag- og energidirektorat. Nettleien går til å dekke blant annet vedlikeholdsarbeid på strømnettet i området der du bor. Du kan lese mer om nettleien på NVE sine nettsider her: https://www.nve.no/stromkunde/nettleie/ Med Coop strømavtale har du nå en av landets beste medlemsavtaler på strøm, der du i tillegg til å betale for spotpris bare betaler 9 kr i fastbeløp og 3,45 øre/kWh i påslag. I tillegg mottar du hver måned 2 % medlemsbonus inn i ditt fordelsregnskap hos Coop. Vi håper selvsagt at du ønsker å fortsette som kunde hos med denne gode avtalen. Hvis ikke, så er du hjertelig velkommen tilbake i fremtiden. Ønsker deg en riktig fin dag! Hilsen Kristian - LOS

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Enkelt og greit

Omtale av  Pål

Har Coop strømavtale fra LOS - den har vært uforandret de siste 2 årene. Har også brukt et par av kundefordelene - så er veldig fornøyd.

Svar fra Å Strøm
30.04.2021 12:55

Hei Pål, Takk for hyggelig tilbakemelding! Så godt å høre at du er fornøyd med Coop-avtalen! Det er du ikke alene om - den har blitt svært populær blant både nye og gamle kunder. Dette er en langsiktig avtale hvor man alltid betaler gjeldende markedspris for strømmen i tillegg til at man får litt tilbake i form av velkomstbonus og 2% medlemsbonus som blir satt direkte inn på fordelsregnskapet. Og avtalen har - som du selv sier - vært uendret siden den ble lansert sent i 2018. Det er hard konkurranse på strømmarkedet i Norge, noe som fører til at mange tyr til ulike lokketilbud og kampanjer. I LOS ønsker vi heller å fokusere på langsiktige avtaler med vilkår som skal være gunstige over tid - som med vår Coop strømavtale. Det er også veldig hyggelig å høre at du har hatt glede av noen av våre fordelsrabatter! Vi ønsker deg en riktig god dag videre! Hilsen Sylvia - LOS

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR