NordlysEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Selger kom på døren og lovet en kjempegod spotprisavtale. I ettertid viser det seg at de har lurt meg til å skrive under på en variabel avtale med 12 mnd bindingstid. Forbrukerrådet advarer, les avisartiklene under: ttps://e24.no/naeringsliv/i/RreGp2/trodde-de-solgte-stroem-til-spotpris-viste-seg-aa-vaere-noe-helt-annet https://e24.no/naeringsliv/i/28A2Or/omstridt-stroemselskap-maa-svare-etter-lovbrudd Etter jeg fant ut dette har jeg prøvt å si opp avtalen, men kundeservice svarer spydig tilbake og sier at jeg bare kan glemme det. Det er ingen tvil om at dette er et selskap som lever av å lure folk. Styr unna NordlysEnergi!
Sjekden jeg klager men må advare mot dette firmaet. Fikk besøk av to unge menn på døra, de fortalte om hvor fantastisk nordlys var, jeg spurte flere ganger om jeg fikk alt på en faktura- strøm hus,hytte, nettleie og ble lovet at det var det. Etter to uker fikk jeg tlf fra nordlys hvor de fortalte at jeg ikke fikk alt på en faktura og at angrefristen var over. 1 års bindingstid + 3 mnd . Fikk melding i dag da jeg sa opp etter 9 mnd slik at jeg slapp de 3 ekstra mnd og fristen var da 10 juni, jeg skal over til lyse men vust jeg går over i dag 13 mai så blir bruddgebyret 2100kr Ekstremt useriøst firma!!!!!
Undertegnet på en avtale via dørsalg av en ung og hyggelig selger. Det kom jeg dessverre til å angre kraftig på i ettertid. Ja, jeg leste ikke all den lille skriften godt nok - det tar jeg på min kappe og der har Nordlysenergi alt sitt på det rene, for all del. Jeg sendte imidlertid en skriftlig klage på at jeg følte meg lurt og ville gå fra avtalen, for selv om det står med liten skrift så er det at man binder seg til 12 måneder PLUSS ytterligere 3 måneders oppsigelse i etterkant av det igjen en meget essensiell opplysning selgeren bør opplyse om. Dette er absolutt ikke vanlig for bransjen, og med barn som maste og midt i middagstid leste jeg ikke gjennom kontrakten. Jeg ba om å bli løst fra avtalen uten bruddgebyr og følte meg lurt av bindingstid og at avtalen ville bli endret til annen prismodell etter 3 mnd. Sa at de brukte skitne salgstriks og fører kundene bak lyset og at jeg ville omtale de negativt dersom de ikke var imøtekommende. Samtalen utviklet seg da i retning av trusler og Nordlys skriver da følgende: "(......) videre holdes du økonomisk ansvarlig for alle dårlige omtaler, det betyr at vi faktisk vil ta juridiske skritt mot deg fordi du har fått godt med info om at avtalen har 12 måneders bindingstid" "(.....) Dersom du begynner å spre et dårlig rykte om NordlysEnergi som er basert på at du ikke satt deg inn i avtalen så kommer vi som nevnt til å ta juridiske skritt. Da ser vi heller ikke grunnen til å levere deg en billig strømavtale under bindingstiden. Vi kan med loven endre prisen på din strømavtale med 14 dagers varsel og kommer da til å se oss nødt til å gjøre det" Som sagt - ja, dette var min egen feil i utgangspunktet. Men døm selv om dette er et selskap du vil inngå kundeforhold med. Mitt råd? Styr unna, velg noe annet Når det er sagt - så er fakturaene veldig oversiktlige og fine, det skal de ha. Det er blant de beste av alle leverandører jeg har hatt.
Avtalen var grei og enkel. Foreløpig ingen negativ erfaring etter snart et år som kunde.
Fikk ikke nødvendig informasjon om avtalevilkår, angrerett, og ble forledet til å tro at jeg inngikk en spotprisavtale. Fakturaen er satt opp på en måte som gjør at kunden fortsetter å tro han har spotsprisavtale
Får fremdeles regninger på en leilighet jeg bodde i for flere måneder siden og hver F.gang jeg ringer så sier dem at det er sluttfaktura. Ble første og siste gang jeg tegner strøm hos dem, styr lang unna. Bare lureri…
Langt i fra så billig som det påstås med topp 3 garanti… Hentet tilbud fra en annen leverandør som sa at det vi har blitt fakturert er langt unna spot pris. Byttet leverandør etter en måned..