Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
NorgesEnergi
3.0
2 082 verifiserte omtaler

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NorgesEnergi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.0
Middels
2 082 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#74
Forferdelig
NorgesEnergi er rangert
#74 av 88 strømselskaper
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 082 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
660
271
135
124
892
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NorgesEnergi
NorgesEnergi har 2 082 verifiserte omtaler på Bytt.no

Dårlig på kundeveiledning og dårlig på å gi beskjed.

Omtale av  Sven Å. S

Oppå dette er dette et firma som bedriver politisk spill. Jeg byttet ifra disse pga dems standpunkt ifht å reklamere hos en nettavis jeg leser ofte. I tillegg etter at jeg sa opp avtalen så ringte en kundebehandler og argumenterte politisk med meg for å få meg tilbake som kunde. De sier de ikke er politiske. Men kundebehandlere som argumenterer politisk for å få meg tilbake som kunde har dere. Nei. Dere viser at dere ønsker å være politiske aktører. Lykke til med det.

Svar fra NorgesEnergi
12.07.2019 23:25

Hei Sven. Vi synes det er leit du mener vi er dårlige på kundeveiledning og på å gi beskjed. Dersom det er noe spesielt du har opplevd vil vi gjerne ha en tilbakemelding på det. Vi ønsker å vite hvilke beskjeder du savner som kunde slik at vi kan bli enda bedre på å holde våre kunder oppdatert. Som kommersiell aktør er vi partipolitisk nøytrale. Når vi velger hvor vi skal annonsere gjør vi kommersielle avveininger rundt hvor vi mener det er hensiktsmessig å plassere vår merkevare. Vi håper det er forståelse for at på samme vis som at vi oppfordrer mennesker til å bruke sin ytringsfrihet, så har vi en frihet til å bestemme hvor vi tror det er best å plassere vår merkevare. Mvh Monica, NorgesEnergi

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NorgesEnergi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Først så ringte de for å selge oss strøm...

Omtale av  Ghazaleh O

Først så ringte de for å selge oss strøm. Startet med å fortelle at du får første mnd gratis. Bare tull! Deretter skjønte de at vi ønsket å bytte tilbake til vår gamle selskap. Og kom med tilbud om at vi kunne få fastpris i mnd på 1050kr uansett bruk. Dette hørtes jo bra ut, men var langt ifra i realiteten. Plutselig så fikk vi skyhøye regninger. Og når vi ringte tilbake for å klage så sier en ansatt der at det ikke har blitt loggført noe samtale eller avtale. Når vi ba om å snakke med han vi hadde snakket med sist så begynte han å lyve om at det har han aldri sagt osv. Hold dere unna det selskapet her.. det er ingenting annet enn trøbbel! Og når vi sendte inn en klage så skal fakturaen vår bli satt på vent. Men neida, da har de bare sendt det videre til inkasso istedenfor.

Svar fra NorgesEnergi
12.07.2019 23:25

Hei Ghazaleh. Det er viktig for oss at våre kunder mottar tilstrekkelig og riktig informasjon ved inngåelse av avtale og vi ønsker ikke at noen skal føle seg lurt. Når man betaler fast pris hver måned har man en ordning som heter Strømkonto. Vi regner da et gjennomsnitt av ditt årsforbruk og fordeler jevnt over hele året. Man betaler derfor det samme beløpet hele året selv på vinteren der fakturaene vanligvis er høyere. Dette er for å få en mer forutsigbar strømutgift. Man betaler likevel for strømmen man bruker slik at anbefalt månedsbeløp vil kunne bli justert opp eller ned dersom det er noen endringer i forbruk. Vi synes det er veldig leit om det har oppstått noen misforståelser her da vi ønsker å være så tydelige og informative som mulig om våre strømavtaler. Dersom man sender inn en klage/innsigelse på faktura er vanlig rutine at faktura settes på vent frem til klagen er behandlet. Dersom dette ikke er tilfelle vil vi gjerne at dere tar kontakt igjen slik at vi kan se på saken på nytt. Mvh Monica, NorgesEnergi

Useriøse!

Omtale av  Torgeir

Treg kundeservice. Sier de har sagt opp nettleie uten å gjøre det. Skylder på at jeg ikke har gitt tilbakemelding når det er motsatt, når jeg dokumenter motsatt så svarer de ikke. Fjerner historikken i mailingen. Fortsetter å sende regninger etter at avtalen er sagt opp. Tar ikke ansvar for ekstra nettleie som skyldes at de ikke har sagt opp avtalen slik de skrev tidligere.

Svar fra NorgesEnergi
12.07.2019 23:24

Hei Torgeir. Her håper vi du vil ta kontakt med vårt kundesenter igjen slik at vi kan få mer informasjon om deg og ditt kundeforhold og kan få undersøkt hva som har skjedd her. Dette er viktig for at vi skal kunne sjekke spesifikt hva som har skjedd i dette tilfellet og se om det er noe mer vi kan gjøre for deg. Mvh Monica, NorgesEnergi

Ringte og solgte selv om jeg er reservert mot telefonsalg

Omtale av  Herman

Ringte og solgte selv om jeg er reservert mot telefonsalg. La til sparepakke i avtalen selv om det eksplisitt ble lovet 5 ganger av selger at det ikke skulle det. Fikk bruddgebyr på kroner 500,- da jeg sa opp, som ble skriftlig bestridt da det var de som brøt avtalen, ikke meg. Dette ble sendt til inkasso selv om det var skriftlig bestridt, noe som selvfølgelig ikke er lov. Skygg LAAANGT unna dette selskapet. Min side er også helt forferdelig dårlig

Svar fra NorgesEnergi
12.07.2019 23:24

Hei Herman. Vi vil veldig gjerne at du tar kontakt med vårt kundesenter slik at vi får sjekket opp i dette. Det er viktig at selger oppgir riktig og tilstrekkelig med informasjon ved inngåelse av avtale og man skal kunne stole på at man får det man avtaler. Vi har vanligvis ikke bindingstid eller bruddgebyr på våre avtaler. Unntaket er dersom man har mottatt rabatt ved inngåelse av avtalen. Dersom man velger å gå ut av avtalen før avtaleperioden er over må man da tilbakebetale rabatten, men det kommer ingen bruddgebyr utover det. Dersom man sender inn en klage/innsigelse på faktura er vanlig rutine at faktura settes på vent frem til klagen er behandlet. Vi håper du tar kontakt slik at vi kan se på saken din på nytt. Mvh Monica, NorgesEnergi

Dokumentert dokumentforfalsking

Omtale av  Arne C. E

Eg fekk NorgesEnergi på døren på leiligheten eg budde i. Dei ville selge meg strøm, men eg forklarte at vi hadde fellesmåler og fellesavtale og derfor ikkje kunne bytte. Eg vart forsikra om at dette ikkje stemte lengre og at nye regler gjorde at eg kunne opprette avtale med dei. Eg fekk beskjed om å stikke til Elkjøp og signere avtale og få gavekort i bytte mot bindingstid. Etter fleire runder med ein rekke ulike representanter så viste det seg at dei hadde tatt feil og at mine opplysninger stemte. Noen måneder gjekk og dei kunne fremdels ikkje levere tjenesten dei hadde solgt meg. Sidan det var dei som ikkje kunne levere og ikkje eg som brøt avtalen så fekk dei ikkje til å trekke tilbake velkomstbonusen. Løsningen deira vart då å fabrikere ein kontrakt i mitt navn på eit annet hus og la denne avtalen løpe i 2 - 3 dager og så slette avtalen og fakturere for forbruk på det huset samt avtalebrudd-gebyr. Eg reagerte på dette og sa at eg nekter å betale straffegebyr for ein avtale dei brøt og at dei ikkje hadde nook grunnlag for å opprette ny avtale på meg utan mitt samtykke. Etter mykje om og men så fekk eg beskjed om at dette skulle dei ordne opp i. Nokre måneder gjekk og så dukka inkasse opp på ein faktura på ein avtale eg aldri hadde inngått. Når eg klaga på dette så viste dei meg eit forfalska document med min underskrift men med kontraktsobjekt. Dette kan eg enkelt bevies at er forfalsket da kontrakten er datert før dei har sendt ut bekreftelse på opprinnelig kontrakt. Kort oppsumert så har dei solgt meg ein tjeneste dei ikkje kunne levere. Denne avtalen har eg signert og dei og eg har kopier av innholdet. Når dei ikkje kunne levere, så har dei gått tilbake og endret denne kontrakten til eit produkt dei kan lever for å kunne sei at det var eg som brøt kontrakten og ikkje dei. Å fabrikere ein kontrakt for å kunne kreve inn ein velkomstbonus er vel litt på kanten.

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Haienergi

Omtale av  Steve

Haienergi og Solvencia er samme selskap. Går det en dag over betalingsfrist, så er det inkasso fra Solvencia. Møkkafirma!

Håpløst

Omtale av  Anders

Flyttet fra adressen før avtaleperioden av utløpt. Fikk da en telefon fra en frekk ansatt hos NorgesEnergi som krevde et gebyr på 500kr, uavhengig av om jeg beholdt dem på min nye adresse eller ei. Faktura dukket aldri opp. Men det gjorde inkassokravet på nærmere 900kr. Orginalfaktura har jeg forsøkt å få tak i uten hell. Hverken Solvencia eller Norgesenergi har sendt meg dette etter gjentatte henvendelser.

NorgesEnergi har 2 082 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NorgesEnergi mener

NorgesEnergi

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR