God kundeservice, god pris på strøm og gode avtaler

Har du en tilsvarende erfaring med NorgesEnergi?
Gjør som Siv A og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om NorgesEnergi du også og del dine erfaringer!
Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!
Vi ble tilbudt en ekstraavtale over telefon og takket ja til den. Lite visste vi om at regningen ikke kom på Min side, men ble sendt i posten. Dessverre presterte Norges Energi å sende den til gammel adresse, til tross for at alt annet fra dem kom til nåværende adresse. Vi hadde aldri vært registrert med den gamle adressen hos NE og var folkeregistrerte en helt annen plass. Så vi fikk aldri vite om disse regningene før et saftig inkassovarsel kom på mail. Vi tok kontakt med NE som lovte alt mulig, men ikke ordnet noen ting. Inkassoregningen økte og vi betalte den til slutt. Da opphørte all kommunikasjon fra NE plutselig.. Jeg skrev tidligere en negativ omtale og ble straks kontaktet av en ansatt som skulle fikse dette for oss. Hun ba om detaljer og etter disse var sendt hørte vi aldri fra henne igjen og vi fikk ingen refusjon. Har selvsagt byttet strømselskap og kommer aldri til å være kunde hos Norges Energi igjen.

Denne strømleverandøren frister med attraktive spotprisavtaler, som de endrer etter kort tid uten å varsle kundene. De tilbyr også prismatch, men kommer med tilleggskrav når man dokumenterer prisen fra andre leverandører. Kundeservice bruker 7 dager (!) på å besvare email, og de ansatte motsier hverandre når det gjelder avtalevilkårene. Det er godt gjort å lage strømavtaler som ikke engang de ansatte forstår! Forbrukerrådet advarer mot dette selskapet, og det er ikke uten grunn...

Elendig er det beste ordet jeg kan utrykke meg med. Vanligvis ville jeg ikke skrevet dette, men denne måneden har jeg fått tre fakturaer fra dem med forskjellige beløp (en på epost, en I posten og en efaktura). Etter å har ringt opp flere ganger, etter å ha mottatt de to første fakturaene, og til slutt fått svar, påstod de at en av fakturaene er en sein faktura for desember og at den andre er for Januar. En dag etter det, får jeg enda en faktura i eposten. Sjokkert ble jeg! Jeg sendte dem epsot, fordi jeg aldri får tak i dem på telefon, og jeg fikk svar at fakturaen er blitt utsatt til slutten av måneden (og jeg har ikke mottatt den før), og at fakturaen er tom 23 i første. Dette er helt tull! Jeg har allerede betalt for HVER måned siden jeg overførte til dem, skulle aldri ha gjort det. Var den verste avgjørelsen jeg tok. Vet ikke hva unnskyldningen dems kommer til å være nå. Syntes det var viktig å dele dette siden det føles veldig irriterende. Tre fakturaer i løpet av en måned er uakseptabelt!

Topp 5 prisavtalen justeres mot noen dyre strømselskap ved årsskiftet. Og havner da sammen med mange flere strømselskap med helt lik topp 5 pris. Så da er det brått 8-10 avtaler som er blant de 5 billigste. Og det rare er at Norgesenergi og alle de andre havner på 5te. Plass hvert år
