Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
NorgesEnergi
3.0
2 082 verifiserte omtaler

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NorgesEnergi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.0
Middels
2 082 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#74
Forferdelig
NorgesEnergi er rangert
#74 av 88 strømselskaper
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 082 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
660
271
135
124
892
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NorgesEnergi
NorgesEnergi har 2 082 verifiserte omtaler på Bytt.no

Fornøyd

Omtale av  Jan O. H

Leverandøren virker å ligge stabilt blant de 10 rimeligste. Faktura er oversiktlig og inkluderer også nettleie. Dette forenkler totaloversikten for sum strømkostnad hver måned. Denne leverandøren er intet unntak når det gjelder telefonselgere som prøver å selge inn tillegg som koster ekstra. Har prøvd både strømkonto ( mistet oversikten over reell kostnad) og garantistrøm uten å få noe annet tilbake enn økt kostnad. Så lenge en holder seg til enkel spotprisavtale er NorgesEnergi helt grei.

Svar fra NorgesEnergi
01.12.2021 10:52

Hei, Jan O. H! Så hyggelig at du er fornøyd med din strømavtale hos NorgesEnergi! Skulle det være noe vi kan hjelpe deg med, må du gjerne ta kontakt med vårt kundesenter. Mvh, Truls - NorgesEnergi

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NorgesEnergi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

BEST OVER TID

Omtale av  Terje B. M

Jeg abonnerte hos Norges Energi, men lot meg lure av et såkalt lokketilbud hos en useriøs konkurrent som etter kort tid skrudde opp prisen. Etter å brukt tid på grundig analyse valgte jeg å gå tilbake til Norges Energi, som gjentatte er kåret til beste strømleverandør.

Svar fra NorgesEnergi
01.12.2021 10:52

Hei, Terje B. M! Så hyggelig at du er fornøyd med NorgesEnergi som strømleverandør! Mvh Truls, NorgesEnergi

Vurdeing

Omtale av  Lena

Grei kundeservice, men kronglete å ikke kunne få svar utenom normal arbeidstid. Chat fungerer greit, men du kan oppleve å bli satt i lang kø, samt at du miste plassen i køa dersom siden oppdaterer seg. Dårlige varsler på endringer i strømavtaler som er knyttet til prismatch, og feigt at de ikke matcher minuspåslag lengre. Bonus for at de gir bonus, men trekk for at du ikke selv kan bestemme hvordan du skal få denne refundert. Har du to anlegg (f.eks hytte), legger de bonusen på den som fra før av har lavest forbruk. Og de kan være svært treige med å legge bonusen/rabatten til fratrekk på faktura. Som forbruker må du være veldig på for å få det du har blitt lovet.

Svar fra NorgesEnergi
01.12.2021 10:52

Hei, Lena! Vi takker for dine tilbakemeldinger! Vi jobber hele tiden med utvikling og forbedring av kundeopplevelsen hos NorgesEnergi. Om du referer til verving når du nevner bonus, så vil ververabatt bli registrert på anlegg som blir vervet når dette har hatt aktiv strømleveranse i 1 mnd. Det samme gjelder aktivt anlegg som har foretatt verving, så vil ververabatt bli registrert på anlegg og trukket fra faktura, når vervet anlegg har hatt aktiv strømleveranse i 1 mnd. Mvh, Truls - NorgesEnergi

middels

Omtale av  John G

de sier de hr kun en fast avgift på 49 kr og ikke påslag på spotpris, her er det som er på faktura Fastbeløp 01.10.21 - 01.11.21 31 dager 39,00 kr/mnd Strømforsikring 01.10.21 - 01.11.21 31 dager 49,00 kr/mnd Prissikring 01.10.21 - 01.11.21 31 dager 49,00 kr/mnd Påslag 01.10.21 - 01.11.21 1 086,43 kWh 5,99 øre/kWh stemmer jo ikke i det hele tatt med hva de sier

Svar fra NorgesEnergi
01.12.2021 10:52

Hei, John G! Vi har forskjellige avtaler i vårt sortiment, hvor de ulike avtaler kan ha forskjellig fastbeløp og påslag. Vår nyeste avtale Spotpris har derimot 0 øre/kWh i påslag og kun 49 kr/mnd i fastbeløp. Håper du har mulighet til å ta kontakt med vårt kundesenter på telefon 38 10 00 80, så kan vi ta en gjennomgang av din strømavtale sammen med deg. Mvh, Truls - NorgesEnergi

Litt forvirrende

Omtale av  Margue

Dere burde ha bedre kontakt og ikke en lang ventetid på å få et svar. Mange av oss eldre er ikke så oppdatert på internett.

Svar fra NorgesEnergi
01.12.2021 10:52

Hei Margue! På grunn av mange spørsmål knyttet til høstens høye strømpriser er det for tiden svært stor trafikk på kundesenteret vårt. Det vil derfor til tider være unormalt lang ventetid på telefonen og svartid på epost. Vi beklager dette og ønsker å være så tilgjengelig som mulig, men håper på forståelse for situasjonen. Mvh Truls, NorgesEnergi

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Det blir og bytte strømselskap

Omtale av  Per

Dårlig kundeservice som ikke gjør det dem lover og vi blir straffet med purregebyr...

Svar fra NorgesEnergi
01.12.2021 10:52

Hei, Det er beklagelig å høre at du har hatt en dårlig opplevelse i dialog med vårt kundesenter. Vi ønsker gjerne å undersøke saken nærmere. Håper derfor du har anledning til å kontakte oss igjen. Kontakt oss gjerne per tlf: 38 10 00 80. Mvh Truls - NorgesEnergi

Følg med i nettbanken - fakturerer bruddgebyr og andre skjulte gebyrer utenfor avtale

Omtale av  Guttorm R

I forbindelse med bytte fra Norgesenergi ble jeg oppringt om at jeg ville bli ilagt bruddgebyr. Fikk kontinuert avtalen, men sa den opp samtidig. Ved bytte etter avtaleperiode oppdaget jeg tilfeldigvis på e-faktura i nettbanken at bruddgebyr for mine to anlegg likevel var lagt til. Ikke svar fra kundeservice på to eposter sendt om dette. FIkk etterhvert ordnet opp på telefon. I tillegg har jeg blitt ilagt ikke avtalte gebyrer som jeg har måttet fått fjernet gjennom kundeservice. Det kan virke som en del av forretningsideen er at kundene ikke sjekker efaktura/avtalegiro i nettbanken. Her er det mye som ikke har stemt med hva som ble avtalt. På den positive siden kan det nevnes at dette ble ordnet opp i umiddelbart på telefon. Men ikke på epost.

Svar fra NorgesEnergi
26.11.2021 14:19

Hei Guttorm R! Så bra å høre at saken din ble ordnet kjapt i kontakt med vårt kundesenter. Mvh Anna, NorgesEnergi

NorgesEnergi har 2 082 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NorgesEnergi mener

NorgesEnergi

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR