Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
NorgesEnergi
3.0
2 085 verifiserte omtaler

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NorgesEnergi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.0
Middels
2 085 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#74
Forferdelig
NorgesEnergi er rangert
#74 av 88 strømselskaper
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 085 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
660
272
135
125
893
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NorgesEnergi
NorgesEnergi har 2 085 verifiserte omtaler på Bytt.no

Billigere mobilabonnement enn hos Telenor, men hos NE blir mobildatamengden brukt opp MYE raskere

Omtale av  Eirik H

Som beskrevet over mht mobil (enten er dere uærlige mht datamengde, eller så gir Telenor sine kunder 3 ganger mer enn det som egentlig følger med abonnementet. Helt ubegripelig forskjell her!). Pga dette vurderer jeg sterkt å bytte hele familien tilbake til Telenor nå i.l.a. april 2022. Ang strøm er ikke NorgesEnergi det billigste på markedet, i tillegg til at ordningen med lik strømregning hver mnd er dårlig for kunden, fordi det koster ekstra hver mnd, i tillegg til at strømkunden opparbeider seg gjeld (med renter går jeg ut ifra..?). Jeg byttet strømleverandør i høst 2021, og da fikk jeg regning fra NorgesEnergi på «de 15 000,- du skylder oss». Ingen ønsker å oppleve det, noe alle her i verden skjønner uten behov for videre forklaring.

Svar fra NorgesEnergi
13.04.2022 10:53

Hei, Eirik H! Som kunde hos NorgesEnergi Mobil får en full Telenor-dekning. Dekningen garanterer de samme forutsetningene for både fart og bruksopplevelse. Forbrukstallene for våre kunder henter vi direkte fra Telenor sine systemer, hvilket betyr at det ikke foreligger noe forskjell i forbruk mellom å være kunde hos oss og Telenor. Vi opplever på lik linje som alle mobiloperatører at kunder ofte blir overrasket når de oppdager over hvor mye data enkelte tjenester bruker. For eksempel: 1 time med videostrømming i full HD bruker mellom 1,5-3 GB i 4K eller ultra HD kan man bruke opptil 7GB. Vær obs på at også bakgrunnsoppdateringer bruker mye data så sjekk at de kun skjer når du er koblet til WiFi. Når det kommer til løsningen du refererer til med lik strømregning hver måned, så er dette betalingsløsningen Strømkonto. Strømkonto gir kunder muligheten til å fordele strømutgiftene jevnt utover året. Hver måned mottar kunde en faktura med et anbefalt beløp og et minstebeløp. Når vi regner ut kundens anbefalte månedsbeløp tar vi utgangspunkt i kundens forventede årlige strømkostnad og deler den på 12. Kunden betaler en lik sum hver måned istedenfor høye faktura om vinteren og lave om sommeren. Kundens forbruk blir lest av av den lokale netteieren som vanlig, og de videresender informasjonen til oss. Deretter produserer vi faktura på faktisk forbruk i foregående måned som trekkes ut av Strømkontoen som kunden jevnlig betaler inn til. På denne måten kan kunden betale det samme hver måned, og avregningene skjer fortløpende. Det er beklagelig at du ikke har vært fornøyd med betalingsløsningen Strømkonto og vi har forståelse for at det ikke er behagelig å motta en høy sluttfaktura. Håper du vil ta kontakt med vårt kundesenter på telefon 38 10 00 80, slik at vi kan se på saken sammen med deg og gi en grundigere forklaring på din sluttsaldo. Mvh, Truls - NorgesEnergi

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NorgesEnergi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Strøm svindelavkunder

Omtale av  Åsmund W

Det er vel noe av det verste du kan rote deg bort i av strømlevrandør, helt fraværende på telefon og mail og dyr strøm.

Svar fra NorgesEnergi
12.04.2022 15:13

Hei, Åsmund W! Jeg beklager at du har opplevd lang behandlingstid hos oss, både på henvendelse per mail og telefon. Kundesenteret opplever til tider stor pågang og har av den grunn dessverre lengre behandlingstid enn vi ønsker. Vi ønsker gjerne å hjelpe deg med det du skulle lure på og håper du har mulighet til å kontakte oss igjen. Mvh, Truls - NorgesEnergi

Bra tilbud og god kundeservice

Omtale av  Anette

Svært behjelpelig og hyggelig kundeservice. Nølte ikke med å hjelpe meg å løse mitt dilemma.

Svar fra NorgesEnergi
12.04.2022 15:07

Hei, Anette! Så bra å høre at du er fornøyd med hjelpen du fikk i kontakt med vårt kundesenter, det setter vi stor pris på! Mvh, Truls - NorgesEnergi

Overfakturering

Omtale av  Marius N

Unngå disse, de flår deg om de får sjansen. Veldig uoversiktlige løsninger og detaljer.

Svar fra NorgesEnergi
07.04.2022 14:50

Hei, Marius! Ved produksjon av faktura forholder vi oss til de målerverdier og nettleie på forbruk, som vi får tilsendt fra netteier. Deretter faktureres våre kunder i henhold til avtalevilkår på deres strømavtale, være seg spotprisavtale eller variabel avtale. Sammen med grunnavtale tilbyr vi også fordelsprodukter man kan ha i strømavtalen sin. Disse skal derimot bli informert om og takkes ja til når man blir forespurt dem. Mvh, Truls - NorgesEnergi

Norgesenergi bedrift

Omtale av  Aekornsa

Ble lurt inn i en avtale med 6 måneder binding etc. Bruker en måned+ på å svar opp mail.

Svar fra NorgesEnergi
07.04.2022 14:46

Hei, Aekornsa! Jeg beklager at du har opplevd lang behandlingstid hos oss. Vår bedriftsavdeling opplever for tiden stor pågang og har av den grunn dessverre lengre behandlingstid enn vi ønsker på mailhenvendelser. Vi ønsker gjerne å undersøke saken din, og håper du har mulighet til å kontakte oss igjen på telefon 38 10 00 81. Mvh, Truls - NorgesEnergi

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

God kundeservice

Omtale av  Kristin

Raskt og godt svar hos kundeservice. Gode tilbud!!

Svar fra NorgesEnergi
07.04.2022 14:39

Hei, Kristin! Så hyggelig å høre at du er fornøyd med servicen du fikk i dialog med vårt kundesenter. Det betyr mye for oss! Mvh, Truls - NorgesEnergi

Se min fortelling fra første svar. Jeg orker ikke å svare så mye negativt en gang til. .

Omtale av  Valgerd H

Fikk ikke tak i en person hos dere på 2 måneder. Det sier vel ganske mye. Dette er under enhver kritikk. Fikk beskjed om å legge igjen tlf, hvorfor? Det var ingen som ringe tilbake.

Svar fra NorgesEnergi
12.04.2022 15:11

Hei Valgerd H, Vi beklager at du har opplevd lang behandlingstid hos oss. Kundesenteret opplever til tider stor pågang og har av den grunn dessverre lengre behandlingstid enn vi ønsker. Om du har lagt igjen ditt telefonnummer og ikke opplevd å bli oppringt, så er det svært beklagelig. Vi ønsker gjerne å undersøke saken din, og håper du har mulighet til å kontakte oss igjen. Mvh, Truls - NorgesEnergi

NorgesEnergi har 2 085 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NorgesEnergi mener

NorgesEnergi

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR