Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
NorgesEnergi
3.0
2 085 verifiserte omtaler

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NorgesEnergi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.0
Middels
2 085 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#74
Forferdelig
NorgesEnergi er rangert
#74 av 88 strømselskaper
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 085 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
660
272
135
125
893
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NorgesEnergi
NorgesEnergi har 2 085 verifiserte omtaler på Bytt.no

Det kan slå svært uheldig ut å binde prisen!!!

Omtale av  Rita A

NorgesEnergi har svært god kundeservice og en av de bedre strømselskapene synes jeg etter å ha vært kunde i noen år. Det er 3 ting jeg ikke er like fornøyd med. Da jeg fikk tilbudet fra NorgesEnergi ble jeg ikke opplyst om den 12 måneders bindingstiden. Der må dere huske å opplyse om. Jeg savner å kunne se eget forbruk, ferdig regnet ut i kr og øre inne på Energivakten og få stålkontroll på strømforbruket i disse dyre strømtider, uten å måtte betale nesten en hundrelapp til i måneden for tjenesten. Jeg savner info om risikoen rundt tilbudene Vintertrygghet / Bind Prisen når de kommer på email. Info om den risikoen dette egentlig innebærer og hvorfor. Det er rene gamblingen å binde prisen under visse omstendigheter, som i november 2022, da strømprisen lå langt under fastpristilbudet. Da gjennomsnittlige spotprisen var lav, og strømstøtten kun var 48 øre, i kombinasjon med en fastpris på kr 4,33, gjorde at vi fikk en strømregning på kr 14 tusen og 11 øre på vår private bolig på 168 m². Uten fastprisavtalen hadde vår strømregning for november vært kr 3960, altså ca. kr 10 tusen i forskjell!!! Ifølge NorgesEnergi skal målet med å binde prisen være FORUTSIGBARHET. Istedet fikk vi vårt livs største sjokkfaktura og total uforutsigbarhet. Vi er pensjonister og dette ble mye for budsjettet vårt.

Svar fra NorgesEnergi
23.12.2022 11:09

Heisann! Takk for tilbakemeldingen din! Det med 12 måneders oppsigelsestid, har vi fått en del henvendelser på. Hver gang vi lytter på opptaket selgeren gjør så nevner de 12 måneder og dette står også i meldingen som de bekrefter. Eget forbruk regnet ut i kr og øre, er et kjempebra forslag. Men med forvaltningsavtalen kunden har så er ikke prisen klar før etter at måneden er ferdig og prisen blir da feil om vi gjør sånn at kunden ser dette time for time. Vintertryggehet eller prissikring er ikke ment som risiko men for å gi kunden forutsigbarhet. Kunden vet da på forhånd hvilken pris de får i fryseperioden. Spot prisen gikk da overraskende ned i oktober og november det var det vanskelig å forutse. Perioden har har hatt mildvær og mye vind, i tillegg til at man plutselig hadde overskudd av gass i Europa. Prisen som ble satt etter prisen vi kjøpte inn prissikringer for i perioden. Mvh Morten NorgesEnergi

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NorgesEnergi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Galskap

Omtale av  Sandra

Ba meg binde prisen for å hjelpe meg , resulterte i 4 doblet regning med ingen strøm støtte . Kunde behandler legger på fordi han ikke tar imot kritikk fra en langtids kunde . Strømregningen pga de stadig «fristet» med å binde prisen resulterte i at jeg ikke vil klare meg neste mnd . Bytter strøm leverandør i dag . Helt utrolig hvordan de lar kundene betale skyhøye priser når de mener det å binde prisen vil gjøre regningen lavere . Null strømstøtte og 8500 i regning !!!

Svar fra NorgesEnergi
23.12.2022 09:34

Heisann! Det er alltid trist å høre at du ikke er fornøyd med oss. Vi kjøper inn strømmen på forhånd til prisen du betaler for den. Det vil alltid være en risiko når det kommer til å låse den. Tidligere måneder har den slått ut bra for kundene, det gjorde den dessverre ikke denne gangen. Vi lot alle kundene som kontaktet oss i november, gå ut av fastprisen. i tillegg sendte vi også ut mail i desember, da ga vi de siste med fastpris 2 uker på å ta kontakt. De kundene som ikke tok kontakt fikk dessverre prisen. Vi kan ikke fjerne fastprisen deres uten samtykke. Vi har virkelig gitt en god mulighet på å gå ut av avtalen. Ha en fin dag videre! Mvh Morten NorgesEnergi

Uforklarlig pris på strømmen og ingen hjelp å få hos kundeservice

Omtale av  Marianne

Hold dere unna norgesenergi. Heldigvis er det enkelt å bytte. Ingen hjelp å få hos kundeservice.

Svar fra NorgesEnergi
23.12.2022 09:19

Heisann! Det var kjipt å høre at du oppfatter det slik. Vi behandler hver kunde etter hva saken gjelder. Avtalen du har vil bestemme prisen per kwt, du har alltid mulighet til å bytte avtale. Mvh Morten NorgesEnergi

Makan til tyveri har jeg aldri sett

Omtale av  Mobasser B

Lurer kunder og vil tjene så mye som mulig.det verste er at dem vil ikke høre på kundene sine uansett om du er ny kunde eller gammel bare lureri selskap

Svar fra NorgesEnergi
23.12.2022 09:09

Heisann! Det var leit å høre at du oppfatter oss slik. Vår intensjon er aldri å lure kundene våre, dette er ikke fremgangsmåten vi bruker. Vi vil alltid behandle dere etter hva problemstillingen er. Vårt mål er å få så mange fornøyde kunder som mulig. Mvh Morten NorgesEnergi

Helt fantastisk

Omtale av  Silje

Helt utrolig. Får veldig god behandling når du ringer inn med ett problem. Å alt blir sjekket opp å gått gjennom.

Svar fra NorgesEnergi
21.12.2022 15:43

Hei Silje, Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, det setter vi stor pris på! Vi er glade for å høre at du er fornøyd med kundeservicen hos oss. Mvh Silje, NorgesEnergi

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Masekopper

Omtale av  Martin

De ringer å maser på deg for å selge ekstraprodukter. Ringer og ringer og ringer. I tillegg ringte de meg flere ganger for å verve meg selv ETTER at jeg hadde byttet. Null kontroll virker det som. Jeg bytta. Orker ikke sånt mas

Svar fra NorgesEnergi
21.12.2022 15:40

Hei Martin. Vi beklager dersom du har opplevd kontakten fra oss som masete, det ønsker vi ikke. Du kan reservere deg her om ønskelig: https://norgesenergi.no/reservasjon/ Mvh Silje, NorgesEnergi

Har blir man lurt

Omtale av  Ufornøyd K

Har blitt satt opp med en avtale som absolutt ikke har noen sikring til tross for at det står å inngå i avtalen. Avtalen har utgått uten noen form for beskjed og har fått regninger 3 ganger så høye enn hva som er vesentlig for forbruket.

Svar fra NorgesEnergi
19.12.2022 14:02

Hei Vi synes det er leit å høre at du ikke har vært fornøyd hos oss. Alle våre strømavtaler er konkurransedyktige i dagens marked. Vi gjør ikke endringer på avtaler uten å varsle i forkant så her ønsker vi gjerne å sjekke hva som har skjedd. Vi håper du vil ta kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan sjekke opp i saken. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ . Vi hjelper deg gjerne med å finne den beste avtalen for deg og ditt forbruk. Mvh Monica NorgesEnergi

NorgesEnergi har 2 085 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NorgesEnergi mener

NorgesEnergi

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR