Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
NorgesEnergi
3.0
2 081 verifiserte omtaler

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NorgesEnergi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.0
Middels
2 081 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#74
Forferdelig
NorgesEnergi er rangert
#74 av 88 strømselskaper
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 081 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
659
271
135
124
892
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NorgesEnergi
NorgesEnergi har 2 081 verifiserte omtaler på Bytt.no

Utydelig hva som gjelder

Omtale av  Ingar

De endrer stadig sine avtaler. I høst avviklet de "Gul spotpris" og flyttet oss til "Strøm til spotpris". Her var fastbeløp 49 kr/mnd og påslag 5,99 øre pr/kWt. Her fikk de selvsagt mye klager. Nå har de gjenopprettet "Gul spotpris" med fastbeløp 39 kr/mnd og påslag 5,99 pr/kWt. Gul Spotpris hadde i sin tid 0 i fast påslag og 2,09 pr/kWt. Så har de endret frem og tilbake en rekke ganger. Går du på www.bytt.no for å sammenlikne er std avtalen til NorgesEnergi Spotpris med 49/mnd i fast påslag og 0 pr/kWt. Dette gir selvsagt utslag. Prøver du å ringe NE er det over en time i kø. Chaten deres er visst bare for bestilling. Til sammenlikning finnes det vesentlig billigere leverandører med 0 i fast påslag og 0/kWt. Jeg bytter.

Svar fra NorgesEnergi
07.12.2022 13:14

Hei Ingar, Vi beklager at produktflyttet ikke har blitt gjort på rett måte, og vi retter oss etter Forbrukertilsynets anmerkninger og innfører nye rutiner som ivaretar kravet til aktivt samtykke. De som allerede er overflyttet til nye produkter, flyttes tilbake til opprinnelig avtale. Det betyr at alle kunder vil få tilbake sin gamle strømavtale, uten at de trenger å foreta seg noe. De vil få faktura for november i tråd med sin opprinnelige avtale. På Min Side kan man når som helst selv endre avtale til vår avtale Spotpris dersom ønskelig. Denne avtalen har ingen påslag, kun en fast abonnentspris på 49 kr/mnd. Mvh Silje, NorgesEnergi

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NorgesEnergi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Blant de beste

Omtale av  Kjell

God total oversikt, fortløpende oppdateringer gir forutsigbar oversikt.

Svar fra NorgesEnergi
06.12.2022 11:07

Hei Kjell! Takk for en hyggelig anmeldelse. Denne tar vi til oss. Vi håper du får en fortsatt god opplevelse med NorgesEnergi og du er alltid velkommen til å ta kontakt med vårt kundessenter dersom det skulle være noe :) Mvh Aaron NorgesEnergi

Et elendig strømselskap!!

Omtale av  Tove

Dette er en strømleverandør som utnytter folk. De er fryktelig raske med å øke strømmen når spot prisene går opp, men senker ikke prisen når spot prisen går ned. En dame på nesten 90 år er lurt til å betale en gjennomsnittlig pris på 514 øre kWh i oktober når gjennomsnittlig spotpris har vært 161. Resultat: Strømregning på over 7000 kroner. Dette ligner mer på offentlig ran enn en seriøs strømleverandør. Ligg langt unna dette selskapet!

Svar fra NorgesEnergi
06.12.2022 11:09

Hei Tove! Variabelavtaler har frem til 1. november i år hatt en varslingsfrist på 14 dager (nå en varslingsfrist på 30 dager) for prisendringer på variabelavtaler. Dermed vil det være en tregere prisendringstakt sammenlignet med spotprisen. Denne mekanismen gjelder både i en situasjon hvor spotprisene har en oppadgående trend så vel som når spotprisene har en nedadgående trend. Variabelprisene prises ut i fra prisforventningene på råvarebørsen Nasdaq. I juni til august og delvis ut i september økte spotprisen langt raskere og langt høyere enn forventningen for perioden var på råvarebørsen, og dermed hadde kunder med variabelpris en langt gunstigere pris enn kunder med spotprisavtaler i denne perioden. Tilsvarende har spotprisen i oktober falt langt raskere og langt dypere enn det som var forventet i markedet. Dette medfører at variabelprisene en periode ligger langt over spotprisen. Det er også stor usikkerhet i markedet og dette medfører at vi må ta høyde for store variasjoner i spotprisen når vi priser våre variabelpriser. Vi har i år vært tydelige i våre prisvarsler om at dersom denne type avtale ikke passer for kunden er det mulig å logge inn må min side og bytte avtale til en spotprisavtale. Det er ingen bindingstid på våre avtaler. Mvh Aaron NorgesEnergi

Når snitt prisen er 5 kr pr kWh i en måned

Omtale av  Jon R. D

Sitt prisen var 1,70 pr kWh og jeg må betale 8000 kr for 1600 kWh. Kommer til å legge det ut på sosiale medier det kan ikke kalles noe annet en RAN

Svar fra NorgesEnergi
06.12.2022 11:10

Hei Jon! Grunnen til den høye faktura for oktober er fordi du har stått oppført med en variabel avtale. Variabelavtaler har frem til 1. november i år hatt en varslingsfrist på 14 dager (nå en varslingsfrist på 30 dager) for prisendringer på variabelavtaler. Dermed vil det være en tregere prisendringstakt sammenlignet med spotprisen. Denne mekanismen gjelder både i en situasjon hvor spotprisene har en oppadgående trend så vel som når spotprisene har en nedadgående trend. Variabelprisene prises ut i fra prisforventningene på råvarebørsen Nasdaq. I juni til august og delvis ut i september økte spotprisen langt raskere og langt høyere enn forventningen for perioden var på råvarebørsen, og dermed hadde kunder med variabelpris en langt gunstigere pris enn kunder med spotprisavtaler i denne perioden. Tilsvarende har spotprisen i oktober falt langt raskere og langt dypere enn det som var forventet i markedet. Dette medfører at variabelprisene en periode ligger langt over spotprisen. Det er også stor usikkerhet i markedet og dette medfører at vi må ta høyde for store variasjoner i spotprisen når vi priser våre variabelpriser. Vi har i år vært tydelige i våre prisvarsler om at dersom denne type avtale ikke passer for kunden er det mulig å logge inn må min side og bytte avtale til en spotprisavtale. Det er ingen bindingstid på våre avtaler. Variabelavtaler har frem til 1. november i år hatt en varslingsfrist på 14 dager (nå en varslingsfrist på 30 dager) for prisendringer på variabelavtaler. Dermed vil det være en tregere prisendringstakt sammenlignet med spotprisen. Denne mekanismen gjelder både i en situasjon hvor spotprisene har en oppadgående trend så vel som når spotprisene har en nedadgående trend. Variabelprisene prises ut i fra prisforventningene på råvarebørsen Nasdaq. I juni til august og delvis ut i september økte spotprisen langt raskere og langt høyere enn forventningen for perioden var på råvarebørsen, og dermed hadde kunder med variabelpris en langt gunstigere pris enn kunder med spotprisavtaler i denne perioden. Tilsvarende har spotprisen i oktober falt langt raskere og langt dypere enn det som var forventet i markedet. Dette medfører at variabelprisene en periode ligger langt over spotprisen. Det er også stor usikkerhet i markedet og dette medfører at vi må ta høyde for store variasjoner i spotprisen når vi priser våre variabelpriser. Vi har i år vært tydelige i våre prisvarsler om at dersom denne type avtale ikke passer for kunden er det mulig å logge inn må min side og bytte avtale til en spotprisavtale. Det er ingen bindingstid på våre avtaler. Mvh Aaron NorgesEnergi

Dyrest i Norge

Omtale av  Even

Bare løgn og fanteri. Aaaaaldri velg disse. Eneste årsaken er at de er ukritiske til kunders økonomi

Svar fra NorgesEnergi
06.12.2022 11:11

Hei Even! Vi tilbyr Spotpris time for time og har kun et fastbeløp på 49 kr/mnd og 0 påslag. Det er en av de mest konkurransedyktige spotprisavtalene på markedet. Mvh Aaron NorgesEnergi

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Rot og mas

Omtale av  Thor A

Rot med strømavtaler og mas i fra kundesenter om tilleggskjøp av forsikringer etc.

Svar fra NorgesEnergi
06.12.2022 11:12

Hei Thor! Det var trist at du hadde denne opplevelsen av oss. Vi tilbyr valgfrie tilleggsprodukter som vi ønsker skal komme våre kunder til gode. Det var beklagelig at du opplevde rot. Bare vit det at du alltid til å ta kontakt med vårt kundessenter dersom det skulle være noe :) Mvh Aaron NorgesEnergi

Stoler ikke på dere

Omtale av  Elbritt

Uten å gi beskjed ble min avtale omgjort .Så forsvant tilbakebetaling, Umulig å få kontakt via telefon.

Svar fra NorgesEnergi
05.12.2022 15:43

Heisann Elbritt! Vi sendte ut melding og mail da avtalene ble gjort om, men avtalene er nå byttet tilbake til orginal. Må bare beklage for ventetiden, det har vært utrolig mye pågang i den siste perioden. Vi jobber så hardt vi kan for å få ned svar tiden. Jeg kan anbefale deg å sende oss en mail: [email protected]. Tilbakebetalinger og slikt går vanligvis automatisk. For å finne ut mer om akkurat det anbefaler jeg deg å ta kontakt via mail som nevnt over. Mvh Morten NorgesEnergi

NorgesEnergi har 2 081 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NorgesEnergi mener

NorgesEnergi

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR