Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
NorgesEnergi
3.0
2 086 verifiserte omtaler

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NorgesEnergi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.0
Middels
2 086 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#74
Forferdelig
NorgesEnergi er rangert
#74 av 88 strømselskaper
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 086 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
660
272
136
125
893
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NorgesEnergi
NorgesEnergi har 2 086 verifiserte omtaler på Bytt.no

Dyrest i Norge

Omtale av  Even

Bare løgn og fanteri. Aaaaaldri velg disse. Eneste årsaken er at de er ukritiske til kunders økonomi

Svar fra NorgesEnergi
06.12.2022 11:11

Hei Even! Vi tilbyr Spotpris time for time og har kun et fastbeløp på 49 kr/mnd og 0 påslag. Det er en av de mest konkurransedyktige spotprisavtalene på markedet. Mvh Aaron NorgesEnergi

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NorgesEnergi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Rot og mas

Omtale av  Thor A

Rot med strømavtaler og mas i fra kundesenter om tilleggskjøp av forsikringer etc.

Svar fra NorgesEnergi
06.12.2022 11:12

Hei Thor! Det var trist at du hadde denne opplevelsen av oss. Vi tilbyr valgfrie tilleggsprodukter som vi ønsker skal komme våre kunder til gode. Det var beklagelig at du opplevde rot. Bare vit det at du alltid til å ta kontakt med vårt kundessenter dersom det skulle være noe :) Mvh Aaron NorgesEnergi

Stoler ikke på dere

Omtale av  Elbritt

Uten å gi beskjed ble min avtale omgjort .Så forsvant tilbakebetaling, Umulig å få kontakt via telefon.

Svar fra NorgesEnergi
05.12.2022 15:43

Heisann Elbritt! Vi sendte ut melding og mail da avtalene ble gjort om, men avtalene er nå byttet tilbake til orginal. Må bare beklage for ventetiden, det har vært utrolig mye pågang i den siste perioden. Vi jobber så hardt vi kan for å få ned svar tiden. Jeg kan anbefale deg å sende oss en mail: [email protected]. Tilbakebetalinger og slikt går vanligvis automatisk. For å finne ut mer om akkurat det anbefaler jeg deg å ta kontakt via mail som nevnt over. Mvh Morten NorgesEnergi

De gjør hva de kan for å skjule informasjon, og lurer deg uten samvitighetsnag

Omtale av  Jarl T

De unngår å informere om dine dårlige valg. Jeg føler meg direkte svindlet.

Svar fra NorgesEnergi
05.12.2022 14:35

Heisann! Det er leit å høre at du opplever det slikt. Vi har mange medier som varsler om pris og avtale. Hvis du har variabel pris varsler vi på mail og melding 2 uker før prisendringen skjer. Inne på min side har du full oversikt over avtalene dine, pris og du kan også finne vilkårene i avtalen der. Hvis du noen gang er i tvil om hva du har, anbefaler jeg deg å kontakte oss enten på telefon: 38 10 00 80 eller så kan du alltid sende en mail til: Kundeservice@norgesenergi,no. Behandlingstiden har dessverre vært lang, men svar vil komme så raskt vi bare klarer. Prisene på spotpris vil alltid svinge, Noen perioder vil den være dyr og andre vil den ligge lavt. Derfor vil det alltid variere mellom hva som er billigst og hva som er dyrest. Mvh Morten NorgesEnergi

Endrer automatisk til dårligere avtale IGJEN

Omtale av  Misfornøyd

For litt siden skulle Norgesenergi "rydde" i de dårlige avtalene sine med variabel pris, ble da automatisk satt til en dårlig spott-pris avtale med høyt påslag. Var ganske irritert - byttet til spottpris uten påslag hos Norgesenergi som kjappeste måte å unngå unødvendig dyr avtale på. Så får vi jommen en mail nå om at "det er skjedd noe feil ved endringen som de må rydde i og hvis vi har byttet til annen avtale enn den de satt oss på må vi gjøre det igjen" Er det mulig, tror dere vi ønsket å gå tilbake på den avtalen vi byttet fra ! Skygg unna hele selskapet. Ringe kundeservice er nytteløst, har nå stått i kø i en time. De vet utmerket godt at det blir mye støy, og da er en leverandør som ønsker å behandle kundene godt forberedt og kan svare raskt. Hva er bra . INGENTING Hva kan bli bedre. ALT Mine erfaringer. KUN DÅRLIGE ERFARINGER

Svar fra NorgesEnergi
05.12.2022 14:25

Heisann! Det var trist å høre. Vi setter kundene som hadde kampanje spot-avtaler tilbake på de originale avtalene som: Gul spot lavpris og Gul kampanje. Dette er avtaler veldig mange av kundene hadde lyst til å beholde. Noe som blir lagt til rette nå i senere tid. Forstår at det kjipt å automatisk bli flyttet tilbake, men endringen kan gjøres igjen ved et tastetrykk inne på min side. Må bare beklage for ventetiden på telefon, men når prisene svinger og er dyre så blir det automatisk mye kø. Vi jobber så hardt vi kan for å få ned køen og forbedre oss i dette området. Mvh Morten NorgesEnergi

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

kjeltringer

Omtale av  Ketil S

Har bedt om spotpris og ingenting annet ,men Norgesenergi fakturerer meg stadig for tilleggsprodukter jeg ikke har bestilt. 100 % fornybar energi,strømforsikring,prissikring etc. jeg har ringt flere ganger i et forsøk å få pengene tilbake ,evt en lydfil der jeg angivelig har samtykket eller bestilt produktene. svaret di gir er "vil du kansellere?" Mistenker som flere i omtalene at di tar seg friheten for å motta kommisjon. stiller meg spørrende til lovligheten å drive på denne måten.

Svar fra NorgesEnergi
05.12.2022 14:13

Heisann Kjetil! Slike saker tar på alvor. Her er det først bare et par ting vi må gjøre. Vi har lydfiler og bekreftelser lagret i systemene våres og det kan opprettes sak til vår kvalitetsavdeling dersom du føler at du ikke skulle ha produktene. Gjerne ta kontakt med oss igjen angående dette. Du kan gjerne ringe oss på telefonnummer: 38 10 00 80 eller så kan du sende oss en mail angående saken din på: [email protected]. Da er jeg sikker på at vi kan ordne en god løsning her. Mvh Morten NorgesEnergi

Flyttes til ny avtale uten og informere,hvilken avt JEG vil ha

Omtale av  Rune

Kunde i over 10 år. Meget skuffet over og føle meg pissa på. Flyttet over til variabel pris uten min samtykke. Har jo fått med meg denne høsten at variabel pris er den mest ugunstige avt. les Fjordkraft. Så klarer dere og sette meg på denne avt? Statens strømstøtte er tilpasset spotprisavtaler ikke variable avtaler. Oktober og spesielt november regning er mye høyere en vanlig. Hvis dette er en "glipp" og ikke en kynisk måte og prøve og vilede kunder på, bør dere snarest komme på banen. Dere kommer til og miste mange kunder!!

Svar fra NorgesEnergi
05.12.2022 13:59

Heisann Rune! Forstår at det kan se drastisk ut. Endringen var nødvendig for å rydde opp i systemet. Top 10 garanti og Top 5 garanti er allerede variable strømavtaler. Vilkårene i selve avtalene er veldig like og samme gjelder strømprisen på avtalene. Dette skjønner vi er vanskelig å forstå for kundene, så dette går vi tilbake på slik at dere får samme navn og vilkår som før. Det har vært store forskjeller mellom prisen på spot og variabel i den siste perioden. Det er først nå variabel prisen har ligget under spotprisen. Siden strømstøtten blir basert på spotpris betyr det at kompensasjonen blir mindre. Variabel-Avtalene våre er kun ment for å skape forutsigbarhet noe som er vanskelig og oppnå med Spotpris. Tidligere så har variabel-prisen fulgt spotprisen på en god måte. Den siste perioden har svingningene vært svære og spotprisen sank som en stein. Bare iløpet av noen dager ble Spotprisen utrolig dyr igjen. Du kan gjerne ta kontakt med oss hvis du trenger noen flere svar :) Mvh Morten NorgesEnergi

NorgesEnergi har 2 086 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NorgesEnergi mener

NorgesEnergi

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR