Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
NorgesEnergi
3.0
2 085 verifiserte omtaler

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Nøytral trend

NorgesEnergi opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.0
Middels
2 085 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#74
Forferdelig
NorgesEnergi er rangert
#74 av 88 strømselskaper
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 085 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
660
272
135
125
893
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NorgesEnergi
NorgesEnergi har 2 085 verifiserte omtaler på Bytt.no

Ekstremt dyrt og totalt forvirrende

Omtale av  Berit

Jeg bor alene på 57m2 og har de siste månedene oppdaget at jeg må betale DOBBELT så mye som mine naboer, som også bor alene i samme type bolig og har ca. samme forbruk. Til og med de som er 2 i husstanden, har halve beløpet av hva jeg må betale. De har andre strømleverandører og hadde visstnok veldig billig strøm i dag (lørdag). På MinSide står det 448.99 øre/kwh i dag og på forsiden av nettsiden deres, står det et knallbra tilbud som jeg tviler på at gjelder for meg - etter alt jeg har erfart. Jeg har mistet all tillit. Jeg ser også at naboen får mer strømstøtte enn meg, ennå vi har ca. samme kW forbruk. Den nettleiemodulen er foresten en idiotisk utregningsmetode som gagner kun den som håver inn pengene. Ingen andre. Å bli straffet fordi man dusjer 1 gang om dagen, når man ellers sparer strøm hele døgnet, det er en forvirrende og frekk ordning som ikke har noe som helst med god kundeservice å gjøre. Det første jeg skal gjøre på mandag, er å bytte strømleverandør. Er såååå skuffa over Norgesenergi og all skryten dere gjemmer dere bak på nettsiden deres. Nedenfor står det at jeg gjerne må nevne noe som er bra; Værsågod, dere er dritgod på markedsføring, men den varmer veldig dårlig! PS: jeg gidder sjelden bruke tid på å klage på denne måten, men å sammeligne strømregningen min med naboene sine, det var dagens sjokk.

Svar fra NorgesEnergi
14.11.2022 15:56

Hei Berit! Det var trist å høre at du ikke er fornøyd med NorgesEnergi Utifra prisen du oppga regner jeg med at du hadde bundet fastpris hos oss for perioden September og Oktober på 448.99 øre/kwh. Hos oss er det helt valgfritt å binde fastpris når vi sender ut tilbudene og dette er ikke noe vi tvinger kundene våre til å gjøre. Hovedårsaken for den store prisforskjellen på fastprisen for Oktober kontra Spotprisen er den spesielle markedssituasjonen som verken vi i strømbransjen eller kraftanalytikerne har hatt mulighet til å kunne forutse. Etter lange tider med svært høye spotpriser for strøm, falt spotprisen plutselig langt mer enn prognosene tilsa, først og fremst på grunn av mye regn og svært milde temperaturer. Dette ga seg utslag i at forskjellen mellom spotprisen og fastprisen i oktober ble ekstra stor, mye større enn vanlig. En lavere spotpris fører til en lavere strømstøtte da strømstøtta som netteier står for tar utgangspunkt i snittprisen i ditt område i løpet av hele måneden (+ antall kWh du bruker). En fastpris som var høyere enn spotprisen og derfor en lavere strømstøtte for Oktober måned er den beklagelige grunnen til at du ikke ble fornøyd med oss. Du skal vite det at du alltid er velkommen tilbake dersom du skulle ønske å gi oss en ny sjanse! Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NorgesEnergi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Rent lureri

Omtale av  Viggo

Jeg byttet til variabel pris etter å ha bli ringt opp av NorgesEnergi, og naiv som jeg var, trodde jeg på ham - at dette var til min fordel. Forrige måned fikk jeg en strømregning på 13.500,- kr, som ville vært halvparten så stor med spotpris. Ingen har kontaktet meg den siste tiden for å fortelle meg at jeg har en veldig dårlig avtale. Dette er tyveri med loven i bakhånd. Jeg bytter strømleverandør i dag, og kommer ALDRI tilbake!

Svar fra NorgesEnergi
14.11.2022 15:48

Hei Viggo! Det var trist å høre at du ikke var fornøyd med ditt opphold hos oss. Hovedårsaken er den spesielle markedssituasjonen som verken vi i strømbransjen eller kraftanalytikerne har hatt mulighet til å kunne forutse. Etter lange tider med svært høye spotpriser for strøm, falt spotprisen plutselig langt mer enn prognosene tilsa, først og fremst på grunn av mye regn og svært milde temperaturer. Dette ga seg utslag i at forskjellen mellom spotprisen og variabel prisen i oktober ble ekstra stor, mye større enn vanlig. For mens spotprisen følger strømprisen i markedet time for time, blir variabel prisen satt frem i tid ut ifra prisforventningene på råvarebørsen Nasdaq, og altså før vi vet hvordan spotprisen faktisk blir. Dermed vil det med variabel prisen være en tregere prisendringstakt sammenlignet med spotprisen. Denne mekanismen gjelder både i en situasjon hvor spotprisene har en oppadgående trend så vel som når spotprisene har en nedadgående trend. For eksempel: I august og delvis ut i september økte spotprisen langt raskere enn forventningen for perioden var på råvarebørsen, og dermed hadde kunder med variabel pris en langt gunstigere pris enn kunder med spotprisavtaler. Med en variabel avtale får man alltid forvarsel dersom prisen skal stige og instant varseld dersom prisen går ned. Med andre ord vet man alltid hvilken pris man har til enhver tid. Det er derfor dette kalles for en "forutsigbar avtale". Ønsker deg en fin dag videre! Mvh Aaron NorgesEnergi

Tilbyr dårligere spotprisvtale enn den jeg har

Omtale av  Elin M. L

Jeg har brukt Norges Energi i mange år og de siste årene har jeg hatt abonnementet Gul Spotpris som innebærer et påslag på 4.49 øre/kWh og et fastbeløp på 5 kr/mnd. Nå har jeg fått bekjed om at jeg vil bli overført til Strøm til Spotpris med et fastbeløp på 47 kr/mnd og et påslag på 5,99 øre pr/kWh. Dette vil innebære en prisøkning per år på 504 kr bare for fastbeløpet. I tillegg kommer økningen i påslaget pr/kWh. Når Norges Energi nå reklamerer med Strøm til Spotpris med bare et fastbeløp på 49 kr/mnd og 0 i påslag pr/kWh; så betyr det at Norges Energi forsøker å lure meg inn i en ugunstig avtale. Anbefaler alle å gå inn på https://www.strompris.no/sammenlign-avtaler for å sjekke hvem som har bedre tilbud der!

Svar fra NorgesEnergi
14.11.2022 15:45

Hei Elin! Som for de fleste bedrifter i Norge, så har kostnadene økt også for strømleverandører. Vi har lenge jobbet med å redusere antall strømavtaler, for å gjøre det enklere for kundene å holde oversikt. I denne prosessen har vi også ønsket å å gjøre noe med de gamle kampanjeavtalene våre som vi tapte penger på. Vi er lei oss for at du oppfatter Strøm til Spotpris som en dårlig avtale. Hvis du ønsker kan vi hjelpe deg med å flytte deg over til Spotpris-avtalen vår som er i salg nå. Denne endringen kan også gjøres på MinSide. Du kan nå oss på telefon, chat, epost og Facebook. - Telefon: 38 10 00 80 - Chat: https://norgesenergi.no/ - Epost: [email protected] Ha en fin dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

Energibransjen overtatt av finansielle spekulanter

Omtale av  Jan W. E. L

Hele bransjen er nå overtatt av et lag med finansielle spekulanter og avtalesvindlere, mellom produsenten og sluttbrukeren (kunden).

Svar fra NorgesEnergi
14.11.2022 15:44

Hei Jan! Ta gjerne kontakt dersom du har strømmspørsmål så skal vi bidra med en detaljert og utfyllende forklaring. Du kan nå oss på telefon, chat, epost og Facebook. - Telefon: 38 10 00 80 - Chat: https://norgesenergi.no/ - Epost: [email protected] Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

Dyrt og dårlig.

Omtale av  Kristin

Dobbelt så høy strømregning fra okt til nov. Og når jeg forsøkte og få kontakt var forventet ventetid 50 minutter.

Svar fra NorgesEnergi
14.11.2022 15:43

Hei Kristin! Ta gjerne kontakt dersom du ønsker en detaljert forklaring av faktura og grunnlaget for summen. Du kan nå oss på telefon, chat, epost og Facebook. - Telefon: 38 10 00 80 - Chat: https://norgesenergi.no/ - Epost: [email protected] Angående ventetiden så beklager vi dette så meget. Vi har veldig mange henvendelser for tiden og jobber på spreng for å hjelpe folk så hurtig og effektivt så mulig! Ønsker deg en god dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Verdens beste kundeservice

Omtale av  Stian

Kundeservice rettet opp i en feil jeg hadde begått helt uten å diskutere.

Svar fra NorgesEnergi
14.11.2022 15:40

Hei Stian! Tusen takk for denne hyggelige anmeldelsen! Det setter vi stor pris på! Husk at dersom det er noe annet så er vi alltid her for å hjelpe deg med dine henvendelser! Ønsker deg en fin dag! Mvh Aaron NorgesEnergi

Spotpris.

Omtale av  Arne

Bra avtale med relativt billig strøm. Men etter at avtalen blir endret er jeg ikke så sikker på at det er rette valget.

Svar fra NorgesEnergi
14.11.2022 15:38

Hei Arne! Tusen takk for en hyggelig anmeldelse. Det setter vi stor pris på! Regner med at du henviser til vår avvikling av våre kampanjeavtaler: Som for de fleste bedrifter i Norge, så har kostnadene økt også for strømleverandører. Vi har lenge jobbet med å redusere antall strømavtaler, for å gjøre det enklere for kundene å holde oversikt. I denne prosessen har vi også ønsket å å gjøre noe med de gamle kampanjeavtalene våre som vi tapte penger på. Vil anbefale denne avtalen: https://norgesenergi.no/stromavtaler/spotpris/ Ønsker deg en fin dag videre! Mvh Aaron NorgesEnergi

NorgesEnergi har 2 085 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NorgesEnergi mener

NorgesEnergi

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR