Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert juni 2024
NorgesEnergi
2.9
2 091 verifiserte omtaler
NorgesEnergi sine kunder er overført til Fortum
NorgesEnergi har fusjonert med Fortum, og kundene har nå blitt flyttet over til Fortum
Klikk her for å gå til Fortum.

NorgesEnergi omtaler og erfaringer

Ingen trend

NorgesEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.9
Middels
2 091 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#76
Forferdelig
NorgesEnergi er rangert
#76 av 88 strømselskaper
45%
Middels
45% anbefaler NorgesEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 091 omtaler om NorgesEnergi

FILTRER OMTALER
660
273
137
125
896
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NorgesEnergi
NorgesEnergi har 2 091 verifiserte omtaler på Bytt.no

Jeg syntes denne testen var bra

Omtale av  Frank

Lojalitets programmet deres er bra. Hva som kunne blitt bedre er vel være mer spesifikt på dette med når strømmen er bilig og dyr. Noen snakker om d går på gjennomsnittsteømm og sånt, andre snakker om fastpris pr time opplegg. Litt vanskelig og forstå alt. Men er veldig fornøyd til nå

Svar fra NorgesEnergi
25.08.2023 10:50

Hei Frank Takk for din tilbakemelding. Vi er glade for å høre at du er fornøyd. Vi oppdaterer prisene både time for time og dag for dag i appen og på min side så følg gjerne med her for en grei oversikt over prisene. Når det gjelder utregning av strømprisen så vil det regnes en gjennomsnittlig månedlig strømpris for deg. Gjennomsnittprisen vil avvike noe fra kunde til kunde avhengig av når kunden bruker strømmen. Prisen de timene det brukes mest strøm vil vektlegges mer ved utregning av gjennomsnittprisen og motsatt vil prisen de timene det brukes minst strøm vektlegges mindre. Prisen på din faktura er altså din gjennomsnittspris basert på ditt forbruk. Du vil derfor kunne påvirke gjennomsnittprisen ved å legge forbruket til de rimeligste tidspunktene så godt det lar seg gjøre. Her er oversikten over prisene på min side og i appen et godt verktøy for å få til det. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter dersom du har flere spørsmål eller ønsker veiledning i forhold til min side og app. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ . Mvh Monica - NorgesEnergi

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NorgesEnergi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Topp 10 avtalen er ren svindel. Om du er kunde, undersøk om du står på den.

Omtale av  Skuffet O

Topp 10 avtalen deres gjemmer seg bak mye forvirrende ordbruk for å gjemme at det er svindel. De sier at det er konkuransedyktig men belaster deg for 2x den høyeste kW timesprisen for hele måneden. (eksempel fra vår forrige faktura) De tilbyr så klart en vanlig spotprisavtale som ser grei ut, men jeg aner ikke hvor lenge vi var på den andre avtalen deres. Når jeg ringte for å finne ut av dette, så trodde han på telefonen at det var feil i fakturaen! Han var veldig hyggelig, og var sjokkert når han så forskjellen i spotprisen og det som sto på fakturaen. Men nei, de ville bare ha så mye penger for strømmen vi brukte. Om dere er kunde, sørg at dere ikke står på topp 10 avtalen! Det er billigere, men den avtalen er ikke ran. Hold dere langt unna!

Svar fra NorgesEnergi
25.08.2023 11:09

Hei Skuffet O Vi synes det er leit å høre at du ikke er fornøyd med avtalen hos oss og at du opplever den som dårlig. Alle våre strømavtaler er konkurransedyktige i dagens strømmarked. Topp 10 garanti er en variabel avtale. Variable avtaler har som oftest en mer stabil og forutsigbar pris, og endrer seg ikke like ofte som Spotprisen. Det sendes også prisvarsel 30 dager i forkant før prisen endres. For dem som ønsker en mer forutsigbar strømpris kan variable avtaler være et alternativ. Den variable prisen vil vanligvis gå både senere opp i pris og senere ned i pris enn det spotprisen gjør, og det er derfor vanlig at den ligger både over og under spotprisen i perioder. Det har også vært perioder den siste tiden hvor variabel pris har ligget under Spotprisen. Den siste tiden har det vært uvanlige store og hyppige endringer i strømprisen og generelt høyere priser enn normalt. Dette har tidvis ført til en større forskjell mellom Spotpris og Variabelpris enn det som historisk sett har vært vanlig. Det er utfordrende å prissette variable avtaler i dagens marked og det er derfor kun Spotprisavtale som er mulig å inngå for øyeblikket. Med Spotprisavtale følger man innkjøpsprisen direkte og vet at man har en god avtale i forhold til dagens marked til en hver tid. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan hjelpe deg og endre over til Spotpris om dette ikke allerede er gjort. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ . Mvh Monica - NorgesEnergi

God service

Omtale av  Arne

Min erfaring er at Norges energi oppfyller mine krav til strøm levandør

Svar fra NorgesEnergi
24.08.2023 12:19

Hei Arne Takk for din tilbakemelding. Vi er glade for å høre at du er fornøyd kunde hos oss. Vit at vi er her dersom det skulle være noe. Mvh Monica - NorgesEnergi

Lurt av Norges energi

Omtale av  Reidar

NE garanterer fornybar energi. Tull. De tar betalt for det.

Svar fra NorgesEnergi
21.08.2023 10:52

Hei Reidar Da tenker du nok på vår valgfrie tilleggstjeneste 100 % fornybar energi. Med tilleggstjenesten 100 % fornybar energi knyttet til din strømavtale garanteres du at det produseres strøm fra fornybare energikilder tilsvarende ditt strømforbruk. Dette gjør vi ved å kjøpe opprinnelsesgarantier fra kraftprodusentene. Opprinnelsesgarantier er en merkeordning for elektrisitet som ble innført med EUs første fornybardirektiv i 2001. Strømmen inn til din bolig vil være den samme, men igjennom opprinnelsesgarantiene sikrer du at det blir produsert like mye kraft fra fornybare kilder som du forbruker. I tillegg gir vi 100 kroner i året til regnskogfondet for hver kunde som bestiller 100% fornybar energi. Tjenesten er som nevnt helt valgfri og kan fjernes når som helst om ønskelig. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter dersom du skulle ha noen flere spørsmål eller ønsker å fjerne tjenesten. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ . Mvh Monica - NorgesEnergi

Noe jævla mas og spam ringing

Omtale av  Jonny O

Noe jævla mas på tlf og spam ringing til alle døgnets tider. De gir seg bare iķke

Svar fra NorgesEnergi
21.08.2023 10:54

Hei Jonny O Vi synes det er leit å høre at våre telefonoppringninger oppleves som plagsomme. Det er ikke vår intensjon. Vi håper du vil ta kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan få fjernet ditt nummer fra våre ringelister. Vårt kundesenter kan kontaktes på telefon 38100080 eller via vårt kontaktskjema: https://norgesenergi.no/hjelp/kontakt-oss/ . Mvh Monica - NorgesEnergi

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Lirwri

Omtale av  Anne H

Selger hos NorgesEnergi bedrift forteller ikke at du får glipp av strømstøtte. Så er det bindingstid på 12 mnd fra når du sier opp avtalen - ikke når den begynner. Brudd på avtalen koster 3000 per måler…

Svar fra NorgesEnergi
18.08.2023 10:41

Hei Anne H Vi synes det er leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss. Det er viktig for oss at det gis riktig og tilstrekkelig med informasjon rundt avtaleinngåelse, og at kunden sitter igjen med en best mulig avtale for seg og sitt forbruk. Vi håper du vil ta kontakt med vårt kundesenter slik at vi kan se på saken og se om det er noe vi kan gjøre for deg. Kundesenteret for bedrift kan kontaktes på telefon 38 10 00 81 eller epost til [email protected]. Mvh Monica - NorgesEnergi

Its good

Omtale av  Sujan

it has been very smooth experience so far. There has not been any problem. I like that they notify me with tomorrow's price.

Svar fra NorgesEnergi
15.08.2023 11:32

Hi Sujan We are happy to hear that you have had a good experience with us. Feel free to contact us if there is anything we can help you with. Best regards Monica - NorgesEnergi

NorgesEnergi har 2 091 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NorgesEnergi mener

NorgesEnergi

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR