Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
SkandiaEnergi
3.4
331 verifiserte omtaler

SkandiaEnergi omtaler og erfaringer

Ingen trend

SkandiaEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

3.4
Middels
331 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#17
Utmerket
SkandiaEnergi er rangert
#17 av 88 strømselskaper
50%
Bra
50% anbefaler SkandiaEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 332 omtaler om SkandiaEnergi

FILTRER OMTALER
147
20
12
15
138
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med SkandiaEnergi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Plagsomt aggressivt telefonsalg

Omtale av  Petter B

SkandiaEnergi ringer meg på tross av at jeg gjentatte ganger har uttrykt at jeg verken er interessert i eller har behov for tjenestene deres. De ringer til alle døgnets tider, og jeg har forsøkt å avvise dem på en høflig måte, nå tar jeg heller med meg telefonen på do når de ringer.

Dobbelt så mye strøm

Omtale av  Fred O. G

Jeg bruker mer strøm hos dere som jeg ikke har brukt hos Fortum, 2232.49 i måneden. Der har jeg ligget på 1456,37 kroner det er skikkelig lureri jeg vil si opp avtalen med dere. Jeg er veldig skuffet over hva dere sa til meg.

Svar fra SkandiaEnergi
27.06.2019 12:22

Hei Fred. Takk for tilbakemelding. Det er leit å lese at du er skuffet over din opplevelse hos oss. Vårt mål er å redusere strømkostnadene til våre kunder, og vi er glade for at stadig flere velger å bestille strøm hos oss. Det siste året har vi dessverre opplevd rekordhøye strømpriser i markedet. Dette gjelder alle norske strømleverandører, da alle kjøper strømmen på den samme kraftbørsen. Strømleverandørene i Norge konkurrerer på påslag, og her kommer heldigvis vi i SkandiaEnergi godt ut. :) For å få en riktig sammenligning er det nok også lurt å se på forbruk, om dette har økt eller sunket. Ta gjerne kontakt med oss dersom du ønsker at vi skal se på dette for deg. Vi tar gjerne en gjennomgang sammen med deg, for å sikre deg best mulig betingelser. :-) Hilsen Marit i SkandiaEnergi.

Lureri. Fikk vite av selger at de har avtale med Hafslund

Omtale av  Cm

Fikk vite av selger at de har avtale med Hafslund og ved å bytte til dem skal man ikke merke noe forskjell fra tidligere bruk osv. Bare tull! Fikk ikke bruke Hafslund appen osv. Det er stor forskjell i kundeløsningene... Ikke tro på selgere, de vil få dere med for å skaffe seg selv provisjon...

Cheating Company!

Omtale av  Kevin W

SkandiaEnergi is a really terrible cheating company. When salesman call you, they never mention the binding fee. But when you want to leave, they will charge you 450 kr. The most important thing is that their electricity price is much higher than others. After I choose it, my monthly fee is almost twice than usual. Finally decided to leave!

Very high priced and useless company

Omtale av  Shah Z

Very high priced and useless company, very bad costomer service. All ACN promoters are lying just to make there points. Do not change ur company. Had a very bad experience. And always check the rates and binding time before u change, they charge 500kr if u change company in 9 months.

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Lureri og useriøst

Omtale av  Therese

2 uker før flytting prøvde jeg gjentatte ganger å komme i kontakt med Skandia Energi for å melde flytting - uten hell.. Da jeg omsider fikk kontakt sa de at de ikke kunne registeret flyttingen før om en og en halv uke?! Noe som vil si at jeg måtte betale strøm for min gamle bolig selv om jeg ikke bodde det. Lite hyggelig kundekonsulenter og et kundesenter med alt for korte åpningstider.

Alt for høy faktura hele tida

Omtale av  Rohail

De sier vi er billig, men de er ikke det. Jeg pleide å ha faktura på 1500, men når jeg byttet til Skandia Energy får jeg cirka 3000kr faktura og vi er bare to personer som bor i leiligheten. Bare lurereri

Luringer

Omtale av  Martin

De holder ikke på det de sier og de prøver å lure folk på det styggeste måte som fines. Norges verste selskap.

Krever forskuddsbetaling??

Omtale av  Olav

Da jeg aksepterte avtalen med SkandiaEnergi så hadde selger bekreftet på telefonen at det betales etterskuddsvis. Hvordan kan de da sende en faktura datert 11.februar som oppgir et forbruk for perioden 1.feb-1.mars??? Og til og med en pris på rundt 80 øre/kWh!!? Er sjokkert. Har allerede skiftet bort fra SkandiaEnergi effektivt fra 20.feb, så forventer et oppgjør med tilbakebetaling beregnet iht faktisk forbruk pr 19.feb.

Bondefangeri

Omtale av  Fredrik

Jeg gikk inn i avtalen med Skandia Energi, med den forutsetning at de skulle klare å være blant Topp 3 i rimelig pris. Så har de ikke innfridd. Eksempel. Bytte fra Haugaland Kraft. De har en pris på 70,36 pr Kwh. Skandia leverer en faktura på 71,06 og for siste måned krever de 74,49. Samtidig ser jeg på pris oversikt strømpriser at de lokker 60,15 øre pr kwh. Jeg mener at de ikke har innfridd det de lover og vil snarest heve kontrakten. Dette er rene bondefangeriet fra ende til annen.

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Telefonselgeren ødelegger for SkandiaEnergi

Omtale av  Marianne

Dette er nok typisk for de fleste strømselskap, men de ringer altså til de får tak i deg. Prater i vei og presenterer haugevis med tall og estimater og avtaler. Spør om nåværende strømselskap, og selvfølgelig kan de tilby en myyye bedre avtale enn den du har nå. Fordi strømselskapet du har nå lurer deg jo bare, uten at du vet om det selv. Etter 15 minutter sier jeg at de kan sende meg et skriftlig tilbud så jeg kan vurdere det, men det var visst ikke mulig. Denne spesielle avtalen tilbys kun av telefonselger, over telefon. Det er et "take it or leave it" tilbud. Svarer at jeg aldri tar imot et tilbud over telefon, men selgeren fortsetter og presse videre. Han blir frekkere, og da jeg igjen sier at jeg må ha tilbudet skriftlig klager han over at han har brukt "gode 30 minutter" på å presentere tall og kilowattpriser for meg, (samtalen varte faktisk i 23 minutter) så hvorfor trenger jeg dette skriftlig? Det er fristende å svare tilbake at selgeren faktisk opptar min tid også, men på dette tidspunktet var jeg den høflige. Det ender med at han sier rett ut at han ikke gidder å bruke mer tid på meg og legger på. Så kjære SkandiaEnergi- dette er IKKE måten å skaffe kunder på. Ingen lar seg presse over telefon til å binde seg opp til et tilbud uten å ha alt skriftlig først til å gå over og sammenligne. Det er useriøst og dårlig gjort mot potensielle kunder. Enn så lenge beholder jeg strømselskapet mitt.

Ble lyrt

Omtale av  Dmitri

Fikk to ganger større regninger en jeg fikk før hos Hafslund. Etter jeg gikk over til Hafslund de fortsetter å sende meg regninger. Anbefaler ikke SkandiaEnergi i de hele tatt!!!!!!

Kompetansemangel

Omtale av  Håvard

Selgerne vet ikke hva de selger, i den forstand at de har for liten innsikt i hvordan avtalen egentlig fungerer (topp 3 spot, som ikke er topp 3). Spør du om noe får du spydige svar, og ikke fortell en med 4års erfaring der, at du selv har jobbet med det samme i 10år. 9mnd bindingstid blir en heller ikke opplyst om, men det står i avtaledokumentet dem selv lager og sender ut (selvsagt ikke gyldig når du som kunde ikke får opplysninger om det). Det eneste positive jeg kan si, er vel at jeg ble bedt om og ikke bytte til dem, og at de ikke ønsket å snakke med meg mer. Handler ikke med noen som opptrer arrogante og uærlige, med et middelmådig produkt.

Svar fra SkandiaEnergi
04.02.2019 16:17

Hei Håvard. Dette var en lei tilbakemelding å lese. Vi har mange dyktige medarbeidere som arbeider hardt for å gi gode kundeopplevelser og for å tilby billig strøm. Vi betviler ikke din lange erfaring, og det er beklagelig at du ikke opplever å ha fått god nok informasjon. Avtalen Topp3-garanti er en gunstig strømavtale som jeg varmt kan anbefale, og alle vilkår knyttet til denne er vi nøye med å tydeliggjøre og sende skriftlig dokumentasjon på. Vi har mange kunder som er svært fornøyde med denne avtalen. Vi ønsker ikke å opptre verken arrogant eller uærlig, og det hadde vært fint om du ville ta kontakt med oss direkte, slik at vi kan lære av din opplevelse og få anledning til å rette opp inntrykket ditt av oss. Hilsen Marit i SkandiaEnergi.

Useriøse

Omtale av  Andre

Jeg ser her at mange har opplevd denne useriøse selgeren som også jeg har blitt lurt av. Jeg skulle bli kunde fra 1/12 så jeg hadde noen dager å tenke på. Men når jeg angret meg før den 1/12 nei da var det for seint. For de har bare tatt seg friheten overta meg som kunde litt tidligere. Jaja. Par dager senere ringer Norges Energi å lurer på hvorfor jeg har sagt opp hos dem og bla bla. Det endte med at jeg fortsatte hos Norges Energi. Og først etter det ble jeg informert om bindingstid hos SkandiaEnergi. Så nok en gang måtte jeg tilbake. Men da fikk jeg Mail om bruddgebyr hos Norges Energi da. Holdt på å klikke i vinkler i tlf til Norges Energi. Men de sletta det gebyret før jeg var ferdig.:) så nå sitter jeg her i med skyhøy regning fra SkandiaEnergi for de skal jo ha betalt både før og etter at jeg har brukt strømmen. Har aldri sett en regning med så mange + ditt og + datt. Er bare å komme seg vekk

Masete, uproffesjonellt møkkaselskap!

Omtale av  Alexander B

Ble dessverre lokket inn i en dårlig strømavtale hos SkandiaEnergi. De er nesten umulig å få tak I. De lover gull å grønne skoger, men holder dessverre svært lite av hva de sier. Virker ikke som de klarer å snakke sammen der inne, har sagt opp avtalen min, fikk bruddgebyr. Har blitt ringt 4 ganger etterpå. Skal aldri tilbake! Holder meg til Fjordkraft selvom det ikke er det billigste.

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Direkte lureri fra SkandiaEnergi

Omtale av  Kent

Ble tilfeldigvis oppringt av en selger høsten 2018 og takket ja til et tilbud som virket greit der og da. Endte med å bytte i januar 2019 ettersom det var mangelfull oppfølging og dårlig kundebehandling fra deres side. Ender opp med å bli oppringt av en svært lite hyggelig selger hos SkandiaEnergi, som da velger å true om bruddgebyrer og annet ettersom det tydeligvis er 9 måneders bindende avtale. Innledningsvis introduserte de ingen bindingstid og 100% fornøydhetsgaranti hvor man kunne få pengene tilbake om man ikke var fornøyd. Det ble aldri på noen tidspunkt nevnt noe om en bindene avtale og et bruddgebyr dersom man opphever avtalen innen 9 måned, det var tross alt "ingen bindingstid". Det er helt i orden at selskapene prøver å redde tilbake kundene sine, men her var det mer trusler. Totalt dårlig erfaring og oppleves som direkte lureri fra deres side. Kommer aldri til å anbefale noen å bruke SkandiaEnergi.

SkandiaEnergi

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR