Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
SkandiaEnergi
3.4
332 verifiserte omtaler

SkandiaEnergi omtaler og erfaringer

Ingen trend

SkandiaEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

3.4
Middels
332 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#15
Utmerket
SkandiaEnergi er rangert
#15 av 88 strømselskaper
51%
Bra
51% anbefaler SkandiaEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 332 omtaler om SkandiaEnergi

FILTRER OMTALER
147
20
12
15
138
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med SkandiaEnergi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Kundeservice

Omtale av  Anita

Kjempefornøyd med kundeservicen hos Skandiaenergi.

Svar fra SkandiaEnergi
27.03.2018 16:32

Hei Anita. Tusen takk for hyggelig omtale her på bytt.no. Din hilsen er delt med alle på vår kundeservice. Hilsen Espen SkandiaEnergi

Super på pris og kjempegrei kundeservice!

Omtale av  Kjetil

Kjempefornøyd med ny avtale fra Skandiaenergi! Billigste strømregningen jeg har fått noengang. Anbefales

Svar fra SkandiaEnergi
16.04.2018 15:54

Hei Kjetil. Tusen takk for din omtale her på bytt.no. Vi setter stor pris på både ris og ros, og lover å jobbe hardt for deg som kunde hos oss. Hilsen Espen SkandiaEnergi

Billigere enn min lokale strømleverandør!

Omtale av  Alpha B. T

Kjenpebillig strøm! I tillegg får man medlemsfordeler gjennom Cashback World som cashback, dvs enda billigere strøm! Helt fantastisk 😊

Svar fra SkandiaEnergi
19.03.2018 15:30

Hei Alpha B. T Tusen takk for din omtale her på bytt.no. Veldig hyggelig at du gir oss fem stjerner på alt. Det gir oss fortsatt inspirasjon til å jobbe knallhardt for deg som kunde. Hilsen Espen SkandiaEnergi

Føler meg lurt

Omtale av  Julie

Føler meg lurt etter oppstart med dette selskapet. Sitter nå med to strømregninger denne måneden. Heller ikke blitt opplyst om at det faktisk koster opp mot 500 dersom man vil bytte igjen. Må vel bare bite i det sure eple og være kunde i 8 måneder til. Da skal jeg jo i teorien få penger igjen, men det er nok også bare lureri. Kan tenke meg det er de 9 kr per måned i 9 måneder jeg da får igjen, uten at dette heller er blitt opplyst om.

Svar fra SkandiaEnergi
08.03.2018 12:25

Hei Julie. Dersom du har fått feil på fakturaen ber vi deg ta kontakt med vårt kundesenter. Det er ikke vanlig at det sendes ut to faktura på en inneværende måned. Vi fakturere som de fleste andre på månedlig basis. Øvrige strømkostnader kan vi ikke refundere deg, da alle våre strømavtaler er basert på Innkjøpspris. Det vil si at du betaler det samme for strømmen, som vi kjøper den inn for. Det kan du følge daglig på https://www.skandiaenergi.no/dagens-priser/ Det er også viktig for oss at du som kunde skal få riktig og nok informasjon. Velkomstbrev og produktark sendes per post til alle våre kunder. Her kommer det tydelig frem at vi har en gjensidig avtaletid, og et bruddgebyr om den ikke følges. Det er naturlig nok kostnader forbundet med å etablere nye kunder. I tillegg ønsker vi å sikre at du får prøvd oss før tidligere leverandører kommer med "ekstra gode tilbud". Derfor har vi den gjensidige avtaletiden med 100% Fornøyd Garanti - denne garantien sikrer at du helt uten risiko kan prøve oss, og om du ikke er fornøyd ved avtaletidens utløp får du vårt månedlige påslag tilbake. Hilsen Espen SkandiaEnergi

Feil informasjon fra selger

Omtale av  Pettersmart

Når jeg spurte om produktet de selger var spotpris sa selger ja. Når jeg mottok papirene i dag ser jeg at dette ikke er spotpris, men "innkjøpspris" Det er det ikke det samme. https://www.nettavisen.no/na24/3274510.html I tillegg ser jeg også at jeg er satt opp med noe som heter "pristak-garanti" som jeg betaler 1,5 kroner for hver dag. Det ble heller ikke opplyst om på telefonen. Lureri fra ende til annen.... Takk gud for at vi har angrefristregler.

Svar fra SkandiaEnergi
14.03.2018 10:51

Hei Pettersmart Vi beklager dersom du føler deg lurt av vår selger. Når det gjelder begrepene Spot- og Innkjøpspris, så sier Forbrukerrådet flg. på sine nettsider: «Noen leverandører bruker ordet innkjøpspris istedenfor markedspris eller spotpris. Med innkjøpspris følger strømprisen din utviklingen på kraftbørsen Nord Pool.» Begrepene brukes for å beskrive en avtaletype hvor du betaler det samme for strømmen som det strømleverandøren kjøper den inn for på strømbørsen, i motsetning til avtaletypen Variabel, eller standard variabel hvor strømleverandøren selv bestemmer prisen. Ser artikkelen du linker til er 6. år gammel. Siden den gang har Innkjøpspris blitt avmystifisert, og er veldig vanlig i bransjen. Forskjellen i avtalene ligger i om forbruket er «vektet» eller ikke. Spot med vektet forbruk kalles gjerne for innkjøpspris. Avtalene er såpass like at Forbrukerrådet på sine sider har valgt å vise innkjøps- og spotpris sammen under fanen “spotpris". Dette er ganske komplisert å forklare kort og uten å bli for teknisk, men jeg skal forsøke 😊. På strømbørsen består hvert døgn av 24 ulike timespriser på strøm. Når man legger sammen alle timesprisene og deler på 24, får man «dagens spotpris». Månedens spotpris har samme logikk, alle dagsprisene legges sammen, og deles på antall dager i måneden. Den «uveide» Spotprisen er altså et rent gjennomsnitt av alle timesprisene i løpet av måneden. Alle timer gjennom hele døgnet og måneden tillegges like mye "verdi». For å eksemplifisere dette med enkle tall, kan vi ta utgangspunkt i en måned med 30 dager og et tenkt strømforbruk på 720 kilowattimer (30 dager x 24 timer = 720 ulike timespriser). Dersom du har brukt 720 kilowattimer denne måneden og har en uveid spotpris vil du i praksis bli fakturert for at du har brukt 1 kilowattime hver eneste time alle månedens 720 timer. I virkeligheten bruker vi ikke like mye strøm hver eneste time gjennom hele måneden. Majoriteten av private husholdninger har et høyere forbruk på morgenen og ettermiddagen enn midt på dagen, og på natta er forbruket lavest. Målet med en vektet spotpris (innkjøpspris) er å fordele ut forbruket gjennom døgnet mer korrekt i forhold til hvilke timer strømmen faktisk ble forbrukt, altså at de timene hvor majoriteten av oss bruker mest strøm, tillegges høyere forbruk enn f.eks. timene på natta. Innkjøpspris gjenspeiler hvilke timer i døgnet strømleverandørene din må kjøpe inn strømmen din på. Selve fordelingsnøkkelen vi benytter for å vekte forbruket mest mulig riktig får vi fra din lokale netteier. De vet best hvordan det totale forbruket i strømnettet i deres område prosentvis fordeler seg gjennom alle døgnets timer. Verken vektet eller uveid spotpris er 100% dekkende for hvordan akkurat ditt strømforbruk fordeler seg i løpet av døgnet. Av disse to ligger nok vektet spotpris, altså innkjøpspris, nærmere sannheten enn uveid spotpris, såfremt man da ikke har snudd døgnet og dusjer, tromler tøy, har på mye oppvarming og lager mat om natten 😊 Gammel teknologien har inntil nå satt en stopper for å kunne fordele forbruket helt riktig gjennom døgnet. De gamle mekaniske målerne må leses av manuelt, og det betyr at man må lese den av hver eneste time for at fordelingen av forbruket skal bli helt korrekt, altså 720 ganger i løpet av en måned med 30. dager. Med nye AMS målere avleses automatisk forbruket ditt av fra time til time, slik at ditt forbruk fordeles helt riktig gjennom hele døgnet. Det betyr i praksis at all spotpris snart blir til innkjøpspris, siden prisen ikke lenger vil være et rent gjennomsnitt av alle timesprisene. Når det gjelder Pristak, er dette et valgfritt produkt, som kan hukkes av og på etter eget ønske. Vi har klare retningslinjer for at det skal opplyses om dette i salget. Dersom det ved en feil ikke har skjedd beklager vi. Vennligst ta kontakt så retter vi selvfølgelig opp i dette! Hilsen Magne SkandiaEnergi

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Dårlig før vi starter

Omtale av  Agata

- Dårlig informasjon - Dårlig kundeservice - Deres mål - kun tjene penger - Uprofesjonell - Holder ikke sitt løfte KAN IKKE ANBEFALE - De kansellerte kontrakten - dette er positivt

Svar fra SkandiaEnergi
08.03.2018 12:25

Hei Agata, Takker for din omtale her på bytt.no. Vi tar i mot både ris og ros som kan gjøre oss til en bedre strømleverandør. Daglig jobber alle i SkandiaEnergi med at våre avtaler skal kommuniseres tydelig og klart til deg som kunde. Vi har mye informasjon på vår hjemmeside, samt at vi sender ut rikelig med informasjon i velkomstbrev og produktark. Vi jobber hele tiden for å bli best mulig. Vi er opptatt av at du som kunde skal få Billig og Grønn strøm. Det er vårt løfte og det akter vi alltid å holde. Husk at vi har gjensidige avtaletiden med 100% Fornøyd Garanti - denne garantien sikrer at du helt uten risiko kan prøve oss, og om du ikke er fornøyd ved avtaletidens utløp får du penger tilbake. Hilsen Espen SkandiaEnergi

Meget bra

Omtale av  Markus

Kanskje den beste strømleverandøren jeg noensinne har hatt gleden av å ha. Mektig fornøyd med å både få grønn og billig strøm!

Svar fra SkandiaEnergi
28.02.2018 13:57

Hei Markus. Vi setter stor pris på din omtale her på bytt.no. Tusen takk! Vi er også glad i billig og grønn strøm. At du opplever svært god verdi for pengene er helt fantastisk. Hilsen Espen SkandiaEnergi

Forskudd på strøm

Omtale av  Hans N. F

Syntes ikke det er bra at jeg må betale på forskudd på strømmen jeg skal bruke. Har hatt Norges Energi og der betalte jeg kun for forbruke som ble brukt. Syntes ikke dette er riktig i 2018. Og strøm pris på 54,28 øre er dyrt syntes jeg. Flott at jeg får Nettleien på samme regning. Der betaler jeg kun for det som er brukt. Hvorfor må betale på forskudd ? Har også en liten leilighet på 28 kvm med en varme ovn og varmekabler på litt lunk på badet. Forbruk på 851 kWh på 1 mnd? Kan det være riktig?

Svar fra SkandiaEnergi
28.02.2018 17:33

Hei Hans N. F Takk for ditt innlegg på bytt.no. Vi har ikke forskuddsbetaling på strømmen, men estimert forbruk med etterskuddsvis betaling. Vi liker å kalle det for den gylne middelvei. Jeg skal forklare dette i detalj, mange lurer på akkurat det samme: Du som kunden betaler for månedens forventede strømforbruk helt i slutten av den samme måneden. I praksis har du som kunde allerede brukt strømmen i det fakturaen forfaller. Et eventuelt avvik mellom det forventede forbruket og det faktiske forbruket avregnes på neste faktura. På denne måten kan vi levere billig, grønn strøm til kundene våre, og utfordre de store leverandørene på pris og service! Det gir deg igjen verdi for pengene. Når det gjelder strømprisen, så er alle våre avtaler basert på Innkjøpspris. Det betyr at du betaler det samme for strømmen, som vi kjøper den inn for. Nå i kuldeperioden blir prisen på strøm høyere. Det er mange grunner til dette, men desverre ingenting vi som strømleverandør kan påvirke. Du som kunde kan til enhver tid se prisen på vår hjemmeside (https://www.skandiaenergi.no/dagens-priser/). Strømforbruket ditt måles det av din netteier. Om du ikke har automatisk måleravlesning anbefaler vi at du leser av måleren jevnlig. Da blir strømregningen mest korrekt. Vi kjenner til at varmekabler trekker mye strøm. La oss si at dine bruker 1000 watt per time. Står de på hele tiden i en måned, så tilsvarer det fort 700 til 800 kWh. Vi håper at svaret var nyttig, og takk for at du er kunde hos SkandiaEnergi - Billig strøm. Grønn strøm. Garantert! Hilsen Espen SkandiaEnergi

Superfornøyd!

Omtale av  Eirik

Meget fornøyd kunde! Billig og ikke minst grønn strøm er utrolig viktig for meg og her får jeg i pose og sekk! Tenk på miljøet og få en større lommebok på kjøpet💥

Svar fra SkandiaEnergi
28.02.2018 17:32

Hei Eirik, Takk for din omtale her på bytt.no. Vi setter stor pris på at du er fornøyd med billig og grønn strøm. Som du skriver: "I pose og sekk". Hilsen Espen SkandiaEnergi

Opplyser ikke om bindingstid

Omtale av  Ø

Selgeren opplyste ikke om 9mnd binding ved telefonsalg. Ellerd bra priser.

Svar fra SkandiaEnergi
31.01.2018 15:39

Hei Ø. Takk for din omtale her på bytt.no. Når du blir kunde hos er vi opptatt av at du skal bli fornøyd. Det er derfor viktig at du som kunden mottar riktig og relevant informasjon. Det er mye å huske på når du bytter strømselskap, men vi jobber hele tiden for at du som kunde skal oppleve at det er enkelt og at regningen er billig hver eneste måned for strømmen. Om du opplever at så ikke er tilfelle denne gangen så må vi bare beklage dette, men husk at vi har 100 % fornøydhets garanti: «Er du ikke fornøyd etter ni måneder så får du selvfølgelig det avtalte beløpet tilbake. Ingen spørsmål eller kluss – pengene tilbake rett og slett.» Leser at du er fornøyd med både priser og kundeservice, og det takker vi for og slår oss litt på brystet samtidig. Vi som jobber i SkandiaEnergi møter opp på jobb hver eneste dag for at våre kunder skal få billig og grønn strøm. Garantert! Hilsen Espen SkandiaEnergi

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Grønn strøm er suverent, uten tillegg i prisen !

Omtale av  Kari

SkandiaEnergi leverer det de lover, har veldig god kundesupport og presise fakturaer.

Svar fra SkandiaEnergi
30.01.2018 15:55

Hei Kari, Tusen takk for positiv omtale her på bytt.no. Det er viktig for oss å holde ord. Hilsen Espen SkandiaEnergi

Pristak på 41 øre!

Omtale av  Cato

Avtalen jeg inngikk inneholdt et pristak på 41 øre pr/kwh. Denne avtalen kom istand tidlig høst 2017. Rett før jul får jeg plutselig en mail fra SkandiaEnergi om å fryse strømprisen på 46 øre?! Hadde ikke jeg allerede et pristak? Lureri? Nå har jeg byttet til Fjordkraft. Fornøydgarantien hos SkandiaEnergi gir meg vel penger tilbake. Det lovet de meg også. Eller? Cato H*

Svar fra SkandiaEnergi
29.01.2018 08:58

Hei Cato H. Tusen takk for din melding her på bytt.no. Det er slik vi kan bli bedre. Her må det være en misforståelse. SkandiaEnergi har ikke fastpris på noen av våre avtaler, og vi har ikke hatt noen fastpriskampanje i høst. Vi er opptatt av billig, grønn strøm, derfor er alle våre avtaler med innkjøpspris. Du som kunde kan til enhver tid se prisen på vår hjemmeside (https://www.skandiaenergi.no/dagens-priser/). For eksempel er prisen i dag 38.83 øre/kWh i Sør-Norge. (26.01.2018 klokken 13:00) Informasjonen som ble sendt ut på mail gjelder tjenesten Pristak. En del kunder hos oss har dette produkt. Det er en trygghet når prisen stiger. For oss en smart løsning som beskytter mot høye vinterpriser og strømkriser. Vi overvåker markedet for deg på daglig basis – og når vi ser at det bygger opp til risiko for høye priser eller strømkriser, gir vi deg en fastpris for den utsatte perioden. Når du får en slik fastpris sender vi deg en SMS eller mail, slik at du er oppdatert, men du velger selv om du vil benytte deg av tjenesten. Når det gjelder ”100% fornøyd” - garantien, så får du selvfølgelig det avtalte beløpet tilbake. Ingen spørsmål og ikke noe kluss – bare pengene tilbake! Du skriver at du har byttet til Fjordkraft, men du skal vite at du er velkommen tilbake til SkandiaEnergi når som helst om du også vil ha grønn strøm til kroner 0,-. Billig Strøm. Grønn strøm. Garantert! Hilsen Espen SkandiaEnergi

Tar seg betalt for strømbrudd

Omtale av  Maria

Kundeservice er grei, dem er snill og behjelpelig men forteller at nettsiden dems ikke var blitt oppdatert i forhold til prisene, etter jeg hadde søkt på Elskling og fikk en helt annen pris + at det stå en annen pris når jeg logget meg inn som kunde en det stå på fremsiden dems. Vi har hatt en veldig høy strømregning de siste månedene og har opplevd flere strømbrudd der Skandiaenergi beregner strøm selv om vi var helt uten strøm i flere timer. Syns kanskje ikke at det er helt greit!

Svar fra SkandiaEnergi
21.01.2018 20:13

Hei Maria. Det er leit å høre at du har hatt problemer med flere strømbrudd. Det er ditt lokale nettselskap, som har ansvaret for at strømmen leveres, og ditt krav i forhold til strømbrudd må derfor rettes mot dem. Nettselskapet har også ansvaret for å levere målerstand til oss som strømselskap, slik at fakturaen fra oss blir riktig. Når du mener at målerstanden er feil i forbindelse med strømbruddene, så må du klage dette inn til nettselskapet. I følge NVE kan strømkunder som opplever strømavbrudd med varighet på over 12 timer kreve kompensasjon fra nettselskapet. Et slikt krav retter du skriftlig, og vi anbefaler e-post. Husk også at det må sendes i rimelig tid med dato for strømbrudd og adresse. Noen netteiere har egne nettsider hvor du kan rette et slikt krav. Vi setter stor pris på at du er fornøyd med Kundeservice. Dagens innkjøpspriser skal normalt oppdaterte seg fortløpende på våre hjemmesider. Vi har opplevd noe heng i systemet de siste dagene, men vi ser at det går som normalt nå. Det er viktig for oss å levere billig strøm, og vi tar gjerne en gjennomgang av ditt forbruk og priser om du ønsker dette. Ta kontakt og referer til innlegget her på bytt.no. Husk at vi har 100 % fornøyd garanti, er du ikke ett hundre prosent fornøyd så får du hele påslaget vårt tilbake. Ingen spørsmål – pengene tilbake rett og slett. Hilsen Lars SkandiaEnergi

Billig og bra

Omtale av  Harald

Fikk lav pris per måned. Hyggelig service og gratis fornybar strøm. Fornøyd så langt.

Svar fra SkandiaEnergi
30.01.2018 15:54

Hei Harald. Takk for omtale og at du er kunde hos oss. Hilsen Espen SkandiaEnergi

Ikke helt fornøyd

Omtale av  Silvia

Bra kundeservice. Jeg fikk den hjelpen jeg trengte for å ordne opp i problemet. Selgeren som har ringt meg har ljugd om priser. Jeg ble lovet en pris og når fakturaen kom, jeg måtte betale 20 øre mer pr kW enn det han har sagt på tlf. Plus andre summer som han ikke har opplyst om. Jeg følte meg rett og slett lurt. Det er utrolig dårlig at dette skjer. Det er greit nok at priser er varierende og alt det. Men det går ikke ann å være så stor forskjell fra måned til måned. På samme måned betalte jeg 35 øre pr kw hos en leverandør og hos skandiaenergi skulle de ha 44 øre. Dere kan bli bedre ved å lære de som ringer og som skal få folk til å bytte til skandiaenergi, å ikke ljuge om priser og å lure folk. Jeg skal hverfall aldri tilbake til SkandiaEnergi. Jeg ble utrolig skuffet.

Svar fra SkandiaEnergi
08.01.2018 08:44

Hei Silvia. Vi setter stor pris på at du er fornøyd med vår kundeservice, men at du har blitt skuffet og føler deg lurt kan vi ikke være bekjent av. Derfor har vi 100% FORNØYD GARANTI - er du ikke 100 prosent fornøyd med oss får du pengene tilbake, hele påslaget vårt. Ingen spørsmål – bare pengene tilbake rett og slett. I forhold til pris så opererer vi med innkjøpspris på alle våre produkter. De ti siste årene har denne avtaleformen vært den billigste i markedet. Den anbefales av uavhengige forbrukerrådgivere. Dagens innkjøpspris er alltid oppdatert på våre hjemmesider, og varierer fra dag til dag. Den prisen vil ikke være lik for desember 2017 målt mot for eksempel desember 2018. Per i dag har vi ikke fastpris som vi forstår at du har blitt forespeilet. Dersom du har blitt lovet det over telefonen må vi beklage feilinformasjon. Som nevnt, alle våre avtaler har innkjøpspris, og det kommer også tydelige frem i velkomstbrev, bekreftelser og våre hjemmesider. Det som spesielt for SkandiaEnergi at vi kun leverer Grønn strøm, og det gjør vi uten tillegg i prisen. Det vil si at vi kjøper opprinnelsesgarantier, for all strøm vi leverer. Det er et bevis på at det produseres like mye strøm basert på fornybare kilder som den strømmen som forbrukes. Godt for deg, godt for oss og godt for kloden. Ønsker deg en fin dag Silvia, du er alltid velkommen til å prøve oss igjen om du vil gi oss en ny sjanse. Ta kontakt så kan vi gå igjennom avtalen på nytt og sørge for at du også mottar grønn og billig strøm. Hilsen Espen SkandiaEnergi

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Prøvde å lure meg til å bli

Omtale av  Nina

Jeg ble oppringt en kveld og gikk inn i en avtale på stående fot. Angret så dette i ettertid. Greide å miste angrerettskjema, så ringte inn. Var da en dag for sen, og ho jeg snakka med sa at fristen hadde gått ut og jeg MÅTTE være kunde i minst 6 måneder. Hun kunne ikke godkjenne at jeg benyttet meg av angreretten. Skjønner at når man er en dag forsinket, så har egentlig fristen gått ut, men syns ikke man skal tvinge noen til å være kunde. Sa at jeg da ville betale meg ut av kontrakten, for ville ikke være kunde. Da fikk pipa en annen lyd og hun sa at hun skulle være snill denne gangen og skøyfe gebyret. Prøvde rett å slett å lure meg til å bli hvis jeg ikke hadde sagt at jeg heller betalte meg ut! Makan til kundeservice....

Svar fra SkandiaEnergi
14.12.2017 20:25

Hei Nina. Vi har ingen intensjoner om å lure noen – hverken gamle eller nye kunder. Angrefristloven gir angrefrist på 14 dager, og som du skriver i din omtale var du en dag forsinket. Jeg ser at dette løste seg, og at vår Kundeservice som du var i kontakt med firte på dette i forhold til våre rutiner og loven. Vi er mest glad for at det har løst seg, og ønsker deg velkommen tilbake som kunde når du vil ha billig strøm fra oss. Hilsen Espen SkandiaEnergi

SkandiaEnergi

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR