Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
SkandiaEnergi
3.4
331 verifiserte omtaler

SkandiaEnergi omtaler og erfaringer

Ingen trend

SkandiaEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

3.4
Middels
331 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#16
Utmerket
SkandiaEnergi er rangert
#16 av 88 strømselskaper
50%
Bra
50% anbefaler SkandiaEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 331 omtaler om SkandiaEnergi

FILTRER OMTALER
146
20
12
15
138
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om SkandiaEnergi
SkandiaEnergi har 331 verifiserte omtaler på Bytt.no

Blitt lurt av Skandia Energi selger

Omtale av  Roger

Jeg ble rundt lurt av en Skandia Energi selger. Topp-3 garantien ble dyrere en den prisen som jeg hadde hos Ishavskraft. Pluss han lurte meg til å binde meg i 9mnd. Folk er frekke i dag.

Svar fra SkandiaEnergi
28.11.2018 17:04

Hei Roger! Vi gjør vårt beste for at du som ny kunde skal få mest mulig informasjon om avtalen hos oss, og vi har intet ønske om å lure noen. På avtalen du har fått er det er det innkjøpspris. De 15 siste årene har Innkjøpspris vært den billigste avtaleformen i markedet. Det er derfor Innkjøpspris er markedets mest populære produkt, og anbefales av uavhengige forbrukerrådgivere. Vi sender både informasjon på mobil, og et velkomstbrev med produktark og vilkår. Der er alle produktfordeler, avtaletid og bruddgebyr beskrevet. Det er kostnader forbundet med å opprette en strømavtale, derfor har vi valgt å ha både bindingstid og bruddgebyr. Minner også om at vi har en 100% fornøyd garanti, så om du ikke er fornøyd etter de 9 månedene, så får du månedspåslaget tilbake, uten ytterligere spørsmål. Det er derfor ingen risiko for de som velger å bli kunde! Hilsen Espen SkandiaEnergi

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med SkandiaEnergi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Ble oppringt av en hyggelig herremann!

Omtale av  Gunhild

Veldig grei samtale egentlig. Jeg er selv tidligere strømselger. Men stemmer det at han kan tilby meg en ansatt avtale? Som han sier er en fast avtale det er ingen informasjon om avtalen på nettsiden deres. Men det er da heller ikke en kampanje avtale. I følge han. Han forteller meg at det er 9 kr i påslag og at det er med fordeler med forsikringer og topp 3 garanti inkl i prisen. Jeg forteller at jeg er skeptisk til å bytte for jeg har tidligere blitt fakturert fra en annen kraftleverandør der jeg måtte betale 600 kr i bruddgebyr for å brukt angrefrist på oppfordring av en på det selskapet jeg hadde sitt redningsteam. Det ble en dyr strømregning for 1 dag med ny strømleverandør. Videre i samtalen nevner ikke han at det 9 med bindingstid og at det tilkommer et bruddgebyr. Så da blir jeg veldig usikker på hva avtalen egentlig innebærer etter å ha lest tilbakemeldingene her? Avtalte at han kunne ringe meg igjen i neste uke så skulle jeg ha et svar til han da.

Svar fra SkandiaEnergi
28.11.2018 17:01

Hei Gunhild! Vi setter stor pris på at du har hatt en god dialog med en av våre strømselgere. Avtalen du har fått tilbud om har 9 kr i påslag, og det stemmer i forhold til det du har blitt presentert med tanke på fordelsprodukter. Ser at dere skal forsette dialogen, og vi vil gjerne besvare alle dine spørsmål. Det er viktig for oss at du blir fornøyd. Vi har 9 måneder bindingstid, det er korrekt. Vi gir deg også en 100% fornøyd garanti, så om du ikke er fornøyd etter de 9 månedene, så får du månedspåslaget tilbake, uten ytterligere spørsmål. Hilsen Espen SkandiaEnergi

veldig fornøyd!

Omtale av  Johan E

Jeg har spart veldig mye i løpet av tiden jeg har brukt skandiaenergi!

Uærlige fra A-Å

Omtale av  Maria

Utrulig useriøse selgere som ikke opplyser om bindingstid på 9 måneder. Blir senere oppringt av 2 damer som går på repeat uansett hva man sier. Styr unna disse useriøse folkene!

Svar fra SkandiaEnergi
29.10.2018 12:57

Hei Maria Vi gjør vårt beste for at våre kunder skal få korrekt informasjon når vi inngår en strømavtale. Derfor mottar alle kunder informasjon når strømavtalen inngås. Vi sender både informasjon på mobil, og et velkomstbrev med produktark og vilkår. Der er alle produktfordeler, avtaletid og bruddgebyr beskrevet. Det er kostnader forbundet med å opprette en strømavtale, derfor har vi valgt å ha et bruddgebyr. Når det er sagt, så gir vi deg også en 100% fornøyd garanti, så om du ikke er fornøyd etter de 9 månedene, så får du månedspåslaget tilbake, uten ytterligere spørsmål. Det er derfor ingen risiko for de som velger å bli kunde! Hilsen Espen SkandiaEnergi

Lureri

Omtale av  Geir

Byttet fra fjordkraft til denne useriøse strømleverandøren. Måten deres produkt blir solgt på er helt kritisk dårlig. Selger løy/informerte ikke om bruddgebyr. Jeg var litt treg med å lese dokumentene som kom å posten, men når jeg først gjorde så jeg at det var et bruddgebyr. Jeg spurte i telefonen når avtalen ble inngått om det var noe som helt form skjulte kostnader. Noe det dyrt og hellig ble avkreftet. Siden SkandiaEnergi bevist lurte meg sendte jeg en Mail til de. Det som så skjer er ikke noe svar på Mail, men en jente som ringer meg og åpenbart er litt i ubalanse. Jeg spør om å få opptak av telefonsamtale hvor avtale ble inngått, dette skulle vise seg å være umulig å svare på, men jenta snakket som et lykkehjul om hvor seriøse SkandiaEnergi var. Jeg forteller henne videre at jeg føler meg lurt, da nærmest brøler hun i telefonen; ha en fin dag videre og legger på...! Kan ikke annet enn å le av denne behandlingen. Når du leser svarene fra SkandiaEnergi på bytt.no kan man jo lure. Er ikke mye anger å spore her heller. Jeg betalte bruddgebyr og glemmer hele saken. Har ingen respekt for firmaer som bruker «råselgere» til å selge deres produkter. Og enda mindre når det ikke er tegn til anger i ettertid heller. Dette er et firma som etter min mening bevist spekulerer i at folk betaler bruddgebyr og tjener ekstra penger på denne måten. Sendte min historie til Forbrukerrådet og fikk bekreftet at det hadde kommet mange klager.

Svar fra SkandiaEnergi
29.10.2018 12:44

Hei Geir, Det er beklagelig å høre at du har hatt en negativ opplevelse i kontakten med oss.Vi gjør vårt beste for at våre kunder skal få korrekt informasjon når vi inngår en strømavtale. Alle kunder informasjon når strømavtalen inngås. Vi sender både informasjon på mobil, og et velkomstbrev med produktark og vilkår. Der er alle produktfordeler, avtaletid og bruddgebyr beskrevet. Det er kostnader forbundet med å opprette en strømavtale, derfor har vi valgt å ha et bruddgebyr. Når det er sagt, så gir vi deg også en 100% fornøyd garanti, så om du ikke er fornøyd etter de 9 månedene, så får du månedspåslaget tilbake, uten ytterligere spørsmål. I forhold til Forbrukerrådet så kan vi ikke se å ha mottatt hverken klager eller henvendelser i forhold til denne saken eller noen andre saker. Hilsen Espen SkandiaEnergi

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Fantastisk

Omtale av  Audun

Byttet til skandia for 2 mnd siden, har aldri betalt så lite som nå! Kundeservicen er også helt topp, og de holder det de lover. Synd det er bindingstid, fordi det skremmer bort uvitende personer som tror de skal bli ranet.

Svar fra SkandiaEnergi
29.10.2018 12:43

Hei Audun. Takk for din omtale her på bytt.no. Vi setter stor pris på at du er fornøyd og minner alltid på at vi har 100% fornøyd garanti, så om du ikke er fornøyd etter de 9 månedene du har bindingstid, så får du månedspåslaget tilbake, uten ytterligere spørsmål. Hilsen Espen SkandiaEnergi

Bruddgebyr

Omtale av  Irritert K

Ingen advarsel om bruddgebyr, dette er meget uprofesjonelt av Skandia Energi

SkandiaEnergi har 331 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til SkandiaEnergi mener

SkandiaEnergi

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR