Strøm

SkandiaEnergi omtaler og erfaringer

3,2/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Brukervennlighet
Middels
0
av 18 innen
strømselskap
56%
anbefaler
SkandiaEnergi

"Ikke helt fornøyd"

Omtale om SkandiaEnergi skrevet av Silvia for 18.12.2017 16.04

SkandiaEnergi har totalt 77 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med SkandiaEnergi?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ikke helt fornøyd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Bra kundeservice. Jeg fikk den hjelpen jeg trengte for å ordne opp i problemet.
Selgeren som har ringt meg har ljugd om priser. Jeg ble lovet en pris og når fakturaen kom, jeg måtte betale 20 øre mer pr kW enn det han har sagt på tlf. Plus andre summer som han ikke har opplyst om. Jeg følte meg rett og slett lurt. Det er utrolig dårlig at dette skjer.
Det er greit nok at priser er varierende og alt det. Men det går ikke ann å være så stor forskjell fra måned til måned. På samme måned betalte jeg 35 øre pr kw hos en leverandør og hos skandiaenergi skulle de ha 44 øre.
Dere kan bli bedre ved å lære de som ringer og som skal få folk til å bytte til skandiaenergi, å ikke ljuge om priser og å lure folk.
Jeg skal hverfall aldri tilbake til SkandiaEnergi. Jeg ble utrolig skuffet.

Svar fra SkandiaEnergi
08.01.2018 08.44
Hei Silvia.

Vi setter stor pris på at du er fornøyd med vår kundeservice, men at du har blitt skuffet og føler deg lurt kan vi ikke være bekjent av. Derfor har vi 100% FORNØYD GARANTI - er du ikke 100 prosent fornøyd med oss får du pengene tilbake, hele påslaget vårt. Ingen spørsmål – bare pengene tilbake rett og slett.

I forhold til pris så opererer vi med innkjøpspris på alle våre produkter. De ti siste årene har denne avtaleformen vært den billigste i markedet. Den anbefales av uavhengige forbrukerrådgivere. Dagens innkjøpspris er alltid oppdatert på våre hjemmesider, og varierer fra dag til dag. Den prisen vil ikke være lik for desember 2017 målt mot for eksempel desember 2018.

Per i dag har vi ikke fastpris som vi forstår at du har blitt forespeilet. Dersom du har blitt lovet det over telefonen må vi beklage feilinformasjon. Som nevnt, alle våre avtaler har innkjøpspris, og det kommer også tydelige frem i velkomstbrev, bekreftelser og våre hjemmesider.

Det som spesielt for SkandiaEnergi at vi kun leverer Grønn strøm, og det gjør vi uten tillegg i prisen. Det vil si at vi kjøper opprinnelsesgarantier, for all strøm vi leverer. Det er et bevis på at det produseres like mye strøm basert på fornybare kilder som den strømmen som forbrukes. Godt for deg, godt for oss og godt for kloden.

Ønsker deg en fin dag Silvia, du er alltid velkommen til å prøve oss igjen om du vil gi oss en ny sjanse. Ta kontakt så kan vi gå igjennom avtalen på nytt og sørge for at du også mottar grønn og billig strøm.

Hilsen Espen
SkandiaEnergi
Bytt.no
"Ikke helt fornøyd" skrev Silvia om SkandiaEnergi

Har du en tilsvarende erfaring med SkandiaEnergi?
Gjør som Silvia og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om SkandiaEnergi du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Prøvde å lure meg til å bli"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ble oppringt en kveld og gikk inn i en avtale på stående fot. Angret så dette i ettertid. Greide å miste angrerettskjema, så ringte inn. Var da en dag for sen, og ho jeg snakka med sa at fristen hadde gått ut og jeg MÅTTE være kunde i minst 6 måneder. Hun kunne ikke godkjenne at jeg benyttet meg av angreretten.

Skjønner at når man er en dag forsinket, så har egentlig fristen gått ut, men syns ikke man skal tvinge noen til å være kunde. Sa at jeg da ville betale meg ut av kontrakten, for ville ikke være kunde. Da fikk pipa en annen lyd og hun sa at hun skulle være snill denne gangen og skøyfe gebyret. Prøvde rett å slett å lure meg til å bli hvis jeg ikke hadde sagt at jeg heller betalte meg ut!

Makan til kundeservice....

Svar fra SkandiaEnergi
14.12.2017 20.25
Hei Nina.

Vi har ingen intensjoner om å lure noen – hverken gamle eller nye kunder.
Angrefristloven gir angrefrist på 14 dager, og som du skriver i din omtale var du en dag forsinket.

Jeg ser at dette løste seg, og at vår Kundeservice som du var i kontakt med firte på dette i forhold til våre rutiner og loven.

Vi er mest glad for at det har løst seg, og ønsker deg velkommen tilbake som kunde når du vil ha billig strøm fra oss.

Hilsen Espen
SkandiaEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Trolig det mest useriøse selskapet eg har vært ute for"
4 syns denne omtalen er nyttig

Ville ikkje anbefalt SkandiaEnergi med tanke på at man ikkje får tilsendt dokumentasjon på tilbud skriftlig, manglende utsendelse av angrefristskjema, reinspikka løgn om at man ikkje bytter leverandør og dårligere tilbud enn det vi i utgangspunktet hadde. 2,5% tilbake på det man betaler er minimalt mtp at man betaler meir i leige og kilowatt enn det man ville betalt til eksempelvis Los. Som Loskunde er iallefall tilbudene linket opp på rekke og rad.

Svar fra SkandiaEnergi
16.11.2017 15.35
Hei Don S.

Beklager om du har hatt en dårlig opplevelse. Du må gjerne ta kontakt med vårt kundesenter, så kan vi sørge for at du får all dokumentasjonen du trenger. Vi er en seriøs gjeng som jobber i SkandiaEnergi, så alle våre avtaler ligger åpent på våre hjemmesider. Vi har ingen lokketilbud, bare lave priser.

Angrefristskjema sendes per post til alle våre nye kunder. Det går ut et større antall daglig. Det er første gang vi har hørt at det mangler i en konvolutt. Dersom du ikke har mottatt angrefristskjema, så sier loven at du står fritt til å angre utover fristen. I forkant av avtaleinngåelse kommuniserer vi også via SMS til ny kunder.

De fleste opplever reduksjon i kostnader ved å bytte til en billig leverandør, og vi praktiserer både prisgaranti og pengene tilbake om du ikke er fornøyd.

LOS er en bra lokal leverandør, ingen tvil om det, men husk at nettleien i ditt område kommer fra Agder Energi. Her er prisen lik for alle. Forskjellen er forbruket ditt på toppen av dette. Våre kunder nyter godt av at vi selger strømmen for sammen pris som vi kjøper den inn for. På våre hjemmesider kan du til enhver tid se dagens innkjøpspriser.

Ønsker deg en fin dag Don S., du er alltid velkommen til å prøve oss ut om du også vil ha billig strøm.

Hilsen Espen
SkandiaEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"CBW partner"

Veldig fornøyd, billig og bra 😀 kan virkelig anbefale denne strømleverandøren med cbw fordeler 😉.

Svar fra SkandiaEnergi
10.11.2017 21.12
Hei Glenn.

Tusen takk for at du anbefaler oss til andre her på bytt.no.

Godt å høre at du er veldig fornøyd, og at du mener at vi leverer verdi for pengene.

Hilsen Espen
SkandiaEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Genialt med cashback fordeler på strøm!"

Elsker at de er billig i utgangspunktet, og attpåtil partner i cashback world. 🖒

Svar fra SkandiaEnergi
10.11.2017 21.12
Hei Tanita.

Vi elsker også billig strøm. Tusen takk for at du anbefaler oss til andre.


Hilsen Espen
SkandiaEnergi
SkandiaEnergi har totalt 77 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no