Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
SkandiaEnergi
3.4
331 verifiserte omtaler

SkandiaEnergi omtaler og erfaringer

Ingen trend

SkandiaEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

3.4
Middels
331 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#16
Utmerket
SkandiaEnergi er rangert
#16 av 88 strømselskaper
50%
Bra
50% anbefaler SkandiaEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 331 omtaler om SkandiaEnergi

FILTRER OMTALER
146
20
12
15
138
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om SkandiaEnergi
SkandiaEnergi har 331 verifiserte omtaler på Bytt.no

Det jeg egentlig synes er verst er at regningen fra SkandiaEnergi er mye lavere enn nettleien

Omtale av  Janneke

Jeg vet ikke om jeg har fastpris, spotpris eller variabel pris? Det som også er rart er at de som jeg har nettleie hos er dyrere enn pris hos dere, for meg hadde det vært like greit å bare være et av stedene, jeg vil ha en god og ordentlig svar på dette.

Svar fra SkandiaEnergi
16.04.2018 14:03

Hei Janneke, Vi er glade for at strømregningen er lav. Det betyr at vi gjør jobben vår og leverer Billig og Grønn strøm til våre kunder. Derfor er regningen fra oss lavere enn nettleien. Alle strømavtalene hos SkandiaEnergi er innkjøpspris eller spot-pris. Det betyr at du betaler det samme for strømmen, som vi kjøper den inn for. I tillegg kommer det månedlige påslaget. Nettleien kan vi ikke gjøre noe med. Den kommer fra din netteier, og er den samme uansett hvilken strømleverandør du har. At strøm og nettleie er samlet på en faktura er kun for å gjøre dette enklere og mer oversiktlig, og en tjeneste de fleste av våre kunder har ønsket velkommen. Du kan lese mer om strøm og nettleie på en faktura her: https://www.skandiaenergi.no/stromregningen-strom-nettleie/ Husk at du hos SkandiaEnergi er sikret 100% Fornybar strøm uten tillegg i prisen. Du har også en 100% Fornøyd garanti, slik at du etter vår avtaleperiode får penger tilbake om du ikke er fornøyd. Hilsen Lars SkandiaEnergi

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med SkandiaEnergi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Forferdelig

Omtale av  Raisa V

Er dyrere en vi hadde før. Vær lurt og vil gjerne avbryte avtalen. Hva skulle det koster?

TOPP-3 Det er bare lureri

Omtale av  Peter

Den som ringte meg fra kundeservice lovet at de skulle holde prisene i det minste på 3 plass blant alle strømleverandører, men Topp-3 Garanti det er bare et fint navn for et tilbud og i realiteten er det en innkjøpspris-avtale som garanterer at man har en "konkurransedyktig pris". Jeg ser ikke at dere klarer å slå deres konkurrenter så bra. Jeg ser frem til bindingstiden utløper. De sier at man har angivelig 100% Fornøyd Garanti. Jeg bare lurer på hva kommer til å skje når jeg sier opp avtalen når bindingperioden er over og skal ha pengene tilbake - lureri 2 ?

Svar fra SkandiaEnergi
16.04.2018 16:03

Hei Peter. Avtalen er ikke lureri, den er ekte og vi opplever at den er populær hos våre kunder. Avtalen er dog ikke på plass hos Strømpris.no for øyeblikket. Det skyldes rett og slett noen tekniske utfordringer som strømpris.no og vi arbeider for å løse. Topp-3 Garanti er en innkjøpspris-avtale. Det vil si at du betaler det samme for strømmen, som vi kjøper den inn for. Vi har et lavt månedspåslag på Topp-3. Det er viktig for oss at det ikke skal være et lokketilbud hvor prisen skrues opp etter kort tid. Håper du blir fornøyd med strømavtalen og at du vil se at den er konkurransedyktig. Husk at du også har gratis grønn strøm. 100% Fornøyd Garanti - denne garantien sikrer at du helt uten risiko kan prøve oss, og om du ikke er fornøyd ved avtaletidens utløp får du vårt månedlige påslag tilbake. Det er heller ikke noe lureri. Hilsen Espen SkandiaEnergi

Forferdelig

Omtale av  Svein

Blei oppringt og lurt til og bytte uten at jeg godkjente det, prøver og ringe dem tilbake uten og få kontakt, helt elendig kundeservice.

Svar fra SkandiaEnergi
12.04.2018 16:07

Hei Svein, Ingen skal være lurt til å bli kunde hos oss. Vi ønsker å bli valgt fordi vi leverer Billig og Grønn strøm. Alle våre strømavtaler er innkjøpspris. Det betyr at du betaler det samme for strømmen som vi kjøper den inn for. I tillegg kommer et månedlig påslag. Vi leverer all strøm med opprinnelsesgaranti – og det gjør vi uten pristillegg. Det betyr at du er sikret at den strømmen du kjøper kommer fra en fornybar energikilde. Vi beklager at det har vært vanskelig å nå vår kundeservice. Vi har ansatt nye medarbeidere, og økt kapasiteten slik at du lett skal få kontakt med oss. Hilsen Lars SkandiaEnergi.no

Kanon strømmavtale med SkandiaEnergi

Omtale av  Boff

Cashback og shopping poeng er viktigt for oss, eit must.

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Bindingstid, dårlig kundeservice

Omtale av  Håkon

Takket ja til et tilbud fra skandia på telefon. Da jeg igjen valgte å bytte leverandør etter tre mnd pga høy pris ble jeg ringt å opplyst om at jeg hadde 9mnd bindingstid. Det synes jeg var rart da jeg ikke hadde hørt noe om dette før. De klarer heller ikke legge frem en avtale som viser at jeg har blitt opplyst om dette. Jeg sliter med å få tak i kundeservice, og når jeg gjør det er de lite behjelpelige. Etter en mnd har vi fortsatt ikke blitt enige. Jeg har opplevd SkandiaEnergi som et svært uprofesjonelt selskap.

Svar fra SkandiaEnergi
12.04.2018 16:05

Hei Håkon, Det stemmer at vi har en 9 måneder gjensidig avtaleperiode med 100% Fornøyd Garanti. Det siste betyr at du får det månedlige påslaget tilbake dersom du ikke er fornøyd etter 9 måneder. Alle våre avtaler er innkjøpspris. Det betyr at du betaler det samme for strømmen, som vi kjøper den inn for. Den innkjøpsprisen kan vi dessverre ikke gjøre noe med, og nå i vinter har den vært unormalt høy, men det gjelder for alle strømleverandører. Hvorfor du ikke har fått denne informasjonen tidligere er vanskelig å svare på. Alle våre kunder får tilsendt velkomstbrev med avtale kort tid etter at avtalen er inngått. Vi beklager at det har vært vanskelig å nå vår kundeservice. Vi har ansatt nye medarbeidere nå, og i skrivende stund er det ingen kø til oss. Hilsen Lars SkandiaEnergi

FORFERDELIG kundebehandling

Omtale av  Martin

Ble ringt opp av en id#%t som nektet å gi seg uten å bruke hersketeknikker for å få solgt strøm fra dette selskapet. Kort fortalt gikk samtalen ut på at jeg prøvde å fortelle at for meg var det mer hensiktsmessig å velge en annen strømleverandør, hvorpå kundebehandler svarte noe omtrentlig som: "Jeg skjønner ikke hva dere tenker med engang, det er strøm liksom." Det jeg tenker med kjære selger er en hjerne, noe man må ha for hvertfall å ikke skremme bort kundene og gi dem en ubehagelig telefon. Og således mislike selskapet. Når jeg nå enda ikke har fått et svar på min henvendelse ang denne frekke selgeren får de laveste karakter for meg.

SkandiaEnergi har 331 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til SkandiaEnergi mener

SkandiaEnergi

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR