Meny

Telinet Energi omtaler og erfaringer

3,0/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Brukervennlighet
Middels
21
av 104 innen
strømselskap
52%
anbefaler
Telinet Energi
Filtrer omtaler
76
29
5
9
85
Sorter omtaler etter
Viser av 204 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telinet Energi?
Elin A. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
"Behagelige og i møte kommende!"
15 syns denne omtalen er nyttig

Det eg er fornøgd med er at de eg har snakket med hos selskapet, har vært behagelige og har svart på mine spørsmål og forvirring på en forståelig måte, har gitt meg gode råd og veiledning.

Svar fra Telinet Energi
26.06.2018 16.17
Hei Elin, Veldig hyggelig å høre at du du har fått god hjelp. Du er når som helst velkommen til å ta kontakt med oss på mail eller telefon.
Hilsen oss på Kundesenteret
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Utmerket"
14 syns denne omtalen er nyttig

Billig strøm og bra service. Ikke hatt noen form for problemer, innmelding og alt sånt gikk som smurt.

Svar fra Telinet Energi
26.06.2018 15.39
Hei Marius,
Fint, vi ønsker at det skal være enkelt både å bli og å være kunde hos oss!
Hilsen Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Bra strømavtale"
14 syns denne omtalen er nyttig

Så langt er min avtale med Telinet topp. Tiden fremover vil vite om de vil tilfredstille mine behov.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Utmerket, billig og god strøm"
13 syns denne omtalen er nyttig

Utmerket, billig og god strøm, like stabilt som andre selskap, det eneste kjedelige er det er en faktura gebyr på 50 kr for å ikkje ha samme som leverandøren som en må betale nettleige til.

Svar fra Telinet Energi
26.06.2018 15.38
Hei Steinar,
Fint du er fornøyd med prisen! Jeg tror det er knyttet en misforståelse til dette med fakturagebyr, for det er ingen ekstra pris for å ha nett og kraft separat. Ta gjerne kontakt, så kan vi sjekke det!
Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Enkelt og billig"
11 syns denne omtalen er nyttig

Det var enkelt å bytte fra min forrige strømleverandør til Telinet Energi. Fikk rask og effektiv kundeservice, og billigere strøm👍

Svar fra Telinet Energi
26.06.2018 15.37
Hei Ane,
Velkommen skal du være, og vi skal gjøre det vi kan for at du fortsetter å være fornøyd!
Hilsen Kundeservice
Karl-Erik
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Forutsigbarhet"
12 syns denne omtalen er nyttig

Telinet har så lenge jeg har vært abonnent vært forutsigbare mht levering og pris. Det var enkelt å skifte over abonnement og faktura er oversiktlig og greit.
Anbefales.

Svar fra Telinet Energi
26.06.2018 15.31
Hei Karl-Erik,
Takk for hyggelig tilbakemelding og anbefaling!

Hilsen Kundeservice
Marcos M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Rask, enkel og pålitelig"
12 syns denne omtalen er nyttig

Ønsker du å få strøm til god pris uten å måtte tenke deg uttalelige samtaler med kundeservice. Ett tastetrykk og det ordner seg da er det Telinet noe for deg. Vil du ha annet enn det få deg en annen strømleverandør.

Svar fra Telinet Energi
26.06.2018 15.31
Hei Marcos,

Fint du er fornøyd med både pris og enkelhet!

Hilsen Kundeservice
Alexander
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Fornøyd med bytte"
10 syns denne omtalen er nyttig

Er veldig fornøyd med å bytte til Telinet Energi.
Enkelt å bytte over, alt fungerer knirkefritt. 😊

Svar fra Telinet Energi
26.06.2018 15.30
Hei Alexander,

Fint å høre at du er fornøyd! Ta gjerne kontakt om det skulle være noe.

Hilsen Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Meget fornøyd med Telinet Energi"
11 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har ingenting å utsette på Telinet Energi, og ser også at de ligger helt i nedre sjiktet prismessig av alle leverandører av energi, så jeg er meget godt fornøyde med Telinet Energi.

Svar fra Telinet Energi
20.06.2018 15.15
Hei Simen,
Takk for en veldig hyggelig tilbakemelding!
Hilsen Kundesenteret
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Det nærmeste man kommer svindel"
5 syns denne omtalen er nyttig

Den lave prisen er et rent lokketilbud og straks etterpå havner man i en runddans med oppblåste strømpriser, ufortståelig eller manglende kundeinformasjon og forskuddsvis overfakturering. Ser ut til at strategiene er å få inn friske penger som så brukes til å lokke flere inn i edderkoppnettet. Dette likner mistenkelig på pyramidespill.

De overfakturerer meg opp mot 40.000,- i året og det å få igjen pengene er et evig og tidskrevende mas. Tok flere mnd. første gang, andre gangen brukte de "bare" 1.5 mnd. Nå er kundeavtalen sagt opp og jeg er stadig på deres "kundeservice" for å få en sluttregning og oppgjør, men dette ser ut til å drøye i velkjent stil. Selv om avalen ble sagt opp i april påstår de nå at et sluttoppgjør tidligst kan komme i juni (!).

Kort og greit: styr unna. Telinet er "monkey business" på det aller verste. Underlig at de ikke er stoppet av Forbrukerrådet for lengst.

Svar fra Telinet Energi
24.05.2018 10.34
Ved opphør må vi normalt vente noen uker på grunn av målerstand fra netteier, samt at månedens spotpris skal være avklart.
Hvis det har tatt lenger tid ber jeg om at du tar kontakt direkte med meg på tb@telinet.no så vi jeg ta tak i det umiddelbart.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Enkelt å bytte til"
18 syns denne omtalen er nyttig

Vi er kjempefornøyd med kundeservicen, prisen og enkelheten vi får hos Telinet Energi. Anbefales til alle!

Svar fra Telinet Energi
07.05.2018 15.34
Hei Lisa,

Veldig hyggelig å høre at du er så fornøyd,
Vi skal gjøre vårt beste for at det fortsetter sånn!

Vennlig hilsen
Kundeservice, Telinet Energi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Skurker"
6 syns denne omtalen er nyttig

Sa opp abonnementet pga. sykt høye regninger, og fikk høre at - selv om de fakturerte fortsatt for 4000+ i måneden - så skyldte de oss over 11000. Vi fikk pengene tilbake, så klart, men jeg fatter ikke hvordan dette er lovlig. Hele opplevelsen var forbausende. Hold dere unna Telinet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Lurer deg med falsk pris"
5 syns denne omtalen er nyttig

Styr unna Telinet Energi/Agva Kraft.
De reklamerer med veldig lave priser som de så endrer uten samtykke senere.
Jeg bestilte 12mnd fastpris til 27,0 øre/kWt men ble fakturert for 35,9 øre/kWt og fikk bare i svar at de hadde endret pris før jeg bestilte. Noe som det ikke var informert om noe sted. Nå har de sluttet og svare meg på mail også.
Er vel det nærmeste man kommer svindel.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Svindel"
10 syns denne omtalen er nyttig

Krever alt for mye i forskudd. Fulgte ikke med, men oppdaget plutselig at de skyldte meg over 20.000,-. Sammen med fakturaen lå det to-tre sider med masse tall (pluss og minus), men det var ikke mulig for en menig mann å skjønne og få oversikt over hva det gjaldt.
Da skal det sies at de begynte å sende 'regninger ' på 0,- kroner, altså at jeg begynte på en nedbetaling. Fikk imidlertid på November nå en ny regning fra dem på over 3000,-, sammen med en forklaring på at de har slått seg sammen med Agva Kraft AS. (Telinet begynner nok å få et dårlig rykte).
Det gamle tilgodehavende kunne ikke overføres til det nye firmaet, så jeg ville få utbetalt det direkte "i November".
Jeg jeg ringte dem og krevde at de da skulle ha betalt meg renter for mitt tilgodehavende, de er jo flinke til å ta betalt (8,5%renter) for sein innbetaling fra oss kunder. Svaret det ga meg da var at "de var jo ikke noe bank og kunne ikke gi renter".
Det blir en ny leverandør av strøm for meg - men hvordan skal en unngå å gå i slike feller flere ganger?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Glad i å bli lurt? Bytt til Telinet :-)"
12 syns denne omtalen er nyttig

Først av alt. De er billige - en stund. Helt til du oppdager at de har lurt deg denne gangen også. Jeg er har selvsagt skyld selv siden jeg har vært lit sløv til å finlese efakturaer og avtalevilkår.

Først hadde jeg en avtale hvor jeg forhåndsbetalte - MYE!!! De krevde litt mer enn dobbelt av det jeg brukte, uten å avregne måned for måned, dette resulterte i at jeg ufrivillig lånte Telinet over 10000 kr på et år. Disse pengene måtte jeg så bruke ca 3 måneder med telefoner og eposter frem og tilbake for å få tilbake.

For at de ikke skulle lure meg slik igjen gikk jeg for etterskuddsbetaling - Telinet spotpris web het produktet. Jeg skriver HET, for nå har de avsluttet det produktet og jeg ble da satt automatisk over på Telinet standard variabel. Uten NOE form for varsel. Den dyreste jævla strømavtalen som eksisterer, med 390 kr i årsgebyr og dobbel pris på strøm, hehehe - jeg må jo flire godt, visste jo at jeg kom til å bli lurt igjen. Får prøve å redde stumpene, betale fakturaen på 3000 kr (som skulle vært ca 1300 kr) OG KOMME MEG TIL HE%"#TE BORT FRA DISSE SVINDLERENE!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ikke så dårlig som omtalene sier"
7 syns denne omtalen er nyttig

Jeg startet med billigste avtalen, men etterhvert endte jeg med den dyreste uten at jeg merket det. Men det var kanskje delvis min skyld. Jeg husker en av de første forelesninger i økonomi da min professor fortalte at man alltid starter fra beste posisjon med beste betingelser for å siden flyttes ned stegvis til bunn :) Han snakket for så vidt om bankvesenet, men det gjelder jo overalt.
Jeg byttet strømleverandør for ikke så lenge siden. Jeg måtte ringe og be om at mine tilgodehavendet blir overført. Jeg fikk raskt svar fra kundeservice og ble lovet at det kommer å bli utført i løpet av uken. Og det ble det.
Det var litt dårlig at jeg måtte be om mine penger, men de ble overført veldig raskt. Savner også en avslutningsfaktura, men den kommer kanskje etterhvert.
Men mange omtaler Telinet nesten som ren svindel og jeg var litt bekymret om jeg kommer å få mine penger tilbake i det hele tatt. Men det ble ordnet pent og raskt. Derav to stjerner. Ellers er de ikke å anbefale.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Svindel"
7 syns denne omtalen er nyttig

Fraråder alle som vurderer telinet som strømleverandør å unngå dette. Jeg er student og bor i leilighet med to andre. Vi ble overfakturert så til de grader, og var nødt til å betale nærmere 3500 kroner i måneden. Dette gikk hardt ut over studentøkonomien, og så fort vi gjennomskuet selskapet bestemte vi oss for å bytte. Da ble vi møtt med småfrekke kundebehandlere over telefon. Per dags dato skylder telinet oss nærmere 900 kroner. Disse pengene har vi ikke sett noe til siden vi sa opp i begynnelsen av februar. Jeg jobber nå med å sende en klage til elklagenemda.

Svar fra Telinet Energi
17.07.2017 14.10
Hei Silje,

Dersom du har noe til gode, skal det selvfølgelig utbetales.
Fint om du sender meg en mail direkte på tb@telinet.no, så skal jeg se på det med en gang.

Vennlig hilsen
Telinet Energi AS, Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Elendig selskap som svindler kundene sine"
9 syns denne omtalen er nyttig

Lover billige strømpriser for så å endre avtalen uten å si ifra til kunden. Betaler plutselig fire ganger så mye. Elendig kundeservice med kopier og lim inn svar. Hold dere langt unna!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"0 service - useriøs aktør - krever renter på innestående beløp (har betalt for mye i forskudd!)"
7 syns denne omtalen er nyttig

Useriøs aktør.
Har forlengst opprettet avtalegiro med Telinet. Likevel sender de meg faktura der de krever forhåndsbetalt 4x estimert forbruk for neste periode. Trekker fra ca. 350, - for mye betalt fra forrige periode OG klarer å beregne seg 8,5 % rente!!!
Unødvendig å si at kundeservice ringer opp og kobler ut på telefon og at nettsidene ikke fungerer!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Overfører meg til sitt datterselskap, som krever 3 mnd forskudd på strøm"
6 syns denne omtalen er nyttig

Dyrere i forhold til de andre selskapene, og etter og ha hatt i ett år overfører de kundeforholdet til sitt datterselskap som uten forvarsel krever 3 mnd forskudd på strøm.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Bare billige, korte lokketilbud, deretter skrus prisene opp dramatisk"
5 syns denne omtalen er nyttig

Vet ikke noe som er bra. Var kunde hos Agva, som skrudde opp prisene drastisk. Skiftet til et kampanjetilbud hos Telinet sist jul. Etter 1 måned ble prisene skrudd opp til det 5-dobbelte. Dyrere enn de fleste andre leverandører. Og så har de slått seg sammen med Agva, som jeg ikke ønsker være kunde hos noen sinne mer.

Finnes ikke noen minside der du kan følge med på hva som skjer med dine strømpriser. Elendige nettsider. Ligg langt unna om du ikke tenker følge med daglig på hva som skjer med dine strømpriser, og hvilken avtale du muligens har.

Jeg går tilbake til Gudbrandsdalen, som blir billigst i lengden!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Overfakturer, fortsetter å overfakturere selv om du har penger godskrevet hos dem"
4 syns denne omtalen er nyttig

Overfakturerte over flere år. Sa de skulle tilbakeføre over 5000 kr til meg som kunde, men har beholdt pengene. Fortsatte å forhåndstrekke mer enn forbruk fra godskrevet konto. Begynte å sende ut faktura igjen når det fortsatt er 3500 kr til gode. Sendte faktura som kom fram i posten 2 dager før forfall (kanskje på grunn av påske), når jeg har hatt elektronisk faktura tidligere.

Svar fra Telinet Energi
20.04.2017 14.57
Hei Yngve,

Dette vil jeg gjerne ta en titt på. Kan du sende meg en mail direkte på mn@telinet.no så skal jeg se på det med en gang!

Vennlig hilsen
Telinet Energi AS, Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Changed the pricing on fixed price plan without any notice"
4 syns denne omtalen er nyttig

Very unhappy with Telinet Energi. Kept my own copy of the terms and conditions when I signed up to their Spotpris Web plan in April 2016. There was no mention of any possibility to change the price within the first 12 months.

Absoultely shocked to find that a 10 øre/kWh påslag and 49 kr/month gebyr was introduced in January 2017, in violation of the terms and conditions of the contract.

Furthermore, no notice was given to me before the change, in violation of Forbrukerombudet requirements (see Section 6 in https://forbrukerombudet.no/content/2016/09/standard-kraftleveringsavtale-2016.pdf).

Telinet customer service refused to admit any wrong doing on their part, so I'm going to refer my complaint to Elklagenemnemnda.

Svar fra Telinet Energi
19.04.2017 16.47
Hi Tyson,

I'm afraid I don't totally get Your message. You are writing that you have a fixed price plan but then later In you post you are writing that you have the “Spotpris web” price plan which is a price plan that changes price from day to day.

It’s hard to help you here but if you contact our customer service, we will try to explain the situation to you and try to find a solution.

Best Regards,
Telinet, Customer service
Fabian Ø
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lokketilbud og svindel"
5 syns denne omtalen er nyttig

Telinet drev en julekampanje i fjor hvor kunder fikk gratis strøm i én måned og en svært lav sats på 14,90 øre/kwth. Strømmen var svært billig i to uker før de skrudde opp prisen til 19,80 øre/kwth. Ok, de må tjene litt penger på dette, tenkte jeg. 19,80 øre er fortsatt en bra deal. Én uke etter det skrudde de opp prisen ytterligere til 39 øre/kwth, for så å ende opp mot 69 øre/kwth bare to uker etter dette! Fikk en svimlende strømregning på 1700 kr, altså dyrere enn nettleia!

For de som ikke følger med og oppdaterer seg på strømprisene er Telinet et selskap man må styre langt unna! De drar deg inn med et lokke tilbud for så å tredoble prisen bare en måned etter de har fått deg med. Useriøs business, kommer aldri til å ha noe med dette selskapet å gjøre igjen.

Erlend S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Unngå Telinet"
3 syns denne omtalen er nyttig

Unngå dette selskapet. Useriøst. Strømavtalene virker billige og kommer ofte bra ut på prisbarometrene, men påslagene i pris kommer etter kort tid. Vi hadde en avtale med forskuddsvis betaling, hvor selskapet hadde tatt inn >14000 kr i for mye forskudd. Måtte mase for å få igjen dette når avtalen var sagt opp.

Telinet Energi strømpriser
SJEKK OM TELINET ENERGI KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
Telinet Energi leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Telinet Strømpris
Spotpris - Telinet Energi
204 omtaler
Prisen varer i minimum 6 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever AvtaleGiro
222 kr
13,33 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Telinet Innkjøpspris
Innkjøpspris - Telinet Energi
204 omtaler
Forskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
597 kr
35,83 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Telinet Strøm
Innkjøpspris - Telinet Energi
204 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever AvtaleGiro
597 kr
35,83 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Telinet Spotpris
Innkjøpspris - Telinet Energi
204 omtaler
Forskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
713 kr
42,77 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Telinet Fastpris Online 1 år
Fastpris - Telinet Energi
204 omtaler
Forskuddsvis betaling
1 år bindingstid
Ingen betalingskrav
1 165 kr
69,90 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR