Meny

Telinet Energi omtaler og erfaringer

3,0/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Brukervennlighet
Middels
21
av 104 innen
strømselskap
52%
anbefaler
Telinet Energi
Filtrer omtaler
76
29
5
9
85
Sorter omtaler etter
Viser av 204 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telinet Energi?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Har byttet selskap
"Useriøs leverandør"
6 syns denne omtalen er nyttig

Hadde en avtale med forhåndsbetaling, passet ikke på at jeg ikke betalte for mye, og etter 2,5 år fikk jeg kreditnota på at jeg hadde betalt inn over 20.000,- for mye i denne perioden. Beløpet var blitt satt inn på min kundekonto, som jeg hadde betalt inn på. Greit nok, men jeg ville ha pengene inn på min personlige konto. Det skulle gå helt fint, sa kundebehandler, men pengene kom ikke inn til avtalt tid. Ringte uken etter, det hadde vært forsinkelser i utbetalingene, men jeg skulle få pengene uken etter. Denne historien gjentok seg imidlertid et par ganger til, helt til jeg truet med å ta opp den manglende innbetalingen i andre kanaler. Da var pengene på kontoen dagen etter. Har byttet leverandør etter dette.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Super kundeservice!"
10 syns denne omtalen er nyttig

Jeg og mannen min har vært kunde et halvt års tid og har seriøst spart penger. Velkomst tilbudet er over, så vi skiftet over til spotpris. Her var fyren på telefon utrolig grei å ha med å gjøre.

Skulle det være noe jeg savner, så er det min side.

Svar fra Telinet Energi
15.11.2016 18.18
Hei Ann,

Hyggelig at du er fornøyd!

Med vennlig hilsen
Telinet Energi, Kundeservice
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Betalte til slutt"
3 syns denne omtalen er nyttig

Mange har kommentert at de har penger til gode hos Telinet. De fleste som har hatt forskuddsbetaling, har betalt altfor mye inn de to siste årene, uten å få opplyst dette. For en tid tilbake ble det sendt ut oversikter fra Telinet som viste hvilke beløp en hadde til gode. Dette beløpet skulle godskrives konto 29.09.16. Da denne datoen ble passert, kom det imidlertid ingen penger inn på bankkontoene. Beløpene ble purret uten at noe skjedde og det var vanskelig å få noen fornuftige svar fra Telinet. Til slutt fikk jeg kontakt med et opplyst menneske på kundesenteret. Hun kunne opplyse at pengene ikke skulle utbetales, men var overført til KUNDEKONTOEN HOS TELINET. Jeg opplyste da (torsdag 27.10.) Om at jeg hadde byttet selskap og ønsket pengene tilbakebetalt til min bankkonto omgående. Dette ble godtatt, men kundebehandleren sa at de trolig ikke greide å få betale pengene ut før på tirsdag (i dag). Og i dag er pengene de skyldte meg, betalt inn på min bankkonto.
En ting skal kundeservice ha: når du står i kø på telefonen, og får opplyst at du kan trykke 9, så blir du oppringt igjen, så ringer de alltid tilbake!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Svindel satt i system"
7 syns denne omtalen er nyttig

Her tar Telinet Energi seg den frihet til å kanalisere strømkundens forskudds innbetalinger inn i virksomheten som rentefritt usikret lån. Ingen fortløpende informasjon om det aktuelle forbruk i forhold til innbetalt forskudd. I mitt tilfelle utgjør overfaktureringen 2-3 ganger mitt årsforbruk over en 3-års periode, eller et rentefritt "lån" til Telinet på kr. 60 000,- som jeg muligvis må avskrive.

Svar fra Telinet Energi
01.11.2016 10.40
Hei,

Jeg vil veldig gjerne se nærmere på det du her viser til, men trenger opplysning om hvem måleren står på. Fint om du kan sende det til lt@telinet.no

Vennlig hilsen
Telinet Energi AS, Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Manglende tilbakebetaling!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har vært i kontakt med kundeservice gjentatte ganger, og blitt lovet utbetaling, men ingen ting skjer. Jeg ser nå, etter å ha vært inne på siden her at det er flere som skulle hatt utbetalt den 29.09 og som har fått Null oppfølgning, bare lovnader uten noen form for begrunnelse. Har ikke sett noe i media om saken, ganske utrolig når det tydeligvis er en større gruppe som har utestående store summer over lengre tid. Leser også forslag om å bruke facebook eller å iverksette rettslig prosess for inndrivelse, det er klart at noe må gjøres når pengene ikke tilbakebetales.

Svar fra Telinet Energi
01.11.2016 10.40
Hei Ante,

Fint om du sender meg en mail på lt@telinet.no hvis dette fortsatt ikke er gjort opp. Jeg tar tak i det med en gang jeg får info om hvem måleren står på.

Vennlig hilsen
Telinet Energi AS, Kundeservice
Elisabeth F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Betaler ikke tilbake penger de skylder kunden"
5 syns denne omtalen er nyttig

Telinet sender ut for høye regninger og betaler ikke tilbake det de skylder kunden. De lover og lover men ingenting skjer.

Svar fra Telinet Energi
31.10.2016 11.16
Hei Elisabeth,

Jeg kjenner ikke saken din. Fint om du sender meg en mail på lt@telinet.no, så får vi ordnet dette.

Vennlig hilsen
Telinet Energi AS, Kundeservice
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Insolvent?"
3 syns denne omtalen er nyttig

Nesten en måned etter at kr 44 000, - skulle vært tilbakebetalt, har jeg blitt lovet nok en gang at pengene skal oversendes ; denne gang mandag. De siste to ukene har jeg blitt lovet å motta pengene torsdag i forrige uke og torsdag denne uke (i dag). Kan det være Telinet Energi ikke har omløpsmidler nok, eller er de rett og slett på konkursens rand? Forfall på kreditnotaen var 29/9-16.

Svar fra Telinet Energi
31.10.2016 11.15
Hei Bjørn,
Vi beklager om du har blitt feilinformert. Fint om du sender meg en mail på lt@telinet.no så får jeg sett på det.

Vennlig hilsen
Telinet Energi AS, Kundeservice
Anne-Helene
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Alt i alt bra"
8 syns denne omtalen er nyttig

Etter mange år som kunde synes jeg det har vært veldig bra. Noen ganger har det vært litt lang svartid, men det er jo veldig billig.

Litt begrenset hvor mye som er å si om et strømselskap, det er jo nettselskapet som styrer med kabler og måler og sånn.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Lureri!!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde i 2 år og har 16000 NOK 'til gode'.

Har klaget nå flere ganger på telefon og e-post uten at jeg har fått en god forklaring på hvordan dette har skjedd eller hvorfor jeg kan ikke få pengene tilbake.

Svar fra Telinet Energi
31.10.2016 11.14
Hei Marc,
Dette må jeg bare beklage. Fint om du sender meg en mail på lt@telinet.no så får jeg hjulpet deg med en gang.

Vennlig hilsen
Telinet Energi AS, Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Bra kundeservice"
8 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt Telinet i to år og snakket med kundebehandleren der flere ganger og de hjelper meg alltid selv når jeg ikke hadde råd å betale å måtte dele opp regningen.

Svar fra Telinet Energi
31.10.2016 11.13
Hei Vegar,

Takk for hyggelig tilbakemelding!

Vennlig hilsen
Telinet Energi AS, Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Umulig å få tak i kundeservice på telefon eller mail"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde siden 2014. Siden de hadde trukket for mye disse årene, hadde jeg over 12000 kr tilgode.
Fikk beskjed at disse vil bli utbetalt innen 1-2 uker, men har forsatt ikke fått pengene utbetalt etter 3 uker.
Kundeservice svarer ikke på telefon eller mail.
Så jeg kan ikke se noen grunn til å være kunde hos Telinet Energi.

Svar fra Telinet Energi
31.10.2016 11.13
Hei Endre,

Jeg beklager dette, men regner med det er ryddet opp i nå? Hvis ikke er det fint om du sender meg en mail på lt@telinet.no så ordner vi det med en gang.

Vennlig hilsen
Telinet Energi AS, Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Overfakturert - ingen god forklaring på hvorfor og når pengen blir utbetalt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Overfakturert for kr. 32000,- tilbakebetalingsdato ikke overholdt (29. 09)

Fire skriftlige purringer og to pr. telefon. To av purringene er ikke besvart.
Ingen gode forklaringer på hvorfor ikke betaling skjer.

Tilbudt å bli satt på "prioritert liste" for betaling - bidro til fantasier om at firmaet er insolvent. Blitt forsikret av kundebehandler om at så ikke er tilfelle.
Jeg venter i spenning!

Svar fra Telinet Energi
31.10.2016 11.12
Hei Hans,
Sender du meg en mail på lt@telinet.no hvis det fortsatt er noe som ikke er ordnet med deg?

Vennlig hilsen
Telinet Energi AS, Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Overfakturering"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har blitt overfakturert med nesten 40 000,- i løpet av 2 år. Første gang var de ganske raske med å sende pengene tilbake på konto. Denne gangen har de ikke gjort det.

Har sendt inn målerstand hver måned, men har ikke blitt justert ned i forhold til forbruk. SVINDEL! Har ringt kundeservice og sendt inn klage pr. post. Min anbefaling: bruk en annen og mer seriøs leverandør. Det skal jeg gjøre.

Svar fra Telinet Energi
31.10.2016 11.12
Hei Steinar,
Jeg beklager at vi hadde noen forsinkelser og at dette rammet deg. Kan du sende meg en mail på lt@telinet.no om det fortsatt er aktuelt? I så fall får jeg ordnet det med en gang.

Vennlig hilsen
Telinet Energi AS, Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeopplevelse"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har snakket med kundeservice på Telinet flere ganger. Alltid det samme svaret. De skylder meg over 26 000 kr. Er det noen som har private mailadresser til leder i selskapet? Hvilken mailadresse har dere brukt? I dag svarer de ikke på kundeservice. Ringt over 10 ganger.
Mvh fortvilt kunde.

Svar fra Telinet Energi
31.10.2016 11.12
Hei Ina,

Sender du meg en mail på lt@telinet.no , så får vi ordnet opp i dette.

Vennlig hilsen
Telinet Energi AS, Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Overfakturert for kr 51000,-"
1 syns denne omtalen er nyttig

Overfakturert kr 51000.- umulig og få tilbake penger har enda ikke fått etter 4 purringer. Velg en annen.

Svar fra Telinet Energi
31.10.2016 11.11
Hei Vegard,
Dette hørtes veldig rart ut, så jeg vil gjerne ta en titt på det. Fint om du sender meg en mail på lt@telinet.no så får jeg sett på det med en gang.

Vennlig hilsen
Telinet Energi AS, Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Systematisk overfakturering og lureri"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har som mange andre opplevd å bli grovt overfakturert gjennom to år.
Selv ved innsendelse av måleravlesninger har de ikke foretatt avregninger og justering av fakturabeløp. Dessuten fakturerer de med kW priser som er helt "hinsides" i forhold til reelle priser (skulle være spotpris).
Da det ble oppdaget forsøkte de å beholde pengene for senere avregning mot mitt forbruk. Superfrekt!
Hele forretningskonseptet ser ut til å være å skaffe inn "gratis" kapital.
Når det nå etter en stund har begynt å strømme inn med klager og dårlig omtale, så starter de Aqva Kraft som er en blåkopi med samme konsept.
Ligg unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Overfakturerer til de grader"
2 syns denne omtalen er nyttig

Krever noe helt hinsides i forskuddsbetaling. Fikk pengene tilbake da jeg tok kontakt, dog UTEN renter! Flere bekjente opplever det samme, att de låner penger gratis av kundene sine! Aldri før fått så høye strømregninger før! Ble oppringt av en kundebehandler som lurte på om jeg var fornøyd. Når jeg sa jeg var missfornøyd "brøyt" samtalen. Ble aldri ringt opp igjen. Er nå blitt kunde en annen plass!

Sørlending
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Fakturasvindel"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har i dag fått melding fra Telinet Energi om at de har fakturert meg 40.000, - for mye iløpet av de to siste år. De beholder pengene og avregner dette fremover. Er det lov? Til tross for regelmessig innsending av målerstand??

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Forskudd versus avregnet"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ikke helt bra at forskudd versus avregnet for en periode på over 2 1/2 år (fra 1.1.2014 frem til i dag) først godskrives konto nå. Dette gjelder antakelig ikke bare meg. I praksis innebærer det i så fall at selskapet har mange bitte små kreditorer, der jeg er en av disse. En sjekk i Brønnøysundregistrene viser at selskapets regnskaper for 2015 ikke er levert ennå (fristen er 31. Juli), og jeg får derved heller ikke kjapt sjekket om jeg som kreditor ligger greit an eller ikke.

Jeg valgte Telinet pga opprinnelsesgaranti. Det veier tyngre enn feilskjæret nevnt ovenfor.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Greit"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har egentlig hatt lite kontakt. De har hatt en gjennomgang av innbetalingene mine, så jeg fikk en hyggelig kreditnota.

Renate L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Kundeservice"
6 syns denne omtalen er nyttig

Personen som jeg snakket med er et av de beste kundeservice arbeiderene jeg har snakket med, jeg har aldri vært mer fornøyd, og skulle ønske alle samtaler med kundeservice arbeidere var som denne.

Svar fra Telinet Energi
22.09.2016 12.19
Hei Renate,

Dette var veldig hyggelig og motiverende lesning!
Komplimentet bringes videre til gjengen på telefon.

Ha en strålende dag!
Vennlig hilsen
Kundeservice, Telinet Energi AS
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Avtalebrudd"

Fikk i september en faktura på høyt beløp. Så da at jeg var fakturert et a-kontobeløp ut året selv om jeg har avtale om etterfakturering. Jeg bytter kraftleverandør og betaler ikke!

Svar fra Telinet Energi
22.09.2016 12.19
Hei Bodil,

Jeg kjenner ikke saken og kan derfor ikke kommentere den. Fint om du sender en mail på lt@telinet.no så skal vi se på det.

Vennlig hilsen
Kundeservice, Telinet Energi AS
Marianne
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Viktig å følge med"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ble forskuddsfakturert til tross for avtale med etterskuddsbetaling, men kundeservice ryddet opp kjapt og greit. Uansett viktig å følge med og bytte leverandør i ny og ne.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
"Telefontjenesten"
2 syns denne omtalen er nyttig

For lang ventetid på telefonen. Ikke et gratisnummer, men dyrt. Ikke bra. Kommer ikke igjennom, men må be om å bli oppringt. Dette tar lang tid. Men kundebehandler var hyggelig og serviceinnstilt.

Caroline
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Feil faktura"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fikk feil faktura, en ansatt hos dere hadde ordnet opp før han ringte meg tilbake. No stress og blid og hyggelig fyr.

Telinet Energi strømpriser
SJEKK OM TELINET ENERGI KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
Telinet Energi leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Telinet Strømpris
Spotpris - Telinet Energi
204 omtaler
Prisen varer i minimum 6 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever AvtaleGiro
222 kr
13,33 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Telinet Innkjøpspris
Innkjøpspris - Telinet Energi
204 omtaler
Forskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
597 kr
35,83 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Telinet Strøm
Innkjøpspris - Telinet Energi
204 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever AvtaleGiro
597 kr
35,83 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Telinet Spotpris
Innkjøpspris - Telinet Energi
204 omtaler
Forskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
713 kr
42,77 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Telinet Fastpris Online 1 år
Fastpris - Telinet Energi
204 omtaler
Forskuddsvis betaling
1 år bindingstid
Ingen betalingskrav
1 165 kr
69,90 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR