Meny

Telinet Energi omtaler og erfaringer

3,0/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Brukervennlighet
Middels
21
av 104 innen
strømselskap
52%
anbefaler
Telinet Energi
Filtrer omtaler
76
29
5
9
85
Sorter omtaler etter
Viser av 204 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telinet Energi?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"De kan ikke drive lovlig business?"
4 syns denne omtalen er nyttig

Her blir mange svindlet!

Lokketilbud og priser som endrer seg på få dager, enda kontrakt sier 14 dagers varsel... Skyhøye påslag!

Forhåndsfakturering og umulig å følge med på.

Har hørt de ikke har regnskapet sitt i orden, så om firmaet skylder dere penger, sørg for å få de tilbake snarest, før det går galt!

Forbrukerombudet burde sjekket opp litt nærmere her!

Styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Kjeltringer som må anmeldes for svindel"
3 syns denne omtalen er nyttig

Forskuddsfakturering med høye beløp. Har aldri før fått beskjed om mitt tilgodehavende i løpet av 3 år som kunde før det dukket opp et brev ved juletider 2016. Der stod det at mitt tilgodehavende var 22000. Jeg var i sjokk. Klagde og pengene skulle komme på min konto. Ingen penger kom. Klagde igjen. Ingen penger kom. Svarte at penger skulle komme på konto i løpet av 1 uke. Ingen penger kom. Klagde. Svarte ikke på mail. Sendte mail i retur lurte på hvorfor de ikke svarte på mail. Så fikk jeg et brev i posten om at pengene var overført til konto. Men det var ikke på min bankkonto men deres egen. Snakk om kjeltringer. Nå gidder jeg ikke mer. Byttet strømleverandør for 2 dager siden. Hvis jeg ikke får pengene mine som jeg har tilgode kommer jeg til å gå rettens vei til en anmeldelse av dette selskapet. Her prøver de å holde på kundene sine ved å holde tilbake kundens penger.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Utspekulert snyteri!!!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Vi gikk vis "elskling.no" for å finne rimelig leverandør, og Telinet dukket opp. Kunne garantere billigste markedspris med 14,9 øre. Med etterskuddsvis fakturering og ingen varsel om prisøkning, er regningen på 63 øre pr kWh. Lureprisen holdt i en uke. Dropp Telinet!!! De pumper penger fra uinformerte kunder. Svineri!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Stay away!"
8 syns denne omtalen er nyttig

1. Cheating price strategy. Announced 14.9 øre/kWh to grab clients, 4 days at 19.9, 10 days at 39.9, then raised to 63 øre/kWh, which is double of most of suppliers.
2. Promised 1 week warning of price changes. Never send warning!
3. Free monthly cost on contract, but charge 49 Kr / Mon
4. You must control E-invoice before automatical payment. Invoices are confusing.
5. Five days response time on email with 2 reminders. Just answered some of my questions.
Telinet Energy is the most expensive supplier I have used in 10 years. Never touch it again!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Kundeservice"
6 syns denne omtalen er nyttig

Hver gang jeg ringer telinet for spørsmål, tar det ikke lange tiden for svar. De er hyggelig og løser problemet raskt og enkelt. Billig er de og! 😊.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ikke bruk Telinet"
7 syns denne omtalen er nyttig

Her hopper prisen fra 19øre kw til 70øre kw uten varsel, dette uten varsel og du får en regning langt over normalen.

Svar fra Telinet Energi
21.03.2017 10.28
Hei Kaare,

Det er riktig at prisen endrer seg etter introduksjonstilbudet og vi kan opplyse om at vi og bransjen generelt har begynt med standardisert prisvarsling. En fin ting med våren er at nå går det mot lavere kraftpriser!

Vennlig hilsen
Telinet Energi, Kundeservice
Strømkunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Drittsekker"
7 syns denne omtalen er nyttig

Ga meg et lokketilbud, etter en uke 5 ganget de prisen. De er langt over dobbelt så dyre på normalpris.

Svar fra Telinet Energi
21.03.2017 10.50
Hei,

Det er beklagelig at du har hatt en så dårlig opplevelse. Vi har kampanjetilbud og det innebærer en ren sponsing av strøm. Dette gjøres som en velkomst og etter det er vi konkurransedyktige på pris. Ta gjerne kontakt om du vil at vi skal finne en annen avtale til deg, vi har ingen bindingstid annet enn på fastpris.

Vennlig hilsen
Telinet Energi AS, Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Billig i 12 år"
7 syns denne omtalen er nyttig

Fikk et tilbud gjennom BA for hundre år siden (eller i hvert fall 10-12...) Som eg slo til på og får fortsatt billig spotpris.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Føler meg lurt"
9 syns denne omtalen er nyttig

Hadde kampanje tilbud. Etter 2 uker skrudde de opp prisen og etter 3 uker doblet de prisen. Føler meg direkte lurt. Aldri mer Telinet for meg.

Svar fra Telinet Energi
23.02.2017 13.02
Hei Geir,

Vi beklager at du har opplevd det slik. Det er riktig at vi har velkomsttilbud, men vi skal også være konkurransedyktige etter at dette er over. Vi er midt på vinteren nå, og da er dessverre innkjøpsprisene høye.

Vennlig hilsen
Telinet Energi AS, Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Utspekulert"
3 syns denne omtalen er nyttig

Det er visse vilkår som er inkludert i noen av strømavtalene som man ser bare en gang under bestillingen. I ettertid finner man ikke de fullstendige vilkårene på websiden og de blir heller ikke sendt på mail. En slik vilkår fastsetter at dersom man ikke opprette BÅDE e-faktura og AvtaleGiro, så går avtalen over i det de kaller for 'Standard Variable', som har en skyhøy KWt pris på over det tredobblede av avtaleprisen. Dette er utspekulert og lite forbrukervennlig!

Svar fra Telinet Energi
23.02.2017 13.01
Hei,

På alle våre produkter som har krav om efaktura og avtalegiro står dette tydelig fremhevet i tillegg til at det står i vilkårene. Grunnen til dette kravet er at vi får reduserte kostnader som gjør at vi kan holde lave priser. Men hvis du ordner det i ettertid kan vi bytte deg over til den billige avtalen igjen, for det er ingen bindingstid. Du må gjerne ta kontakt om vi skal hjelpe deg med noe!

Vennlig hilsen
Telinet Energi AS, Kundeservice
Webjørn
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Bevisst overfakturering"
4 syns denne omtalen er nyttig

Mulig Telinet er blant de billigste, men de overfakturer systematisk på forskudd og tilbakebetaling ved årsoppgjøret kommer først når man maser. Jeg har brukt de i mange år, men nå gidder jeg ikke mer mailing frem og tilbake om store fakturaer som skal krediteres og sendes på nytt.

Svar fra Telinet Energi
23.02.2017 13.33
Hei Webjørn,

Vi vil gjerne opplyse om at vi også har avtaler med etterskuddsbetaling. Det kan virke som om det ville passe bedre for deg. Ta gjerne kontakt om vi kan hjelpe deg med noe!

Vennlig hilsen
Telinet Energi, Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Vurderer å bytte selskap
"Ser bra ut, men svarer de på det du spør om?"

Har prøvd å legge til en avtale til, hytta, men kan ikke se å ha mottatt svar fra kundeservice på denne enda det har gått mer enn en uke? Mulig at tjenesten er helautomatisk, og at slike forespørsler på mail ikke blir sett? Uansett savner svar på mitt spørsmål.
Utenom det ser det bra ut.

Svar fra Telinet Energi
30.01.2017 18.28
Hei John A,

Du skal absolutt få svar, hvis ikke beklager jeg.
Om du fortsatt savner svar er det fint om du kontakter meg på lt@telinet.no

Vennlig hilsen
Telinet Energi AS
Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Telinet er et ryddig og greit firma å forholde seg til"
6 syns denne omtalen er nyttig

Bra:
Fleksible med flere valgmuligheter.
Bra priser ikke minst.
Veldig hyggelige og hjelpsomme på kundeservice og at man kan ringe å spørre når det er noe man lurer på.

Svar fra Telinet Energi
16.01.2017 16.23
Hei Erik,

Dette var veldig hyggelig tilbakemelding å få!

Mvh
Telinet Energi, Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Tilbakebetaler ikke tilgodebeløp"
2 syns denne omtalen er nyttig

Telinet har overfakturert meg over lengre tid, og sluttavregning etter bytte av kraftleverandør i november viste flere tusen kroner til gode. Beløpet er etter 2 måneder fortsatt ikke tilbakebetalt, og jeg får heller ikke svar når jeg henvender meg skriftlig til kundeservice.

Saken er nå klaget inn til elklagenemda.

Svar fra Telinet Energi
16.01.2017 16.22
Hei Stein,

Jeg ser det har blitt en stor forsinkelse her og beklager det. Pengene er nå sendt. Skulle det være noe, er det bare å ta kontakt direkte på lt@telinet.no

Mvh
Telinet Energi, Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Helt latterlig kundebehandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Man tegner en Telinet Variabel avtale som endres til Telinet Standard uten å informere. Avtalen ble endret tilbake Telinet Variabel, men da stiger prisen til langt over det konkurrentene har, 59øre/kwt. Forutsetter dessuten avtalegiro slik at regningen betales automatisk i nettbanken. Alt for å hindre at kunden aktivt sjekker faktura for evt. feil eller forhøying av priser. Godt råd, hold deg unna Telinet!

Svar fra Telinet Energi
16.01.2017 16.21
Hei Vegar,

Prisene har dessverre vært høye i det siste, det gjelder alle leverandører. Årsaken til kravet om avtalegiro/efaktura er å holde kostnadene og dermed prisene nede. Efakturaen er absolutt lett å kontrollere, den er jo tilgjengelig hele tiden.

Mvh
Telinet Energi, Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Kjeltringer"
3 syns denne omtalen er nyttig

Hold dere vekk fra denne aktøren, de bruker deg som bank! Og er direkte useriøse!

Jeg har tilgode 35.000 etter oppsigelse av mitt abonnement som jeg ba overført for 2 mnd siden. Når jeg kikket på kontoen min i går var de fortsatt ikke kommet inn.
Jeg tok en telefon inn i dag og spurte om hvorfor? Svaret var at de ikke hadde hatt kapasitet da de kun er 4 ansatte og den som betaler ut penger er sykemeldt, jeg kunne heller ikke forvente meg pengene mine den nærmeste tiden.
Bare det at jeg har 35.000 tilgode etter tre års forbruk på hytta sier sitt, dette er lang over grensen!

Erling H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Misbruk av kundeforhold"
2 syns denne omtalen er nyttig

Etter å ha tegnet avtale, har prisene blitt økt måned for måned, uten varsel. Vår pris er nå økt fra 13,90 øre/kWh til 63 øre/kWh nå.
I tillegg ble det lagt til gebyrer, selv om vår avtale ikke inkluderer gebyr.
Styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Overfakturering"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ikke å anbefale, overfakturerer og putter pengene på egen konto, så må man krangle med dem får å få igjen pengene sine, som du har krav på. USERIØSE.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Solid kundeservice"
6 syns denne omtalen er nyttig

Glimrende service når man ringer inn til kundeservice.
Får informasjon om avtaler som kan passe oss bedre, noe som resultert i endring av opprinnelig avtale.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"På kanten til svindel"
3 syns denne omtalen er nyttig

Telinet overfakturerer forskudd med gaffel!!!
Avregnet i november 2016 for perioden 01.01.2014 - 01.11.2016. Overfakturert med 14.000 som de skriver er godskrevet konto. Dette er misvisende, da de overførte beløpet til kundekontoen hos Telinet og ikke til min bankkonto. Når jeg påpekte dette fikk jeg beskjed om at pengene ville overføres til meg innen kort tid. Har måttet purre gjentatte ganger og true med forbrukerrådet for å få overført tilgodehavende.

Dette selskapet er useriøse, og ikke til å stole på. Styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Kundeservice"
5 syns denne omtalen er nyttig

Meget bra kundeservice. Jeg er ny, så hvor tilfreds jeg er, må jeg jo vente med, men må si jeg er kjempefornøyd med slike kampanjer Telinet Energi har.

Hilsen
Gro Weltz

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Veldig bra 1 års web-fastpris"
3 syns denne omtalen er nyttig

Tegnet og betalte første faktura, men fikk ikke eller glemte spm om avtalegiro. Bare efaktura gir tredobbel pris neste gang! Men, rask og god kundeservice rettet det opp. Husk å se over alle efakturaer!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"God forklaring og disponibilitet"
5 syns denne omtalen er nyttig

Flinke til å ringe kjapt tilbake. Fikk en grei forklaring på priser og eventuell ny tilbudsavtale. Var vennlige og imøtekomne for problemet jeg hadde. Løst. Veldig bra!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Service"
4 syns denne omtalen er nyttig

- Service vennelig
- Løsningsorientert kunde service
- God og informativ kundebehandler
- Lett og forstå.

Lars H. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"De flytter deg over på en dårligere avtale uten grunn"
7 syns denne omtalen er nyttig

Fullstendig useriøst. De flytter deg over på en dårligere avtale uten grunn.
Jeg hadde Telinet Spotpris Online så ble jeg uten varsel flyttet over på Telinet Spotpris NP. Prøvde å klage, men ikke noe medhold. Ser at jeg nå er flyttet tilbake til Telinet Spotpris Online, men den avtalen har nå fått elendige vilkår.
Får nå tilbakebetalt over 10.000 kr fordi de har overfakturert i flere år.
HOLD DERE LANGT UNNA DISSE!

Svar fra Telinet Energi
15.11.2016 19.32
Hei Lars,

Fint om du tar kontakt, så finner vi en avtaletype som passer for deg. Det er ingen bindingstid hvis du ikke har en avtale om fastpris, så dette kan vi enkelt ordne.

Vennlig hilsen
Kundeservice, Telinet Energi AS
Telinet Energi strømpriser
SJEKK OM TELINET ENERGI KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
Telinet Energi leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Telinet Strømpris
Spotpris - Telinet Energi
204 omtaler
Prisen varer i minimum 6 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever AvtaleGiro
222 kr
13,33 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Telinet Innkjøpspris
Innkjøpspris - Telinet Energi
204 omtaler
Forskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
597 kr
35,83 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Telinet Strøm
Innkjøpspris - Telinet Energi
204 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever AvtaleGiro
597 kr
35,83 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Telinet Spotpris
Innkjøpspris - Telinet Energi
204 omtaler
Forskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
713 kr
42,77 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Telinet Fastpris Online 1 år
Fastpris - Telinet Energi
204 omtaler
Forskuddsvis betaling
1 år bindingstid
Ingen betalingskrav
1 165 kr
69,90 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR