Meny

Telinet Energi omtaler og erfaringer

3,0/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Brukervennlighet
Middels
23
av 104 innen
strømselskap
52%
anbefaler
Telinet Energi
Filtrer omtaler
76
29
5
9
85
Sorter omtaler etter
Viser av 204 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telinet Energi?
Kjell T. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Ventetid"

Det er alt for lang ventetid (nesten 20 min), til man får kundebehandler på tråden.
Dette er alt for dårlig, sammenlignet med andre.
Pluss for en hyggelig kundebehandler.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Billig og enkelt"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært kunde siden 2009. Alltid billig, sammenliknet med andre. Ingen problemer, jeg fortsetter som kunde. Har hatt både spotavtaler og variabel avtaler i løpet av disse årene.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Har vel vært litt sløv jeg også men..."
3 syns denne omtalen er nyttig

Etter flere år som kunde har jeg stusset på veldig store a konto fakturaer. Hadde en diskusjon med en saksbehandler på vårparten, og fikk beskjed om at sånn var avtalen.
Jeg har et veldig stort hus og stort strømforbruk. I dag ringte jeg og sjekket saldo på min konto og fikk greie på at jeg hadde 124.000 til gode. Dette har sikkert akkumulert seg over
flere år, men det er utrolig at de har sittet på disse pengene.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Enkelt og rimelig"
9 syns denne omtalen er nyttig

Vi har fast pris da vet vi til enhver tid hva vi skal betale. Meget godt fornøyd og har nå hatt Telinet i 2 år med fast pris avtale.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Hjelp ved feil avtale"
9 syns denne omtalen er nyttig

Flink og imøtekommende kundebehandler som ordnet opp med avtalen som var blitt feil pga. manglende avtalegiro.

Svar fra Telinet Energi
16.08.2016 15.41
Hei Dag,

Det var hyggelig å høre at du er fornøyd.

Dersom det skulle være noe mer, er det bare å ta kontakt!

Ha en fin dag,
Hilsen Kundeservice,
Telinet Energi AS
Hans K. E
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Under enhver kritikk!!!"

1. Fra og med oktober år 2015 har dere ført opp kr. 690, - pr. mnd. som fastsum leilighet. Denne avtalen har vi ikke inngått. Dere har heller ikke kontaktet oss om noen slik avtale. Vår opprinnelige avtale var forhåndsbetaling i forhold til bruk kraft. Med ande ord, vi har blitt forlastet for meget og etter en avtale vi ikke har inngått. Det finnes heller intet skriftlig i denne saken. Differansen bes refundert.
Vårt forbruk for okt. /des.2015 var 4.141 og for jan. til 28.Juli.2016 - 7.718 til sammen 11.859 kw-timer.

2. Vi tok i går, 27. Juli kontakt for finne ut av dette, men fikk ingen klarhet, men fikk opplyst at sjefen til vedkommende vi talte med hadde inngått nevnte avtale med oss i juli 2014, hvilket er inkorrekt.
Vedkommende som dessuten var meget ubehagelig i sin fremferd og sa at vi kunne få "det vi ønsket", men kom ikke med noe tilbud.
3. Hvorfor tok det så lang tid fra deres påståtte avtale og til det forelå en konkret belastning?

Unngåtelinet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Overfakturering"

Har over to år blitt overfakturert. De har krevd inn over det dobbelte av det faktiske det faktiske forbruket. Måleravlesninger har blitt sendt inn regelmessig, men de har ikke blitt benyttet av Telinet.

Svar fra deres kundeservice:

"Vi ser at det dessverre har skjedd en feil som har gjort at du ikke er blitt avregnet årlig i henhold til våre leveringsvilkår.
Telinet Energi har lagt om sine fakturarutiner, slik at du blir avregnet på hver faktura fremover og dette vil derfor ikke kunne skje igjen.

"Tilgodehavende blir brukt til fratrekk på kommende faktura, om ikke annet blir avtalt. "

De ønsker altså å beholde pengene enda lenger i stede for å tilbakebetale med renter.

Råttent selskap, overfakturering satt i system, unngå Telinet og dets etterkommer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Tvilsom forretningsmoral"

Uoppmerksomhet lønner seg ikke, og etter et par år med forskuddsfakturering fra Telinet fikk jeg plutselig en avregning i form av en kreditnota på over 10.000 kroner. På hytteabonnementet! Det viser seg at Telinet forskuddsfakturerer 3 ganger gjeldende pris. Konsulenten som forsøkte å få meg til å omgjøre oppsigelsen min presterer å si at "det er jo greit å få inn litt..!", men jeg synes Telinet driver med lureri og styrer etter dårlig forretningsmoral.
Styr i det minste unna Telinets kontrakter med forskuddsbetalingen!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Lurer deg fra dag 1"
1 syns denne omtalen er nyttig

Valgte deres spot produkt fra Forbrukerrådets side som heter Telinet Online Spotpris. De legger meg inn med et produkt som heter Telinet Online som er en fastpris som i praksis er 30- 100% dyrere enn spotpris.
Så sender de meg opp til et ennå dyrere produkt da jeg visstnok ikke har opprettet autogiro, selv om jeg har betalt alle faktura på tid.
Når jeg så klager og sier at jeg vil ha spotpris som jeg opprinnelig ba om, ja så setter de meg tilbake til Online som er en fastpris..
Styr unna, skulle ønske jeg leste denne siden først!
Ikke trykk på Forbrukerrådets knapp for Telinet, du blir lurt til å tegne et produkt som ligner i navn, men som er mye dyrere!
Fikk også en telefonselger på tråden som prøvde å låse meg på en 12 måneders fast pris som var høy!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Svindelbedrift styr unna"

Første faktura var som avtalt. Så uteble fakturaen deres i 5 mnd til tross for avtalegiro. Og når fakturaen kom var strømprisen var tredoblet uten noen forvarsel. Synes dette er for store svinginger til tross for variabel pris. Og når fakturaen i tillegg blir holdt tilbake noen mnd så du ikke kan si opp for du får en himmelhøy "samlefaktura"
Slike firmaer skulle være meldt til forbrukerombudet..
Ser her på Bytt.no at jeg ikke er alene i dette selskapet.

Benedicte
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Lave priser og bra kundeservice!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg tegnet avtale via strømpris og får akkurat det jeg har bedt om. Litt trekk for at de ikke har minside-funksjonalitet, men lett å få tak i kundeservice!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Holder ikke det de lover"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dette er det mest uprofesjonelle selskapet jeg og kollektivet mitt har kommet over, i starten holdt de seg til det som står på hjemmesiden, en faktura annenhver måned. Nå har det gått et halvt år siden vi sist hørte noe fra dem, før vi plutselig fikk en himmelhøy faktura med strømpriser av en annen verden og 4 dager til forfall. Vi mottok ingen mail, ingen telefon eller noe som helst informasjon om deres endring i faktureringspraksisen.

Vi bytter leverandør med en eneste gang, og ville ikke anbefalt Telinet til noen som helst!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"For høy fakturering, automatisk overgang til mye dyrere pakke"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi ble forhåndsfakturert for 3 ganger forbruket. Det tok mange emailer for å få rettet dette. Etter et år ble vi uten varsel satt over til den for oss dyrest mulige pakken som Telinet tilbyr. Styr unna Telinet!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"God kundeservice"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt en meget god erfaring med Telinet. Fikk først beskjed om at jeg hadde penger tilgode og ringte derfor til kundeservice for å få dette utbetalt. Fikk da anbefalt andre løsninger uten forhåndsbetaling, og valgte en slik løsning. Tilgode beløp var på konto 4 timer etter telefonsamtalen med kundeservice. Meget god kundeservice.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Overfakturering"

Har inntrykk av at prisen på strømmen er ok, men syns det er dårlig at de konsekvent overfakturerer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Har satt overfakturering i system!"
7 syns denne omtalen er nyttig

Som flere andre har jeg opplevd systematisk overfakturering over 2 år.
Naturligvis min egen feil at jeg ikke fulgte med bedre, men man er jo vant til at strømselskapene gjør avregning med jevne mellomrom.
Det skjer ikke hos Telinet!
Det som fikk meg til å reagere var en "omfakturering" av desemberfakturaen forrige år, hvor de plutselig hadde doblet beløpet. Strømforbruket var estimert for høyt, og strømprisen satt til ca. 75 øre!
Etter å ha lagt betydelig jobb i mailkommunikasjon og purringer, fikk jeg tilbake over 10000 kroner. Det hadde de elegant "godtskrevet min konto"!
Nye mail og purringer før jeg endelig fikk ut pengene de frekt og urettmessig hadde "lånt".

Foretok umiddelbart bytte til annet selskap, og fikk straks mail hvor de ville vite hvorfor jeg ville forlate dem som strømleverandør. Ble til og med oppringt av noen som skulle følge opp dette, men de ringte bare to "ring", og la på da jeg rakk å svare på den siste oppringningen.
Sikkert noen som får betalt for oppfølging, bare de kan dokumentere at de har forsøkt å ringe....
Telinet har halvert sin omsetning fra 2010 til 2014, og tapt over 11 millioner kroner på driftsresultatet. Det er så kompensert med store "finansinntekter", sikkert på grunn av alle pengene de "låner" fra sine kunder.
Stort sett alt ledelse og eiere er involvert i går dårlig, med unntak av det som tidligere var Telinet Callsenter (Nå Decision AS) Kanskje på grunn av ekspertisen de har opparbeidet med alle misnøyde kunder i Telinet...

Men tallene er klare og i Telinet har man sikkert begynt å regne ut når den siste ansatte skal slukke lyset og gå hjem.
De samme eierne har startet opp Agva Kraft som er en ren blåkopi av Telinet.
Samme produkter og samme priser. Hvorfor skulle de bruke energi på det, om de trodde Telinet var et godt og varig konsept...
Hele virksomheten stinker, og er dypt useriøs. Ligg unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Sinnsyke akonto-regninger"
3 syns denne omtalen er nyttig

De forhåndsfakturerte meg et beløp på over en halv månedslønn... Jeg måtte ta opp lån for å få betalt den. Jeg har tidligere opplevd at Hafslund har stipulert forbruket mitt og sendt faktura på for høyt forbruk, men ikke i nærheten av så voldsomt som Telinet overdrev. De stipulerte forbruket mitt til å være 4 ganger høyere enn det er i virkeligheten! Jeg som var vant til å få regning på rundt 3000kr fikk plutselig en regning på godt over 11000kr! Hadde ikke sjanse til å betale den...
Dessuten skulle de ha et gebyr for at jeg avsluttet abonnementet pålydende 950kr.
Jeg synes det er veldig frekt å gjøre forretninger på denne måten, det er å ta opp lån på kundens bekostning og tjene renter på disse pengene. Burde ikke vært lovlig!

Alexander
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Forferdelig"
3 syns denne omtalen er nyttig

Legger på ekstra kwh, renter og sender gjerne samme regning om igjen med en dyrere estimert verdi på strømmen. Telinet er ute etter penga dine på alle mulige måter de kan få tak i dem.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Overestimerer forbruket"
3 syns denne omtalen er nyttig

Prisene er riktignok spot-priser, men luringene estimerer mye høyere forbruk enn det faktiske. Selv har jeg et forbruk på cirka 400-700 kWh i måneden, men de fakturerte meg mellom 1000 og 2000 månedlig i flere måneder.
Jeg ringte dem og ba om forklaring, og de skyldte på nettselskapet TrønderEnergi som skal ha levert forbruksestimatene (det er en akonto-avtale). Trønderenergi på sin side benekter at de sendte ut slike feilaktige estimater (og det hadde de heller ikke gjort med min tidligere kraftselskap).
Telinets forretningsmodell ser ut til å være å forskuddsfakturere kraftig, og ta et virtuelt lån av kunden som de kan tjene renter på.
Styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Billig strøm i flere mnd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Billig strøm/kampanje pris som er under markedspris i flere måneder, det har gått nå over 3 måneder

Svar fra Telinet Energi
16.07.2019 08.57
Hei Ewa,
Fint å høre at du er fornøyd!
Du er hjertelig velkommen til å ta kontakt om det skulle være noe.

Telinet Kundeservice
Harald N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Heilt OK"
2 syns denne omtalen er nyttig

Eg er svært nøgd med avtalen vi har med Telinet Energi så langt.

Sherko N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Telinet er utmerket pris, de leverer"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde hos Telinet helt fra starten, meget fornøyd

Anders N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Enkelt og bra"
1 syns denne omtalen er nyttig

Billigt, trenger ikke å lete etter andre leverandører

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Foreløpig godt fornøyd både pris- og servicemessig

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Godt fornøyd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Så langt (3 mnd) har Telinet Energi levert som forventet.

Telinet Energi strømpriser
SJEKK OM TELINET ENERGI KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
Telinet Energi leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Telinet Strømpris
Spotpris - Telinet Energi
204 omtaler
Garantert pris i minst 6 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever AvtaleGiro
17 kr
1,04 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Telinet Innkjøpspris
Innkjøpspris - Telinet Energi
204 omtaler
Forskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
392 kr
23,54 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Telinet Strøm
Innkjøpspris - Telinet Energi
204 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever AvtaleGiro
392 kr
23,54 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Telinet Spotpris
Innkjøpspris - Telinet Energi
204 omtaler
Forskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
508 kr
30,48 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Telinet Fastpris Online 1 år
Fastpris - Telinet Energi
204 omtaler
Forskuddsvis betaling
1 år bindingstid
Ingen betalingskrav
1 165 kr
69,90 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR