Tibber har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Fakturerer forskuddsvis for estimert forbruk og klarer sjelden å estimere riktig. Kunden blir i så måte en kreditor for dem. Unngå!
Tibber gidder ikke svare kunden på egne konstruerte ulovligheter. Uten å sende kunden korrekt faktura, varsel om inkasso eller opptre etter avtalefestede tidsfrister, så sverter og krenker de kundens omdømme med å sende saken til et svært useriøst inkassoselskap. Hold dere lengst mulig unna denne aktøren, de er ikke troverdige!
Problemer på flere fakturaer, og vanskelig å kommunisere med kundeservice. Fikk beskjed om å betale en faktura på 3000kr for mye, som jeg skulle få trukket fra på neste faktura. Det fikk jeg ikke, og nå svarer ikke Tibber på kundeservice. Over 10 dager siden jeg tok kontakt, på både chat og Mail… anbefaler ikke tibber
Hadde Tibber før de plutselig bestemte seg for å kreve inn mer penger fra kundene uten forvarsel. Gikk over til motkraft. Enn så lenge har det vært enkelt og greit der. Billigere også.
Enkel og svært oversiktlig løsning. App der en ser aktuell forbruksdata og strømpris i sanntid. Ser ingen ulempe med forhåndsstipulering da dette blir avregnet på neste faktura. Anbefales.
Skiftet strømselskap men har flere tusen kroner tilgode hos Tibber. Det er jo umulig å få de pengene. De sa først at skulle trekke fra på neste faktura, men er jo ingen neste faktura da jeg har sagt opp. Få pengene mine tilbake!
Liker Tibbers tekniske løsninger. Smartladingen fungerer som fjell (i motsetning til konkurrenter), smartvarmen er genial og appen gir god oversikt over forbruk, pris og komponenter i systemet. Som en bonus har de effektbalansering i tillegg til lastbalansering. Litt knotete å justere faktura måned for måned, men så lenge jeg slipper å forhåndsfaktureres, er det helt i orden med så god teknisk løsning. Hadde dette gått mer automatisk hadde de fått fem stjerner lett!
etter at tibber "glemte" å regne inn estimatet som jeg måtte betale, etter at jeg sa opp kundeforholdet hos dem, er saken den at de skylder meg 2300 ognoe kroner. de på står at pengene ble betalt tilbake den 23.12.22 og henviste til en banktransferid nr. ettellerannet. jeg har sjekket kontoen min og snakket med banken, det har ikke kommet noen penger fra Tibber!! Kundeservice skulle sjekke med regnskaps avd, og det har nå gått en uke uten noe svar, annet enn at de skulle purre på regnskapsavd. Virker helt merkelig dette her... lurer på om jeg burde levere en konkursbegjæring på dem til skatteetaten snart??
Ikke bare vil de at vi skal finansiere driften ved at de fakturerer oss for strøm som vi ikke har mottatt enda, men de "glemmer" å trekke fra "forskuddet" som jeg betalte på desemberfakturaen slik at de forventer åpenbart at jeg skal betale dobbelt for strømmen i desember...
Har ingenting å klage på. Fremtidsrettet selskap med masse integrasjoner og egen nettbutikk.
Forstår de som sliter med å betale på forskudd, men har man råd så ser jeg ikke problemet. Potensiell avkastning på et par tusen er vel ikke mer enn en tier uansett. Fornøyd jeg. Syns en løsning kunne vært å la forskuddsbetalingen være valgfritt, mot en eller annen type fordel/belønning, så hadde de som ikke har råd sluppet. Trist at det skal være så vanskelig å få rask support dog, men motkraft var mye verre på dette.
Til alle dere som klager på faktura og forhåndsbetaling,så er jeg faktisk misunnelig. Jeg har ikke fått regning på flere månader og det er UMULIG!! å få kontakt med kundeservice. Fant ett telefonnummer der jeg fikk beskjed av telefonsvareren at jeg måtte skrive mail i stedet. Har skrevet utallige mailer der jeg får automatisk svar at det tar 4 dager å svare på mail. Når jeg da først får svar så har de sendt det videre til faktura avdelingen. Hvor vanskelig er det egentlig å la folk få lov til å betale for seg?
her bør noen forlate sine stillinger uten bonus og sluttavtaler ønsker ikke å være bank for andre enn meg selv
Jeg var veldig fornøyd med Tibber, til de på kort varsel gjorde endringer som gjorde strømregningene langt mindre forutsigbare. Det er sannsynligvis ingenting å si på den endelige prisen som må betales, men uvissheten om hva regningen faktisk vil komme på, samt de estimerte forskuddsvise betalingene, gjorde det vrient å fortsette kundeforholdet. Spesielt i en tid der alt plutselig koster veldig mye mer, og det er ønskelig å ha kontroll på budsjettene fra måned til måned. Selv om man får pengene tilbake, så er det et saftig innhogg i hverdagsøkonomien, når man må forskuddsbetale 6-7000 til strømselskapet. Hadde det ikke vært for endringene som ble gjort, så hadde jeg nok blitt værende som kunde.
Inntil Tibber begynte med forskuddsfakturering var jeg fornøyd med selskapet. Nå vurderer jeg å bytte til annet selskap
Liker ikke forhånds betalingen. Hadde ellers fått full score. Vanskelig å forstå hva som er måneds pris nå. Vanskelig å bytte til annen tilbyder fordi jeg har solcelle på taket og er avhengig av å få solgt strøm som jeg produserer.