Meny

Tibber omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Tibber
2,7/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Brukervennlighet
Bra
104
av 110 innen
strømselskap
48%
anbefaler
Tibber

"Enkelt, greit og vi vet alltid at vi får det beste tilbudet."

Omtale om Tibber skrevet av Geir S for 06.09.2022 13:34

Tibber har totalt 1265 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Tibber?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Enkelt, greit og vi vet alltid at vi får det beste tilbudet."
1 syns denne omtalen er nyttig

Billig og bra. Men hva med gamle folk m James Bond telefoner?

Svar fra Tibber
07.09.2022 08:22
Hei Geir Så kjekt å høre 😊 Tibber har lagt opp til at man skal kunne finne alt av informasjon i appen. Pga dette så må man ha en nyere smarttelefon for å dra nytte av analyser, integrasjoner, sammenligninger osv. Om man ikke har en smarttelefon så kan man fortsatt ha Tibber som strømleverandør og motta faktura på epost som vanlig, men man går da glipp av alt av informasjon som er lagt opp til appen.
Bytt.no
"Enkelt, greit og vi vet alltid at vi får det beste tilbudet." skrev Geir S om Tibber

Har du en tilsvarende erfaring med Tibber?
Gjør som Geir S og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Tibber du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

John H. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd"

Utmerket service og en oversiktlig app. Absolutt konkurranse dyktig med de fleste. Ved å bytte strømleverandør vil jeg spare noe i dag, men lite sannsynlig på sikt. Jeg fortsetter som Tibber kunde. Det som kunne ha vært bedre med Tibber var om de innførte et tilbud om fastpris avtale.

Svar fra Tibber
07.09.2022 08:32
Hei Halvor Takk for tilbakemeldingen 🤩 Måten Tibber er bygget opp på, er at vi har null fortjeneste på strømprisen vi formidler. Vi tjener altså null kroner på strømprisen hos oss, bare 39 kr i måneden for avtalen! Tibber tilbyr foreløpig kun en timespotavtale, der prisen varierer time for time. For å kunne tilby en fastprisavtale slik markedet er i dag, må man som strømselskap gamble. Man tar da gjerne ekstra betalt fra kundene over en lengre periode, for å kunne kompensere for tapet i de periodene der spotpris er dyrere enn fastpris. Dette gir forutsigbarhet for kundene, men lønner seg ofte ikke over lengre tid for deg som kunde. Dette bryter med vår forretningsmodell og vårt prinsipp. Våre kunder betaler det strømmen faktisk koster, og vi tjener ikke penger på våre kunders strømforbruk. Tibber er selvsagt positive til en fastprisavtale, så lenge den ikke bryter med 0 profitt-modellen vi har hos oss. Per i dag finnes ikke en slik ordning, men vi er åpne for å se på dette så lenge dette ikke strider med vår forretningsmodell. Forslaget som blir tatt opp i media i disse tider vil ikke forbedre fastprisavtalen til forbrukerene, men derimot legge tilrette for en bedre skattemodell for kraftselskapene. Skatteendring vil gjøre til at kraftprodusentene betaler skatt ut fra den strømprisen de tilbyr i avtalene, mens skatten i dag er basert på markedsprisen. Basert på dette kan derfor ikke Tibber tilby en klassisk fastprisavtale. Vi ser hele tiden på mulige løsninger for våre kunder som kan bidra til å bruke mindre strøm eller bruke strøm smartere, og andre mulige tjenester som sikrer kundene våre en viss forutsigbarhet Håper dette var informativt, så er det bare å ta kontakt i chaten i appen din eller på [email protected] om det skulle være noe 😉 Ønsker deg en strålende dag videre! ☀️
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Helt supert!"

Strålende fornøyd! Får god innsikt og tips om smarte løsninger! Har halvert strømregningen etter vi gikk over til Tibber.

Svar fra Tibber
02.09.2022 08:41
Så kjekt å høre David 🤗 Ta kontakt med oss om det skulle være noe 😊👍 Vi har stor pågang om dagen, men svarer så raskt vi kan!
Bjørnar
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Useriøs markedsføring"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg kjøpte en Tibber pulse etter anbefaling fra elektriker og fikk den montert. Etter det ble jeg påmeldt et nyhetsbrev som jeg ikke aktivt meldte meg på. Produktet er bra, men de har en nærmest aggressiv markedsføringsmodell som i stor grad går ut på å snakke med konkurrenter. Jeg kommer i hvertfall aldri til å tegne strømavtale hos Tibber

Svar fra Tibber
01.09.2022 13:46
Hei Bjørnar Det er ingen problem å melde deg av nyhetsbrevet vårt! Veldig leit at du opplever det slik. Kan du vennligst kontakte oss på [email protected] slik at vi kan ordne dette for deg?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
"Tibber"

Grei og oversiktlig app. Andre (22) selskaper vel så billige som Tibber men sparer ikke så mye så velger å bli. Ville gjerne hatt bedre oversikt over hvor mye som er brukt time for time og dag for dag på faktura oversikten. Den finnes kun på nett så det spiller ingen rolle hvor stor/lang den blir.

Svar fra Tibber
02.09.2022 08:21
Hei Tonje Takk for tilbakemeldingen din. Vi tar med oss dette videre :)
Tibber har totalt 1265 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR