Tinde Energi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Alle dere som har kritiske omtaler om uredelig markedsføring av kraftavtaler fra Tinde Energi som del av "julekalender-gevinst" oppfordres til å klage til Forbrukertilsynet!! Både henvisning til ekteskapsloven, ingen omtale av strømavtalen på nettsiden e deres og lang bindingstid med stort gebyr for avslutning er tvilsomt. Da bidrar vi til at nye kunder ikke blir lurt av uredelig markedsføring, og at lite seriøse aktører får feste i markedet. Dessuten er avtaler med forskuddsbetaling er vel også en stor risiko for oss hvis leverandøren går konkurs.
Hei Terje, Alt vi gjør er med grunnlag i aktuelle lover og regler. Hvis vi henviser til lover som forteller at det vi gjør er rett blir "tvilsomt", så vet jeg ikke hvordan vi kan forklare problemstillingen bedre eller på en mer forståelig måte. Og vil man ikke ha tilbudet som selger legger frem, står man fritt til å både takke nei og angre ubetinget innen 14 dager. Utover det kan kundeservice hjelpe med det meste, bare man ber om det. Ha en fin dag videre! Hilsen Malin
I fjor registrerte jeg meg på en julekalender via disse nissene. Ble i den forbindelse oppringt av en fyr som skulle selge meg billig strøm. Jeg takket høflig nei, noe vedkommende taklet relativt dårlig, og ble regelrett sur før han avbrøt samtalen. Jeg tenkte ikke noe videre over dette, før jeg idag fikk et anrop fra et nummer som 1881 fortalte meg tilhørte Tinde Energi. I andre enden ble det bare sagt "Jeg vet'a faen jeg" før det ble lagt på. Opplæring og trening av selgerne sine står vel neppe høyest på agendaen hos Tinde. Dere bør seriøst vurderere rutinene deres. Konkurransen om å selge strøm er vel såpass hard, at ved å holde på på denne måten gjør dere ikke noe annet enn å senke deres egen skute.
Hei Anders, Vi ønsker på ingen måte at selgerne skal fremstå slik og vi vil mer enn gjerne ta dette direkte med personen som ringte deg opp. Vi hadde derfor satt stor pris på om du sendte en e-post til kundeservice med denne teksten og navnet ditt, så kan vi hindre vedkommende i å gjøre dette flere ganger. Vi beklager opplevelsen du har hatt. Ha en fin dag videre, Hilsen Malin
Du vil bli lurt av telefonselgere fra Tinde, som vil fortelle deg at den konkurransen du var med i for leeenge siden, så lenge siden at du ikke husker at du har vert med på en konkurranse. Der har du nå vunnet 2 måneders gratis strøm eller noe annet de dikter opp ( de vil ikke fortelle deg om den 12 måneders bindingstid, eller bruddgebyret på 150 kr for hver mnd). Hvis du ikke husker hvordan du har blitt kunde her, så er det veldig sikkert at din ektefelle har blitt kapret for det er vistnok lov å gjøre det.
Hei Christian, Selgere skal formidle alle vilkår muntlig, men som sikkerhet er den samme informasjonen opplyst skriftlig i en SMS man må bekrefte for å godta avtalen. Der vil man kunne lese de aktuelle vilkårene for tilbudet man har fått, og avslå dersom man ikke ønsker det. Hva det gjelder ektefeller har de lov å inngå strømavtaler på hverandres vegne, per ekteskapsloven. Dette er også helt vanlig praksis for både vår og andre bransjer. Man har selvsagt også ubetinget angrerett i 14 dager, så man har god tid til å ombestemme seg. Ha en fin dag videre! Hilsen Malin
De sa jeg hadde kommet videre i en konkurranse, og jeg skulle vinne strøm og IKEA-gavekort. Kan ikke huske å melde meg på en konkurranse, og som andre har meddelt, virker dette som noe lureri.
Hei Arild, Våre telefonselgere ringer bare deltakere i våre konkurranser og tilbyr en strømavtale med avslag på prisen i en periode. Både konkurransen og avtalen er helt reell, og ønsker man ikke tilbudet står man selvsagt helt fritt til å takke nei. Ha en fin dag videre!
Ringte meg opp for å si at jeg var en av 10 som var med videre i konkurransen om å vinne et IKEA gavekort på 10,000kr. Men jeg skulle få rabatt på strømmen i 3 måneder automatisk hvis jeg sa hvilken strømleverandør jeg hadde. Tok ikke 1 sekund etter jeg fullførte "Tibber" før hun la på og jeg fikk "bip bip" Må være en grusom jobb med høyt press for å få inntekt og eventuelt lure noen inn på avtaler. De bør blokkeres fra strøm markedet hvis de fortsetter på samme måte.
Hei Thomas, Jeg er enig med deg i at dette var en rar opplevelse. Vi vil gjerne ta dette videre med den aktuelle selgeren for å hindre denne typen oppførsel, så send oss gjerne en e-post med denne teksten og det fulle navnet ditt. Vi kan da finne frem til riktig person og hindre at flere får den samme opplevelsen. Ha en fin dag videre! Hilsen Malin
De ringer opptil 7 ganger pr dag fra forskjellige telefonnummere og det har pågått i flere måneder. Er til og med reservert fra telefonselgere, kan antageligvis ha vært med i en konkurranse en gang men dette er ikke innefor uansett! Kommer aldri til å velge strøm fra dem etter denne tilmærmingsmetoden. Vil ta kontakt med forbrukertilsynet snarest.
Hei Anita, Våre telefonselgere ringer deltakere i en av våre konkurranser, hvor det opplyses om at man kan bli oppringt uavhengig av reservasjon. Jeg forstår selvfølgelig at det ikke er ideelt å bli oppringt så mange ganger, men tar du kontakt med kundeservice er det ikke noe problem å hjelpe deg med det. Ha en fin dag videre! Hilsen Malin
Useriøs måte å selge strøm på. Ringer uvitende mennesker for å selge strøm under påskudd av julekalender. Det hjelper ikke å tilby spotpris uten å informere om gebyrer og avtaler.
Hei Håkon, Det er riktig at våre telefonselgere ringer deltakere av julekalenderen med tilbud om en strømavtale hos oss. Selgerne informerer om alt man trenger å vite om avtalen både muntlig og skriftlig, og ønsker man ikke den står man fritt til å takke nei. Ha en fin dag videre! Hilsen Malin