Tinde Energi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Du vil bli lurt av telefonselgere fra Tinde, som vil fortelle deg at den konkurransen du var med i for leeenge siden, så lenge siden at du ikke husker at du har vert med på en konkurranse. Der har du nå vunnet 2 måneders gratis strøm eller noe annet de dikter opp ( de vil ikke fortelle deg om den 12 måneders bindingstid, eller bruddgebyret på 150 kr for hver mnd). Hvis du ikke husker hvordan du har blitt kunde her, så er det veldig sikkert at din ektefelle har blitt kapret for det er vistnok lov å gjøre det.
Hei Christian, Selgere skal formidle alle vilkår muntlig, men som sikkerhet er den samme informasjonen opplyst skriftlig i en SMS man må bekrefte for å godta avtalen. Der vil man kunne lese de aktuelle vilkårene for tilbudet man har fått, og avslå dersom man ikke ønsker det. Hva det gjelder ektefeller har de lov å inngå strømavtaler på hverandres vegne, per ekteskapsloven. Dette er også helt vanlig praksis for både vår og andre bransjer. Man har selvsagt også ubetinget angrerett i 14 dager, så man har god tid til å ombestemme seg. Ha en fin dag videre! Hilsen Malin
De sa jeg hadde kommet videre i en konkurranse, og jeg skulle vinne strøm og IKEA-gavekort. Kan ikke huske å melde meg på en konkurranse, og som andre har meddelt, virker dette som noe lureri.
Hei Arild, Våre telefonselgere ringer bare deltakere i våre konkurranser og tilbyr en strømavtale med avslag på prisen i en periode. Både konkurransen og avtalen er helt reell, og ønsker man ikke tilbudet står man selvsagt helt fritt til å takke nei. Ha en fin dag videre!
Ringte meg opp for å si at jeg var en av 10 som var med videre i konkurransen om å vinne et IKEA gavekort på 10,000kr. Men jeg skulle få rabatt på strømmen i 3 måneder automatisk hvis jeg sa hvilken strømleverandør jeg hadde. Tok ikke 1 sekund etter jeg fullførte "Tibber" før hun la på og jeg fikk "bip bip" Må være en grusom jobb med høyt press for å få inntekt og eventuelt lure noen inn på avtaler. De bør blokkeres fra strøm markedet hvis de fortsetter på samme måte.
Hei Thomas, Jeg er enig med deg i at dette var en rar opplevelse. Vi vil gjerne ta dette videre med den aktuelle selgeren for å hindre denne typen oppførsel, så send oss gjerne en e-post med denne teksten og det fulle navnet ditt. Vi kan da finne frem til riktig person og hindre at flere får den samme opplevelsen. Ha en fin dag videre! Hilsen Malin
De ringer opptil 7 ganger pr dag fra forskjellige telefonnummere og det har pågått i flere måneder. Er til og med reservert fra telefonselgere, kan antageligvis ha vært med i en konkurranse en gang men dette er ikke innefor uansett! Kommer aldri til å velge strøm fra dem etter denne tilmærmingsmetoden. Vil ta kontakt med forbrukertilsynet snarest.
Hei Anita, Våre telefonselgere ringer deltakere i en av våre konkurranser, hvor det opplyses om at man kan bli oppringt uavhengig av reservasjon. Jeg forstår selvfølgelig at det ikke er ideelt å bli oppringt så mange ganger, men tar du kontakt med kundeservice er det ikke noe problem å hjelpe deg med det. Ha en fin dag videre! Hilsen Malin
Useriøs måte å selge strøm på. Ringer uvitende mennesker for å selge strøm under påskudd av julekalender. Det hjelper ikke å tilby spotpris uten å informere om gebyrer og avtaler.
Hei Håkon, Det er riktig at våre telefonselgere ringer deltakere av julekalenderen med tilbud om en strømavtale hos oss. Selgerne informerer om alt man trenger å vite om avtalen både muntlig og skriftlig, og ønsker man ikke den står man fritt til å takke nei. Ha en fin dag videre! Hilsen Malin
Meldte meg på julekalenderen deres, og nå ringer de hele tiden, sikkert for å prøve å selge meg strøm. Skulle så klart ikke meldt meg på den kalenderen. Har forøvrig reservert meg mot telefonsalg for mange år siden...
Hei, Du kan gjerne kontakte kundeservice, de vil med glede hjelpe deg å fjerne nummeret ditt fra ringelisten. Ha en fin jul! Malin
Beskjed om at jeg hadde vunnet i en konkurranse om gratis strøm. En konkurranse jeg ikke har deltatt i. Kan ikke forstå hvordan de kan få seg til å utnytte folk på denne måten. Har byttet leverandør - men da kommer regning på 2mnd estimert strøm som må betales - når jeg ringer tilbake forteller de at det er et fristbruddgebyr jeg må betale. Jeg forteller at kunden ikke mottok avtaleteksten på mail - bare angrerettskjema: da dekker de seg med at det er sendt ut sms om avtaletekst.
Hei, I forbindelse med bestilling sendes det en SMS med vilkår som må bekreftes og deretter en oppsummerende e-post som inkluderer angreskjema, så det høres ikke ut som det mangler noe informasjon her. På avtalene med avtaletid kommer dette tydelig frem og i tillegg har man selvsagt 12 dager angrefrist. Ha en fin jul! Malin