Tinde Energi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Ikke noe og klage på. Bra pris og Vannkraft Nettleie og strøm på samma fakture
Som jeg ser flere her har opplevde og beskrevet, så fikk jeg også en telefon fra en Tinde-selger, med gratulasjon og veldig hyggelig "informasjon" om hvor heldig jeg var som hadde vunnet en premie som følge av en konkurranse - jeg ikke kunne huske å ha deltatt på. Forfjamset som jeg ble, da dette hørtes veldig fint ut, slik det ble lagt frem, så skjønte ikke helt hva jeg plutselig hadde "gått med på" - før det var for sent. Og i forfjamselsen ble jeg da irritert, når jeg etterhvert skjønte at jeg hadde blitt lurt til å skifte strømleverandør. Ikke fikk jeg med meg at jeg hadde bundet meg for 1 år heller. Så da jeg nå fikk tilsendt et bruddgebyr på over 1600 kroner, etter å ha skiftet tilbake til min gamle strømleverandør, så kjenner jeg at dette ikke er greit. Jeg har forsøkt å ta kontakt og klage per mail, og fikk til svar at dette kunne jeg for selv, og måtte betale eller fortsette som kunde. Da kjenner jeg på behovet for å si i fra offentlig, og gjøre andre oppmerksom på denne utspekulerte fremgangsmåten Tinde Energi har for å få kunder. Dette burde virkelig bli slått ned på, da det er snakk om manipulasjon på et sørgelig nivå. Ikke gå på samme naive smellen som meg, og la dere lure!
Hei, Ved avtaler som har bindingstid skal det kommuniseres tydelig. For å sikre at informasjonen kommer frem står det også oppgitt på SMS-en man må bekrefte for å bestille strømavtalen. Vi ønsker ikke å skjule informasjon fra noen, og når SMS-en bekreftes må vi anta at teksten man bekrefter er lest. Har du videre tilbakemelding angående hvordan vi kan tydeliggjøre dette enda bedre er du velkommen til å kontakte kundeservice. Ha en fin dag videre! /Malin
Jeg har blitt oppringt tre ganger nå i løpet av et par mnd. og får beskjed om at jeg har deltatt i en konkurranse og gått videre i denne i konkurransen. Videre får jeg beskjed om at siden jeg har vært så heldig å gå videre i konkurransen så har jeg også vunnet halv pris på strøm i to mnd og at selger bare ønsker å dobbeltsjekke at informasjonen han har om meg stemmer slik at han får lagt inn rabatten. Alt går såpass fort at man ikke helt henger med og det er tydelig at selger prøver å forhaste dette og alt vil ha er et "ja". Jeg velger å si at e-posten min stemmer, men at jeg må vite hva som skjer og om dette vil si at jeg bytter strømleverandør. Selger vil ikke svare på spørsmål, men forteller meg nok en gang at "Du er så heldig at du får halv pris på strøm de neste to mnd. Alt du trenger å gjøre er å bekrefte at informasjonen jeg har om deg stemmer". Tre ganger spør jeg, tre ganger sniker selger seg unna spørsmålet mitt. Jeg spør enda en gang og sier at jeg ikke godkjenner noen ting før jeg vet hva som skjer, hva som betales, hva avtalen er og at jeg vil ha et forslag på e-post. Selger forteller meg nok en gang at jeg får halv pris på strøm de to neste mnd og at strømregning da vil komme fra Tinde. Igjen unngår han å si at dette faktisk dreier seg om en ny strømleverandør og en ny avtale. Jeg sier at jeg vet så lite om strøm og priser på det at jeg ikke ønsker dette uten å få dette på e-post. Da prøver selgeren desperat å overtale meg med å fortelle meg hva jeg betaler i strøm nå og hvilken pris han gir meg. Han nevner heller ingenting om bindingstid. Han vil heller ikke snakke om priser videre etter de to mnd. Til slutt sier jeg bare at jeg ikke er interessert og først da går han med på å sende forslag til avtale på e-post. Jeg gikk med på det rett og slett bare for å se hva ha prøvde å lure meg til å godta. Som personen under sier, mer pågående selskap skal du lete lenge etter. Ekkelt å føle at man blir lurt inn i noe på denne måten. Kynisk som bare det.
Hei Kine, Jeg forstår at du sitter igjen med en negativ opplevelse. Som alltid vil vi gjerne ta dette videre med selger, men vi kan ikke gjøre det uten mer informasjon. Så ta gjerne kontakt med kundeservice, så kan vi mer enn gjerne ta i mot informasjonen vi trenger for å ta det videre. Ha en fin dag videre! /Malin
Maken til pågående firma skal man lete lenge etter. Selger var høflig nok, men det første han kommer med er at jeg har deltatt i en konkurranse for noen dager siden, og dette stemmer jo ikke. Jeg ønsket ikke å ta stilling til bytte av strømleverandør over telefon, og han fikk da gjennomslag for å sende meg en mail/SMS. Etter 1 time og 10 minutter, har jeg nå mottatt 1 mail med info og 3 SMS'er om å svare ja til tilbudet. Jeg tenkte i fred og ro å vurdere Tinde for et bytte, men etter dette maset er det nå totalt uaktuelt.
Hei Amri, Vi beklager at du opplever det du beskriver som mas. Du er selvsagt velkommen til å takke nei til avtalen som er tilbudt dersom du ikke ønsker den. Ha en fin dag videre! /Malin
Gir deg tilbud, og nevner ikke 1 års binding og etter et par mnd så går prisen rett til værs 😡 dårlig kundebehandling på tlf
Hei Mariann, Det er mange faktorer som påvirker prisen. Har du Tinde Lavpris har du halv pris de første to månedene, så at prisen øker etter et par mnd er i så tilfelle å forvente. Har du en annen avtale har prisen uansett økt drastisk i januar for oss alle, noe som dessverre er utenfor vår kontroll. Ha en fin dag videre! Malin
Kommer aldri til og vere kunde der mer, og heller aldri anbefale andre, dårlig opplysning ang bindingtid.
Hei Henning, Det er viktig for oss at alle opplysninger kommer tydelig frem når man inngår en avtale. Skjer det over telefon opplyses det både muntlig og skriftlig. Ønsker du å beskrive hvordan du opplever det som dårlig opplysning kan du gjerne ta kontakt med kundeservice, vi er helt avhengige av tilbakemeldinger dersom våre selgere ikke er tydelige nok. Ha en fin dag videre! Malin
Kommer med uriktige opplysninger i telefonsamtale og svarer ikke på e-post.