Tinde Energi har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Jeg ble oppringt i dag av en selger, som kunne glede meg med å si at jeg hadde vunnet i en julekalender. Premien var halv strømpris hos min strømleverandør i to måneder. Det var slik han ordla seg. Jeg skjønte det slik at Tinde skulle betale halve strømregninga mi i to måneder...og thats it. Etterhvert skjønte jeg at han forsøkte å snikinnføre et leverandørbytte i samtalen, noe jeg spurte ham om, og som han bekreftet. Jeg takket derfor nei til "kalendergaven", og presiserte at jeg IKKE var interessert i å bytte leverandør. Jeg synes det er hårreisende at dere bruker slike sleipe metoder for å kapre kunder, og jeg kommer ALDRI til å vurdere dere som leverandør av strøm til min husstand. Jeg kommer også til å advare andre mot å gå på disse utspillene deres i fremtiden. Makan til frekkhet!
Hei Øystein, Jeg er helt enig med deg i at dette er hårreisende og frekt, og dette er praksis som undersøkes akkurat nå og som skal være ute av verden innen kort tid gjennom endring av rutiner. Vi må bare beklage at du har hatt denne opplevelsen med en av våre eksterne selgere. Send oss gjerne en e-post til [email protected] med kopi av det du har skrevet her, samt telefonnummeret ditt. Med det kan vi finne frem til riktig selger og ta saken direkte med dem. Hilsen Malin
Ble oppringt av en svensk selger fra deres callsenter på bakgrunn av en IKEA konkurranse jeg hadde meldt meg på. Selger prøver å selge inn halv pris på strømmen første 2 månedene for deretter å være «topp 10» billigst gjennom deres forvaltningsavtale. Takker nei til dette og selger sier ingenting men bare legger på. Ikke rart dere har drittscore her da jeg sikkert ikke er førstemann som opplever slik kundeservice 😂 Neitakk Tinde, gi selgerne deres et grundig kurs i folkeskikk før dere ringer rundt til potensielle kunder.
Hei Aleksander, Det er trist å høre at du har hatt denne opplevelsen med en av våre selgere, og som du selv har observert så er du ikke alene. Dette er bare å beklage. Jeg tar videre alle tilbakemeldinger, men det er vanskelig å finne frem til riktig selger. Ta gjerne kontakt med kundeservice på [email protected] og beskriv opplevelsen din, og legg gjerne ved ditt telefonnummer. Da har vi en konkret tilbakemelding vi kan gi direkte til selger, noe vi mer enn gjerne skal gjøre. Hilsen Malin
Ble oppringt av en ung, kvinnelig og pågående telefonselger. Jeg ble forespeilet markedets billigste pris på strøm. Var kunde hos Ishavskraft. Jeg takket ja den 9 okt i år. Fikk første regning for antatt strømforbruk. Der ser jeg at Ishavskraft lå under i pris ! Den 12 oktober ba jeg om å avslutte forholdet i forhold til kjøpslovens mulighet om å angre. Dette ble bekreftet av Tinde Energi pr email den 19 okt der det skrives at min saldo står på null. Den 13 nov fikk jeg inkassovarsel fra Kredinor.no på kr 58, -pluss gebyr på kr 36,- for et krav fra Tinde Energi som jeg ikke har fått. Jeg ringte Kredinor og varslet om hva Tinde Energi hadde uttalt. Den 14 okt fikk jeg purrevarsel fra Tinde Energi på en faktura som var skrevet den 10 oktober pålydende kr 1090,- for forventet forbruk fram til 1 des. Og dette i tiden jeg ikke er kunde hos Tinde Energi ! Jeg sliter i dag 14 njov med å få kontakt med Kredinor om å holde fingene fra fatet til jeg får ordnet opp med Tinde Energi. Dette er i bare rot, men forsøk på pengeutpressing som er straffbart.
Hei Hans, Jeg forstår det slik at situasjonen din er løst og at dette ble rettet opp i hos kundeservice, og vi beklager selvfølgelig den misvisende kommunikasjonen. Skulle det derimot ikke være ordnet, ta kontakt med kundeservice så hjelper vi deg. Hilsen Malin
Glemmer du å legge inn fakturaen i nettbanken blir kravet sendt omgående til inkasso. De burde sende en purring før de sender til inkasso som det står på deres faktura. Kommer til å komme meg ut av avtalen så fort som mulig
Hei Terje, Jeg forstår veldig godt tankegangen din her, men jeg skal forklare den prosessen. Noen dager etter fakturaen har forfalt sendes kravet videre til vår eksterne partner som krever inn forfalte fakturaer. De sender først purring, men fordi purringen ikke kommer fra oss forstår jeg at den kan se ut som inkasso. Har du derimot ikke mottatt faktura eller purring og kun fått inkasso ber jeg deg kontakte kundeservice, så kan du få hjelp til undersøke hvorfor de ikke har kommet frem og få en god løsning. Hilsen Malin
Ble oppringt av en svært hyggelig telefonselger for omtrent 3 mnd siden. Hun var veldig hyggelig og fortalte meg hvor mye jeg betalte på strømmen i dag. Hun sa hvis jeg går over til Tinde vil jeg få to mnd med halv pris også en forvaltingpris etter det. Strømregningen de to første månedene var aldeles lave. Jeg var selvfølgelig spent på hvordan prisen ville bli etter disse to mnd. i går kom fakturaen og jeg vil si jeg er positivt overrasket over hvor mye jeg har spart. Anbefaler alle å prøve ut Tinde.
Hei Knut, Så fint å høre at du er fornøyd med avtalen hos oss! Vi gjør alt vi kan for at våre kunder skal spare penger på strømmen, og det er fint å høre at du ser en forskjell. Ta gjerne kontakt med kundeservice dersom du skulle ha noen spørsmål videre i avtalen din, og vi håper du vil fortsette å være fornøyd. Hilsen Malin
Ser det er mange heldige vinnere her, og jeg ble i dag en av dere. Jeg ble ringt opp og fikk fortalt at jeg var en av ti heldige ekstrapremievinnere, Og Tinde Energi skulle ta deler av strømregningen min. (jippi tenkte jeg). Litt ut i samtalen gikk det over til at jeg måtte binde meg til en strømavtale uten påslag i 12 mnd. Som alltid forlanger jeg å få tilbudet skriftlig. Men nå et par timer etter har jeg fortsatt ikke fått, og derfor havnet jeg hit inn.. Og ser jeg er langt fra alene om å være den heldige vinner.. 😊 Jeg tok meg litt tid og leste igjennom noen av innleggene og bet meg merk i en liten sak.. Malin på kundeservice skulle hatt pris for hjelpsomheten som består i å svare på alle innleggene her. Og hun tar det alltid videre til salgsrepresentantene, men virker ikke som Malin får mye gehør, siden denne uheldige vinklingene i salgsvirksomheten tydeligvis ikke stopper opp.. Og alle klarer sikkert å sette seg inn i hvordan det er å hver dag gjøre en strålende jobb, uten helt å nå gjennom. Så en klapp på skuldra til Malin, som tydeligvis aldri gir opp..😂🤣
Hei Petter, Dette var artig lesning! Fint å se noen vise forståelse for jobben vi gjør på kundeservice :) Jeg tar virkelig videre alt som blir skrevet her, men som du påpeker - ting tar tid og det er ikke alltid man kommer gjennom. Da er det bare en ting som gjelder, og det er å fortsette å rapportere til noen blir lei av e-postene mine :) En fin dag til deg Petter, og takk for den positive anerkjennelsen. Og som alltid vil jeg sende tilbakemeldingen din videre til vårt eksterne salgsbyrå. Hilsen Malin
Har en klar beskjed til selgeren som ringte meg: SKAM DEG! Uprofesjonelt og lavmål på høyeste grad! Styr unna!! Lurer deg med cheap salepitch som går ut på at du har vunnet noe som egentlig ikke eksisterer!
Hei Abdel, Vi skal gjerne videreformidle beskjeden din til den aktuelle selgeren, for vi ønsker ikke at noen skal sitte igjen med inntrykket du har nå. Send oss gjerne en e-post til [email protected] med en beskrivelse av samtalen du hadde med selger, samt telefonnummeret ditt så vi finner frem til den som ringte deg opp. Vi beklager at en av våre selgere har oppført seg på denne måten og vi skal mer enn gjerne ta tak i saken. Hilsen Tinde Energi v/Malin