Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Tinde Energi
2.7
733 verifiserte omtaler
Tinde Energi avslutter salg av strøm
Tinde Energi har sluttet å selge strøm, og formidler ikke lengre strømavtaler.

Tinde Energi omtaler og erfaringer

Ingen trend

Tinde Energi har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.7
Middels
733 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
-
IKKE NOK OMTALER
Tinde Energi trenger minimum 10 omtaler.
47%
Middels
47% anbefaler Tinde Energi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 733 omtaler om Tinde Energi

FILTRER OMTALER
225
134
42
21
311
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Tinde Energi
Tinde Energi har 733 verifiserte omtaler på Bytt.no

Svindel

Omtale av  Abdel

Har en klar beskjed til selgeren som ringte meg: SKAM DEG! Uprofesjonelt og lavmål på høyeste grad! Styr unna!! Lurer deg med cheap salepitch som går ut på at du har vunnet noe som egentlig ikke eksisterer!

Svar fra Tinde Energi
16.11.2020 14:48

Hei Abdel, Vi skal gjerne videreformidle beskjeden din til den aktuelle selgeren, for vi ønsker ikke at noen skal sitte igjen med inntrykket du har nå. Send oss gjerne en e-post til [email protected] med en beskrivelse av samtalen du hadde med selger, samt telefonnummeret ditt så vi finner frem til den som ringte deg opp. Vi beklager at en av våre selgere har oppført seg på denne måten og vi skal mer enn gjerne ta tak i saken. Hilsen Tinde Energi v/Malin

Nyttig (3)

HOLD DERE LANGT UNNA!!

Omtale av  Karlsen J

Pågående og uærlige telefonselgere som sier man har vunnet konkurranse, men egentlig forsøker å lure folk til å kjøpe strømavtale

Svar fra Tinde Energi
16.11.2020 14:29

Hei, Vi benytter oss av et eksternt salgsbyrå og vi er derfor helt avhengige av konkrete tilbakemeldinger for å ta dette videre med selgeren det gjelder, for dette er ikke akseptabel opptreden. Send oss gjerne en e-post til [email protected] og beskriv samtalen du hadde med selger, og legg til telefonnummeret ditt. Da finner vi riktig person og kan ta det videre. Vi beklager at du har hatt denne opplevelsen med en av våre selgere.

Nyttig (2)

Slett kundebehandling

Omtale av  Terje

Eg vart verva som ny Tinde-kunde av seljar som var høfleg og hyggeleg, men ho gav ein del uklar informasjon. Først då eg fekk den første fakturaen etter inngått avtale, oppdaga eg at dette er eit firma som neglisjerer nye kundar. For å få forklaring på faktura, uklar informasjon og prosedyre ringde eg to av Tinde sine oppgitte telefonnummer pluss seljar sitt telefonnummer. Det eine nummeret svara med støyande musikk og deretter ein automatisk telefonsvarar der eg vart lova å bli oppringt «uten å miste din plass i køen» (det skjedde ikkje). Det andre nummeret tilbydde støyande musikk utan informasjon - og seljar svara ikkje. Forsøk på å nå Tinde via oppgitt e-post førde heller ikkje fram. Først då eg gjekk tilbake til min tidlegare straumleverandør, fekk eg ein standardisert e-post frå Tinde. I e-posten bad firmaet faktisk meg ringja til telefonnummeret (32178090) som før ikkje tilbydde anna enn ein upåliteleg telefonsvarar og musikk (eller e-post - der det før ikkje var svar å få). Dette er svært dårleg kundepolitikk, og ein får inntrykk av eit useriøst firma! Ein vervar ikkje nye kundar, for så å gløyma dei eller be dei bruka tid på å ringja telefonnummer som ikkje svarar!

Svar fra Tinde Energi
16.11.2020 14:28

Hei Terje, I enkelte perioder kan det være mye trykk på telefonlinjene våre, noe som kan gjøre det vanskelig å komme gjennom. På e-poster er vi derimot effektive på svar og det tar sjeldent lenger enn en dag eller to, så det høres veldig rart ut. Vi ønsker selvsagt å hjelpe deg med det vi kan, så du kan gjerne prøve å sende en ny e-post til [email protected], eller prøv [email protected] så tar jeg tak i det personlig. Hit kan du også sende telefonnummeret ditt om du ønsker, så ringer en av oss deg opp. Vi vil selvsagt være så behjelpelige som mulig, og vi vil også gjerne komme til bunns i hvorfor du ikke har fått kontakt med oss når du har forsøkt. Hilsen Tinde Energi v/Malin

Nyttig (1)

Selgers informasjon var feilaktig

Omtale av  Per

Prisen som ble oppgitt kan endres over natta, og du kan ikke komme deg ut av avtalen uten å betale et høyt gebyr.

Svar fra Tinde Energi
16.11.2020 14:18

Hei Per, Strømpriser forandres fra dag til dag, noe hverken vi eller andre strømleverandører har kontroll over. Vi har også forskjellige avtaler med innledende prisavslag som på et punkt tar slutt, noe som kan forårsake en opplevd brå endring. Har du videre spørsmål angående strømpriser eller din avtale er du velkommen til å kontakte kundeservice på 32 17 80 90 eller [email protected]. Hilsen Tinde Energi v/Malin

Nyttig (1)

Ekstremt useriøs salgsmetode

Omtale av  Marie

Ble med i en konkurranse hvor jeg kunne vinne gavekort på ikea og man godkjente da at tinde energi kunne kontakte meg. De ringte hver dag til sent på kvelden. Tok til slutt telefonen hvor selger sier jeg er finalist i konkurransen og at jeg må svare ja på en melding til et strømtilbud. Jeg svarte nei og da ble jeg ringt opp igjen hvor jeg forklarte at jeg ikke ønsker tilbudet. Selger ble svært irritert og prøvde å lure meg til at det hun drev med ikke var telefonsalg men en del av konkurransen. Hun sa at jeg ikke kunne være med i trekningen til konkurransen lenger hvis jeg ikke takket ja. Synes det er rart å velge en salgsmetode hvor alle som er med i konkurransen har blitt finalister og hvis man ikke kjøper strømmen så får man ikke være med videre i konkurransen. Oppsummert så følte jeg at selger prøvde å lure meg og var lite imøtekommen.

Svar fra Tinde Energi
16.11.2020 13:31

Hei Maria, Her må vi bare beklage selgers oppførsel, og det du har blitt fortalt her stemmer rett og slett ikke. Deltakelse i konkurransen avhenger ikke av at du aksepterer strømavtalen, det skal være et vennlig tilbud som alle selvsagt står helt fritt til å takke nei til. Vi vil gjerne undersøke hvilken selger du har kontakt med, så hvis du kunne sendt oss en e-post til [email protected], kopiert inn det du har skrevet her og lagt til telefonnummeret ditt så skal vi ta dette direkte med den aktuelle selgeren. Hilsen Tinde Energi v/Malin

Nyttig (1)
Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Har ringt meg 17 ganger i løpet av de siste 20 dagene

Omtale av  Inger S

Var uheldig/dum og var med på en konkurranse om gavekort på ikea, og da begynte det. Tok telefonen da den ringte og brukte en tid til å høre på en selger som snakket i ett sett. Fikk ikke med meg alt hun sa for linja var dårlig. Da hun var ferdigsnakket, sjekket jeg renommeet til Tinde og hadde lite lyst til å begi meg ut i noe sånt. Svarte dermed ikke ja på smsen som ble sendt.. og siden da har de ringt jevnt og trutt. har jo blokkert nummeret, og talte oppringningene idag. Virker som om folket har frihelger for de ringer ikke så mye fredag og aldri lørdag og søndag.

Svar fra Tinde Energi
02.11.2020 14:54

Hei Inger, Jeg forstår at det er plagsomt å bli oppringt så mange ganger. Det enkleste i slike situasjoner er å ta telefonen og si at du ikke ønsker å bli oppringt flere ganger, eller kontakte oss på kundeservice så vi kan få fjernet nummeret ditt for deg. Hilsen Tinde Energi v/Malin

Nyttig (2)

Frekke selgere

Omtale av  Maria A

Hei! Jeg deltok i en konkurranse (la inn e-postadresse) hvor man kan vinne gavekort på 100 000 på IKEA. Ble dagen etterpå oppringt av en selger fra tinde som sa jeg var en av femti som var trukket ut som «finalist». Jeg ble spurt om jeg ønsket halv pris på strøm, og jeg svarte at jeg måtte vente med å svare på dette, men at jeg ønsket tilbudet på mail så jeg kunne vurdere senere. Til slutt (etter å ha blitt oppringt av to forskjellige selgere) svarte jeg at jeg ikke ønsket dette tilbudet nå da jeg har fått tilbud av annen strømleverandør. Jeg takket dog høflig for tilbudet. Da svarte selgeren «ja, om du ønsker skjulte kostnader fra ..navn på strømleverandør) så er det selvsagt helt i orden for oss» og slang på røret. Dette er pågående og lite hyggelig kundeservice som ikke setter tinde i noe godt lys.

Svar fra Tinde Energi
29.10.2020 12:40

Hei Maria, Dette var ikke noe hyggelig lesning. Dette er ikke oppførsel vi ønsker fra våre selgere, og jeg forstår veldig godt at du reagerer. Vi gir en tilbakemelding til salgsavdelingen, men ta gjerne kontakt med kundeservice på 321 78 090 eller [email protected] så kan vi finne frem til den aktuelle selgeren. I mellomtiden ønsker vi deg en fin dag videre. Hilsen Tinde Energi v/Malin

Nyttig (3)
Tinde Energi har 733 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Tinde Energi mener

Tinde Energi

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR