Meny
Sparekonto fra OBOS-banken
Skriv omtale
Gå til OBOS-banken
Vis flere valg
JEG VIL SETTE INN
MIN ALDER
RENTE
VALG FOR FLYTENDE RENTE Flere valg
Omtaler
Eff. rente
Avkastning 1 år
Plasseringskonto+ 31 dager
OBOS-banken
41 omtaler
2,25%
eff. rente
3 375 kr
avkastning 1 år
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Ikke samarbeid
OBOS-banken omtaler og erfaringer
3,1/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Rådgivning
Middels
37
av 117 innen
dagligbank
56%
anbefaler
OBOS-banken
Charlotte M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Ok bank"

Det som er bra er gode renter og enkel mobilbank. Det som kan bli bedre er bankID er umulig å finne ut av og vanskelig å få lån til oppussing.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"3-4 uker behandlingstid"

Det å prøve å overflytte et huslån til obosbanken var med flere ukers ventetid, en kar som ringte oss hele tiden, skjema of emailer frem og tilbake.. vi forble hos DNB, siden Obos ikke ønsker flere kunder.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Beste bank for OBOS-medlemmer"
2 syns denne omtalen er nyttig

OBOS-banken fremstår som litt traust, men solid. Betingelsene er uslåelige, spesielt for OBOS-medlemmer. Rentene justeres raskt ved endringer i markedet, og er generelt konkurransedyktige. Kundeservice svarer raskt og tydelig. Appen gir samme intrykk, traust men solid, og gir det man trenger som "vanlig" kunde. Nettbanken er meget bra, enkel i bruk, og er visuelt tilpasset "vanlige" bruker. Ikke noe fancy, den bare funker.

Sigmund S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Dagligbank"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg og min ektefelle byttet fra Sbanken til ObosBanken i mars 2022. Hovedbegrunnelsen var oppkjøpsraidet fra DNB, men ObosBanken gir best rente på brukskonto, jf Finansportalen. Sparekonto uten binding er imidlertid bedre i andre banker, feks Instabank. Som medlem i Obos oppnås også noen avtalerabatter, f.eks Talkmore.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"OBOS fornekter seg ikke!"
6 syns denne omtalen er nyttig

Obos-medlem har jeg vært siden- 1985. Så søker jeg overføring av lån, dette lånet er vel godt innafor 15% av boligens salgsverdi! "Dessverre" så bor jeg alene, og jeg har 2 biler! Så da er jeg ikke "likvid" serru! Ene bilen er gjeldfri med en verdi på over 200.000. Andre bilen har en salgsverdi på 380-400.000 og en gjeld på 169.000. Men nei! Banken vet bedre enn meg! Jeg har ikke råd til å ha bil i det hele tatt! (Ja det er det de vil kreve for at jeg skal få overføre mitt lån til de!) Har per nå aldri hatt en betalingsanmerkning, og betjener mine lån helt fint! Men nei, er man "ufør" så kan man glemme noe hjelp fra banken! Bor et sted man ikke kan bo uten bil, og hvem kan vel bo uten bil i dag? Ikke jeg ihvertfall! Så dere som sitter i bankene og forteller meg hva jeg klarer og ikke- burde skamme dere! Hvem andre bor alene, med gjeld langt under 20% , har gjeldfri dagligbil? Men dere kan fortelle meg hva jeg kan og ikke kan? Unge mennesker får lån til langt oppetter øra, men jeg kan altså ikke få et lån på under 600.000?? Så bare slett mine konti som dere krevde, er så frekt jeg har ikke ord!

Alexander
Kundetilfredshet
"Fungerer bra på tjenestene de tilbyr"
1 syns denne omtalen er nyttig

Prisen du betaler for bruk som dagligbank er veldig bra med støtte for nyere tjenester som trådløs betaling via mobil (apple/google). Det er heller ingen årlig pris på bankkort som fortjener en tommel opp. Grunnleggende tjenester er alt i alt godt ivaretatt. Av tjenester i kategorien dagligbank savnes mulighet til å se kontoer fra andre banker i nett- og mobilbanken, og de burde forbedre appen slik at efaktura arkiv viser efakturaene på mobil (dette er rett og slett dårlig implementering av en grunnleggende funksjon, og virker i det minste ikke på Android i dag). Flere banker tilbyr mulighet for å lagre fast kid i det personlige mottaksregisteret for betalinger, og dette er noe jeg gjerne skulle sett implementert (aktuelt for kredittkortkontoer, overføring til fondsforvaltere m.m.). Det finnes tilbydere med flere tjenester og bedre app, men hvis du vet hva du begir deg ut på er jeg sikker på at du vil bli fornøyd med OBOS-banken.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"OK, men vil savne kredittkort."
2 syns denne omtalen er nyttig

OBOS banken er bra på sparekonto. Det er imidlertid svært dårlig at banken kutter kredittkort. Dette vil gi kundene merarbeid ift å holde oversikt over økonomien. Tror nok at kundetilfredsheten vil dale.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Feil i bank appen!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg for ikke lest gamle fakturaer i eFakturaarkivet i appen! Dette er et problem som har vart i minst 6 måneder nå! Ærlig talt skjerp dere, dere som har laget denne appen og OBOS! Jeg har ringt mange ganger til OBOS og klaget over dette, uten noe har blitt gjort noe! Jeg anbefaler dere som opplever samme feil, å ringe OBOS og klage ofte på dette! Skjerp dere OBOS! Dette er dårlig kundeservice!

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR