Meny

Bulder Bank omtaler og erfaringer

4,2/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Rådgivning
Bra
2
av 148 innen
bank
86%
anbefaler
Bulder Bank

"Rigid og uopplyst kundebehandling"

Omtale om Bulder Bank skrevet av Ps for 22.07.2021 23:19

Bulder Bank har totalt 401 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Bulder Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Rigid og uopplyst kundebehandling"
3 syns denne omtalen er nyttig

Vi flyttet boliglånet til Bulder i 2020 og var fornøyd til vi skulle låne opp en liten sum. Banken skulle da ha nye inntektsopplysninger, noe som er ok. Men vi er selvstendig næringsdrivende, og Bulder viste lite kunnskap om hvilke inntektsopplysninger selvstendig næringsdrivende har. Flere kundebehandlere krevde papirer som rett og slett ikke eksisterer i alle selskapsformer, og som vi ikke hadde, men som de fortsatte å kreve. Vi oversendte alt vi hadde av papirer relatert til bedriftens inntekt og regnskap siste år, men fikk arrogante og tidvis uforståelig formulerte svar om at de kom til å se bort fra det innsendte. Det innsendte var standard dokumenter som vi har brukt ved andre lån/situasjoner, til og med ved etablering av lånet hos Bulder. Vi ba om å bli kontaktet på telefon av en saksbehandler, ettersom vi gikk lei av alle e-postene som uopplyste saksbehandlere uten evne til selvstendig tenking sendte ut, men dette var det lite vilje til. I Bulder er alt strømlinjeformet og rigid, altfor mange hoder involvert, og kompetansen på selvstendig næringsdrivende lav. Da vi til slutt gikk lei og formidlet at vi kom til å bytte bank om de ikke snarest kunne se på dette med et kompetent blikk og uten å kreve dokumenter som ikke eksisterer, snudde de og sa de hadde de tallene de skulle ha fra oss (!). Helt håpløs prosess, vi har hatt flere banker men aldri opplevd en så dårlig og kunnskapsløs kundebehandling. Det er helt tydelig hvor Bulder sparer midler.

Svar fra Bulder Bank
03.08.2021 14:18
Hei, Dette var ikke kjekt å lese, og vi har veldig lyst til å finne ut hva som har skjedd her for å kunne forbedre oss. Vi hadde satt stor pris på få kontakt med deg på nytt siden vi ikke klarer å finne igjen saken ut fra de opplysningene vi finner i innlegget ditt. Vi har hatt ekstremt stor pågang i det siste, og her har sannsynligvis noe glippet. Kan du ta kontakt på [email protected] eller ringe på tlf 46 87 10 00? mvh Torvald Kvamme Leder Bulder Bank
Bytt.no
"Rigid og uopplyst kundebehandling" skrev Ps om Bulder Bank

Har du en tilsvarende erfaring med Bulder Bank?
Gjør som Ps og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Bulder Bank du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
"Virker bra"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har kjempetro på Bulder Bank, men det er et stort minus som gjør at jeg ikke ønsker å bytte fra SBanken til Bulder enda. Det er at de ikke tilbyr mobile pay/apple pay. Jeg har ikke brukt bankkort på veldig lenge og tenker ikke å gå tilbake til det nå. Helt supert å slippe å ha med seg lommebok. Alt er på telefonen nå. Både førerkort og betalingskort. Skjønner ikke hvorfor Sbanken kan tilby apple pay, mens Bulder ikke kan…

Svar fra Bulder Bank
10.08.2021 08:57
Hei Stine! Så bra å høre at du har troen på oss. Vi skjønner at du ikke ønsker å endre på måten du betaler om du har funnet en form som funker bra for deg. Som du sier støtter vi ikke Apple Pay per i dag. Det er mange hensyn å ta, og gode argumenter for og mot Apple Pay - men vær trygg på at vi har fått med oss at du og mange andre ønsker at vi skal komme med støtte for Apple Pay. Hilsen alle oss i Bulder
Knut E. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Lettvint kundebehandling"
1 syns denne omtalen er nyttig

Søkte om lån her, er selvstendig næringsdrivende med en god inntekt, godt over 5 gangen inntekt og og lånebehov på under 50 % av verdien av boligene. Fikk likevel avslag da det for vanskelig og behandle søknaden min ut fra en næringsoppgave, har drevet eget firma i 30 år nå. Dette er elendig kundebehandling.....

Svar fra Bulder Bank
10.08.2021 08:57
Hei Knut! Forstår at dette er en kjip tilbakemelding å få som boliglånssøker. Grunnen til at Bulder foreløpig ikke kan gi lån til selvstendig næringsdrivende som søker alene er basert på at inntekten, selv om den er høy, kan svinge mye og det er vanskelig for oss å danne oss et bilde av inntekten i disse tilfellene. Vi er klar over at mange som driver for seg selv kan vise til gode resultatet og stabil inntekt over tid, men med en helt automatisk søknadsprosess blir det utfordrende da informasjonen vi blant annet henter fra Altinn blir mangelfull. For å fortsette å presse boliglånsrenten ned, må vi holde kompleksiteten nede. Det betyr med andre ord å automatisere mye av lånebehandlingen, og per dags dato klarer vi det for de minst kompliserte boliglånssøknadene. Men vi har forståelse for at det ikke hjelper deg så mye, men det er nå i alle fall det som er forklaringen. Kanskje klarer vi å automatisere også mer kompliserte boliglånssøknader i fremtiden, og da håper vi du gir oss en ny sjanse. Hilsen alle oss i Bulder
Benedikte H
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Bulder og brak"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er en heldigital bruker fra før, og foretrekker digitale løsninger, Bulder er dermed perfekt for meg som helst ikke vil ringe kundeservice, møte opp i banken, signere med kulepenn og levere hauger med papirdokumenter (eller scanne og maile den). Alt gjøres enkelt og raskt, de «beamet» litt hit og litt dit, som det stod, og Star Trek referanser i boliglånssøknader ga et godt smil på veien. Jeg fikk svar umiddelbart, og har nå ny bank, nytt bankkort, ny app, og sparer tusenvis av kroner i året på god rente. Dette passer aller best for de som er komfortable med å ikke møte på mennesker på veien, og som ikke har en komplisert økonomi, slik at alt kan behandles der og da i den digitale løsningen, jeg tror bestemor ville hatet det, mens jeg tror barna mine vil mene at dette er slik bank skal og bør fungere for fremtidens brukere.

Svar fra Bulder Bank
10.08.2021 08:57
Hei Benedikte, Denne omtalen gav oss et godt smil også😄 Ingenting gjør oss gladere enn fornøyde kunder som sparer penger og som samtidig forstår og omfavner konseptet vårt. Veldig gøy å ha deg med på laget! Hilsen gjengen i Bulder Bank
Kristin D
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Veldig fornøyd"

Jeg synes selve boliglånssøknaden gikk utrolig smertefritt. Alt gjort på telefonen på noen få minutter! Jeg er også veldig fornøyd med rentenivået mitt, den automatiske oppdateringen av boligverdien, og dertil automatisk nedjustering av renta. Appen er enkel å manøvrere i også. Anbefales!

Svar fra Bulder Bank
10.08.2021 08:57
Hei Kristin, Gøy å høre at byttet gikk smertefritt, og at du liker konseptet vårt med automatisk nedjustering av boliglånsrenten😄 Velkommen til Bulder, og takk for strålende omtale! Hilsen gjengen i Bulder Bank
Bulder Bank har totalt 401 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR