Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
Danske Bank
1.8
217 verifiserte omtaler

Danske Bank omtaler og erfaringer

Ingen trend

Danske Bank har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.8
Dårlig
217 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#115
Forferdelig
Danske Bank er rangert
#115 av 118 dagligbanker
20%
Dårlig
20% anbefaler Danske Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.

Utforsk 217 omtaler om Danske Bank

FILTRER OMTALER
28
13
8
33
135
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Danske Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Utrolig dårlig brukergrensesnitt

Omtale av  Torjus

Ved overføring til utland er det ikke mulig å kopiere IBAN, navn og adresser. Dette medfører at man manuelt må skrive inn informasjonen med den risikoen det innebærer. I tillegg er brukergrensesnittet fullstendig utdatert og jeg må betale 25 kroner i avgift hver måned kun for å ha en brukskonto med kort, uten at jeg kan finne noe forklaring på dette noe sted. Selv med den gunstige renten jeg får gjennom akademikerne, er det ikke verdt det. Om de fortsatt har avtale med akademikerne i fremtiden og får totalrenovert nettbanken, skal jeg revurdere ;)

Håpløs bank med elendig kundeservice

Omtale av  Monica

Jeg byttet til Danske Bank for et år siden pga gunstig boliglånsrente gjennom Akademikerne - noe de har latt meg angre på mange ganger siden den tid. Nettbanken fremgår som elendig funksjonsmessig (lite brukervennlig, mye du ikke får gjort selv og må i stedet ha hjelp av kundeservice). Bankrådgiveren min har virket uproff siden første dag, hvor jeg blir bedt om å sende inn den samme dokumentasjonen flere ganger. Når jeg tok dette opp laget hun svært dårlig stemning. Da jeg flyttet over fikk jeg beskjed om at de skulle fikse alt; alle avtalegiroer skulle bli flyttet over uten at jeg trengte å gjøre noe. Det som skjedde var derimot at jeg fikk purregebyrer på alle regninger, fordi Danske Bank feilet. Dette lar de meg som kunde ta støyten for. Nylig har jeg også forsøkt å gjennomføre en utenlandsbetaling, og har vært i kontakt med kundeservice både på tlf og chat fordi betalingen ikke gikk igjennom. Jeg fikk beskjed om å prøve med ulik bankinfo, fordi de ikke kunne finne noen feil i betalingen min. Dette resulterte i at jeg la inn 3 betalinger, som etter en god stund kom i retur, hver av de med et gebyr på 300 (!) kr for ikke-utført betaling! Det viser seg at Danske Bank ikke godtar den type konto jeg har forsøkt å overføre penger til - noe ingen av de jeg har snakket med har kunnet fortelle meg. Jeg blir altså gjort ansvarlig for at de ikke har kunnet hjelpe meg, og må nå betale 900 kr for deres manglende info. Alle kan gjøre feil og det er ok, men at de trekker meg for disse gebyrene mener jeg er helt urimelig og utrolig dårlig kundeservice.

Dårlig kunde services og dårlig fagforening avtale

Omtale av  David G

Danske bank lover boliglån til 1.35% via akademikerne men når det faktisk kommer til stykket giver de deg ingen bolig når alle andre banker giver deg boliglån til kjøpe av ny bolig. Jeg har fått ca 3 mil mer i lån hos en konkurrerende bank og danske gav meg nul kr mer i lån til ny bolig!

Verste banken!!!

Omtale av  Kajsa

Jeg har aldri vært borte i en dårligere bank. Hold dere langt unna. Det går ikke å få kontakt med denne banken.

Ikke tidsmessig. En katastrofe av bruker-uvennlighet.

Omtale av  Timbo

Jeg har benyttet SBanken i mange år, og latt meg imponere av hvor langt fremme de ligger når det gjelder brukervennlighet. SBanken er følgelig mitt sammenligningsgrunnlag. De har klart å lage en løsning som bare fungerer og som fungerer godt. Intet behov for brukerveiledninger eller å måtte søke seg frem til hvordan man får utført enkle og dagligdagse oppgaver. Akademikerne-avtalen med Danske Bank er økonomisk gunstig for meg, og jeg byttet derfor til DB. De opplevelsene jeg så langt har hatt med nettbanken, minner meg om "DnB anno år 2000". Meget tungvint og lite intuitivt i et forsøk på å fremstå som elegant. Det er faktisk katastrofalt, sett fra et brukervennlighet-perspektiv. Helt ærlig, det er så ille at jeg vurderer å gå tilbake til SBanken igjen - selv om det vil svi økonomisk. Men skal man virkelig akseptere lite brukervennlige og trege løsninger for hverdagsbruk? Nei. Jeg vil på det sterkeste anbefale Danske Bank å ta en kikk på hva SBanken har klart å få til. Det er et MEGET godt eksempel på hvordan det skal gjøres. Det er tydelig at nettbank-løsningen til DB overhodet ikke har vært prioritert. Noen artige eksempler fra OM NETTBANK - TEKNISKE KRAV samt OM NETTBANK - DRIFTSSTATUS: -Supportsidene anbefaler Internet Explorer v. 9 eller nyere. I år 2021 er det ingen som bør anbefale IE til noe som helst. - Det omtales JAVA-basert BankID-løsning ("For å kunne benytte BankID skal du ha Sun Java installert på din PC"). Dette til tross for at det er fullt mulig å benytte BankID uten Java. Er det i det hele tatt noen som benytter BankID med Java i 2021? - Løsningen er meget treg (dette til tross for at det skrytes av at den skal kunne kjøres over ...56k-modem og ISDN) - Løsningen er lite intuitiv. Forfallsregister ... godt gjemt! Hvor oppretter jeg AvtaleGiro? Hvor finner jeg kvitteringer for utførte betalinger? - Bruk av BankID, kunne dere ikke ha gjort det enkelt: fødselsdato og mobilnummer. Deretter autentisering ved hjelp av BankID/mobil. Ferdig. Men, neida. Må inn med fødselsnummer, ta en runde på BankID/mobil og deretter frem med personlig BankID-passord. Tungvint. Skal Danske Bank i det hele tatt kunne brukes som dagligbank, må tjenestene som skal benyttes på daglig basis faktisk fungere. Knirkefritt. Raskt. Effektivt. Uten irritasjonsmomenter. Dette kan bare bli bedre.

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

Elendig kundeservice

Omtale av  Simen

Ikke interessert i beholde deg som kunde. Anbefaler faktisk kundene å bytte bank hvis du er misfornøyd

ELENDIG nettbank, dårlig app

Omtale av  Ørjan

Danske Bank er gode på betingelser, særlig gjennom avtaler med fagforeninger. Men en så ufattelig dårlig nettbankopplevelse skal du lete lenge etter! Nettbanken er treg, lite intuitiv, unødig komplisert, og krever mange klikk og trykk og bekreftelser og ditt og datt for å gjøre de enkleste operasjoner. Appen er marginalt bedre, men generelt ikke noe stjerneprodukt. DB kunne lært mye av Sbanken, som er best i klassen på nettbank og app.

Man må bare le

Omtale av  Martin

Har brukt de siste tre ukene på å prøve å bli kunde i Danske Bank. Mitt inntrykk så langt er at de aldri har fått nye kunder før De forskjellige personene jeg har vært i kontakt med så langt (7 stk totalt) svarer på spørsmål i hytt og gevær, og det finnes ingen kontinuitet eller oversikt over hvor jeg er i prosessen. Tre ganger har jeg vært å skrevet ut og scannet inn dokumenter, og jeg har også vært på postkontoret og legitimert meg med pass. Jeg har fem forskjellige mailrekker med forskjellige folk (du sender melding til en, så får du svar av en helt annen person i Danske Bank), og har snakket på telefon etter å ha ringt i 40 minutter. Nå fikk jeg endelig bekreftet at alt var i orden - og behandlingstiden for å opprette en enkel brukskonto? En uke. Du hørte riktig - en uke for å opprette en brukskonto etter de har mottatt alle papirer. Og bank id? Det får jeg etter brukskonto er opprettet. Du trodde kanskje det var en sånn kodebrikke, eller at man bruker bank id med et par trykk på mobilen? Neida - de tilbyr ikke bank-id brikke eller bank-id på mobil, men en egen app som har 1,9 i vurdering på app store. På dette steget i prosessen håper jeg bare at jeg får betalt regninger igjen før sommeren. Virker som de skrev under Akademikerneavtalen for så å sparke halve staben

Veldig tungvint å få personlig rådgiving

Omtale av  Cecilie

Veldig vanskelig å komme igjennom kundeservice og henvisninger til diverse hjemmesider for faktisk å få snakket med en rådgiver. Fikk beskjed om at boliglån aldri blir innvilget over telefon og at det derfor ikke var noe poeng i å snakke med en rådgiver. Jeg forstår at man må ha elektronisk signatur for å godkjenne et lån i siste instans, men å før dette tidspunktet er det vel ytterst normalt å kunne diskutere ulike investeringsmuligheter med en rådgiver i banken? Kontaktet annen bank for råd om hva som er lurt å investere i, fikk hjelp direkte.

Dårlig kundeservice og kontaktmulighet

Omtale av  Ikke F. K

Står i kø i timesvis uten å få hjelp. Peøver å finn andre nummer eller annen kontaktinfo på nettet, men uten hell. Kan ikke bruke hele dagen på å få tak i danske bank.ordne heller en funksjon som gjør at dere ringertilbake.!

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Forespørsler til banken

Omtale av  Aleksander

Føler ikke at man er ivaretatt som kunde. Har ikke en fast rådgiver og når man har diverse forespørsler er det tungvindt med forskjellig rådgiver hver gang som ikke har satt seg inn i kundeforholdet. Samme spørsmål må besvares flere ganger. Det går også lang tid for å få svar. Det er aldri noen oppfølging fra banken.

Jeg vil bare avslutte hele kundeforholdet, men får det ikke til:(

Omtale av  Øyvind

Umulig å bruke nettbank, skjulte kostnader. I mitt tilfelle hadde jeg Tekna kundeavtale som visstnok var gratis for studenter. Den begynte visst å koste 25kr i måneden da jeg var ferdig studert. Jeg begynte aldri å bruke kontoene i Danske Bank fordi nettbanken var helt grusom å bruke så kontoene mine var tomme og derfor fikk jeg overtrekksgebyr når de i skjul begynte å trekke disse månedlige beløpene. Elektroniske meldinger forsvant etter jeg hadde lest dem én gang. Hver operasjon tar ca. en haltime å få til pga. lite logisk grensesnitt. Stadig store røde bokser med feilmeldinger. Prøvde å kontakte kundesupport via en chat, men den virket ikke. Jeg har prøvd i månedsvis å avslutte denne såkalt gode kundeavtalen, men får det ikke til. Når jeg klikker for å kontakte support får jeg bare en feilmelding. Totalt har dette kostet meg over 200kr i overtrekksgebyrer for å få lånebetingelser som det viste seg at DNB kunne matche. Jeg setter inn penger regelmessig bare for å dekke de månedlige kostnadene. Hele nettbanken føles som et sort hull. Jeg har prøvd å slette alle kontoene mine, men jeg får det ikke til, fordi de har et par øre i negativt beløp og jeg vet ikke hvorfor. Jeg har ingenting positivt å si om Danske Bank, men jeg har hørt at de selv sier at de har bra kundesupport, og det er kanskje ikke så rart, for de må ha fått god trening så vaskelig som det er å bruke nettbanken. Hvis du er pensjonist, er vant til unødvendige utgifter og foretrekker å snakke med rådgivere framfor å bruke nettbank kan det hende Danske Bank er midt i blinken.

Gebyrer, elendig nettbank og dårlige betingelser på huslån sammenlignet med konkurrenter

Omtale av  Thomas T

Byttet fra Danske bank til. Nybygger.no. Nettbanken til Danske bank er vanskelig å bruke, de tar betalt gebyr for å hvert terminbeløp for huslån, samt gebyr for å ha en innskuddskonto. Jeg fikk også vesentlig bedre vilkår ved å bytte til Sparebanken Øst sitt konsept: Nybygger.no.

Norges tregeste kundebehandling

Omtale av  Henrik H

Danske Bank har lav lånerente via akademikerne og er det eneste positive med denne banken. Kundeservicen er katastrofal, det tar flere uker å få svar på enkle henvendelser. Kundeservice via chat fungerer ok (mtp kort ventetid), men de kan ikke hjelpe med stort. Alt som skal via en saksbehandler er et mareritt. Det er ikke mulig å kontakte saksbehandlere direkte, men etter å ha sittet i telefonkø noen timer får du beskjed om av kundeservice om at saksbehandleren ikke er tilgjengelig, men ringer opp igjen straks, det skjer jo selvsagt ikke... Har opplevde denne type service på forespørsel om boliglån, finansieringsbevis og BSU.

Fra bra til utilgjengelig!

Omtale av  Anne

Hva har skjedd med Danske bank sin kundeservice de siste månedene? Hvorfor svarer dere ikke lenger raskt på meldingssystemet i nettbanken som tidligere? Og hvordan kan dere mene at folk skal vente times vis på å svar på telefon? Dette er for dårlig! Jeg har alltid vært fornøyd med nettopp dette og nå er alt helt bortreist!

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Sjokkerende dårlig service for selv de enkleste henvendlser og arrogante svar.

Omtale av  J. B

Jeg har to særdeles elendige opplevelser med Danske Bank (fondsparing og pensjonsparing via Danica). 1) Jeg bad om økt månedlig trekk for pensjonssparing i Danica. Først klarte de ikke å ordne dette innen neste trekk, uten å opplyse om dette. Da jeg klaget sa de at alt var i orden til neste trekk. Det var det ikke da det tidligere beløp ble fortsatt trukket. De sa jeg kunne betale inn resten manuelt. Dette førte til at systemet trodde jeg hadde betalt inn for neste måned allerede, og dermed ble intet ble trukket neste måned. Noe så enkelt som økt innbetaling tok det 5-6 måneder å endre. Det ble skyldt på "tekniske problemer", men de nektet å svare på hva dette bestod i. Hadde jeg ikke sagt ifra hadde ingenting hendt. Kompensasjon for timer med mailskriving kunne jeg bare glemme ettersom de hadde justert kursen slik at det ble "riktig" innbetaling. Jeg har kun deres eget ord for at det stemmer. Samtidig er det grenseløst arrogant å behandle kunder slik da man ikke har noen garanti for at problemet faktisk løses. Jeg flyttet dagligbank til en annen bank, og vurderer det samme for pensjonssparing. Det verste er i det minste alle arrogante svar, total mangel på vilje til å løse problemene samt direkte løgn når de sier at problemet er løst, men det ikke er det. 2) Danske Bank opplyste ikke om suspendering av handel i et fond. Til tross for at suspensjonen var lovlig, fant ikke banken det nødvendig å informere kundene om dette automatisk. De innrømmet at dette burde vært gjort og skulle endre rutinene. Det er 100 % inkompetent og det hjalp ikke meg. Jeg har kontaktet forbrukermyndigheter for å finne ut hvor dårlig service man skal måtte finne seg i. Selv om et direkte økonomisk tap ikke er lidd, koster dette tid og krefter.

Danske Bank

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR