Meny

Danske Bank omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
1,8/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
142
av 147 innen
bank
23%
anbefaler
Danske Bank

"Ringte for hjelp uten svar."

Omtale om Danske Bank skrevet av Lars G. A for 11.01.2021 18:31

Danske Bank har totalt 141 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Danske Bank?
Lars G. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Ringte for hjelp uten svar."

Ringte først i 16 min, ca hver 30 sek, kom en stemme å fortalte at det var fint at jeg ventet. Ringte igjen etter ca 1 time, det samme gjentok se. Ville forsøke en siste gang ca litt før km 18.00 det samme hendte som 2 ganger tidligere på dagen. Nå ringte jeg i 30 min. Katastrofalt. I 2021. Hvorfor ikke ha tilbakeringsystem?

Svar fra Danske Bank
18.01.2021 08:18
Hei, Lars. Veldig leit å høre at du ventet så lenge for å komme gjennom til oss. Vi har den siste tiden opplevd stor pågang som skaper en del lengre ventetid. Det er selvfølgelig veldig beklagelig og ikke noe vi ønsker å være kjent med. Ønsker å minne om at det også er mulig å sende oss en sikker chat via nettbanken. Vi beklager opplevelsen du har hatt og skulle gjerne sett at dette ble løst på en annen måte. / Wayra
Bytt.no
"Ringte for hjelp uten svar." skrev Lars G. A om Danske Bank

Har du en tilsvarende erfaring med Danske Bank?
Gjør som Lars G. A og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Danske Bank du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Lite tilgjengelige når de trengs som mest."

Boligdrømmen brast. Ingen svarer på telefon. Og skriftlig henvendelse tok to døgn.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
"Gode vilkår for Akademikerne, men det er også alt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Gode vilkår for Akademikerne, det hjelper også å være under 33 år. Fornøyd med vår rådgiver, og stort sett fornøyd med kundeservice. Men det er også det eneste som er positivt med DanskeBank. Som de fleste omtaler her nevner er nettbanken ubrukelig. De sier "vi jobber kontinuerlig med nettbanken", men det har foreløpig i mitt snart ett års lange kundeforhold ikke skjedd en eneste merkbar endring, hverken positiv eller negativ. 123spill.no i 2003 så mer moderne ut. AvtaleGiro og eFaktura er umulig å hanskes med selv. AvtaleGiro må man kontakte kundeservice for å opprette, som om det er den mest naturlige ting i verden. Mobilapp begynner å bli ganske bra, men det er en del mangler der fortsatt. F.eks. kan man ikke se rente på boliglån. Jeg har kontaktet de om konkrete tilbakemeldinger om nettbank og mobilapp tidligere, ingen av disse har det blitt gjort noe med. Med andre ord, ikke verdt tiden å gi de tilbakemelding rundt brukeropplevelse. Man må enten akseptere tingenes tilstand og ikke ha håp om at det endres med det første, eller bytte bank. Jeg faller inn under den første kategorien. Pengene spart gjennom Akademikerne-avtalen er verdt det. Så vidt. Som mange andre sier er det utelukkende vilkår gjennom Akademikerne som holder meg i DanskeBank. På ALT annet finnes det mange alternativer som er bedre.

Svar fra Danske Bank
11.01.2021 13:54
Hei, Olav. Hyggelig å høre at du er fornøyd med vilkårene du får hos oss, men selvfølgelig leit å høre at du er misfornøyd med de digitale løsningene våre. Vi setter stor pris på din tilbakemelding. De konkrete funksjonene du nevner her er på vår prioriteringsliste. Mobilbanken er under utvikling og det vil komme flere funksjoner etter hvert. Forhåpentligvis vil du bli mer fornøyd med disse løsningene fremover. / Thea
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Nettbank anno 1996"

Byttet pga Akademikerneavtalen. Nå er jeg på bytt.no fordi jeg leter etter en seriøs bank i stedet. Den gode renta er ikke nok lenger. Det tok 5 måneder å få ordnet med kort til kontoene slik at jeg kunne si opp min gamle bank. Lånet ble flyttet på en blunk. Å legge til flere kort er en sak for kundeservice. Det er umulig å få bekreftelser i nettbanken på om det jeg prøver å utføre faktisk har skjedd. Debetkortet funker kun på utvalgte terminaler så jeg må ha med andre kort i tillegg. Det er endeløse BankID-bekreftelser på småtteri når man allerede er logget inn i nettbanken. Avtalegiro har jeg gitt opp å opprette. Kundeservice er veldig hyggelige når jeg får kontakt og det tar vanligvis ikke så mange dager.

Svar fra Danske Bank
05.01.2021 09:09
Hei, Jon. Først vil vi takke for din tilbakemelding. Det er slik vi blir bedre, og setter derfor stor pris på det. Utvikling av våre tekniske løsninger er og vil også fremover være en stor prioritet for banken, da spesielt mobilbanken. Vi har nylig lansert en ny mobilbank, og i den nye plattformen i mobilbanken vil vi ha større mulighet til å legge til funksjoner og tjenester i appen, slik at du som kunde framover vil kunne løse enda mer av dine daglige banktjenester og behov via mobilen. Det er hyggelig at du er fornøyd med kundeservicen til tider og vi skulle selvfølgelig ønske at du ikke hadde store problemer med bankbyttet. Avtalegiro får man dessverre ikke selv opprettet i nettbanken. Sender man en melding med betalingsinformasjon til oss så vil vi opprette dette for deg. Det at du ofte opplever problemer med debitkortet kan tyde på defekt kort da dette ikke er et generelt problem vi opplever. Gjerne ta kontakt med kundeservice slik at de kan se nærmere på dette. Takk igjen for gode tilbakemeldinger. /Rasmus
Frithjof
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"En usedvanlig lite kundevennlig bank."

Å sitte i 40min. uten å få snakket med et sentralbord for så å oppleve at når du endelig kommer gjennom så er aktuell avdeling stengt. Det dreier seg om store beløp for meg, men Danske Bank synes visst tall under 8 siffer er småbeløp. Heldigvis ikke min faste bank.

Svar fra Danske Bank
21.12.2020 14:39
Hei, Frithjof. Takk for tilbakemeldingen din. Veldig leit å høre at du ventet så lenge for å komme gjennom til oss. Vi har den siste tiden opplevd stor pågang som skaper en del lengre ventetid. Det er selvfølgelig veldig beklagelig og ikke noe vi ønsker å være kjent med. Vi beklager opplevelsen du har hatt og skulle gjerne sett at dette ble løst på en annen måte. / Thea
Danske Bank har totalt 141 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR