Meny

Nordea Bank omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
2,0/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Rådgivning
Dårlig
142
av 147 innen
bank
18%
anbefaler
Nordea Bank

"Kontakt kundeservice? Nei; glem det!"

Omtale om Nordea Bank skrevet av Svein F for 28.11.2019 21:51

Nordea Bank har totalt 225 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Kontakt kundeservice? Nei; glem det!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har prøvd i hele dag komme frem på kundeservice. Helt umulig få hjelp. Og nettopp nå trenger jeg hjelp!!! Sikkert på tide bytte bank.

Svar fra Nordea Bank
04.12.2019 09:58
Hei Svein, Det har de siste ukene vært ekstremt lang ventetid inn til oss i forbindelse med oppdatering av legitimasjon på de av våre kunder vi mangler dette på. Pågangen har vært mye større enn forventet, og beklageligvis medfører dette en lengre ventetid enn vi ønsker. Du skal vite at vi har gjort både interne og eksterne tiltak for å forbedre situasjonen, og må bare beklage ulempene dette måtte medføre. Forhåpentligvis vil køen være borte og på et mer akseptabelt nivå når denne prosessen er ferdig. Normalt sett har vi kortere ventetid på chat enn på telefon, og det er også mulig å sende oss en melding via Digital postkasse. /Morten
Bytt.no
"Kontakt kundeservice? Nei; glem det!" skrev Svein F om Nordea Bank

Har du en tilsvarende erfaring med Nordea Bank?
Gjør som Svein F og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Nordea Bank du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Dårlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Mor på 92 år ringer kundeservice for å få nytt bankkort. Estimert ventetid på tlf 112 minutter!!! Er det muuulig!

Svar fra Nordea Bank
29.11.2019 13:38
Hei Helene! Vi har hatt mye ventetid inn til oss de siste to ukene, dette er vi ikke fornøyd med og vi skulle ønske at vi klarte å bistå alle kundene som tar kontakt med oss mye raskere enn vi gjør den dag i dag. Vi jobber med å innhente legitimasjon på kunder der vi har manglet dette, og dette har ført til at mange har tatt kontakt med oss med spørsmål. Pågangen har vært større enn forvente og det har ført til tidvis lange køer. Vi må bare beklage situasjonen slik den er nå, dette er trolig en kø som vil vedvare en liten periode mens vi jobber med dette. Men vi håper at køen igjen går bort når dette arbeidet er ferdig, vi må bare beklage ulempene dette medfører for våre kunder. /Andreas
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Skuffende"

Har i min tidligere beskrivelse blant annet kommentert tidsbruk av når kundeservicen tilverks. Det blir anslått kundetid på over 40 minutter og ventetiden ender med over det dobbelte. Ikke kunne kundeservice svare på bestilling av kodebrikke, så etter 1,5 timers ventetid så må måtte de ringe tilbake. Det mest graverende var at ble kjeftet ut av en dame fra Sørlandet i norge som hørtes litt eldre ut fordi jeg spurte om saldoen min samt et bankkort bestilt for 8 dager siden. Hun opplyste meg om Nordea ikke ville gi ut saldoen tiltross kontrollspørsmål. Dette fordi det var så mange alternative løsninger. snakket med henne for 2 dager siden. Jeg kommer til å finne ut referanse evt navn for videre klage til Nordeas ledelse da hun kjeftet meg ut pga en forespørsel som jeg måtte vente i 1,5 timer på. Dette er en uhørt beklagelig opplevelse jeg ikke ønsker andre. I tillegg så ser jeg på denne siden at Nordea går til slakt. 1 av 5 prøvde ringe i dag, da det var 95 minutters estimert ventetid. Det gadd jeg ikke. Bruker heller tiden på å anbefale å ikke bruke nordea. Etter 8 dager bankkortet mitt fortsatt ikke kommet. Minner om at samtalen fortsatt skal være opptatt av sikkerhetsmessige årsaker, men regner med at Nordea ikke vil stå får denne da denne ikke vil være til ders nytte. Og da fordi Nordea igjen vil fremstå med en ubrukelig service. Min mor har jobbet mange år i Nordea, og jeg har kontakter nok til å gå til topps, eller øverst i næringssiden på godt norsk. Det skal sies at nordea har visst at jeg har värt uten legitimasjon samt kodebrikke tiltross for at jeg ble kjeftet ut av denne sørlandske dama. Og da er det ikke lett. Ventet heller 1,5 timer på å få kjeft av en Nordea ansatt. Dette kaller jeg ikke service fra en bedrift som er avhengig av kunder, og som ikke er monopol og enerådende. Ønsker dere alle en god avgjørelse i forhold til bank. Men dette er ikke min anbefaling.

Svar fra Nordea Bank
06.12.2019 08:22
Hei Gard. Først og fremst ønsker jeg å beklage for den lange ventetiden inn til vår Kundeservice. Det er i disse dager svært mange som forsøker å komme i kontakt med oss i forbindelse med legitimasjonskravet. Vi har døgnåpent 24/7 kundesenter og det kan hjelpe å ringe på litt mer ukurante tidspunkt. Folk flest forsøker å få kontakt med oss rundt lunsj og ettermiddag. For det andre så må jeg bare beklage for det du har opplevd når du har kommet i kontakt med vår Kundeservice. Det er absolutt ikke slik vi ønsker at våre kunder skal oppleve når de er i kontakt med oss. Vi setter stor pris på at du tar kontakt og sier din ærlige mening. På den måten gir du oss mulighet til å forbedre oss, og det er vi takknemlige for. /John
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Bytter Bank!"

Vi har vært kunder i over 40 år men nå er servicen blitt så dårlig at vi bytter bank. Var i banken for å ordne dette med fremvisning av pass, og der var det EN kundebehandler som skulle betjene en lang, lang kø. Det ville ha tatt timer før det ville ha blitt min tur. Valgte å gå da jeg faktisk har ansvar og forpliktelser på jobb. På nettsiden til Nordea sier de at de har mannet opp for å ta dette...EN person til å håndtere kundemassen i en by på nesten 80.000 innbyggere? Det finnes bedre løsninger hos andre leverandører av banktjenester hvor i tillegg betingelsene er bedre! Respektløst! Hilsen, (snart) ex-kunde.

Svar fra Nordea Bank
29.11.2019 13:38
Hei Tor! Vi må bare beklage opplevelsen du har hatt, slik ønsker vi selvsagt ikke at det skal være. De fleste av våre bemannet filialer er blitt åpnet, og det er økt bemanning på disse for å sørge for at man i så stor grad som mulig skal bli betjent raskt når man kommer innom med sin legitimasjon. I noen tilfeller har det tekniske utstyret på filialene vært en begrensing, da det er en spesiell type maskin som benyttes til å legge inn legitimasjonen - dessverre så er det begrenset hvor mange slik hver filial har. /Andreas
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Får ikke tak i kundeservice"

Har prøvd i flere dager å få kontakt med en kundebehandler. Først gjennom chat - men hver gang det er 'min tur', eller bare noen minutter igjen av ventetiden, så står det bare at tjenesten avsluttes, prøv igjen senere? Jeg har prøvd å sende melding automatisk gjennom nettsidene, dette feiler også. Men det utroligste er når jeg ringer dem, og får beskjed om over 100 minutters ventetid. Igår, 190 minutters ventetid! Kommer til å bytte bank om ikke dette endrer seg.

Svar fra Nordea Bank
22.11.2019 13:20
Hei Thale! Vi har hatt mer trafikk enn normalt nå de siste dagene i forbindelse med at vi innhenter legitimasjon på våre kunder der vi har manglet dette. Dette har ført til tidvis lange køer, og vi har gjort tiltak for å bedre dette så snart som mulig. Om ikke lenge er dette arbeidet over, og da vil køene nok forsvinne igjen. /Andreas
Nordea Bank har totalt 225 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR