Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Nordea Bank
1.7
442 verifiserte omtaler

Nordea Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

Nordea Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.7
Dårlig
442 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#116
Forferdelig
Nordea Bank er rangert
#116 av 118 dagligbanker
18%
Dårlig
18% anbefaler Nordea Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Test din gjeld: Banken ser på dette
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!

Utforsk 442 omtaler om Nordea Bank

FILTRER OMTALER
49
20
22
50
301
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Nordea Bank
Nordea Bank har 442 verifiserte omtaler på Bytt.no

Lite fornøyd

Omtale av  Tone

Tilfreds med prosessen rundt opprettelse av lån og bytte av banken, men utover det er jeg lite imponert. Stor kvalitetsforskjell på kundeservice, brukervennlighet på nettbanken og irriterende mange småkostnader...

Svar fra Nordea Bank
11.06.2021 20:06

Hei Tone! Først og fremst er jeg glad for at prosessen rundt lån og bytte av bank var bra, så er det selvfølgelig kjedelig å høre om opplevelsen av kundeservice. Du som kunde skal kunne forvente den samme, gode opplevelsen, uansett hvem du møter på hos oss. Du skal vite at vi hver dag jobber for at alle skal inneha riktig kompetanse, og jeg håper at det er det inntrykket du vil sitte igjen med fremover :) Når det gjelder brukervennlighet på nettbank, så kan jeg heldigvis meddele at en ny nettbank er like rundt hjørnet, og allerede nå kan du teste Beta-versjonen som ligger som et eget valg under innloggingen på nordea.no. Håper du vil sjekke den ut, og vi setter stor pris på alle tilbakemeldinger! /Silje

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Dette er noe jeg angret VELDIG på

Omtale av  Mag

Fant Nordea gjennom Finansportalen fordi de hadde de aller billigste SEPA-betalingene. Prøvde å registrere meg gjennom det automatiske skjemaet. Fikk svart på alle KYC-spørsmålene, helt til jeg fikk beskjed om at jeg IKKE kunne bli kunde automatisk, og at jeg skulle bli kontaktet av dem. Jeg tenkte "jaja, jeg har registrert meg som kunde manuelt i to banker før, det kan ikke være så ille". Jeg skulle ikke ha vært optimistisk. Gjennom to uker hørte jeg ingenting fra Nordea, og all kommunikasjonen ble initiert av meg. Fikk først beskjed om at jeg skulle snarest bli oppringt for å avklare noen sikkerhetsspørsmål. Denne telefonen fikk jeg ikke. Uken etterpå ringte jeg igjen flere ganger, og ble fortalt at kundeservice kunne ta spørsmålene der og da. Ifølge hun jeg snakket med så gikk det greit, og jeg skulle få respons snarest. Fikk ingen telefon den uken heller. Uken etterpå ringte jeg igjen. Etter å ha lest dårlige anmeldelser på nett, og blitt fortalt dårlige erfaringer om Nordea i Finland og Danmark, ble jeg veldig skeptisk til banken. Jeg ble igjen spurt nøyaktig de samme spørsmålene som forrige uke, og ble da sjokkert om at jeg måtte gå gjennom disse igjen. Plutselig endret hun seg, sa at hun allerede hadde svarene på spørsmålene og trengte disse ikke igjen. Hvis hun allerede hadde svarene, hvorfor skulle hun trenge å spørre igjen? Videre i samtalen sa hun at den ansatte som skulle gå gjennom sikkerhetsprosedyrene deres var syk, og det var derfor hun ikke kunne hjelpe meg. Hvis hun var syk, hvorfor ble ikke saken min sendt til en vikar eller annen ansatt? I dag, ganske nøyaktig 14 dager etter jeg forsøkte å registrere meg som kunde, fikk jeg endelig logget meg inn i nettbank. I nettbanken fikk jeg først en feil med å opprette en konto. Forsøkte det samme litt senere på dagen og da fungerte dette. Fordi jeg synes Nordea er så mistenksomt, forsøkte jeg å sende en liten SEPA betaling. Da fikk jeg en feilmelding om at kontoen min ikke var aktivert for å sende penger til utlandet. Ett av disse sikkerhetsspørsmålene de stilte meg i forrige uke var hvilket land og bank jeg skulle overføre til. Jeg forsøkte å sende 1€ til nøyaktig denne banken jeg fortalte om, og likevel sa nettbanken kontoen min ikke var aktivert for slikt. Har fått beskjed om at det skulle fikses i morgen klokken 8. Jeg kommer til å ta null sjanser med Nordea. Alt jeg skal gjøre er å sende eksakt beløp til min Nordea-konto og sende pengene rett til det europeiske landet jeg skal sende til. Hvis det skjer mer tull, så gir jeg opp. Jeg trenger et IBAN nummer slik at jeg kan sende og motta betalinger i Euro i mitt eget navn uten å sløse altfor mye i avgifter. Ser ut som Nordea sliter med å kunne levere en slik tjeneste til en norsk statsborger som kan dokumentere alle inntektene og ikke er PEP. Husk dette: Jeg har registrert en aksjesparekonto som mindreårig, der jeg og begge foreldrene mine måtte involveres i registrering av kundeforholdet. Dette tok kun 1 dag å behandle. Jeg har også registrert et privat kundeforhold med en lokal, papirbasert bank, noe som tok meg litt under en time. Jeg registrerte også en bedriftskonto med den samme lokale banken, noe som tok meg kun 2 dager (som mindreårig). Hvorfor skal Nordea kaste bort 2 uker på en myndig person som ikke bærer en stor risiko for hvitvasking? I disse andre bankene jeg har brukt, så har jeg ikke har problemer med at ting ikke funker når jeg først får startet kundeforholdet mitt.

Gammeldags og fraværende kundeservice

Omtale av  Lisa

Helt latterlig at Nordea, i 2021, ikke har digitalisert visning av billånet. Man sitter i blinde på låneforholdet med mindre man enten 1. regner seg fram selv, 2. studerer lånekontrakten med lupe (forutsetter at man ikke har betalt mer), 3. studerer nettbankens utskrifter, eller 3. Kontakter kundeservice. Man må ringe/maile kundeservice og får gjerne ikke ikke svar på mail i det hele tatt, og får man svar er det slett ikke sikkert du får svar på det du spurte om! Spør du igjen er du 99% sikret å ikke få svar på nytt. I tillegg er nettbanken særdeles utdatert og skriker tidlig 2000-tall, og har flere funksjoner i nettbutikken som kan klikkes på, men fører ikke til noen som helst info. Bl.a. låneforhold. Hvis man spør ks om digitalisering sier de bare "vi jobber med det". Jeg synes det er synd at dette er banken NITO har gått i samarbeid med, da banken for det første er det strengeste på boliglån og sitter med jernklo på gjennomsnittsforbrukliste for levekostnader når de skal regne ut hvor mye man får (uansett om man selv har et annet forbruk vs den samme listen), men også fordi andre banker har bedre vilkår på div lån for sine fagforeninger. Når kunder hos Sbanken sitter i frykt for å bli en del av DnB og leter etter ny bank, skulle man tro Nordea presset steinhardt på for å minimum få forbedret brukeropplevelsen av både nettbank, bankopplevelse generelt, og kundeservice, for å lokke til seg nye kunder.

Svar fra Nordea Bank
09.06.2021 08:23

Hei Lisa. Først og fremst ønsker jeg å takke deg for utfyllende og konstruktiv tilbakemelding, dette er alltid noe vi setter pris på slik at vi kan bli bedre på flere områder. Når det kommer til billån er det kommet digital løsning for finansiering gjennom Nordea Finans via www.nordeafinans.no – Logg inn – Min finansiering. Denne er relativt ny og det jobbes enda med optimale løsninger her, men du skal kunne finne dine lån hos dem der. Nettbanken hos oss i Nordea Bank er noen år gammel, det skal vi ikke si noe på. For ca to uker siden lanserte vi en beta utgaven av ny nettbank som vil komme i løpet av året. I betaversjonen jobbes det kontinuerlig med utvikling og nye oppdateringer kommer ofte. Du kan der gi dine tilbakemeldinger slik at vi kan gjøre tilpasninger og lage en enda bedre nettbank. Jeg kan med hånden på hjertet si at vi absolutt jobber med digitaliseringen i disse dager. Det er trist å høre at du synes det er synd at NITO har valgt oss som samarbeidsparter. Vi behandler alle lånesøknader individuelt, men vi må følge de krav og regler som er satt i forhold til dette. Rente på lån kan også diskuteres individuelt via møte med rådgiver. Vi ønsker at våre kunder skal være fornøyde med oss og jobber daglig med å bli bedre og tilpasse og kundenes behov. /Mariann

Surrete

Omtale av  Thomas P

Surrete at det har blitt Nordea bank og Nordea direct. Driver stadig å bommer på banken som jeg skal ringe. Tar i tillegg lang tid å komme gjennom til kundeseevice.

Svar fra Nordea Bank
31.05.2021 11:30

Hei! Vi har full forståelse for at det kan være litt vanskelig å skille mellom bankene nå, og beklager dersom dette har ført til forvirring. Dersom du ønsker å ringe oss i Nordea bank så ringer du samme telefonnummer som tidligere, 232 06001. Her vil du også få opp valg om å bli satt over til Nordea Direct, så dersom du har ringt feil så kan du taste 3 for å bli satt over til Direct. Etter hvert vil det også bli kun en bank å forholde seg til, og mer informasjon om dette vil komme når det nærmer seg. Du vil få god informasjon før det gjøres endringer. Det er også leit å høre at du opplever at det tar tid å komme i kontakt med oss. Vi kan ha noe pågang og lenger ventetid midt på dagen, så det kan være lurt å unngå å ringe oss mellom 11-13 om man kan, som regel er det kort eller ingen ventetid utenom disse tidspunktene. Husk at du også kan kontakte oss via chat eller sende oss en melding fra nettbanken din 😊 /Hanne

Dårlig nettbank Nordea

Omtale av  Sindre B

Problemer med logge inn med bank id. Feilkoder.. Treg server med tidsavbrudd..

Svar fra Nordea Bank
14.05.2021 14:56

Hei! For et par dager siden var det feil hos BankID, og flere kunder opplevde problemer med innlogging, men vi kjenner ikke til at det generelt skal være noe problem med innlogging og med tidsavbrudd. Anbefaler at du forsøker å benytte en annen nettleser dersom du opplever tidsavbrudd ved innlogging, og ta kontakt med vår Kundeservice om problemene skulle vedvare selv etter bytte av nettleser. Jeg kan også gledelig meddele at vi snart får helt ny nettbank :) Dato for lansering er ikke klart helt ennå, men det vil ikke være veldig lenge til den er på plass. /Hanne

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

God service og god informasjon

Omtale av  Knut

Da vi opplevde en utrolig god service ang en annen sak for ett familiemedlem ønsket vi å bytte bank inkl våre lån. Renta var langt bedre en vår tidligere bank. Vi fikk god veiledning og informasjon. Så vår opplevelse er så langt veldig bra . 👍👍👍👍👍👍

Kompetente kundebehandlere og gode lånebetingelser.

Omtale av  Eirik R

Var skeptisk til nettbasert bank, men har vært fornøyd med kundebehandlingen. Kortere ventetid og mer informative svar enn f.eks. Sbanken. Så langt veldig fornøyd.

Svar fra Nordea Bank
07.05.2021 09:04

Hei Eirik! Tusen hjertelig takk for hyggelig tilbakemelding - det setter vi stor pris på:-) Håper opplevelsene dine fremover blir like gode som de har vært til nå! /Silje

Nordea Bank har 442 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Nordea Bank mener

Nordea Bank

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR