"Kundservice er fraværende"

Omtale om Nordea Bank skrevet av Bjarne for 01.09.2016 16.47

Nordea Bank har totalt 33 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Kundservice er fraværende"
2 syns denne omtalen er nyttig

Sitter her på fjerde dagen og forstår ingen ting. Trenger kun et finansieringsbevis for å kunne by på en leilighet. Ingen problemer med økonomien men hvordan får man kundrådgiveren i tale er et mysterium jeg prøver å finne ut av. Ikke svar på utallige telefoner, SMSer, eposter og personlig oppmøte er bare å glemme så lenge man ikke har avtale med kundebehandleren. Vurderer å prøve å finne personalinngangen og sette meg og vente på han der.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Trege! Og dyre!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har hatt boliglån hos Nordea i ca. 15 år. Jeg har nå fått innvilget lån hos Obos bank, med beste rente, avdragsfrihet og til tross for en overgangsfase i livet - kun meg selv som lånetaker. De gav meg dette på en dags varsel, og jeg fikk også flere lånetilbud fra andre temmelig raskt (dvs. 1 dag). Dermed er jeg ute av Nordea som kunde, som gav dyreste rente, krevde ekstra lånetaker, kun gav avdragsfrihet i 8 mnd og så 3 mnd om gangen (med påfølgende jevnlige krav om ny dokumentasjon). Da jeg spurte om de kunne behandle sak om avdragsfrihet i juni, ble jeg bedt om å vente til etter ferien (2 mnd). Kunderådgiverne er hyggelige nok, men mulig at det blir en treghet i systemet når det blir personlig rådgiver - og dermed også noe avhengig av at denne rådgiveren tar seg tid. Dette kan også ha noe med filialkultur å gjøre, og behøver jo ikke å gjelde generelt. Nordstrand denne gang.

Magnus T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Kundeservice og betingelser"
3 syns denne omtalen er nyttig

Nyetablerte kunder får beste lånerente, og kun etter trussel om å skifte bank, samt rentetilbud fra konkurrerende bank, var nok til å få den renten de faktisk reklamerer med for å få nye kunder.

Kundeservice er i seg selv et kapittel som står til 1 stjerne. Forvent å bruke 20 minutter i kø på telefon hvis du vil snakke med noen, til en skyhøy takst pga 5-siffernummer. Det har også aldri skjedd at den jeg endelig kommer til faktisk har noe vettugt å komme med.

Chat funksjonen de har, med både sikker og åpen chat, har ventetid på rundt 10-15 min, og ved to anledninger har jeg blitt koblet fra mens jeg ventet uten å få svar...

Vår rådgiver har jeg faktisk aldri fått tak i på telefon, og svar på mail kan man se utrolig langt etter.

Investorløsningen deres mtp aksjehandel er fantastisk tungvinn, og selv om kundeservice er god der, fungerer ikke løsningen deres på veldig mange plan.

Oppsummert, en utrolig lite kundeinnstilt bank som betrakter kunden som en underordnet prioritering når de først er inne i systemet. For hvem 'gidder' vel å bytte bank?

Jeg gjør det, takk og farvel Nordea.

Missfornøyd
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Har byttet selskap
"Styr unna! Forferdelig kundeservice"
4 syns denne omtalen er nyttig

Styr unna denne banken!
Har aldri opplevd verre kundeservice i en bank enn her. Mister og roter bort dokumenter og frekk kundeservice! Glad jeg byttet bank.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
Vurderer å bytte selskap
"Elendig på kundeoppfølging"
3 syns denne omtalen er nyttig

Vi opplevde at bilder til kort, samt kopi av fødselsattester forsvant. Hver henvendelse i forbindelse med bankbytte måtte purres opp, fikk først svar når "alle" stod på kopi.
Ble også oppringt av en møtebooker for å avtale tid for å snakke om fondsparing - vår rådgiver hadde ikke ledig noen av de dagene vi kunne (3 hele dager ble oppgitt) Så da kunne de ikke ha noe møte...
Dette er Drammensfilialen, håper ikke alle er like ille - vi bytter nå etter 1,5 år som kunder.

Nordea Bank har totalt 33 omtaler på Bytt.no
Si hei til @Anna
Søk Bytt.no