Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Nordea Bank
1.7
442 verifiserte omtaler

Nordea Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

Nordea Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.7
Dårlig
442 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#116
Forferdelig
Nordea Bank er rangert
#116 av 118 dagligbanker
18%
Dårlig
18% anbefaler Nordea Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Test din gjeld: Banken ser på dette
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!

Utforsk 442 omtaler om Nordea Bank

FILTRER OMTALER
49
20
22
50
301
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Nordea Bank
Nordea Bank har 442 verifiserte omtaler på Bytt.no

Får ikke pengene mine etter bilsalg

Omtale av  Lars

Solgte bilen min til en som kjøpte med lån gjennom nordea finans og har ventet i snart en måned på pengene mine. Får beskjed om at «pengene blir utbetalt idag» hele tiden, ingenting skjer. Utrolig dårlig service, fatter ikke hvordan folk benytter denne banken. Jeg er glad jeg har en skikkelig bank som ikke driver med slikt tull!

Svar fra Nordea Bank
25.04.2023 08:23

Hei Lars, Takk for at du tok deg tid til å skrive omtale! Dersom pengene etter bilsalget for snart en måned siden ikke er kommet på konto, kan jeg ikke forstå annet enn at det må være skjedd en feil hos mine kolleger i Nordea Finance - sånn som dette skal det selvsagt ikke være. Saken får jeg dessverre ikke undersøkt nærmere her for deg via Bytt.no og vil anbefale deg å kontakte Nordea Finance på telefon 232 06021, deres kundeservice er åpen mandag til fredag mellom 09:00 - 16:00. Ønsker du en skriftlig kommunikasjon kan du sende dem en klage ved å følge denne lenken: https://www.nordeafinance.no/privat/kontakt-oss/klager.html /Steffen

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Var i knipe i utlandet

Omtale av  Ayten H

Jeg har vært nylig i behandling i utlandet. Jeg avtalte med Nordea i forkant om det og sa dem at jeg skal trenge kontanter i utlandet for å betale for behandlingen min. De lovet meg å høyne limitten for pengeuttak for en uke, noe de gjorde ikke. Jeg kontaktet dem flere ganger mens jeg var under behandlingen i utlandet, uten noe resultat.. jeg skjønte en ting da, at vi ikke eier våre egne penger og at vi er avhengige av banker. De har makt over våre penger, ikke vi selv. Tenker å bytte banken min nå. Kan noen avbefale andre bank, har noen gode erfaringer med sin bank? Takk på forhånd.

Svar fra Nordea Bank
13.04.2023 15:41

Hei, Ayten. Takk for at du tok deg tid til å gi oss denne tilbakemeldingen, selv om dette ikke var hyggelig å lese. Vi ønsker alltid å være behjelpelige når du har behov for vår assistanse, så slike opplevelser ønsker vi på ingen måte at du skal ha i møte med vår kundeservice. For kontantuttak i utlandet så er det ganske tydelige og rigide beløpsgrenser, og liten anledning for å endre disse beløpsgrensene. Dette skal vi naturligvis informere om på forhånd, og presentere gode alternativer for deg, så du er i stand til betale for deg. Jeg håper at behandlingen gikk bra, og at du fant en løsning. Om du har noen spørsmål i fremtiden, eller skulle behøve assistanse angående bankprodukter, så håper jeg at vi skal kunne få en ny sjanse til å rette opp inntrykket ditt ved å gi deg den beste servicen som kunde hos oss. /Mikael

Mangler opplysninger

Omtale av  Arne B

Det går ikke an på en enkel måte å finne kontonummeret til den du har betalt til. Det er alvorlig. Da går det heller ikke å få en liste av betalinger til en bestemt konto.

Svar fra Nordea Bank
13.04.2023 16:01

Hei, Arne. Takk for tilbakemeldingen din. Du kan enkelt finne kontonummeret på dine betalinger i nettbanken ved å søke etter betalingen. Klikk på «Betalinger» så «Søk etter betalinger». Her skal du kunne finne betalingsdetaljer som kontonummer, KID og mer. Dersom du har behov for en liste over transaksjoner til én mottaker, så har vi muligheter til å finne en oversikt over det for transaksjoner 1,5 år tilbake i tid. Da kan du gå inn i oversikten av transaksjoner på kontoen din i nett- eller mobilbanken, og søke på teksten på transaksjonen. Så om du for eksempel skulle se på betalinger til oss, så søker du på «Nordea». Du vil da å bli presentert en liste med transaksjoner til eller fra oss. For mer spørsmål om hvor du finner informasjon du leter etter, så ta gjerne kontakt med vår kundeservice, så vil de kunne hjelpe deg med å finne informasjonen du trenger :) /Mikael

Konto belastet, men mottaker får ikke pengene. Beløp står som reservert på kontoen

Omtale av  Jorun

La inn en betaling 8/4 før kl 11.00. Påske. Beløpet står som reservert på konto, men mottaker får ikke pengene. Og beløpet er trekt fra konto. Samme svar hver gang du ringer…. Det bør gå inn i morgen…. Bør ikke, det skal gå inn til mottaker!!!!! Det er nu vanlig virkedag, men samme svar. Litt vanskelig å forklare til mottaker…. Hvem tror på feil i banken. Får ikke hjelp av noen, blir nu veldig skeptisk til banken.

Svar fra Nordea Bank
13.04.2023 16:43

Hei, Jorun. Takk for tilbakemeldingen. Dersom du la inn en betaling den 8.4, som ikke var en bankvirkedag, så vil ikke betalingen komme til mottaker før påfølgende bankvirkedag. Dersom beløpet har blitt belastet kontoen din allerede, så tyder det på at du kan ha valgt at betalinger skal utføres umiddelbart. Standardvalget er at de venter på neste avregningstidspunk som du finner en god oversikt på her: https://nordea.no/tidsfrister . Pengene vil uansett ikke ankomme mottakers konto før de ordinære tidsfristene for betalinger, som er førstkommende bankvirkedag tirsdag 11.4, omtrent 07:00. Du kan forresten også finne en kvittering på betalingen i nettbanken, som du kan gi mottaker. Klikk på «betalinger» så «søk etter betalinger». Finn så betalingen, og klikk på datoen på betalingen. Deretter klikker du på «Skriv ut» for å produsere en kvittering du kan skrive ut, eller lagre som en PDF og sende til mottaker digitalt. På kvitteringen skal mottaker kunne se status på betalingen, beløp, kontonummer til kontoen du har betalt til mm. Jeg kan dessverre ikke se på din konkrete betaling her, men ta gjerne kontakt med vår kundeservice for en nærmere forklaring på hvorfor pengene ikke har ankommet mottaker. Dersom du ikke har fått noe hjelp til å undersøke dette nærmere ved tidligere kontakt, så er det svært uheldig å lese. Dette er noe vi enkelt skal kunne undersøke for deg, og noe vi gledelig skal kunne hjelpe deg med å finne ut av. /Mikael

Mitt livs største tabbe å bli kunde hos Nordea

Omtale av  Olav

Svakheter i bankens system tillater overtrekk ved identitetstyveri og banken registrerer ikke politianmeldelsen, etterforsker ikke saken nøye men presser kunden til å dekke tapet selv: Dessverre har jeg hatt flere svært ubehagelige opplevelser med Nordea og vil si at det å bli kunde hos Nordea er en av de største feilene i mitt liv. For 15 år siden var jeg på en kort ferie på Gran Canaria. På en restaurant/bar i Las Palmas kopierte noen ansatte kortopplysningene mine da jeg betalte for det vi hadde fått servert. Kort tid senere ble mitt Nordea Visa-debetkort (uten kreditt eller kassekreditt) på mystisk vis overtrukket for €4000, penger som jeg aldri hadde og aldri ville kunne ta ut selv fra en minibank. Jeg tok raskt kontakt med banken og konsulatet. Konsulatet fortalte meg at dette var en kjent svindelmetode i dette området som flere turister hadde blitt utsatt for. Jeg brukte halve ferien min på dette og brukte en hel dag på å reise til en spansk politistasjon for å lage en rapport. De var ikke spesielt hjelpsomme, men noterte saken min og jeg fikk en kopi av papirene. Nordea ba meg så sende inn disse papirene, noe jeg gjorde med en gang jeg kom hjem. Men nesten et år senere fikk jeg melding fra banken om at de ikke hadde registrert politianmeldelsen i mappen min fordi de mener den ble mottatt for sent. De sa at det er en veldig kort foreldelsesfrist på disse sakene. Hvorfor ble jeg ikke informert om det på forhånd slik at jeg kunne ha sendt en faks hvis vanlig post ikke var rask nok? Jeg har hele tiden forsøkt å få banken til å se på nytt på denne saken og forhåpentligvis gjøre en endring angående dette kravet som skyldes dette identitetstyveriet som jeg ble utsatt for. Jeg var ikke uforsvarlig, ingen fikk tak i koden min eller kortet mitt. Derfor bør banken ta ansvar for at deres system kunne tillate kriminelle med tilgang til betalingsterminal for bedrifter å overtrekke et debetkort for så mye penger som kunden aldri har hatt tilgang til selv. Jeg tror det burde være åpenbart for alle. Det har dessverre ikke vært tilfelle, selv om jeg i 2016 ble informert av en rådgiver om at hun skulle se på saken på nytt, fikk jeg aldri noen tilbakemelding. De har heller ikke kontaktet meg på mailen min angående saken, men uten forvarsel sendt den videre til inkasso. Jeg vil selvsagt betale ethvert rettmessig krav for penger jeg selv har lånt, men jeg synes ikke det er riktig at jeg skal holdes ansvarlig for denne svakheten i bankens og Visas system, når jeg ikke har opptrådt uansvarlig eller gjort noe galt, men bare utsatt for en kriminell handling. Skjønner ikke hvorfor banken ikke brukte mer ressurser på å spore opp de som faktisk tok ut disse pengene fra kontoen, det burde de kunne se i sitt eget system ved hjelp av VISA. Dette er en advarsel til andre, og med håp om at en snill sjel i storkonsernet Nordea kan gjenoppta denne saken slik at vi kan komme til enighet hvor jeg som kunde ikke vil føle meg utnyttet og villedet av et stort banksystem . Hvis banken ordner denne saken, må jeg nok redigere alle anmeldelsene og artiklene jeg har lagt ut på internett og i sosiale medier. Banken påstår sikkert i kommentarfeltet under at de gjerne vil hjelpe, men jeg har vært i kontakt med Nordea flere ganger og kommer ingen vei, fordi de har solgt gjelden videre til diverse inkassoselskaper som prøver igjen og igjen å presse meg å betale for noe som jeg ikke burde være ansvarlig for, med flere og flere renter lagt på kravet. Nordea hevder også at de ikke lenger har mine kontoutskrifter fra 2008 eller politianmeldelsen i arkivet.

Svar fra Nordea Bank
05.04.2023 08:54

Hei Olav.  Takk for at du tok deg tid til å skrive denne tilbakemeldingen til oss. Først og fremst så må jeg si at det var kjedelig å lese at ferieturen din endte med at du ble utsatt for svindel. Det er på ingen måte en gøy erfaring.  Det er også trist å lese at du ikke fikk den hjelpen du trengte av oss for 15 år siden. Vår ytterste prioritet er å stille vår kunnskap tilgjengelig til deg, på en hyggelig og profesjonell måte, for å hjelpe deg med dine banktjenester. Om du sitter igjen med en følelse av å ha blitt utnyttet og villedet, så er det ikke noe vi ønsker å være bekjent med, og langt fra slik vi ønsker å fremstå i dag.  Skulle du ønske å gi oss en ny sjanse i fremtiden, så kan du være trygg på at vi i dag har gode rutiner, ansvarlige og dyktige kolleger, som skal kunne gi deg den beste hjelpen når du trenger det. /Mikael

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Lite interessert i kundene

Omtale av  Øystein

Jeg har vært kunde hos Nordea (før dette K-Bank og Kredittkassen) siden 1979, og er såkalt Premiumkunde. Men banken er allikevel ikke interessert i å følge opp kundeforholdet det hele tatt. Da jeg for noen uker siden oppdaget at jeg hadde vesentlig høyere rente på bolglånet enn det markedet tilbyr, var det i flere uker helt umulig å komme i kontakt med banken - unnskyldningen var at man hadde mye å gjøre. Og jeg har nå oppdaget at jeg også kan få mye bedre rente på innskudd. Det kan se ut til at Nordea rett og slett "melker" de loyale kundene sine. Jeg er i alle fall nå på vei over til ny bank.

Svar fra Nordea Bank
31.03.2023 09:43

Hei Øystein. Tusen takk for tilbakemelding. Det er leit å høre at du har hatt en dårlig opplevelse hos oss. Vi ønsker selvsagt å beholde deg som kunde, og beklager at vi ikke har møtt forventningene dine. Om du tar kontakt med oss igjen, håper jeg at vi kan rette opp i inntrykket ditt. Ønsker deg en fin dag! /Kaja

Den verste av de verste!

Omtale av  Luna

Først og fremst så deres nettbank fungerer ikke. Den vil ikke åpne seg! Man kan vente i evigheter uten lykke. Videre stiller de miliard spørsmål. Bra at de ikke spør om hvordan min b...sj ser ut! Det er supervanskelig å gjøre noe som helst, bestille, åpne. Ingenting fungreer i denne banken!

Svar fra Nordea Bank
24.03.2023 09:57

Hei Luna! Det ikke godt å høre at du er missfornøyd med oss, og ikke har fått hjelpen du trenger. Ut ifra det du skriver ser det ut til at du har måttet oppdatere din kundeinformasjon. Dette er informasjon vi er lovpålagt å innhente med gjevne mellomrom grunnet hvitvasking. Skulle du fortsatt ikke komme inn etter at du har besvart disse spørsmålene kan du ta kontakt med Kundeservice på telefon eller chat så vil vi kunne hjelpe deg med dette. /Ole

Nordea Bank har 442 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Nordea Bank mener

Nordea Bank

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR