Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
Nordea Bank
1.7
442 verifiserte omtaler

Nordea Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

Nordea Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.7
Dårlig
442 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#116
Forferdelig
Nordea Bank er rangert
#116 av 118 dagligbanker
18%
Dårlig
18% anbefaler Nordea Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.

Utforsk 442 omtaler om Nordea Bank

FILTRER OMTALER
49
20
22
50
301
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Nordea Bank
Nordea Bank har 442 verifiserte omtaler på Bytt.no

Ikke-eksisterende kundeservice

Omtale av  Elin

Nordea har ingen fungerende kundeservice. Så stakkars deg hvis du har problemer med innlogging, eller spørsmål om spareprodukter. Det er ingen som svarer på tlf, ingen i den andre enden av chatten. Roboten de bruker til å svare på spørsmål er ubrukelig, og hvis du må snakke med noen fordi innlogg med bank id ikke fungerer, så må du identifisere deg med bank id først - den som altså ikke fungerer.

Svar fra Nordea Bank
05.12.2023 08:46

Hei Elin😊 Takk for din tilbakemelding. Vi har opplevd mer kø på linjene enn normalt siste dagene, noe som beklageligvis går utover kundeopplevelsen. Dette er naturligvis ikke optimalt, og vi håper at trafikken vil gå tilbake til den normale de neste dagene. /Andrine

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Nordea ønsker tydelig at kundene skal bytte til annen bank...

Omtale av  Helge

Sikker chat med estimert ventetid på 0 - 2 minutter virker ikke. Jeg ga opp etter en time. Ringe for å få tak i kunderådgiver/ eller noen i det hele tatt, har ventetid så lenge at jeg ga opp etter to timer. Svar på søknad om lån kom etter nesten fire uker etter masse purringer fra meg. Til sammenligning brukte andre banker (som jeg fikk innvilget lån i) 3 virkedager fra min henvendelse på nett til rådgiver ringer og vil ha meg som kunde. Jeg er for øvrig godt etablert med god og sikker jobb, godt med egenkapital og aldri hatt noen form for betalingsanmerkning. Alle kredittsjekker av meg er grønne med klassifisering svært lav risiko. SÅ kort fortalt. NORDEA aldri igjen. Jeg har byttet bank.

Svar fra Nordea Bank
05.12.2023 08:52

Hei Helge! Dette var utrolig lei lesing. Vi beklager på det sterkeste at du har hatt en slik opplevelse hos oss. Pågangen på linjene de siste dagene har vært unormalt stor, så ventetiden har derfor vært vesentlig lengre. Vi jobber hver dag for gode kundeopplevelser og yte god service, så takker for din tilbakemelding. /Andrine

Forbedring tips

Omtale av  Sahand

Hei, Det veldig trist hvor langt bak Nordea henger etter med tanken på design/struktur på mobilbank appen. Det veldig vanskelig finne fram på ulike tjenester. Hvorfor dere enda ikke har innskudd via butikker skjønner jeg ikke etter se hva de store banken som sparebanken og DnB gjøre for å gjøre det enkelt for kundene enn innskuddsautomat. Jeg har prøvd ringe support flere ganger der de sier 15min ventetid og ender med legge på for det har gått 40-50min dette er for dårlig, ente så er de som jobber på support late eller så trenger der flere ansatte på support. Her ville jeg gjort som andre banker som ha alternativ om å ringe opp igjen. Hadde jeg ikke vært NITO medlem hadde jeg aldri valgt Nordea som bank dessverre. Jeg ønsker ikke høre beklager men at dere tenker på dette og ville utvikle dere til et bedre bank

Svar fra Nordea Bank
17.11.2023 09:49

Hei Sahand! Takk for omtalen din! Vi jobber daglig med å utvikle mobilbanken, og gjør stadig endringer etter tilbakemeldinger fra deg og andre kunder. Når det kommer til bank i butikk, så er dette noe vi har fått på plass denne uken. Så nå kan du sette inn, og ta ut penger hos Norgesgruppen sine butikker. Køen på kundeservice har de siste månedene vært altfor lang, og jeg kan love at det ikke er latskap hos kundeservice som er årsaken. Heldigvis ser vi nå at kø tidene stort sett er mye lavere. /Ole

En grei storbank som tilbyr det meste, men nettbanken er svært skuffende

Omtale av  David M. D

Positivt: 1.Apple Pay 2. God kundeservice som er tilgjengelig helt til 21:00. 3. Attraktive renter. Per november 2023 tilbyr Nordea høyest BSU rente av alle storbankene. Sparekonto rente er også grei fra og med 0 kr. Negativt: 1. Tilbyr ikke bank i butikk. Det er svært frustrende å ta buss Nordea sitt kontor for å sette inn eller ta ut penger, kontra gå til nærmeste dagligvarebutikk. 2. Utdatert nettbank som er uoversiktlig og umoderne. Det kan være frustrende å finne fram i nettbanken og den har mange bugs. For eksempel hvis man trykker på en tjeneste i menyen så blir man logget ut plutselig. I tillegg hvis man skal gjøre en utenlandsbetaling så blir man sendt til den "gamle" nettbanken som ser ut som noe fra 2005. Det virker rett og slett som at den "nye" nettbanken fungerer som et layer/front-end, hvor nettbanken egentlig bruker samme back-end (motor)som den "gamle" (egentlige) nettbanken. Etter min mening trenger Nordea sin nettbank en helt ny design fra scratch som bruker en mere modern back-end motor. 3. Null rente på brukskonto. 4. Gebyr på minibank tjenester.

Svar fra Nordea Bank
09.11.2023 10:12

Hei David! Takk for en fin og konstruktiv tilbakemelding! Det er godt å lese at du ikke er bare missfornøyd med tjenestene våre. Når det gjelder det negative kan jeg informere om at vi jobber med å bli en del av bank i butikk tjenesten, og håper det snart er på plass. Den nye nettbanken kjører på en mer moderne back-end motor, men vi har ikke fått flyttet over alle tjenester fra gammel nettbank. Dette gjør at en av og til kastes ut, og jeg kan forstå at dette føles tungvint. De fleste tjenester er flyttet over, men det gjenstår noen store, slik som betalinger til utlandet. Denne flyttes forhåpentligvis også om ikke så altfor lenge over til ny tjeneste. /Ole

Veldig fornøyd

Omtale av  Svein H. L

Har vert kunde i denne banken siden den het Kredittkassen og er meget fornøyd med service og ansatte som jeg har hatt kontakt med oppigjennom ca 30 år var først kunde i avdeling Hov nå i avdeling Gjøvik treffer bare hyggelige mennesker der

Svar fra Nordea Bank
06.11.2023 14:37

Hei Svein! Dette var utrolig hyggelig å lese🤩 Takk for denne tilbakemeldingen og ikke minst; takk for at du har vært kunde hos oss så lenge💙 /Andrine

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

Grusom nettbank-løsning

Omtale av  Helge S

Grusom nettportal. Enkelte ting fungerer rett og slett ikke! Som f.eks å få listet utgående transaksjoner for en periode. Foruten det er det så mange ujevnheter og irritasjonsmpmenter å påpeke at det ikke ikke er plass til å nevne alt her. Bare noen eksempler: - Når man vil registrere en betaling, ligger kontoene i nedtrekkslisten tilfeldig usortert, ogsom standard en konto som jeg ikke bruker. Rekkefølgen på kontoer i oversiken kan endres, men påvirker ikke nedtrekksmenyen. - Transaksjonshistorikk for en konto velges ved å klikke på konto. Hvis man vil søke i en annen konto, må filtere legges inn på nytt! Filtrering på utgående transaksjoner fungerer for øvrig ikke, så det hele er uansett en vits. Kontoutskrifter vil man kanskje forvente å finne under "Økonomi" i menyen. Men, nei dette ligger under bruker-menyen, der man normalt forventer profil-relaterte ting. - Kontoutskrift er et kapittel for seg. Alle kontoer er sauset sammen i ett dokument. Det gjør det ikke bedre at navn på kontoer mangler på utskriften. Det som fungerer noenlunde bra er hjelpe-chatten. Selv om roboten er ubrukelig, så får man raskt kontakt med en person. Jeg ble overført som kunde fra Nordea Direct. Overgangen var ikke særlig smidig. Fra den ene dagen til den neste fungerte ikke lenger de gamle VISA og Mastercard, og heller ikke betalingsavtaler. Noe som blant annet resulterte i hundrevis av kroner i gebyrer, plunder med parkerings-apper, bussbiletter, vipps,... etc. Autogiro-avtaler som sluttet å virke, multiple autogiroavtaler,... Rett og slett masse rot, ekstraarbeid og ekstra kostnader. Og gjett hvem som må betale og rydde opp?

Svar fra Nordea Bank
31.10.2023 19:54

Hei Helge! Dette var ikke hyggelig lesning hva angår vår nettbank. Nå skal de sies at det i de siste par månedene har blitt gjort store endringer i søkefunksjonen slik at det skal bli lettere å søke både på dato, og på utgående og innkommende transaksjoner. Vi har uansett en vei å gå her, og jobber daglig med å utbedre hele nettbanken i sin helhet. Når det kommer til overgangen fra Nordea Direct til Nordea skal det ha vært sendt ut mye informasjon om nye kort, og kontoer. Det er beklagelig om ikke denne informasjonen har truffet deg. Tusen takk for en fyldig tilbakemelding. /Ole

Nylig byttet, storfornøyd.

Omtale av  Anders T

Knirkefri overføring fra DNB, super hjelp og personlig oppfølging. Oversiktlig nettbank og mobilbank som stadig er i utvikling.

Svar fra Nordea Bank
27.10.2023 10:43

Hei Anders! Så godt å høre at du er fornøyd etter bytte! Vi jobber hverdag med å utvikle både mobilbanken og nettbanken, og håper snart det kommer enda flere nyttige funksjoner på plass! 😊 /Ole

Nordea Bank har 442 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Nordea Bank mener

Nordea Bank

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR