Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
Nordea Bank
1.7
442 verifiserte omtaler

Nordea Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

Nordea Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.7
Dårlig
442 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#116
Forferdelig
Nordea Bank er rangert
#116 av 118 dagligbanker
18%
Dårlig
18% anbefaler Nordea Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.

Utforsk 442 omtaler om Nordea Bank

FILTRER OMTALER
49
20
22
50
301
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Nordea Bank
Nordea Bank har 442 verifiserte omtaler på Bytt.no

Dessverre er 1 stjerne laveste mulig

Omtale av  Eck F

Dessverre er 1 stjerne laveste mulig, skulle gjerne ha gitt 0 (null). Eneste mulighet for kontakt med banken er over telefon. TELEFON? Ingen mulighet for sikker digital kommunikasjon, bare en helt ubrukelig chatbot. Det er rett og slett ikke mulig å få fikset ting. Nordea ønsker ikke kunder tydeligvis. Når jeg har tømt den siste kontoen (selv det er vanskelig) hos Nordea er jeg ute. Hva som er bra med Nordea: Absolutt ingenting. ALDRI mer.

Svar fra Nordea Bank
05.10.2023 15:02

Hei😊 Så utrolig leit å høre at du ikke er fornøyd med oss. Vi brenner for gode kundeopplevelser og ønsker alltid nye kunder. Vi har sikker chat som man åpner fra Nettbanken eller Mobilbanken, og dersom man skriver "menneske" til chatboten som kommer først så vil man deretter bli videreført til kundebehandler. Vi har også sikker melding i Nettbanken/Mobilbanken der man kan skrive til oss og få svar etter 1-3 virkedager. Denne tjenesten finnes under Hjelp -> Meldinger. /Andrine

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Dårlig behandlet

Omtale av  Ketil

Meget skuffende, dem vist ikke inntrese får sett ned renten når jeg ringt dem. Jeg byttet fra Sparebank 1 midt , angre på det no. Anbefaler ikke Nordea

Svar fra Nordea Bank
05.10.2023 15:18

Hei Ketil😊 Dette var leit å høre. Setter pris på din tilbakemelding. /Andrine

Styr unna

Omtale av  Alex

Øker renten hver måned, opptrer arrogant, er uprofesjonelle, og lyver deg rett opp i trynet.

Svar fra Nordea Bank
15.09.2023 14:32

Hei, Alex. Takk for din omtale. Renten har i den siste tiden økt som en følge av, og i takt med, Norges Bank sin styringsrente. Denne økningen har påvirket alle våre lånekunder, og du skal ha fått beskjed om hver enkelt renteendring 6 uker før endringen. Dersom du ikke er fornøyd med din avtale med oss, så oppfordrer vi alltid å ta kontakt med oss, så skal vi alltid se på hva vi kan gjøre for deg. Jeg kjenner meg ikke helt igjen med beskrivelsen din av oss, da vi er svært opptatte av å være behjelpelig og stille vår kompetanse om finans og bank tilgjengelig for våre kunders beste interesse, på en hyggelig måte. Du skal også forvente at vi opptrer ansvarlig ved at vi holder det vi lover. Vi skal på ingen måte opptre arrogant, uprofesjonelt, eller å lyve til noen av våre kunder. Om du har en annen erfaring etter å ha vært i kontakt med en av mine kolleger, så håper jeg du kan ta kontakt med vår kundeservice så vi kan få rettet opp i dette så fort som mulig. /Mikael

Gra greit til kass..

Omtale av  Ed

Vært kunde i mange år. Sittet nå i ventekø i 48 minutter (og venter fortsatt).. Robot sa over 15 minutter... intet tilbud om å "ringe tilbake".. Snart en time bortkastet å høre på ringelyd..

Svar fra Nordea Bank
12.09.2023 08:07

Hei Ed, Takk for at du har tatt deg tid til å skrive en omtale. Vi har over en lengre periode hatt, og har fremdeles, ventetider hos kundeservice vi ikke ønsker å være bekjent med. Det jobbes iherdig med å besvare alle som ønsker å komme i kontakt med oss både på telefon, via chat og gjennom meldinger i Nett- og Mobilbank. Jeg må bare beklage at du har måttet vente lenge i telefon for å komme gjennom til oss, sånn skal det naturligvis ikke være. Jeg håper du etterhvert fikk svar og den hjelpen du trengte fra kundeservice. /Steffen

Utrolig dårlig kundeservice

Omtale av  Geir B

Jeg har vært trofast kunde hos Nordea helt siden jeg åpnet konto på Blindern i 1973. (Kreditkassen het det den gangen). Den gangen hadde jeg kontaktperson som jeg kunne møte personlig og som jeg kunne ringe. Hun kjente meg igjen på stemmen. Vel, det var den gang. Nå er det omtrent umulig å få tak i noen. Sist jeg ringte var det 65 minutters anslått ventetid. Man kan lure på hva de ca. 27'000 ansatte i Nordea driver med. I fjor var jeg i kontakt med en rådgiver om muligheten for boliglån. Etter et par runder med meldinger ble det helt stille i den andre enden. Jeg er tydeligvis ikke en prioritert kunde. Jeg la låneplanene på is inntil for et par uker siden. Jeg chattet med en rådgiver, og mens vi chattet bare brøt hun forbindelsen uten varsel. Hørte ikke noe mer fra henne. Jeg prøvde deretter å sende inn lånesøknad digitalt, men siden jeg er bosatt utenfor Norge og ikke har norsk mobiltelefon, måtte jeg bruke min sønns mobilnr. Etter en del om og men ble jeg tilslutt oppringt av en rådgiver som snakket med en så kraftig dialekt at jeg hadde skikkelige problemer med å oppfatte hva som ble sagt. Det som jeg klarte å få ut av samtalen var at jeg bare kunne glemme å få boliglån i Nordea siden jeg er bosatt utenfor Norge. Jeg er fortsatt norsk statsborger og jeg leverer skattemelding i Norge, men det hjelper ikke. Vel, da er det vel bare å bytte bank, da. Nordea er rangert som nr. 115 blant 117 norske banker med tanke på kundetilfredshet. Jeg begynner å forstå hvorfor.

Svar fra Nordea Bank
12.09.2023 12:05

Hei Geir, Tusen takk for at du har tatt deg tid til å skrive en omtale til oss. Jeg vil først og fremst starte med å takke deg for et langt kundeforhold hos oss, det gleder oss veldig å høre at en har vært kunde over en periode på mange år. Tiden har endret seg siden 1973 og bank er ikke det samme som det tidligere var - både på godt og vondt. Det er svært beklagelig at du har hatt en dårlig opplevelse med kundeservice hos oss, dette er ikke sånn vi ønsker å fremstå ovenfor våre kunder. En medarbeider skal ikke bryte eller avslutte en chatdialog før samtalen er over, i mange tilfeller skyldes en brutt chat ustabil nettverksforbindelse - hvorvidt dette var tilfelle her blir bare spekulasjoner fra min side, beklagelig er det uansett. Tilbakemeldingen og svaret du har fått fra min kollega med dialekt er riktig, vi tilbyr dessverre ikke muligheten for boliglån når en er bosatt utenfor Norge, her krever vi folkeregistrert adresse i Norge for å vurdere dette. Det er leit om du nå vurderer en ny bankforbindelse med bakgrunn i dette, våre dører er naturligvis åpne og du ønskes hjertelig velkommen tilbake om våre veier skulle krysses igjen. /Steffen

Få oversikt over din gjeld
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!
Se gjeldsoversikt
Få innsikt Se hva bankene ser

Svarer ikke på henvendelser

Omtale av  Anonym

De svarer ikke på meldingene mine i nettbanken. Tre(!) hele uker siden jeg sendte melding. Har derimot opplevd raske svar før, men det virker som om alle har sluknet på kontoret. Hva er det som foregår?? Har SpareBank 1 konto og kort klart, og veien over dit begynner å bli meget kortere nå. Vært kunde i Nordea siden 1998!

Svar fra Nordea Bank
08.09.2023 15:08

Hei, Takk for anmeldelsen, og takk for bekymringen. Vi er heldigvis ikke kjent med at noen har sluknet på kontoret. Veldig gøy å lese at du har vært kunde hos oss siden 1998, og håper at du fortsatt ønsker å bli hos oss. Normalt skal du få svar fra oss på meldinger i nett- og mobilbanken innen 5 virkedager. I skrivende stund så ser det ut som at vi skal være godt innenfor den normale behandlingstiden. Dersom vi ikke har svart deg på tre uker, så må jeg bare beklage. Da er det nok noe som ikke har gått helt etter planen her. Send gjerne en ny melding til oss, så skal vi kunne gi deg et svar innen 3-5 dager😊 /Mikael

Dårleg service og ingen økonimiske tips

Omtale av  Frank T

Hadde Gjensidige bank og var fornøgd, så vart det Nordea Direct som fungerte, men etter at det så vart Nordea bank har det meste gått i kjellaren. Styr unna!

Svar fra Nordea Bank
08.09.2023 10:01

Hei Frank😊 Takk for omtale. Så utrolig leit å høre at du er misfornøyd med oss. Vi jobber for å oppnå gode kundeopplevelser og yte god service hver dag. Jeg håper du er villig til å gi oss en ny sjanse slik vi får mulighet til å rette på inntrykket ditt. /Andrine

Nordea Bank har 442 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Nordea Bank mener

Nordea Bank

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR