Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
Nordea Bank
1.7
446 verifiserte omtaler

Nordea Bank omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Nordea Bank opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

1.7
Dårlig
446 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#114
Forferdelig
Nordea Bank er rangert
#114 av 116 dagligbanker
17%
Dårlig
17% anbefaler Nordea Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med én søknad gjennom Lendo
Eksempelrente: Eff. rente 5,69 %. 2,5 mill o/20 år. Kostnad kr 1.643.480. Totalt kr 4.143.480.

Utforsk 446 omtaler om Nordea Bank

FILTRER OMTALER
49
20
22
51
304
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Nordea Bank
Nordea Bank har 446 verifiserte omtaler på Bytt.no

Et sant H....

Omtale av  Pål

Jeg ble lurt inn som Nordea kunde via fagforeningen og et påfølgende introduksjons møte om Premium kunde program på Teams. Alt var rimelig Premium frem til huslånet ble flyttet over. Deretter har jeg følt meg direkte uønsket som kunde. Her er noen av høydepunktene man kan oppleve som Premium kunde hos Nordea: Rådgiver fjernes regelmessig fra deg som kunde og det er din oppgave å avdekke dette. Gjerne ved at den gamle rådgiveren blir lei av antallet oppringinger fra deg og svarer selv om han er på ferie. Man kan få ny rådgiver, men dette krever hyppig kontakt og masing hos kundeservice via nett og telefon som ofte har timelang ventetid. Til slutt kan man også bli kontaktet av noen som svarer deg ut, men som faktisk ikke blir din nye rådgiver. Dette oppdager man når det passer som best (altså neste gang du trenger en rask avklaring på noe). At man fint klarer seg uten Premium-rådgiver i over et halvt år, så lenge man har uendelig med ledig tid til å kaste vekk i telefonkø. Fornyet søknad om mellomfinansiering i bankens "vanlige" kø med et par ukers behandlingstid, siden neste Premium-rådgiver mener dette er raskeste måte (den første stempla unna på et blunk). Høyteknologiske meldinger sendt fra nettbank til bank og som ikke svares ut før man ringer til bankens hustelefon for å gjør de oppmerksom på at her er det faktisk ingen hjemme.... Fulle runder på bankes Premium ringe sløyfe, hvor første oppringing blir avsluttet med "vet ikke, jeg jobber ikke med dette" og neste med et skråsikkert, men direkte feil svar. En virkelig horribel og umoderne nettbank, hvor noen funksjoner sender deg til den gamle. Fravær av "straks overføring" fra bankkonto, men det reklameres med at man kan motta fra andre banker (det skal da ikke stå på funksjoner). Skal man sende noe selv henvises man til Vipps. Mest trolig ikke bankens beste rente (men hvem vet?) Etter å ha grundig evaluert den nok så stressende prosessen med mellomfinansiering, kjøp, flytting og salg i nedgangstider. Har jeg kommet frem til at den mest stressende, imiterende og uprofesjonelle aktøren i dette sirkuset var.... Nordea.. Gratulerer, jeg kommer mest trolig til å bytte ut hele Premium programmet med en fungerende Bank-App.

Svar fra Nordea Bank
24.05.2023 09:21

Hei Pål, Tusen takk for at du har tatt deg tid til å skrive en god og konstruktiv tilbakemelding til oss. Jeg vil først og fremst starte med en beklagelse på vegne av oss i Nordea, basert på opplevelsen du har hatt forstår jeg veldig godt at du ikke er fornøyd - en prosess og behandling som beskrevet skal vi naturligvis ikke være bekjent med. Som Premiumkunde hos oss i Nordea har du din egen personlige rådgiver med informasjon om vedkommende tilgjengelig i Nettbanken, med mindre rådgiver avslutter sitt arbeidsforhold skal ikke rådgiver byttes, dette skal bare skje på kundens initiativ. Våre Premiumkunder har også høyest prioritet hos kundeservice hvor en raskt skal få svar, uavhengig av når en kontakter oss i løpet av åpningstiden - om du har opplevd lang ventetid på telefon og chat er det svært beklagelig, her kan det være ulike årsaker til at du ikke har hatt riktig prioritering i køen. Vi skal være en trygg og god partner i de ulike livshendelsene en har der salg og kjøp av ny bolig er svært vesentlig, stresset du har måttet føle på gjennom denne prosessen er under enhver kritikk - her er det vår jobb som bank å være i forkant hvor du som kunde ikke skal måtte purre gjentatte ganger. Jeg tar naturligvis videre din tilbakemelding til oss slik at vi kan gjennomgå våre rutiner. /Steffen

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Elendig kundebehandling i Nordea.

Omtale av  Kjetil K

Ved overgang fra Nordea Direct må kundene spille etter Nordeas strenge regler. Selv om ID på Mobil fortsatt eksisterer hos Nordea fungerer denne ikke - jeg får feilmelding: 01DC-C167. Heller ikke aksepteres kodebrikke-identifisering. Det er over 70 - 80 minutters ventetid på kundetelefonen. Jeg har fått nytt bankkort med nytt kontonummer. Hvorfor kunne jeg ikke beholde gammelt kontonummer? Nå må jeg gi beskjed til alle mine leverandører, Vipps, EasyPark, m.fl., Nav, Storebrand og DnB (pensjon). 12 Nordeafakturaer på gebyr pr år i stedet for 1. m.m. Dette er en dårlig måte å si velkommen til Nordea. Lange ventetider på telefon skyldes nok at mange av de 100.000 som ble flyttet fra Nordea Direct til Nordea opplever det samme som meg. Nordea Kundeservice var ikke forberedt på denne klagestormen fra kunder. med hilsen Kjetil K.

Svar fra Nordea Bank
24.05.2023 09:35

Hei Kjetil K, Tusen takk for at du har tatt deg tid til å skrive en omtale til oss! Det er leit å høre at du har hatt problemer med Nett- og Mobilbank etter overgangen fra Nordea Direct til oss, her skal vi selvsagt få hjulpet deg videre. Pågangen til kundeservice har vært større enn først antatt etter migreringen, vi har satt inn tiltak og forventer å se effekt av disse veldig snart. Kundeservice hos oss er åpen søndag - fredag mellom 08.00 - 21:00, og lørdager mellom 08:00 - 17:00 både på telefon 232 06001 og via chat. Feilmeldingen du opplever indikerer at du ikke lengre har en aktiv avtale for BankID på mobil, denne avtalen avsluttes dersom du bytter bytter mobiloperatør eller SIM-kort, tjenesten vil ikke kunne lastes ned på nytt grunnet utfasing av BankID på mobil. Dersom du hadde vanlig BankID fra Nordea Direct kan du laste ned og aktivere BankID-appen, denne vil både erstatte BankID på mobil og bruk av den vanlige kodebrikken. Ved oppkjøpet av Gjensidige Bank i 2019 ble det besluttet at navnet på banken skulle endres til Nordea Direct i februar 2020, endring av kontonummer var ikke nødvendig ved navnbytte på banken. Det er nå gjennomført en teknisk migrering av Nordea Direct og Nordea hvor det ikke var mulig å overføre kontonummer hos dem til oss, det er derfor opprettet nye konti - tilsvarende de en har hatt hos Nordea Direct. Da en har fått nye kontonummer er det viktig at en informerer de en mottar penger fra om dette, som for eksempel arbeidsgiver, Skatteetaten også videre. /Steffen

Nordea Billån. Absolutt NULL oversikt!

Omtale av  Rolf E

Dette er helt krise i 2023. Det er nesten ikke mulig å finne noen informasjon om mitt billån noen steder. Det eneste jeg kan finne er en liten rubrikk på en nettside som i bitteliten skrift viser restbeløp. Ingen nedbetalingsplan, ingen fakturaer, ingenting. Kan ikke forstå at dette er lovlig idag med diverse hvitvaskingslover og reguleringer. Også RIS til NAF som bruker dette som medlemsfordel. Lurer på om dette er en bevisst strategi for å villede kundene. FY!

Svar fra Nordea Bank
24.05.2023 09:43

Hei Rolf E, Det er leit å høre at du har dårlige opplevelser med Nordea Finance i forbindelse med billånet du har hos dem. Per i dag har de ikke en plattform hvor du kan logge inn for å se lånet og videre informasjon, dette er dog noe som jobbes med fra deres side. Dersom du logger via "Kontakt og meldinger" via deres hjemmeside http://nordeafinance.no vil du se nedbetalingsplan på siste mottatte brev om renteendring, denne kan brukes om det skulle være ønskelig. Er det ikke mottatt faktura fra dem må dette naturligvis ses nærmere på, her vil jeg anbefale deg å kontakte Nordea Finance på telefon 232 06021 slik at de kan undersøke dette for deg. /Steffen

Nettbank

Omtale av  Turid Ø

Nettbanken er ofte nede, og den nye app ide er veldig tungvinn. Ellers er det en ok bank.

Svar fra Nordea Bank
23.05.2023 14:45

Tusen takk for tilbakemeldingen din Turid! 😊 Vi jobber på spreng med å holde nettbanken oppe, og jeg håper appen føles bedre etterhvert./Ole

Nettbank

Omtale av  Kari

Kommer til å skifte bank. Alle disse «forbedringene» er rotete og uoversiktlige

Svar fra Nordea Bank
15.05.2023 17:21

Hei Kari. Så leit å høre at du er misfornøyd med oss. Takk for tilbakemeldingen din😊 /Andrine

Søk boliglån hos flere banker
Søk boliglån hos flere banker med Lendo
Send én boliglånsøknad til flere banker. Se om du kan spare på å refinansiere boliglånet ditt hos en annen bank.
Eksempelrente: Eff. rente 5,69 %, lånebeløp 2 500 000 kr, nedbetalingstid 20 år, kostnad: 1 643 480 kr, totalt: 4 143 480 kr
Søk boliglån
Tilgjengelig kundeservice Helt uforpliktende

Elendig, dyrt, vanskelig

Omtale av  Morten L

Vi ville flytte ett av lånene vi har hos Nordea over til en annen bank, for der fikk vi bedre vilkår. Men det fikk vi ikke lov til, men Nordea kunne gi tilbud. Men før det så måtte vi være klar over at vi kom til å bli kredittvurdert..! Det måtte vi være klar over. (som at dette var noe problem). Vi er to voksne med gode jobber, veldig god økonomi og er veldig gode lånetakere og har høy inntekt, men jeg ble møtt med en skepsis og en mistro som jeg aldri har opplevd. Serviceinnstilling? Finnes ikke. Nordea skal du bare holde deg langt langt unna. I Sbanken kan vi søke på nett å få lån og alt er hel-automatisk. Men i Nordea skal du bestille tid (kanskje neste uke) for å få et møte med en kunderådgiver som skal vurdere deg. Nei, gå et annet sted.

Svar fra Nordea Bank
11.05.2023 15:23

Hei Morten. Så leit å høre at du har hatt denne dårlige opplevelsen med oss, da kundene våre virkelig ikke skal oppleve å bli møtt slik. Dette er virkelig beklagelig på det sterkeste. Dersom du er villig til å gi oss en ny sjanse, så setter vi veldig stor pris på om du kontakter oss på Chat eller ringer 232 06001 på nytt. Håper du vil få en bedre opplevelse med oss og kan få et annet syn på oss som samsvarer med våre verdier som Bank og Kundeservice. /Andrine

Møkk kundeservice på alle plan

Omtale av  Jaeger

Vi har boliglånet vårt hos Nordea, det må være den største tabben vi har gjort her i livet. Kundeservicen er forferdelig! Har prøvd å komme i kontakt med dem ved flere anledninger og de gangene man faktisk får kontakt er de er nedlatende, frekke og utrolig lite behjelpelige. Fikk beskjed om at vi ville bli kontaktet av en rådgiver, etter 10 arbeidsdager hadde vi fremdeles ikke blitt kontaktet og når vi da kontaktet banken og endelig fikk prate med en rådgiver var hun også nedlatende, ubehjelpelig, småfrekk og ønsket hvertfall ikke å gjøre noe som helst som hadde med rådgivning å gjøre. Anbefaler ingen å benytte denne banken. Har man et spørsmål eller trenger veiledning kan man like herlig gå ut på et jorde å spørre en stein i gjørma så får man akkurat like mye hjelp og veiledning, eneste forskjellen er at steinen ikke behandler deg som møkk.

Svar fra Nordea Bank
07.05.2023 12:43

Hei Jaeger, Tusen takk for at du har tatt deg tid til å skrive en omtale. Jeg vil først starte med å si at dette var utrolig trist lesning, dette er overhodet ikke en kundeservice vi kan vedkjenne oss, våre kunder skal ikke bli behandlet på denne måten. Alle våre kunder som kontakter oss skal føle seg velkommen og ivaretatt, beskrivelsen du kommer med av både kundeservice og rådgiver kjenner jeg meg virkelig ikke igjen i, om dette faktisk har vært tilfelle kan jeg ikke annet enn sterkt beklage på vegne av oss i Nordea. Jeg kjenner ikke til den konkrete saken eller bakteppet i denne situasjonen, men vi ønsker selvsagt å rette på inntrykket om du vil gi oss en sjanse. Du er hjertelig velkommen til å sende oss en melding via Nettbank, chatte med oss eller ringe på telefon 232 06001 - her skal vi gjøre det vi kan for å hjelpe deg. /Steffen

Nordea Bank har 446 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Nordea Bank mener

Nordea Bank

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR