Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Nordea Bank
1.7
442 verifiserte omtaler

Nordea Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

Nordea Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.7
Dårlig
442 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#116
Forferdelig
Nordea Bank er rangert
#116 av 118 dagligbanker
18%
Dårlig
18% anbefaler Nordea Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.

Utforsk 442 omtaler om Nordea Bank

FILTRER OMTALER
49
20
22
50
301
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Nordea Bank
Nordea Bank har 442 verifiserte omtaler på Bytt.no

Skuffer stort at jeg ikke får satt inn penger i butikk! Det er bare tull!!

Omtale av  Alex

Hvorfor får ikke man satt inn penger i butikk ! Det er bare tull! Jeg byttet nettopp til Nordea bank fra Dnb men nå flytter jeg tilbake til Dnb fordi de har har den ordningen. Nordea dere burde våkne opp.

Svar fra Nordea Bank
16.03.2023 08:56

Hei Alex, Tusen takk for tilbakemelding. Vi tilbyr fremdeles ikke kontanttjenester i butikk, men dette er til vurdering. Om du skal sette inn kontanter må du bruke din nærmeste innskuddsautomat. Du finner oversikt over automater og åpningstider her: www.nordea.no/kos /Kaja

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

OK til det meste men noe burde forbedres

Omtale av  Bjørn T

Det gjelder personkonto og det meste fungerer OK, men det jeg er misfornøyd med er at jeg ikke lenger kan laste ned månedlige kontoutskrifter. Det fikk man tidligere. Jeg kan bare laste inn bevegelsene på skjermen men ikke lagre eller skrive ut. Utføringen av kundeoppdatering var også vanskelig å finne fram i og var avhengig av hjelp på telefon. Det resulterte i forsinket oppdatering med sperring av kontoen uten varsel som følge. Det er også en glipp i bank ID appen som noen ganger gjør den utilgjengelig ved kortbetaling til utlandske selskap

Svar fra Nordea Bank
16.03.2023 08:51

Hei Bjørn, Tusentakk for omtale. Vi setter pris på all tilbakemelding slik vi kan forbedre produktene og tjenestene vi tilbyr. Jeg vil gjøre deg oppmerksom på at det fremdeles er mulig å laste ned kontoutskrifter som tidligere. Om du trenger veiledning vil jeg anbefale at du tar kontakt med kundeservice på Chat eller telefon. /Kaja

Får ikke kontakt med bankid på i-PAD .. ved oppringing etter xxxxxx valg , endelig en stemme som ber

Omtale av  Esther

Jeg har vert kunde siden det var kredittkassen, og hadde hyggelig kundekontakt m.m. Nå er all service borte, kunden , vi må utføre alle oppdrag selv....

Svar fra Nordea Bank
16.03.2023 08:39

Hei Esther, Det er leit å høre at du opplever at all service er borte. Mange tjenester kan nå utføres selv, som for mange oppleves positivt. Dersom man har problem med å utføre enkelte tjenester selv, eller dersom man ønsker veiledning vil vi selvfølgelig bistå med hjelp over Chat eller på telefon 232 06001. /Kaja

Får ikke kontakt med bankid på i-PAD .. ved oppringing etter xxxxxx valg , endelig en stemme som ber

Omtale av  Esther

Jeg har vert kunde siden det var kredittkassen, og hadde hyggelig kundekontakt m.m. Nå er all service borte, kunden , vi må utføre alle oppdrag selv....

Svar fra Nordea Bank
24.03.2023 09:45

Hei Esther! Dette var ikke hyggelig lesning. Vi skal selvfølgelig være tilgjengelig for å hjelpe deg både på telefon og chat. Når du ringer oss er det tastevalg 5 som gjelder på telefonnummer 23206001 for å komme til Kundeservice. Jeg håper du kommer igjennom til oss, og får hjelpen du trenger. /Ole

Har billån og pensjonssparing hos Nordea..

Omtale av  Håkon

Arbeidsgiver benytter Nordea for pensjonssparing, og jeg for billån. Jeg har absolutt ingen forståelse for hvordan Nordea klarer å gjøre informasjon så lite tilgjengelig. På sett og vis greit nok med pensjonssparing, der logger jeg inn på Nordea liv, så fonner jeg det meste av info. Men billån..? Det gir jeg som regel opp å finne restansesum, nedbetalingsplan osv.. Jeg har lastet ned appene Nordea og Nordea Direct, men der får jeg ikke logget inn da jeg mangler hovedkonto. Logger da inn på nett, men må være både tålmodig og ha tunga rett i munnen for å finne riktig innloggingskanal. Det burde vel ikke være så vanskelig å samle all kundeinformasjon under samme innloggingsside eller app? Dette er første og siste gang jeg benytter Nordea på privaten.

Svar fra Nordea Bank
10.03.2023 16:01

Hei Håkon! Dette var ikke helt hyggelig å lese. Nordea Finans, og forsåvidt Nordea Liv er egne selskaper, og derfor har de også egne flater hvor en logger inn. Går du til www.nordeafinance.no, og så logger inn på "Min Finansiering" skal du få opp betalingsplanen din. Ligger ikke saken din her, så er en nødt til å kontakte Nordea Finance direkte på telefon 232 06021. /Ole

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

Bankautomaten spiste pengene mine

Omtale av  Gosia

Jeg skulle ta ut 600kr i Nordeas bankautomat. Pengene kom aldri ut og jeg ringte Nordea for hjelp. Fikk beskjed om at pengene skal komme tilbake på konto. Etter 2 uker var pengene fortsatt ikke tilbake. Jeg ringte på nytt og fikk samme beskjeden. Dette er nå 1,5 måned siden, og pengene er fortsatt ikke tilbake :)

Svar fra Nordea Bank
07.03.2023 19:48

Hei Gosia! Det er absolutt ikke slik det skal være. Om du er kunde av oss i Nordea må jeg be deg ta kontakt på nytt med oss på chat, så skal vi få sendt beskjed til de som styrer minibankene våre. Er du kunde i annen bank er det den banken du må kontakte. Så vil de kunne sende reklamasjonskrav til oss. /Ole

Ubrukelig nettbank, ingen utsikter til forbedring

Omtale av  Vilde

Kontekst: jeg har vært Nordeakunde siden foreldrene mine åpnet en konto til meg når jeg var 1 år, jeg har vært kunde i 40 år. I sommer (2022) rullet Nordea ut den nye nettbanken sin, uferdig med bugs og mangler på funksjoner som er hendig for daglig håndtering av nettbanken. Jeg har klaget og etterspurt en timeline på når dette skal fikset, og fått lite hjelpsomme svar som til tider grenset til overlegenhet fra kundeservice. Jeg har blitt bedt om å finne meg i manglene, de påpekte hvor stygg den gamle nettsiden var og pen den nye er, og når jeg varslet om den verste buggen de har (man blir logget ut i hytt og vær uten forvarsel, noen ganger har jeg ikke fått være pålogget mer enn 30 sekunder) at jeg heller skal bruke mobilbank (som mangler de samme funksjonene jeg etterspør i nettbanken. Altså... Det er svaksynte og eldre mennesker som må bruke nettbasert bank, å be alle bruke mobilbank fordi Nordea ikke greier å rulle ut en ferdig utviklet nettbank uten bugs er helt utrolig. Dette er helt uakseptabelt. Jeg kommer til å bytte bank.

Svar fra Nordea Bank
18.02.2023 08:29

Hei Vilde! Dette var ikke hyggelig lesning, og det virker som du har hatt en kundeopplevelse vi ikke ønsker å være bekjent med. Basert på det du skriver her forstår jeg godt at frustrasjonen er stor, både over oss og nettbanktilbudet. Den nye nettbanken ble lansert før alle tjenester og funksjoner var på plass, men der noe manglet ble det linket direkte videre til den gamle nettbanken. Slik er det fortsatt for enkelte funksjoner mens vi utvikler og finsliper ting til den nye nettbanken. Skjønnhet er i øyet som ser, men det spiller naturligvis ingen rolle hvis ikke funksjonaliteten er som den skal. Den automatiske utloggingen er satt til 5 minutter, noe vi er pålagt etter europeisk regelverk. Enkelte kunder har derimot meldt ifra om at utloggingen skjer raskere, men dette skyldes innstillinger lokalt på PC/MAC. I den grad det lar seg gjøre, så skal vi forsøke å bistå med å fikse dette, slik at problemet forsvinner. Det høres dessverre ut som om du ikke har fått tilstrekkelig bistand og service fra oss på dette området, noe som er veldig beklagelig. Selv om du nå skulle være i gang med bytte av bank, så skal du vite at vi setter stor pris på tilbakemeldingen din, og at du er hjertelig velkommen tilbake til oss dersom du skulle bytte bank igjen i fremtiden 😊 /Lasse

Nordea Bank har 442 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Nordea Bank mener

Nordea Bank

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR