Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
Nordea Bank
1.7
442 verifiserte omtaler

Nordea Bank omtaler og erfaringer

Negativ trend

Nordea Bank opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

1.7
Dårlig
442 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#116
Forferdelig
Nordea Bank er rangert
#116 av 118 dagligbanker
18%
Dårlig
18% anbefaler Nordea Bank
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Test din gjeld: Banken ser på dette
Test din gjeld: Banken ser på dette
Få en oversikt over din gjeld og månedlige kostnader, og se hva bankene ser på når de gir boliglån!

Utforsk 442 omtaler om Nordea Bank

FILTRER OMTALER
49
20
22
50
301
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Nordea Bank
Nordea Bank har 442 verifiserte omtaler på Bytt.no

Ekstremt dårlig kundeservice og passe dårlig nettbank

Omtale av  Tone

Kommer ikke igjennom på kundeservice i går eller i dag. Får bare beskjed om at de har stor pågang. Det ringte i 1 time i går før jeg gav opp. Får ikke ordnet det jeg må, siden dette ikke kan ordnes i nettbank, noe det burde kunne.

Svar fra Nordea Bank
06.12.2023 13:05

Hei Tone😊 Takk for din tilbakemelding! Vi har opplevd ekstra stor pågang de siste dagene, noe vi beklager på det sterkeste. Jeg vil tipse om å benytte hele vår åpningstid, og prøve å unngå tidspunkter med økt trykk som er fra rundt kl. 10-15. Vi har åpent 08-21 alle hverdager og søndager, og 08-17 lørdager og røde dager. Du kan også ta kontakt med oss på chat via Mobilbanken/Nettbanken, og skru på varslinger for "Gi meg beskjed om en serviceagent som er klar til å chatte" under "profil". Da vil du bli varslet når en kunderådgiver sitter klar for å hjelpe deg😊 /Andrine

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Nordea Bank?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Elendig kundebehandling,

Omtale av  Per A. A

Kom ikke igjennom etter en time, da ga jeg opp,prøvde i dag og fikk beskjed om at det er stor pågang,anbefales å prøve en annen dag.Det er stadig tull med bankid,og samme problem å få tak i en kundebehandler.Nordea er en bank som ikke bryr seg om kundene sine.

Svar fra Nordea Bank
05.12.2023 13:41

Hei Per😊 Før helgen ble det sendt ut beskjed til kunder med utløpte BankID-avtaler fra tidligere Nordea Direct. Dette førte til ekstra stor pågang de siste dagene, noe vi beklager på det sterkeste! Jeg vil forsikre deg om at kundene våre er det viktigste for oss, og er derfor veldig lei oss for at en slik situasjon oppstod. Håper du er villig til å gi oss en ny sjanse. /Andrine

Umulig kundekontakt

Omtale av  Bent

Nordea har ikke greid å å oppretthold noe av kundekontakt fordelen en hadde med Gjensidige bank før en ble flyttet til Nordea Direct og så igjen til Nordea Bank. Chat som er ubrukelig. Telefon kontakt umulig. Har sittet med tlf fra kl 10:30 til stengetid 21:00, og lyktes kun å få en samtale, der dessverre vedkommende hadde en så dårlig forklaringsevne at det var bare å gi opp. Det blir å må bytte bank.

Svar fra Nordea Bank
05.12.2023 08:40

Hei Bent! Vi har dessverre opplevd mer trykk enn vanlig siste dagene, noe som er svært beklagelig. Vi håper trafikken vil roe seg i løpet av uken og at du er villig til å gi oss en ny sjanse. /Andrine

Ikke-eksisterende kundeservice

Omtale av  Elin

Nordea har ingen fungerende kundeservice. Så stakkars deg hvis du har problemer med innlogging, eller spørsmål om spareprodukter. Det er ingen som svarer på tlf, ingen i den andre enden av chatten. Roboten de bruker til å svare på spørsmål er ubrukelig, og hvis du må snakke med noen fordi innlogg med bank id ikke fungerer, så må du identifisere deg med bank id først - den som altså ikke fungerer.

Svar fra Nordea Bank
05.12.2023 08:46

Hei Elin😊 Takk for din tilbakemelding. Vi har opplevd mer kø på linjene enn normalt siste dagene, noe som beklageligvis går utover kundeopplevelsen. Dette er naturligvis ikke optimalt, og vi håper at trafikken vil gå tilbake til den normale de neste dagene. /Andrine

Nordea ønsker tydelig at kundene skal bytte til annen bank...

Omtale av  Helge

Sikker chat med estimert ventetid på 0 - 2 minutter virker ikke. Jeg ga opp etter en time. Ringe for å få tak i kunderådgiver/ eller noen i det hele tatt, har ventetid så lenge at jeg ga opp etter to timer. Svar på søknad om lån kom etter nesten fire uker etter masse purringer fra meg. Til sammenligning brukte andre banker (som jeg fikk innvilget lån i) 3 virkedager fra min henvendelse på nett til rådgiver ringer og vil ha meg som kunde. Jeg er for øvrig godt etablert med god og sikker jobb, godt med egenkapital og aldri hatt noen form for betalingsanmerkning. Alle kredittsjekker av meg er grønne med klassifisering svært lav risiko. SÅ kort fortalt. NORDEA aldri igjen. Jeg har byttet bank.

Svar fra Nordea Bank
05.12.2023 08:52

Hei Helge! Dette var utrolig lei lesing. Vi beklager på det sterkeste at du har hatt en slik opplevelse hos oss. Pågangen på linjene de siste dagene har vært unormalt stor, så ventetiden har derfor vært vesentlig lengre. Vi jobber hver dag for gode kundeopplevelser og yte god service, så takker for din tilbakemelding. /Andrine

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

Forbedring tips

Omtale av  Sahand

Hei, Det veldig trist hvor langt bak Nordea henger etter med tanken på design/struktur på mobilbank appen. Det veldig vanskelig finne fram på ulike tjenester. Hvorfor dere enda ikke har innskudd via butikker skjønner jeg ikke etter se hva de store banken som sparebanken og DnB gjøre for å gjøre det enkelt for kundene enn innskuddsautomat. Jeg har prøvd ringe support flere ganger der de sier 15min ventetid og ender med legge på for det har gått 40-50min dette er for dårlig, ente så er de som jobber på support late eller så trenger der flere ansatte på support. Her ville jeg gjort som andre banker som ha alternativ om å ringe opp igjen. Hadde jeg ikke vært NITO medlem hadde jeg aldri valgt Nordea som bank dessverre. Jeg ønsker ikke høre beklager men at dere tenker på dette og ville utvikle dere til et bedre bank

Svar fra Nordea Bank
17.11.2023 09:49

Hei Sahand! Takk for omtalen din! Vi jobber daglig med å utvikle mobilbanken, og gjør stadig endringer etter tilbakemeldinger fra deg og andre kunder. Når det kommer til bank i butikk, så er dette noe vi har fått på plass denne uken. Så nå kan du sette inn, og ta ut penger hos Norgesgruppen sine butikker. Køen på kundeservice har de siste månedene vært altfor lang, og jeg kan love at det ikke er latskap hos kundeservice som er årsaken. Heldigvis ser vi nå at kø tidene stort sett er mye lavere. /Ole

En grei storbank som tilbyr det meste, men nettbanken er svært skuffende

Omtale av  David M. D

Positivt: 1.Apple Pay 2. God kundeservice som er tilgjengelig helt til 21:00. 3. Attraktive renter. Per november 2023 tilbyr Nordea høyest BSU rente av alle storbankene. Sparekonto rente er også grei fra og med 0 kr. Negativt: 1. Tilbyr ikke bank i butikk. Det er svært frustrende å ta buss Nordea sitt kontor for å sette inn eller ta ut penger, kontra gå til nærmeste dagligvarebutikk. 2. Utdatert nettbank som er uoversiktlig og umoderne. Det kan være frustrende å finne fram i nettbanken og den har mange bugs. For eksempel hvis man trykker på en tjeneste i menyen så blir man logget ut plutselig. I tillegg hvis man skal gjøre en utenlandsbetaling så blir man sendt til den "gamle" nettbanken som ser ut som noe fra 2005. Det virker rett og slett som at den "nye" nettbanken fungerer som et layer/front-end, hvor nettbanken egentlig bruker samme back-end (motor)som den "gamle" (egentlige) nettbanken. Etter min mening trenger Nordea sin nettbank en helt ny design fra scratch som bruker en mere modern back-end motor. 3. Null rente på brukskonto. 4. Gebyr på minibank tjenester.

Svar fra Nordea Bank
09.11.2023 10:12

Hei David! Takk for en fin og konstruktiv tilbakemelding! Det er godt å lese at du ikke er bare missfornøyd med tjenestene våre. Når det gjelder det negative kan jeg informere om at vi jobber med å bli en del av bank i butikk tjenesten, og håper det snart er på plass. Den nye nettbanken kjører på en mer moderne back-end motor, men vi har ikke fått flyttet over alle tjenester fra gammel nettbank. Dette gjør at en av og til kastes ut, og jeg kan forstå at dette føles tungvint. De fleste tjenester er flyttet over, men det gjenstår noen store, slik som betalinger til utlandet. Denne flyttes forhåpentligvis også om ikke så altfor lenge over til ny tjeneste. /Ole

Nordea Bank har 442 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Nordea Bank mener

Nordea Bank

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR