Meny

Santander omtaler og erfaringer

3,8/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Rådgivning
Middels
2
av 147 innen
bank
52%
anbefaler
Santander
Filtrer omtaler
84
16
5
10
78
Sorter omtaler etter
Viser av 193 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornĂžyd er du med Santander?
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Fornøyd kunde"

Rask behandling Hyggelige kundekonsulenter Jeg bruker korte som en buffeer og det har fungert meget bra .

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Dyktige fagfolk"
1 syns denne omtalen er nyttig

Veldig dyktige kunde behandlere med stor kunnskap som de velvillig deler med sine kunder. En bank for folk flest 👍 Hyggelig å imøtekommende. Hjelper til så fremt det er mulig å enda da forsøker de å hjelpe. Super bank 👍

Sissel N
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Utmerket kundeservice"

Fikk hjelp med en gang Veldig hyggelig og hjelpsom kundeservive Vil absolutt anbefale Santander til andre

Yidnekatchew H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer Ă„ bytte selskap
"Santander er heilt flott men kundebehandleren som jeg har snakket med er forferdelig."
2 syns denne omtalen er nyttig

Kunder behandleren snakket med meg har hatt en samtale med meg på en nedlatende måte. Istedenfor å finne løsning og lytte på hva kunden har å si ,skapte Hun en kommunikasjons mønster der selv samtalen har ble preget av Unødvendig ord veksling. Vedkommende har nevnt gjentatt ganger « nå har jeg sakt dette flere ganger» uttrykk som dette er ikke høre hjem hos en kunde behandler i allefall. Jeg har aldri fått lov å uttrykke meg på en vanlige måte .

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Som forventet"

Forskjellig betingelser hos dere og salgssted. Salgsted «gir» 10 års nedbetaling. Dere gir maks. 7 år

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Fordelen med kredittkort"

Veldig greit med kredittkort, spesielt ved netthandel. Har bare erfaring med Santander og ser ingen til å bytte. Hjelpen er nær når det behøves.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Veldig bra"

Hyggelig og bra service på tlf,litt høy rente på kredittkortet.Veldig skuffet i forhold til billånet og avtalen på autotrekk hvor dere sviktet totalt det blir nå innløst til uken

Arne B. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Det er bra greie konsulenter og snakke med"

Det er bra greie konsulenter bra forståelse om ting er kanskje noen ganger seint og kome fram men i dag kom eg fram med det same Santander kan anbefales på det sterkeste Hilsen Arne birger bjerksetmyr Snoveien 15 B 1363 Høvik

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer Ă„ bytte selskap
"Ok kundeservice"

Ok kundeservic, litt ovenpå og ned holdning men generelt fornøyd. Svarte på de spørsmålene jeg hadde

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer Ă„ bytte selskap
"Syns billånet har for høy rente"

Har kanskje litt å utsette på kundeoppfølging. Renten på billån er for høyt sammenlignet med andre banker

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Er bare så tilfreds med Santander. Kundeservice er helt topp. Er veldig behjelpelig om det skulle oppstå problemer. Kan anbefales på det sterkeste 🙂

Sharaf A. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Bra og takk på dere"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg synest de er veldig bra. Jeg har dårlig å skriver men jeg prøve . Men jeg skal sier dere er best å stole meg. Tusen takk

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Santandervirker desperate"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi drev et bilutleiefirma som gikk konkurs når Covid-19 kom. Noen av bilene vi hadde ble finansiert gjennom Santander og DNB. Så når vi gikk konkurs ble alle bilene hentet av Auksjonen.no. DNB har hele tiden sagt at de venter med krav mot oss til alle bilene er solgt, slik at vi ser hva som står igjen på hver bil når alt er gjort opp med Auksjonen osv. Vi har prøvd å ha dialog med Santander for å samme løsning der. Men da har vi pratet til døve ører. For Santander har en annen praksis hvor de sender alt fortløpende til inkasso. Dette gjør de selv mobilene hos Auksjoner ikke er solgt. Dette medfører at det blir veldig uoversiktlig og vanskelig å forholde seg til de. De svarer heller ikke på mailer hvor vi legger med kvittering av innbetalinger...da har sendt saken til inkasso på det som allerede er betalt!?! Hold dere LANGT unna Santander! De opptrer meget uprofesjonelt og de har null kontroll!! Det er heldigvis andre finans institusjoner som behandler mennesker med respekt og like verd, for det kan de ikke hos Santander.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Følger ikke styringsrenta"
5 syns denne omtalen er nyttig

I min tid som innskuddskunde hos Santander har Norges bank satt opp renta 3 ganger uten at banken har fulgt etter. Ved rentenedgang setter Santander ned renta MER enn Norges Bank. Heretter får dere finne andre å svindle. Så takk for laget. Bankbytte er gjennomført.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Uetisk og lite kundevennlig"
4 syns denne omtalen er nyttig

Dette er banken som setter opp renten hver gang Norges Bank hever, men nekter å justere ned når Norges Bank senker renten til historisk lavt nivå. De gjøre dette på låneavtaler som kunden ikke kan bytte, som f eks billån og privat leasing. Detter er en bank du må holde deg langt unna.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Kreditt blir opprettet på Handlekonto UTEN at du har fullført kjøp/signert dokumenter."

Jeg har brukt mye tid på å få slettet en del av min kreditt for et kjøp som aldri ble gjennomført. Vi skriver august, og den "spøkelses-kreditten" har ligget der siden april - selv etter flere telefoner. Har bare blitt sendt tilbake til forhandler, som igjen sender meg tilbake til Santander. Først i forgårs tok en kundebehandler tak i problemet, og en kollega skulle rydde opp samme dag. To dager etter er ingenting skjedd... :(

Herberth
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Start med KID..."

Ikke er det KID på faktura, og ikke vises kontonummer som Santander i Sbanken. Kommer aldri til å bruke Santander faktura via netthandel igjen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer Ă„ bytte selskap
"Avslutte leasingavtale"
2 syns denne omtalen er nyttig

Helt "umulig og treg" kundeservice. Svar for å villede eller at kunden skal misoppfattes. Elendige vilkår på privatleasingavtale, noe som jeg dessverre signerte kontrakt på.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer Ă„ bytte selskap
"Leasing Santander"
6 syns denne omtalen er nyttig

Vi leaser bil gjennom Santander. HVER gang renten ble satt opp i samfunnet, gjorde Santander dette. Når rentene nå nærmer seg null, driver Santander med villedning og lureri. Fikk beskjed via e-post at rentene ville gå ned. Det skjedde aldri. Ringte kundeservice etterhvert og fikk beskjed om at renten ikke ville settes ned. Supert samfunnsansvar altså! Hold dere unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Kjempefornøyd"

God service. Rask behandling. Hjelper deg med alt over telefon. I tillegg er det kjempegode nettløsninger. Anbefales :)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer Ă„ bytte selskap
"Ingen rentenedsettelse og dårlig kundeservice"
4 syns denne omtalen er nyttig

Ingen rentenedsettelse på lånet mitt. Blir kastet frem og tilbake på kundeservice og får ikke hjelp eller forklaring på hvorfor ikke rente på lånet mitt går ned.

Soppstuing
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer Ă„ bytte selskap
"Dårlig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vanskelig å få tak i. Og en anses som en med betalingsproblemer om en ikke betaler en faktura på 10000kr I følge dem. Skuffet og bedritent firma!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Ikke kontroll på noget som helst"
3 syns denne omtalen er nyttig

Avtaler man med dem, ber dem sende mail på avtalen så gjør de ikke det og notere annet ind. Santander er ikke til og stole på og fraråder alle med låne hos Santander. Enighet er heller ikke noget de veit noget om når det gjelder til få en løsning. De snille når der kommer nye kunder og så bråker det løs mener ting ikke er betalt som er betalt og har bevis, allerede der så viser de de ikke har kontroll.

Harald E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Skjuler rentepraksis"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hadde et kjøp med Kjells Markiser og avtale om 4 mnd betalingsutsettelse. Pris kr 275. Betalt faktura kr 50 000 ved forfall. Allikevel påløp en rentefaktura kr 143 i januar, samt kr 546 i februar. Når jeg endelig kom frem til Kundeservice, fikk jeg en forklaring på når "kampanjeperioden" gikk ut, og at renteberegning er etter denne dato. Kan ikke skjønne annet enn at dette er en snedig måte å få inn gode renter, da jeg tydeligvis skulle ha innbetalt hele beløpet uten at dette var fakturert. Nei, holder meg til gamle, kjente kredittkort hvor det er tydelig hva og når man skal betale.

Misfornøyd
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer Ă„ bytte selskap
"Ringer flere ganger til dagen fra forskjellige nummer!!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg betaler regningene min hver mnd, dog noen ganger et par dager over tiden. Av denne grunn ringes jeg uansett hver mnd, hver dag, flere ganger til dagen! Idag toppet det seg når de ringte fra skjult nummer. Ærlig talt for en terrorisering av kundene sine!!

SĂžk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR