Sbanken opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Kundesrevice har blitt en skandale. Umulig å komme frem på Tlf. chat som sparker deg ut.
Jeg avslutta tre konti 26/1, fikk svar 5/2, at kontoene ikke var mine. En var min sparekonto, for de to andre hadde jeg status som disponent. Jeg sendte inn på nytt 6/2, og pengene står fortsatt hos S-banken. I mellomtiden sa jeg opp kreditkortet, har fortsatt penger disponibelt på kontoen, og har også fått masterkort i posten. Jeg kjenner ikke igjen den banken jeg har brukt i mange år.
Har vært fornøyd kunde i Skandiabanken/Sbanken i mange år. Etter at DnB overtok ble alle bange anelser oppfylt og vel så det. Toppen av kransekaka var da bestemte seg for å stenge nettbanken uten å informere meg som kunde om det. Jeg måtte høre om det gjennom media. Dette var enda verre enn jeg hadde sett for meg da banken ble oppkjøpt, og fører naturligvis til at jeg må bytte bank. Det virker tydelig at DnB bare hadde behov for å kvitte seg med en brysom konkurrent, og ikke bryr seg nevneverdig om å bevare forholdet til kundene.
Fornøyd frem til Dnb overtok, derfra har det bare gått nedover. Må forholde meg til Db i bedriftssammenheng og nettbank/app er utrolig mye dårligere enn Sbanken. Har vært i tvil om kundeforholdet siden overtakelsen, og er nå i ferd med å bytte bank som følge av varsel om at Sbanken ikke skal ha separat nettbank/mobilbank lenger.
Vært kunde i sbanken siden den het skandiabanken ved oppstart i 2000. Og har bare gode ting å si om banken i den perioden. Men når dnb raserer hele banken med vilje, fjerner nettbanken, øker priser, senker renter på sparing, og lar kundene vente en halvtime pluss på å komme gjennom på kundeservice uansett når på døgnet man ringer. Ja da er det bare å pakke sammen og flytte til en annen bank
Flyttet til Sbanken pga gode vilkår på billån, men ble nå ufrivillig dyttet over til DNB som jeg har boliglån og IKKE ønsker å bruke mer enn nødvendig. Til tross for at Sbanken lovte at de skulle fortsette som sbanken til tross for oppkjøp av DNB. Men det gjelder tydeligvis kun for nye kunder som ikke har lån eller kontoer i DNB fra før :-( tommel ned..Sbanken er ødelagt av DNB :-(
Sbanken legger ned nettbank og app, og skal erstatte dette med en ny UFULLSTENDIG app som vel i praksis betyr at man tvinges over på DNBs nettbank. Dette til tross for lovnader om at Sbanken skulle fortsette i stor grad som før, etter oppkjøpet. Hadde noen få spørsmål om evt bytte til annen bank, fikk etter lang venting på chat svar fra en lite imøtekommende kundeveileder , som heller ikke var til stor hjelp.
Etter at DnB overtok, kuttet de ut meldingstjenesten. Sbanken hadde de mest fornøyde kundene. Jeg har vært kunde siden oppstarten av Skandiabanken. Utrolig hvor kort tid det tok for DnB å rasere alt.
Sbanken innrømmer feil men er ikke villig eller har mulighet til å rette opp i saken. Dem har registret meg i gjeldsregisteret med 2 X gleden jeg har uten at dem kan forklar hvorfor. så når jeg da søker lån hos dem så får jeg avslag pga. betjeningsevne selv om kundesenteret ser at det ikke stemmer. Dette blir for dårlig. Svare var egentlig bare at du må vente og kanskje prøve å søke igjen ved en sener anledning.
Har vært kunde i 20 år. Fornøyd med alt unntatt lang ventetid på telefon de siste år - og grusom ventemusikk.
En bank man umulig kan forholde seg til eller stole på. Alt de sier er løgn. Alle løfter blir brutt. Null troverdighet. Fullstendig rasert av DNB.
Sbanken "et komplott fra DnB! Flyktet fra DnB, og over til Skandiabanken for mer enn 20 år siden. Har vært utrolig fornøyd i alle disse årene. Men nå blir jo Norges Beste Bank kontinuerlig ødelagt av DnB. Kapitalen råder, småfolk lider.
Nettbanken skal vekk, dårlig kundeoppfølging, vanskelig å endre, litt for mekanisk. Skulle ut av DNB og derfor åpnet jeg konto i Sbanken, og likevel så ble det DNB
Orker ikke DNB. Og en bank uten nettbank?? Seriøst? Betalte ut et lån før jeg forlot banken - det tok flere dager å få avsluttet lånet. Måtte betale inn mer, fordi renta løp å løp, mens pengene som skulle betale ned lånet var "i flyt" fra en konto til en annen.Innad i samme bank! Måtte til slutt kontakte kundeservice via chat, og dagen etter var lånet gjort opp. Utrolig!
Ble kunde i Skandiabanken i 2002. Jeg var veldig fornøyd inntil DNB overtok. I utgangspunktet er DNB en bank som aldri har tiltalt meg. DNB burde være en ren forretningsbank. Som privatkunde er man bare en nyttig idiot. Min siste henvendelse til Sbanken var på chat, ventetid 35 minutter, hvem har tid til sånt. Hvordan konkurransetilsynet kunne godkjenne oppkjøpet er også helt uforståelig. Det er faktisk ingen andre som har det Sbanken hadde under en paraply og jeg har brukt mye tid på å finne de beste alternativer for oss, som blir: OBOS for lån og brukskonto(med rente i motsetning til S). Kron for fond. Den lille aksjeporteføljen blir solgt. Sbanken var innovativ i motsetning til DNB. Takk for oss.
Håpløst å kutte nettbanken. Dårlig app. Gått fra helt topp til helt bunn. Bare å komme seg bort