Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
Sparebanken Øst
3.8
72 verifiserte omtaler

Sparebanken Øst omtaler og erfaringer

Ingen trend

Sparebanken Øst har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

3.8
Bra
72 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Rådgivning
#6
Utmerket
Sparebanken Øst er rangert
#6 av 118 dagligbanker
56%
Bra
56% anbefaler Sparebanken Øst
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.

Utforsk 72 omtaler om Sparebanken Øst

FILTRER OMTALER
37
4
1
6
24
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Sparebanken Øst
Sparebanken Øst har 72 verifiserte omtaler på Bytt.no

Bank, bra nok.

Omtale av  Snorre

Litt lang behandlingstid ved søknad. Ble også rettet opp med positiv overraskelse, med hensyn til søknad om utvidelse av huslån. Fine mennesker.

Svar fra Sparebanken Øst
18.05.2021 18:57

Hei Snorre. Takk for hyggelig tilbakemelding. Hilsen Sparebanken Øst

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Sparebanken Øst?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Dårlig kundeservice og høy rente

Omtale av  Misfornøyd K

Banken tar lang tid før de svarer på sikker e-post gjennom systemet deres. De svarer ikke på konkrete spørsmål men kommer med urelevante svar. De gir også ugunstige råd ang lån. De har også en meget høy rente. Etter flere forespørsler satt de ned renta men forsatt langt over mange andre banker

Svar fra Sparebanken Øst
14.05.2021 14:56

Hei Misfornøyd K Det hørtes ikke bra ut. Det er vanskelig å si hvorfor det tok så lang tid å få svar og hvorfor du opplevde å ikke få svar på spørsmålene dine. Vi ønsker ikke å fremstå slik. Renten på boliglånet fastsettes etter forskjellige vilkår. Hilsen Sparebanken Øst

Sparebanken Øst - En bank utgått på dato !

Omtale av  Ronnie J

Jeg har opprettet et kundeforhold med denne banken og pga betalingsanmerkninger vil de ikke gi meg et kort med mulighet for netthandel, før jeg har vist de at jeg får lønn inn hos de i 3 måneder. Jeg finner denne praksis merkelig da jeg ikke ber om noen form for kreditt. Det vil si at banken ikke løper noen som helst risiko. Kortet jeg ber om er et rent debetkort. Det er da slik at vi, som myndige personer, har full råderett over egne midler i Norge og hvordan de skal brukes! At Sparebanken Øst har en praksis som legger begrensninger på bruk av EGNE midler, finner jeg veldig merkelig i dagens samfunn, hvor netthandel stadig tar en større den av den tradisjonelle varehandelen. Det vil i praksis si at denne banken legger restriksjoner på hvordan enkeltmennesket skal forvalte og disponere egne private midler. Dette får meg til å lure på hvilket syn de har på rollefordelingen kunde og de på andre siden, som leverandør av finansielle tjenester. Det er slutt på den tiden hvor man kun hadde en håndfull banker å velge mellom og at det var forventet at man kom med lua i hånden til banken for å spørre pent om lån. Siden Sparebanken Øst ikke har innsett hvilket år vi lever i kan jeg opplyse om at det er 2021. Husk at banker tjener grovt på oss forbrukere gjennom et langt liv og det er vi som kunder som har makten. Ikke bankene. Mitt råd er styr unna Sparebanken Øst, da de ser ut til å ha hengt seg opp i oldtidens tankemønstre. Velg heller en fremtidsrettet bank, som forstår at det er kundene de lever av og at det er vi som betaler bankansattes lønn og dessverre eiernes stadig større utbytte. Bruk forbrukermakten fornuftig, så sørger vi for at de bankene som forstår kundebehandling og maktforholdet kunde / leverandør overlever og kan tjene oss godt. Banker som sitter fast i en svunnen tid som Sparebanken Øst, bør vi si vår mening om så ofte vi kan, slik at vi kan advare våre medmennesker mot å bruke denne banken til å passe på våre penger. Sparebanken Øst - En bank utgått på dato

Svar fra Sparebanken Øst
06.04.2021 12:08

Hei Ronnie J Det stemmer, nye kunder med betalingsanmerkninger vil ikke få kort hos oss før betalingsanmerkningen er gjort opp. Hilsen Sparebanken Øst

Dårlig kundeservice

Omtale av  Kristen

Ekstremt dårlig kundeservice, man blir som en ball som blir kasta rundt i systemet der.. Umulig å få tak i dem, rett og slett elendig bank. Håper alle boikotter møkka.

Svar fra Sparebanken Øst
23.02.2021 09:02

Hei Kristen. Vi tar med oss tilbakemeldingen din. Det var ikke bra å høre at du sliter med å få tak i noen hos oss. Sånn skal det ikke være. Alle våre kunder skal ha sin egen kunderådgiver, som man kan ta direkte kontakt med. Hilsen Sparebanken Øst

Forferdelig kundeservice!

Omtale av  Younas

Jeg må bare si det rett ute, deres kundeservice er forferdelig. En må sitte og vente så lenge på at noen tar opp tlf. Dette har jeg hatt erfaring med i flere år! Nesten som om dere mest mulig ønsker å unngå å snakke med deres kunder. Jeg velger heller nå å bytte bank. På tide med at dere begynner å skjerpe dere. Helt forferdelig bank og jeg vil helst ikke anbefale noen denne banken!

Svar fra Sparebanken Øst
22.02.2021 15:41

Hei Younas. Sånn skal det ikke være. Takk for tilbakemelding. Alle våre kunder får en kunderådgiver, og du kan kontakte rådgiveren din direkte :-)

Sjekk din kredittscore gratis
Sjekk din kredittscore gratis
Få en oversikt over din gjeld, og se hva bankene ser på når når de gir boliglån. En bedre kredittscore kan gi lavere renter.
Se kredittscore
Få innsikt Se hva bankene ser

Elendig kundeservice og «aldri»svar å få!

Omtale av  Jarle

Kontaktet banken pr.tlf da de hadde trukket årsgebyr for 2 kort jeg har destruert. Jeg hadde glemt å gi beskjed så det tar jeg på min kappe. Blir enig med kundeservice om å sende en Mail om tilbakeføring og oppsigelse av konto. Dette skal ikke være noe problem men har ennå ikke blitt gjort noe med etter 2 uker. Nå har jeg også fått purregebyr siden kontoen står i minus. Venter i skrivende stund på tlf fra banken men intet hørt på 30 minutter. Håpløs bank å ha med å gjøre dessverre.

Svar fra Sparebanken Øst
22.01.2021 10:08

Hei Jarle. Beklager at det har tatt sånn tid. Sånn skal det ikke være. Hilsen oss i Sparebanken Øst

Rask refinansiering av lån

Omtale av  Emil

Elektronisk kommunikasjon fungerte fint. Refinansiering var lett å søke om. E signering i etterkant fungerte fint. Markedets laveste rente gjør at jeg kan leve med kortere åpningstid på telefon og en ukes tid fra begynnelse til slutt.

Sparebanken Øst har 72 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Sparebanken Øst mener

Sparebanken Øst

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR