En liten forglemmelse på 19 dager på første betaling resulterte i over kr.6000,- i ekstra kostnader på mitt lån. Ingen beskjed ble gitt at dette skjedde. Men det står selvfølgelig med liten skrift. Oppdaget dette etter et år og da kvittet jeg meg med mine forhold hos dem. Skal du på død å liv bruke dem, les den avtalen nøye og merk deg hva det innebærer.
Svea Finans har et oversiktelige regnskap.Det er lett skjønne og forstå hva man har og hva man får. Er kjempefornøyd.
De gjør seg vanskelige når jeg krever å få tilbakebetalt inkassokrav som stammer fra faktura som skulle vært kreditert, en avtale jeg kan vise til skriftlig. Likevel skal de «undersøke saken» hver gang jeg purrer. Dette er respektløst og å holde kunden for narr. Jeg er ikke interessert i å bli svindlet.
1) Ufordøyelig, bevisst forvirrende programvaresystem på "mine side" hos Svea. 2) Da ble det kjøpt et levert produkt hos "bygghjemme" fikk jeg "kompanje pake" med delt betaling 6 mnd = ( det kostet 295 kr) Etter to måneder forandret Svea status fra "kompanje pake" til kreditt ( til tross for at jeg har overført beløpene). 3) Beløpet ( for tredje mnd) som ble overført fra min konto til Svea ble returnert til min konto tilbake og det startet å påløpe renter (Effektiv rente 57,74 % ) Jeg overført reste av beløpet for å bli kvitt med Svea. Men hos Svea tar det 5 transaksjons dager ! som igjen regner jeg ble gjort dette kunstig. Styr unna disse kjeltringene!
Betalte en faktura med en gang jeg mottok den, selv om det stod feil navn og ufullstendig adresse. Jeg mottok den mye senere enn betalingsfristen, antakeligvis pga ufullstendig adresse og posten kunne ikke levere til riktig person. Svea returnerte beløpet fratrukket kr 75. Jeg ringte Svea og de sa de returnerte beløpet pga jeg brukte feil kidnummer. Jeg betalte da fakturaen på nytt og informerte Svea om betalingen. Trodde saken var ferdig ds. En og halv måned senere dukket plutselig opp et brev fra Svea og ba meg betale inkassogebyr på kr 2050! I mellomtiden hadde jeg aldri mottatt noe betalingsoppfordring eller inkassovarsel. Svea nekter å slette gebyret selv om jeg har bestridet kravet skftlig mange ganger. Telefon deres er alltid opptatt. Ingen selvkritikk fra dem selv om de sendte fakturaen med feil info. God inkassoskikk har de ihvertfall ikke. De er egentlig mafia i finansverden. Jeg håper de går konkurs.
Jeg har i mange år fått regningen til en person med samme navn som meg. Hun er kunde hos chilli mobil. Etter gjentatte mailer, og telefonsamtaler over flere år, klarer de fremdeles å sende meg regningen tilhørende en annen person gang etter gang. Når jeg ringer er de enige i at det er en feil... likevel skjer det igjen og igjen. Kanskje de håper jeg vil betale andre folk sin regning??? GALSKAP En ting er sikkert, Jeg blir aldri kunde av hverken Chilli mobil eller Svea finans.
Har fått krav av Svea som fakturerer på vegne av Chili mobil. De sendte inkassovarsel uten purring gjentatte ganger. Når jeg ringte kundeservice angående dette, satt de enten meg over til noen andre eller avsluttet de samtalen for å «undersøke» saken. De ringte aldri opp igjen, og man måtte selv ta kontakt på nytt, men det var håpløst ettersom de bare kaster ballen fra hjørne til hjørne, helt til man må gi opp! Skjønner ikke at det skal være mulig å holde på sånt. Styr unna disse kjeltringene!
Mottok et krav fra SVEA finans og ble tilbydt en avtale via telefon på 500kr i måneden for å slippe tvangsfullbyrdelse. Når jeg i dag forsøkte å takke ja til tilbudet før fristen ble jeg fortalt at de ikke kunne gi meg mer enn 4 avdrag maksimum, noe som tilsvarer 10 000kr i måneden. For meg ville dette betydd å kun sitte igjen med omlag 4000kr til mat, transport, telefon og andre regninger i måneden. SVEA finans har ingen interesse av å hjelpe deg som kunde, alt de bryr seg om er å få mest mulig penger på kortest mulig tid. Det som er komisk er at de tror de kan holde på slik uten å få noen konsekvenser for det.
Min tannlege bruker svea,fikk derfor tilsendt en betalingslink som overhodet ikke fungerer. Denne linken ble tilsendt flere ganger,men virker ikke som den skal.
Jeg opprettet en spareavtale og trodde jeg skulle få en bankkonto. Jeg fikk bare et referansenummer jeg skulle btuke ved innbetaling. Jeg mener de utgir seg for å være en bank, mens de er et factoring selskap.
Har mottatt et innkassokrav som er feil/uberettiget. Jeg ønsker å informere Svea om dette via E-mail. Men nei, det er umulig, de oppgir ikke noen E-mailadresse. Må skrive brev eller sitte i telefonkø. Elendig kundeservice.
Takstmannen har tydeligvis begynt og bruke svea finans til og fakturere for seg. Dette medførte da til at jeg fikk inkassovarsel. Mottok ingen vanlig faktura i forkant. Har tatt opp dette med svea finans og sakt jeg vil ha gebyret tilbake. Dem sier dem har sendt faktura og at senda ikke har til hensikt og foreta seg noe. Dette blir rett og slett for dumt etter min mening. Både svea finans og takst selskapet har mistet meg som kunde i for all fremtid etter dette. Nå mottar jeg mye post(både pakker og brev) fra både innland Og utland og aldri har noe blitt borte i posten. Tror hva jeg vil om de har sendt fakturaen eller ikke. Én ting er ihvertfall sikkert og det er at jeg kommer IKKE til og benytte meg av noen av deres tjenester igjen!!!
Reklamerer med at de kan og vil hjelpe når en er i en vanskelig situasjon. Erfarer at de ikke er interessert i å hjelpe, men bare skaffe seg ei melkeku. Hyggelige ansatte, men det er varmt der de havner....
Ikke fornøyd fordi jeg fikk inkasso på en retur. Måtte betale over 100 kr ekstra. Ble stresset skjer opplegget. Beklager men følte meg litt lurt.
Trussel og varsel fra SVEA om inkassokrav knyttet til ubetalt faktura fra tjenesteleverandøren på en faktura jeg ikke har sett. På nett der for finne fakturaen for kontroll mot summen oppgitt fra Svea. Faktura ikke tilgjengelig - fjernet. På nett igjen, denne gang hos Svea etter å ha leitet etter kontaktpunkt. Sendt oppmoding om å få tilgang på opprinnelig faktura. Automatisk svar med henvisning til nettside for opplysninger som ikke fås ut, men med svarmulighet på mail. Opplyst at det ikke er mulig å få ut opplysninger, og med noen kommentarer om min irritasjon etter all tidsbruken. Svar- feilsendt e-post som ikke kan besvares. Tålmodigheten i ferd med å ta slutt! Ny mail med henvisning til Svea sitt ansvar. De har sendt meg en trussel om inkasso hvis jeg ikke betaler inn summen som står på fakturaen, rett eller gal. Påpeker at det ikke er mitt ansvar at konsernet tilsynelatende har stengt ned all intern kommunikasjonsmulighet, og ber på ny om at fakturaen blir sendt meg for sjekk mot avtale. Treffer en medarbeider på mail som fortjener takk fordi hun sender meg rett kontaktinfo, men advarer samtidig at det normalt tar lang tid på få svar på mail. På`n igjen - ny e-post - samme svar som sist. Gå til infoside som ikke er tilgjengelig for meg. Forventer at de ikke svarer innen fristen for å åpne inkassosak er utløpt. Du gis ingen mulighet annet enn å betale hvis du ikke vil ha noen runder i rettsvesenet. DET VET SVEA- DET ER DERFOR ARROGANSEN ER PÅ DET PLANET DE LEGGER SEG PÅ! Ikke bedt om å bli kunde hos dem, det har tjenesteleverandøren bestemt at de vil gjøre meg til. De har jeg gitt opp for lengst i en annen sammenheng. Samme saboteringen og kundefiendtligheten. Hvorfor disse selskapene oprerer med sine enheter de kaller "kundeservice"? - det kan du lure på. Må vel ha noen som kan ta mot kjeft, noen som kan bidra til å trekke ut tiden for å få mer penger i kassa. STYR UNNA OM DU HAR MULIGHETEN!
www.minside.sveafinans.no, prøv å finn den om du vil klage og ikke har tid til å vente timevis i telefonen. Jeg finner den ikke. Er det bevist for å hale inn gebyrer?