Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Altibox Bredbånd
2.6
379 verifiserte omtaler

Altibox Bredbånd omtaler og erfaringer

Positiv trend

Altibox Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

2.6
Middels
379 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#69
Forferdelig
Altibox Bredbånd er rangert
#69 av 83 bredbåndsleverandører
26%
Dårlig
26% anbefaler Altibox Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 379 omtaler om Altibox Bredbånd

FILTRER OMTALER
59
26
42
77
175
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Altibox Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Dårlig kunde behandling

Omtale av  Sondre

ber meg betale gjennåpningsgebyr uten at det har blitt stengt. kverulerer på at jeg har feil, selvom jeg sitter med fakturaene og dokumentasjon på at det er ikke er riktig. Skuffende prøve tjene penger på de som sliter fra før av økonimisk, ogskal passe på at alle jeg kjenner etc skal få vite om den dårlige kundeservicen.

Verste kundeservice noensinne

Omtale av  Mateus S

Jeg har nå ventet 10 uker på å få en montør til å installere hjemmesentral. Det er allerede lagt fiber til naboleilighet så dette har ingenting med nedgraving å gjøre. Jeg har bestilt altibox 1 måned før jeg flyttet inn slik at jeg kunne jobbet hjemme, men pga. det fortsatt ikke er noe internet må jeg kjøre 74km t/r til kontor. Kan heller ikke si opp avtalen fordi det kommer et gebyr på 9000 kr. I følge altibox kan jeg vente opptil 9 måneder. Nabo klager samtidig på at internet er ustabilt og han måtte ringe support flere ganger på å få internett tilbake. Styr unna!

Elendig service og dårlig hastighet

Omtale av  Tor A. G

Har betalt for 300/300 men får 15/10. De nekter å gjøre noe. De sier at det er kun med kanel de garanterer hadtigheten. Hvem har kabel på en iPad? Latterlig dårlig service.

svindyrt for lav hastighet

Omtale av  Calin

nesten 1000kr for 150mbps.... kan ikke velge lavere hastighet men må betale minst 749kr....

Norges beste internett

Omtale av  Even

Har hatt GET/Telia og de er ubrukelig hvis du gamer uten kundeservice og varierende dekning, kundeservice var stengt hele helgen, chattet da men en EKTE person hos altibox kl 12 på kvelden og avtalte tid får å installere fiber.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Super hastighet

Omtale av  Simon

Får det du betaler for. Ikke hatt en eneste dag nede. God kundeservice.

Monopolistisk

Omtale av  Terje H

Må bruke Google nest som mesh, hvis ikke, så får en ikke bruke strømmetjenestene en har BETALT for. Skikkelig ugreit.

Fornøyd, men dyrt

Omtale av  Linda K

Synes det er for dyrt med tv og Internett. Prøver å finne et bedre tilbud.

Høy pris - elendig kvalitet på både tjenester og kundeservice.

Omtale av  Drammen94

Utrolig dårlige signaler fra routeren, eneste som fungerer uten opphold er kablet tilkobling til TV. Ustabilt nett som gjør at enhetene som er koblet til trådløst detter ut og må kobles til på nytt. Prøvd Mesh-nettverk som fungerte i en kort periode, men enhetene fortsatte å dette ut. Beskjed fra kundeservice hver gang jeg tok kontakt: - Restart routeren eller reset routeren.

Ikke som forventet

Omtale av  Geir H

500/500 er i praksis 150/160. Til tross for relevant råd fra Kundeservice får man ikke bedre hastighet. Til slutt får man inntrykk av det er såå mange forutsetninger som skal fungere på eget utstyr, at det er eget utstyr det er noe galt med. Og hvis en tekniker fra dem skal komme å måle hastigheten med spesialutstyr (hvorfor trenger dem det?), må det påregnes å betale for dette selv, dersom feilen ikke ligger hos Altibox. Burde ikke Altibox levert dokumentasjon på at de leverer det man betaler for først???

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Håpløse

Omtale av  Karl R. D

Du får langt fra hva du betaler for. Til og med kablet tv lagger på ett 500/500 abn. Hos kunde service får du bare arrogante jyplinger med standard svar om hva du som kunde forplikter deg til å overholde. Ligg unna og spar deg for masse bryderi!!

Misbruker sin posisjon som monopolhavere

Omtale av  Lh

Først og fremst vil jeg si at oppfølgingen fra kunderådgiverne deres når man tar kontakt som eksisterende kunde som trenger hjelp når det oppstår feil/problemer i all hovedsak er god. Det er ikke det dette handler om. Det dette handler om er at de på det groveste misbruker sin posisjon som det som i praksis er å inneha monopol på bredbånd flere steder i landet. Som andre her tidligere har beskrevet: De hever stadig prisen og rettferdiggjør dette med å heve minstehastigheten det er mulig å bestille. Minstehastigheten er nå langt over det en vanlig familie egentlig har bruk for. Vi skal nå flytte inn i nytt hus der det akkurat er lagt fiber og de gjør alt de kan for å pushe en dyrere internett og TV-pakke til tross for at vi sier vi kun har bruk for internett. "Kunderådgiveren" (les: Selgeren) ljuger til og med og forsøker å lure meg til å tro at internett og TV blir billigere enn bare internett. De "truer" også med at etableringsgebyr på internett og TV koster 1990,-, mens etableringsgebyr på bare internett "kan hende" blir kostende 3990,-. Det er helt utrolig at det er lov å holde på slik som Viken fiber gjør. Konkurransetilsynet og Forbrukertilsynet bør i aller høyeste grad ta en titt på praksisen til Viken fiber.

Mangler tv2

Omtale av  Preben

Jeg syntes å betale noe dyrt for 150-150 linje, da jeg kuttet ut kanalpakken når tv2 ikke lengre var tilgjengelig.

Mye surr, dyrt og skyhøyt gjenåpningsgebyr

Omtale av  Mona I. S

Mye sitt, dyrt og skyhøye åpningsgebyr pluss meget varierende høflighet på kundeveiledere

Svært rotete menyoppsett

Omtale av  Margareth

Svært rotete menyoppsett.altfor mye info å rot på skjermen samtidig.veldig tungvint å klikke frem og tilbake.har gitt opp.totalt ubrukelig.savner enkelt systematisk oppsett.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Elendig !

Omtale av  Tony

jeg har hat Altibox tv og internett i 10 år, nå drog jeg ut stikkontakten på dekoder for med problemer i 10 år og når TV 2 røyk så røyk og dekoderen. Nå er det dukket opp et nytt problem og det er trådløst internett. Jeg betaler for 500-500 men på trådløst får jeg opp 60-30 og når jeg vandrer 5 meter og ut på terassen så detter alt ut. De er arrogante som faen og sier at slik er det på trådløst. Dette kan ikke stemme at man mister 450 mb i hastighet begge veier på trådløst !

Altibox Bredbånd

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR