Meny

Altibox Bredbånd omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Altibox Bredbånd
2,0/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Middels
73
av 80 innen
bredbåndsleverandør
24%
anbefaler
Altibox Bredbånd

"Misbruker sin posisjon som monopolhavere"

Omtale om Altibox Bredbånd skrevet av Lh for 02.08.2022 18:24

Altibox Bredbånd har totalt 226 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Altibox Bredbånd?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Misbruker sin posisjon som monopolhavere"
1 syns denne omtalen er nyttig

Først og fremst vil jeg si at oppfølgingen fra kunderådgiverne deres når man tar kontakt som eksisterende kunde som trenger hjelp når det oppstår feil/problemer i all hovedsak er god. Det er ikke det dette handler om. Det dette handler om er at de på det groveste misbruker sin posisjon som det som i praksis er å inneha monopol på bredbånd flere steder i landet. Som andre her tidligere har beskrevet: De hever stadig prisen og rettferdiggjør dette med å heve minstehastigheten det er mulig å bestille. Minstehastigheten er nå langt over det en vanlig familie egentlig har bruk for. Vi skal nå flytte inn i nytt hus der det akkurat er lagt fiber og de gjør alt de kan for å pushe en dyrere internett og TV-pakke til tross for at vi sier vi kun har bruk for internett. "Kunderådgiveren" (les: Selgeren) ljuger til og med og forsøker å lure meg til å tro at internett og TV blir billigere enn bare internett. De "truer" også med at etableringsgebyr på internett og TV koster 1990,-, mens etableringsgebyr på bare internett "kan hende" blir kostende 3990,-. Det er helt utrolig at det er lov å holde på slik som Viken fiber gjør. Konkurransetilsynet og Forbrukertilsynet bør i aller høyeste grad ta en titt på praksisen til Viken fiber.

Bytt.no
"Misbruker sin posisjon som monopolhavere" skrev Lh om Altibox Bredbånd

Har du en tilsvarende erfaring med Altibox Bredbånd?
Gjør som Lh og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Altibox Bredbånd du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Mangler tv2"

Jeg syntes å betale noe dyrt for 150-150 linje, da jeg kuttet ut kanalpakken når tv2 ikke lengre var tilgjengelig.

Mona I. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Mye surr, dyrt og skyhøyt gjenåpningsgebyr"

Mye sitt, dyrt og skyhøye åpningsgebyr pluss meget varierende høflighet på kundeveiledere

Sammenlign tilbud på bredbånd
NYHET!
Sammenlign tilbud på bredbånd
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Margareth
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Svært rotete menyoppsett"

Svært rotete menyoppsett.altfor mye info å rot på skjermen samtidig.veldig tungvint å klikke frem og tilbake.har gitt opp.totalt ubrukelig.savner enkelt systematisk oppsett.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig !"
1 syns denne omtalen er nyttig

jeg har hat Altibox tv og internett i 10 år, nå drog jeg ut stikkontakten på dekoder for med problemer i 10 år og når TV 2 røyk så røyk og dekoderen. Nå er det dukket opp et nytt problem og det er trådløst internett. Jeg betaler for 500-500 men på trådløst får jeg opp 60-30 og når jeg vandrer 5 meter og ut på terassen så detter alt ut. De er arrogante som faen og sier at slik er det på trådløst. Dette kan ikke stemme at man mister 450 mb i hastighet begge veier på trådløst !

Altibox Bredbånd har totalt 226 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR