Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert mai 2024
Bergen Fiber
2.0
61 verifiserte omtaler

Bergen Fiber omtaler og erfaringer

Ingen trend

Bergen Fiber har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.0
Dårlig
61 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#80
Forferdelig
Bergen Fiber er rangert
#80 av 83 bredbåndsleverandører
8%
Forferdelig
8% anbefaler Bergen Fiber
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 61 omtaler om Bergen Fiber

FILTRER OMTALER
5
0
6
10
40
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Bergen Fiber?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

fortsette å øke prisene

Omtale av  Vaidas

fortsette å øke prisene. sakte hver 5 6. måned. 30 kr 40 kr alltid av samme grunn, det er dyrt å vedlikeholde. hvis jeg hadde et valg ville byttet. men de nyter at de er den eneste tilgjengelige leverandøren...also tried to fool me. stantart package came with modem that gives the promised 250mbs but wifi only goes to 100mbs. try to convince me to buy expensive one from them. few thousands.... as a cheap one for 150kr was sufficient to deliver 250mbs over wifi

Svar fra Bergen Fiber
02.05.2023 00:45

Hei, Vaidas! Det er forståelig at du stusser over at prisøkningen er såpass høy for ditt abonnement. Deler av økningen du viser til skyldes statens avvikling av momsfritak for elektroniske nyhetstjenester, som ble innført 01.01.2023. Prisendringen vi har varslet om er i samsvar med prisnivået i markedet. Årsaken er at konsumprisindeksen øker, og at teknologien krever kontinuerlig utvikling. Det er flere forhold som kan spille inn hvis man ikke måler den eksakte hastigheten man abonnerer på. Vi ønsker selvsagt at du skal få den kapasiteten/hastigheten du abonnerer på, for å kunne se til at du gjør det ønsker vi gjerne at du ringer inn til oss på 55127200 for et utvidet feilsøk. Du kan selvsagt kontakte oss på chat og Messenger, men slike feilsøk gjør seg best over en samtale. Hilsen oss i Bergen Fiber

De gjør som de vil

Omtale av  Oskar L

De leverer noenlunde de hastigheter de lover, men bruker NAT løsning som sørger for at tjenester som UPNP og port-forwarding ikke er mulig. Skal du spille dataspill, eller drive server er det faktisk ikke mulig uten å "betale ekstra" for statisk-IP. Men det er bare en løgn, de kanfaktisk ikke engang skru på dette engang, og bryr seg fint lite.

Svar fra Bergen Fiber
21.04.2023 14:46

Hei Oskar, Leit å høre at du opplever det slik. Vi så oss desverre nødt til å gå over på denne løsningen da det minker med IPv4-adresser. Når tilgangen på offentlig IPv4-adresser er begrenset må flere dele på dem. Grunnet en systemfeil hos oss er ikke det mulig å bestille fast IP-adresse på nåværende tidspunkt. Vi jobber for å få plass en løsning, forhåpentligvis vil dette være løst i løpet av april måned. Hisen oss i Bergen Fiber

Dyrt og dårlig

Omtale av  Promp O. F

Før var kundeservice bra, nå er det bare spenn de tenker på. Dårlig informasjon.

Kjempefornøyd

Omtale av  Steinar A

Jeg er kjempefornøyd med Bergen Fiber. Kundeservice svarer etter kort tid. Har aldri opplevd å vente lenge. Og de er kunnskapsrike og løsningsorientert. Bergen Fiber er en perfekt leverandør av fiber. Alle mine utfordringer er løst i løpet av kort tid. Dette er et selskap jeg kan anbefale. Hilsen Steinar

stabilt bredbånd, men noe dyrt

Omtale av  Kjelli

Er fornøyd med hastighet og oppetid. Ikke fornøyd med prisen. Vurderer å bytte.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Vi betaler for 150 men reell hastighet er 40

Omtale av  Vidar

Vi betaler for 150 men reell hastighet er 40. Har tatt kontakt 10 ganger, samme svar hver gang: Garantert hastighet gjelder kun ved bruk av kabel. Hvem bruker ledning i dag?

Stabilt, men dyrt

Omtale av  Jørgen

Det er svindyrt med Fiber i Norge, og Altibox/Bergen Fiber er intet unntak, til tross for at de har kommunale og fylkeskommunale eiere. Men det er vel kanskje også derfor de er så dyr, Telenor er jo ikke så mye bedre og de er eid av staten. Jeg har hatt fiber fra Bergen Fiber i mange år nå, og er fornøyd med kvaliteten som feks oppetid, men prisen har gått stabilt opp og hastigheten ikke like mye. Får derfor bare 3/5 fra meg.

Elendig kundeservice, ikke kontroll på selgere

Omtale av  Hansik

Har hatt besøk av selgere fra Bergen Fiber to ganger, etter at det er lagt rør i gatene på begge sider av huset. Første gang tok det måneder før de til slutt sendte epost at de ikke kunne installere «fordi de ikke hadde fått tillatelser fra grunneiere». Underveis hadde de likevel gjentatte ganger etter purringer bekreftet at alt var i orden. Så kommer en nye selger og sier at NÅ har de fikset tilkomsten, og jeg bestilte igjen. Så går det to dager, og epost fra Bergen fiber forteller at de dessverre ikke kan levere «på grunn av manglende tillatelser». Hallo? Hva slags kundebehandling er det? Er det ingen som har oversikt og kontroll? I tillegg har vi snakket med naboene og ingen sier at de har nektet å føre frem fiber. Mistenker at Bergen fiber plutselig ser at det vil koste litt ekstra å føre frem til huset, og så trekker de hele tilbudet. Slik behandling er useriøst og absolutt lavmål.

Fornøyd interenettkunde

Omtale av  Johan N. G

Etter at vi fikk fiber fra Bergen Fiber har vi ikke har noen problemer med internett.

Har ikke hatt internett tilgang siden oktober

Omtale av  Rebecca K

Jeg har ringt og ringt, og fått ny boks, men på mine sider står den gamle boksen registrert enda. Så jeg har verken brukernavn eller passord på den nye boksen. Dette skulle skje av seg selv sa dere for 1,5mnd siden. Betalt 1500kr fått innkassere på neste regning, jeg kan ikke betale flere tusen kr når dere ikke leverer produktet. Du handler ikke på kiwi og får beskjed om å sette fra seg varene etter du har betalt. Ble tilbudt 300kr i avslag på «neste regning» som nå er gått til inkasso på et nett som ikke fungerer. Dere har tilbudt å Sende montør, og jeg sier jeg har hatt problemer med tlf men det var i orden nå, rett før jul. Så var jeg vekk reist i julen så det passet ikke akkurat. Så blir jeg bare spurt om Jeg har skrudd av og på boksen . JA! Mange ganger. Men ellers hyggelig kundeservice men dere skal ha de pengene selvom dere ikke klarer å levere produktet dere selger.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Ingen kundeservice

Omtale av  Henriette

Elendig oppfølging, man blir tvunget inn i avtaler de ikke selv klarer å holde, og er kun interessert i å presse penger utav deg. ALDRI IGJEN!

Mangler totalt service innstilling

Omtale av  Lillian

Dette er uaktsomt dårlig, våkner til feil på Internett boks,der jeg tilbyr å hente ny boks eller adapter hos dem eller en servicemann , men medarbeider er totalt uten interesse å forsøke å skape en løsning ,annet enn å sende ny som kan ta inntil 5 dager å mota. Og i tillegg slenger på røret til meg da jeg krever å få snakke med en lenger oppe i systemet. Det som mest sannsynlig er problemet er adapter som gir strømmen til boksen, dette er ett av de store svakhetene på utstyret til Bergen Fiber, da jeg etter utlysning på Facebook fikk 6 tilbakemeldinger etter 5 min om dette problemet,og at når jeg tilbyr på egen regning å kjøre å hente hos en servicemann eller på Kokstad hos Bergen fiber for å forsøke å løse problemet deres med mest sannsynlig dårlige komponenter, etter anbefaling om å ikke kjøpe en annen adapter. Det må være ett minstekrav å ha reservedeler til utstyret som Bergen Fiber leverer. Det som var greit var ventetid på service tlf, men hva hjelper det når løsnings viljen er fraværende. Vi har hatt Telenor i flere år knirkefritt og etter kort tid hos Bergen fiber er vi uten internett i 5 dager, og om komponentene og tilgang er så dårlig ,pluss manglende normal service innstilling bør man ikke ha noe med dette firma å gjøre om man ønsker stabilitet.

Leverer ikke tjenestene de tar betalt for

Omtale av  Øystein

Tilbyr fast IP, tar forholdsvis godt betalt, men klarer ikke faktisk å beholde fast IP. Nekter så å kreditere avgiften man har betalt for en tjeneste man ikke fikk. I tillegg har nettet vært svært ustabilt sammenlignet med tidligere leverandør (Telenor), med langt mer nedetid i løpet av første måneden enn på flere år hos Telenor. Bruker også svært lang tid på å svare på supporten, og er samtidig svært arrogant i svarene. STYR FOR ALL DEL UNNA!!

Jeg har nextgentel, valgte Bergen fiber da jeg ikke fant nextgentel på lista

Omtale av  Daniel S

Elendig kundebehandling hos nextgentel som dem fleste telefon og fiber leverandører. Ikke enkelt å være avhengig av slik mafia styrte bedrifter, men er en byrde man må ty til... handler egentlig bare om å finne noen som kan levere problemfritt slik at en slipper noe kontakt. Kjedelig at tv løsningen er internet basert, slik at det blir treghet og data aktiv tv og ikke stabilt som man har vert vandt til i mange år..

Svindel og lokketilbud

Omtale av  Even B

Dette er der verste jeg har vært med på, ren svindel og lokketilbud, styr unna, fikk tilbud om uforpliktende tilbud om fiber med mulighet for å konkurere med telenor sin fiber i området mitt . Flere måneder senere kommer de med at jeg nå har forpliktet meg til å ha bergenfiber eller betale 9000 i bruddgebyr, når jeg snakker med de i ettertid er de direkte frekke og vanskelige å ha med å gjøre, sleipe selgere og elendig kundeservice!!!

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Forferdelig monopolist

Omtale av  Kristian

Lokal monopolist som virker urimelig og å være i strid med god forretningsskikk, i tillegg til å bedrive ensidige bindende disposisjoner med tilfeldig og urettferdig prising. En i gaten betaler 499,- for 150/150 Mbit/s, jeg betaler 749. Elendig kundeservice som har stelt i stand dårlig situasjon helt selv med å operere med ulike tilbud til kunder innenfor samme område, i.e. melket trofaste kunder.

Bergen Fiber

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR