Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert juni 2024
Bergen Fiber
2.0
64 verifiserte omtaler

Bergen Fiber omtaler og erfaringer

Ingen trend

Bergen Fiber har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.0
Dårlig
64 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#80
Forferdelig
Bergen Fiber er rangert
#80 av 83 bredbåndsleverandører
8%
Forferdelig
8% anbefaler Bergen Fiber
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 64 omtaler om Bergen Fiber

FILTRER OMTALER
5
0
6
11
42
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Bergen Fiber
Bergen Fiber har 64 verifiserte omtaler på Bytt.no

Vi betaler for 150 men reell hastighet er 40

Omtale av  Vidar

Vi betaler for 150 men reell hastighet er 40. Har tatt kontakt 10 ganger, samme svar hver gang: Garantert hastighet gjelder kun ved bruk av kabel. Hvem bruker ledning i dag?

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Bergen Fiber?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Stabilt, men dyrt

Omtale av  Jørgen

Det er svindyrt med Fiber i Norge, og Altibox/Bergen Fiber er intet unntak, til tross for at de har kommunale og fylkeskommunale eiere. Men det er vel kanskje også derfor de er så dyr, Telenor er jo ikke så mye bedre og de er eid av staten. Jeg har hatt fiber fra Bergen Fiber i mange år nå, og er fornøyd med kvaliteten som feks oppetid, men prisen har gått stabilt opp og hastigheten ikke like mye. Får derfor bare 3/5 fra meg.

Elendig kundeservice, ikke kontroll på selgere

Omtale av  Hansik

Har hatt besøk av selgere fra Bergen Fiber to ganger, etter at det er lagt rør i gatene på begge sider av huset. Første gang tok det måneder før de til slutt sendte epost at de ikke kunne installere «fordi de ikke hadde fått tillatelser fra grunneiere». Underveis hadde de likevel gjentatte ganger etter purringer bekreftet at alt var i orden. Så kommer en nye selger og sier at NÅ har de fikset tilkomsten, og jeg bestilte igjen. Så går det to dager, og epost fra Bergen fiber forteller at de dessverre ikke kan levere «på grunn av manglende tillatelser». Hallo? Hva slags kundebehandling er det? Er det ingen som har oversikt og kontroll? I tillegg har vi snakket med naboene og ingen sier at de har nektet å føre frem fiber. Mistenker at Bergen fiber plutselig ser at det vil koste litt ekstra å føre frem til huset, og så trekker de hele tilbudet. Slik behandling er useriøst og absolutt lavmål.

Fornøyd interenettkunde

Omtale av  Johan N. G

Etter at vi fikk fiber fra Bergen Fiber har vi ikke har noen problemer med internett.

Har ikke hatt internett tilgang siden oktober

Omtale av  Rebecca K

Jeg har ringt og ringt, og fått ny boks, men på mine sider står den gamle boksen registrert enda. Så jeg har verken brukernavn eller passord på den nye boksen. Dette skulle skje av seg selv sa dere for 1,5mnd siden. Betalt 1500kr fått innkassere på neste regning, jeg kan ikke betale flere tusen kr når dere ikke leverer produktet. Du handler ikke på kiwi og får beskjed om å sette fra seg varene etter du har betalt. Ble tilbudt 300kr i avslag på «neste regning» som nå er gått til inkasso på et nett som ikke fungerer. Dere har tilbudt å Sende montør, og jeg sier jeg har hatt problemer med tlf men det var i orden nå, rett før jul. Så var jeg vekk reist i julen så det passet ikke akkurat. Så blir jeg bare spurt om Jeg har skrudd av og på boksen . JA! Mange ganger. Men ellers hyggelig kundeservice men dere skal ha de pengene selvom dere ikke klarer å levere produktet dere selger.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Ingen kundeservice

Omtale av  Henriette

Elendig oppfølging, man blir tvunget inn i avtaler de ikke selv klarer å holde, og er kun interessert i å presse penger utav deg. ALDRI IGJEN!

Mangler totalt service innstilling

Omtale av  Lillian

Dette er uaktsomt dårlig, våkner til feil på Internett boks,der jeg tilbyr å hente ny boks eller adapter hos dem eller en servicemann , men medarbeider er totalt uten interesse å forsøke å skape en løsning ,annet enn å sende ny som kan ta inntil 5 dager å mota. Og i tillegg slenger på røret til meg da jeg krever å få snakke med en lenger oppe i systemet. Det som mest sannsynlig er problemet er adapter som gir strømmen til boksen, dette er ett av de store svakhetene på utstyret til Bergen Fiber, da jeg etter utlysning på Facebook fikk 6 tilbakemeldinger etter 5 min om dette problemet,og at når jeg tilbyr på egen regning å kjøre å hente hos en servicemann eller på Kokstad hos Bergen fiber for å forsøke å løse problemet deres med mest sannsynlig dårlige komponenter, etter anbefaling om å ikke kjøpe en annen adapter. Det må være ett minstekrav å ha reservedeler til utstyret som Bergen Fiber leverer. Det som var greit var ventetid på service tlf, men hva hjelper det når løsnings viljen er fraværende. Vi har hatt Telenor i flere år knirkefritt og etter kort tid hos Bergen fiber er vi uten internett i 5 dager, og om komponentene og tilgang er så dårlig ,pluss manglende normal service innstilling bør man ikke ha noe med dette firma å gjøre om man ønsker stabilitet.

Bergen Fiber har 64 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Bergen Fiber mener

Bergen Fiber

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR