Meny

BigBlu omtaler og erfaringer

1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
78
av 87 innen
bredbåndsleverandør
18%
anbefaler
BigBlu

"Ikke tilfredstillende"

Omtale om BigBlu skrevet av Hallvard for 15.10.2020 09.57

BigBlu har totalt 199 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med BigBlu?
Hallvard
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ikke tilfredstillende"

- Hastigheten på nettet svarer ikke til det som er forespeilet - Streaming kan ikke gjøres med tilfredstillende resultat - Selv innlogging, f.eks bank id, kan være problematisk pga forsinkelsen - Kundeservice er vanskelig å komme i kontakt med - Kommer du i kontakt med kunderservice viser de ingen interesse i å løse problemer - Du kan ikke forvente at kunderservice har logg på dine henvendelser

Bytt.no
"Ikke tilfredstillende" skrev Hallvard om BigBlu

Har du en tilsvarende erfaring med BigBlu?
Gjør som Hallvard og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om BigBlu du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Hans A. O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Medium over hele linja"

Har fått "grini" meg til privat "bedrifts"-linje på ca 30mbit. Etter mye frem og tilbake har tjenesten nå blitt veldig stabil. Så per dags dato er jeg fornøyd. 2 ting trekker ned. 1. Jeg er koblet mot et kjent hovedknutepunkt, allikevel går tjenesten ned om det er strømbrudd eller tordenvær i området. Det er tydelig at de ikke er tilkoblet nødstrøm selv om de er på et kjent radiolinje knutepunkt (kutter kostnader?) Det tar gjerne mange timer før nettet er tilbake etter et strømbrudd. 2. De opplyser ikke om tilgjengelig hastighet og priser på nettsidene. Dette er spekulativt og ufint.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Svindel og bedrag"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hold dere langt unna dette firmaet. Når du sier opp abonnementet får du ikke refundert noe. Bryter du bindingstiden koster det flesk. Dårlig hastighet på nettet. Etablering koster mye, selv om du monterer alt utstyret selv.

Svar fra BigBlu
07.10.2020 08.31
Hei Roger,
Takk for din tilbakemelding.
Så leit at du ikke var fornøyd med abonnement vårt.
Vi har en helt normal etableringskostnad sammenlignet med andre internettleverandører.
Dersom det er noe vi kan hjelpe deg med kan du sende oss en mail på tilbakemelding@bigblu-bb.no
Malvin N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter ventetid på 3 mnd- på tross av lovet leveringstid på 5 virkedager - måtte jeg selv organisere montering. Ingen beklagelse fra bigBlu. Forferdelig dårlig dekning på tross av lovet effekt på 15/15 Mbps. Dette oppleves som mye dårligere enn leverandør jeg hadde før med 7 Mbps . Signal faller ut hele tiden, til alle døgnets tider. Dette selv om det er helt klart. BigBlu frarådes å bruke, da man betaler for noe man ikke får. For meg er det uforståelig , da feks Canal Digital, fra satellitt sender krystall klare bildet. Slik jeg forstår det, er det digital teknologi som brukes av bigBlu og Canal Digital.

Svar fra BigBlu
06.10.2020 11.02
Hei,
Takk for din tilbakemelding.
Dette høres ikke bra ut i det hele tatt.
Send oss gjerne en mail på tilbakemelding@bigblu-bb.no, så kan vi se på saken din.
Mvh Trude i bigblu
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Elendig leveranse og kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt bigblu i 10 mnd. endel problemer men ikke mer enn en kan leve med når man ikke har så mange andre leverandører i områder. Måling via nettfart etc. viser at man aldri har den hastigheten man betaler for. Ved gjentatte kontakter mot kundeservice måler de bestandig 10Mbps ?? Utfall av sender hos de i slutten av juli mnd. etter det har det bare vært problemer. Kontaktet de gang på gang, det eneste de kan komme opp med er at antennen min må ha endret posisjon eller at det må ha grodd opp vegetasjon som sperrer for signalene. "Antennen har ikke endret posisjon, det har ikke grodd opp vegetasjon mellom sender og min antenne". Naboen min har også de samme problemene etter utfallet i Juli mnd. Med andre ord så er ikke bigblu interessert i å sette seg inn i problemene vi har og gjøre noe med det, det er kunden som har feil. Har nå sagt opp 2 abonnement hos de (også hytta). Har bedt de om å "slette" siste regning på 588kr men det er ikke aktuell politikk hos de da feilen ligger hos meg. Betalte nå regningen for å bli ferdig med de. Kan ikke på noen måte anbefale andre å inngå noen leveranseavtale med bigblu, det er bare tull/plunder/heft og irritasjon. Med å utøve en slik "politikk" så undergraver de seg selv på sikt og det burde de snar forstå. Styr unna!!

Svar fra BigBlu
05.10.2020 09.27
Hei Roy,
Takk for din tilbakemelding.
Beklager opplevelsen du har hatt.
For å kunne få maks utnyttelse av vårt abonnement er man nødt for å ha helt fri sikt til senderen og gode signaler, det høres ut som singalene dine var i grenseland.
Dersom det er noe vi kan gjøre for deg nå er du velkommen til å sende oss en mail på tilbakemelding@bigblu-bb.no.
Mvh Trude i bigblu
BigBlu har totalt 199 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR